Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

RACE Sınıfında motor eksikliği varmıdır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    amacım acaba siz de benim gibi hissediyormusunuz ve madem hepimiz böyle hissediyoruz üreticiler neden bu talebi karşılamıyorlar sorusunun cevabını bulmak.
    eğer 600 cc nin altındaki motorlar race sayılmaz diyorsanız bu sorunun cevabı sizin için hayır olacaktır. zira günümüzde epeyce bir 600cc seçeneği var önümüzde.

    fakat ben geçmişte üretilmiş olup bugün üretimden kaldırılmış düşük cc li olsada race denmeyi hakeden motorlardan bahsetmek istiyorum. zira 600 cc altında bu sınıfta büyük boşluk olduğunu düşünüyorum.
    günümüzde 250 cc için önümüzde tek seçenek var hyosung gt 250r, iyi bir motor olsada tam anlamıyla race diyemeyiz.

    bu boşluğun sebebi nedir?
    race sınıfında en büyük eksik japonların 250 cc race piyasasından çekilmeleri ile oluşmuştur sanırım. zamanında bizim ihtiyaçlarımızı karşılayacak motorlar da üretmiştiler ama nedense(bilen varsa söylesin) 90 lı yılların sonunda üretimden kaldırıldılar.
    yamaha fzr 250 r
    honda cbr 250 rr
    kawasaki zxr250
    hatta suzuki bandit 250 bile vardı.
    en önemli özellikleri 4 silindir olmaları ve yüksek devir üretmeleriydi. sesleri de 4 silindir 600 lükler gibidir neredeyse.
    ki bunların 400 cc olanları da vardı bunu da belirteyim, düşük cc motor kullanıpta büyütmek isteyenler için 400c mükemmel bir geçiş noktasıdır bence, hatta adam olana yeter dedirtecek bir sınıftır.

    bu 250 cc lik canavarlardan birini tanıtayım; 10,000 liraya yenisi satılsa kesinlikle alacağım bir motor(ama maalesef yok, 99 da üretimden kaldırıldı), kawasaki zxr250 :


    250 cc, 4 silindir, 4 zamanlı, 45 bg @16000 rpm, turbolu, 18.000 devir üreten küçük cc li ama marifeti çok büyük bir alet.
    siz böyle bir motor almak istemezmiydiniz.

    sonuç olarak
    yamaha ybr 250 yi üretti, suzuki gsr 400 ü piyasaya çıkardı, bu gidişle japonlar bu boşluğu ilerde tekrar doldurmaya başlayacaklar. eğer onlar yapmazlarsa çinliler gümbür gümbür geliyor, şuan iyi motorlar yapamasalar da birkaç yıl içinde hatırı sayılır aletler üretmeye başlayacaklarını düşünüyorum. ozaman düşük cc sport motor ihtiyacına yönelik istekler karşılanacaktır diye tahmin ediyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    http://tr.wikipedia.org/wiki/Honda_CBR250


    1996'da üretimden kalkmasa bugün en çok satan race motorlardan biri olabilirdi.

  3. #3
    ErTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    vaRRdı
    Gerçekten 250 cc. 4zamanlı 4 silindir bir CBR 250 R çok iyi satış yapardı. Hyo GT250 R kadar satacağı kesin... Müthiş olurdu...
    ... yaşlı bir devrimci düşürmez hiç ağzından özgürlük kelimesini
    ve yatmadan önce bir bardak su yerine denize bırakır takma dişlerini ...
    ''Four wheels move the body. Two wheels move the Soul.''

  4. #4
    rayjay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Angara
    Motosikleti
    CBR 1000RR
    ilginc, gsr 400 e hic rastlamadim var mi resimleri
    [COLOR="Red"][B]Been here, done that before and survived[/B][/COLOR]

  5. #5
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    bencede 250 cc honda veya yamaha çıkarmalı.çoook satar..başta ben alırım

  6. #6

    Üyelik
    21 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    movistar
    doğrudur
    müzdaripiz...

  7. #7
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    400 cc race ler olmaz mı
    yine aynı tarihlerde üretimleri durdurulmuş

    mesela honda 400rr 1998 den sonra üretilmedi

    400 cc, 4 silindir, 4 zamanlı, 53 hp


    mesela kawasaki zxr 400 (yine sınıfın kralını kawa yapmış) - 2002 den sonra üretilmedi


    400 cc, 4 silindir, 4 zamanlı, 64 hp

  8. #8
    N_O_S - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    Gruop ETİLER
    bencede çıkalırmalı çok satar buna eminim
    YAŞAM HIZ! HAYAT HIZ! ÖLÜM HIZ!
    HONDA FAN ..!

  9. #9
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Virajda peg sürten, viraj çıkışı ön kaldıran yurdum insanına yetmiyor tabi
    Bu motosikletlerin kalıpları 600 lük abileriyle aynı

    Motorları da aynı, (sadece silindir çapları küçük) yani üretim maliyetleri, dolayısıyla satış fiyatları hemen hemen aynı.

    Eğer ülkemizde bulunsa zzr400 benim için ideal motordur

    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  10. #10
    ferrari_gani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2005
    Şehir
    istanbul/bakırköy
    Motosikleti
    4x4 ruhlu karakaçan enduro&touring&race GETZZZ
    keşke gelse ama işte
    dünyada her erkeğe 4 kadın düşüyor. benim hakkımı her kim yiyosa haram zıkkım olsun elinde patlasın

  11. #11
    sezginmax - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Şehir
    _ALANYA_
    Motosikleti
    Asya 125
    şimdi yokmu 10.000ytl ye bu tür motorlar ??bildiğim kadarıyla hyosunglar var.Honda nın kawasakinin yokmu??

  12. #12

    Üyelik
    20 Kasım 2006
    Şehir
    01
    Motosikleti
    ne istersen var :P
    sıfır yok
    [COLOR="Red"][B]geçmişte BUnReCU idi[/B][/COLOR]
    [B]ama hâââLâââ[/B]
    [B][COLOR="Magenta"]chica del viento[/COLOR][/B] [B]of 01 [/B] :cherry: & [B][COLOR="Lime"]miss dr[/COLOR][/B] ::159::

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı CenkKeskin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2005
    Şehir
    Her an her yerde karşınıza çıkabilir ...
    Motosikleti
    Hitchhiking 1000 RR :)
    Valla guzel bir noktaya deyinmissin
    Ertuğrul_Öz
    Motorları da aynı, (sadece silindir çapları küçük) yani üretim maliyetleri, dolayısıyla satış fiyatları hemen hemen aynı.
    burdan cıkartılabilincek bir nokta solim yurdum insanı 600 cc mi 250 cc mi der ve 600 cc yi alir haliyle 2. elini piyasasi baya bir duser.
    Bunlarin disinda zaten motosiklet firmalari cikarttiklari bir cok modeli Turkiyeye surmuyolar. Ornek olarak Honda'yi gosterebiliriz. NSF100 ve RC51 gibi bircok modeli Turkiyede yok yani Su anda ciksa yurt disinda buraya gelmesi nerden baksaniz 5 seneyi bulur...Ulkemiz Japon yanin satis hedefledigi bir ulde degil China nin satis hedefledigi ulkedir. Bilmem demek istediklerimi anlayabildiniz mi ? ...

  14. #14
    beto_977 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    AS 150 T1 ( Yiğidim Aslanım, Façası bozulsada eski günlerine geri döndü )
    400 lükler iyi olrudu aslında ama fiyatta 600 lükle çok fark etmezdi tahminimce.
    Tatlı su motorcusu. Yamura çamura gelmez.

  15. #15
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    4 silindir motorlarda maliyet artıyor diyelim, 2 silindirli motorları ele alalım:
    şu an kawasaki, ninja 250r adı altında eskiden zzr 250 dediğimiz sport touring motoru kendi sitesinde 3.000$ dan satıyor. motor gücü 35 bg yani oldukça agresif bir alet sınıfına göre. aynı motoru race tarzında bir gövde tasarımı içinde kullanarak üretim yapsa satış fiyatı taş patlasın 4.000$ olur. şimdi gelelim işin alengirli noktasına. bu motor Türkiyeye gelse kaça satılır: ötv + kdv + distribütör karı + bayi karı dedik hepsi hepsi olsun 7000$ bu da yaklaşık: 10.500 lira gibi bir satış rakamına denk geliyor, hatta bu 10.000 lira civarına çekilebilir.
    bu durumda 8,500 liraya 250 cc 30 bg 5 vites hyosung mu, 10,000 liraya 250 cc 35 bg daha yüksek devirli 6 vites kawasaki mi alınır. ben kawasakiyi alırım.

  16. #16

    Üyelik
    05 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA 600RR
    kawasaki zx serisi modelinden bi 250 lik race tipi motor yapsa fena tutulur bana gore

    aynı olay suzuki ve honda içinde gecerli adamların simdi yaptıkları 250 lik motor sınıfında bana gore fazla estetik bi yanı olan motorlar yoq mesela

    ninja 250 r benim hiç hoşuma gitmedi

    super sport ta da en düşüğü zx 6 r

    insanlar birde race tipi motor alırken cogunlukla tipine gore alıorlar tabi bunun yanında motor gucude cok onemli dusuk cclerde motor alırken,

    tabi buyuk cclerde ya 100 hp olmus yada120 beygir olmus aslında bunlar o kadarda farketmes cunku sehiriçinde binerken ışıklarda drag yapacakmıs gibi kalkmıosun tabi motor yarışlarında onemli de

    su anda fiyatına gore en estetik duran motor hyosung bence ama tabe motor gucu biras daha yüksek olsaydı daha iii olurdu
    [CENTER][B][COLOR="Red"]*** THE WEBMASTER[/COLOR] BY_KANUNSUZ[COLOR="Red"] ***[/COLOR][/B]
    ::evil::[/CENTER]

  17. #17
    Cyberm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    Şehir
    Samsun
    Alıntı esattuncer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kawasaki zx serisi modelinden bi 250 lik race tipi motor yapsa fena tutulur bana gore

    aynı olay suzuki ve honda içinde gecerli adamların simdi yaptıkları 250 lik motor sınıfında bana gore fazla estetik bi yanı olan motorlar yoq mesela

    ninja 250 r benim hiç hoşuma gitmedi

    super sport ta da en düşüğü zx 6 r

    insanlar birde race tipi motor alırken cogunlukla tipine gore alıorlar tabi bunun yanında motor gucude cok onemli dusuk cclerde motor alırken,

    tabi buyuk cclerde ya 100 hp olmus yada120 beygir olmus aslında bunlar o kadarda farketmes cunku sehiriçinde binerken ışıklarda drag yapacakmıs gibi kalkmıosun tabi motor yarışlarında onemli de

    su anda fiyatına gore en estetik duran motor hyosung bence ama tabe motor gucu biras daha yüksek olsaydı daha iii olurdu
    +10000000000
    Her Lafa Verecek Cevabım Var, Ama Bir Lafa Bakarım Lafmı Diye, Birde Lafı Söyleyene Bakarım ADAM'mı Diye...

  18. #18

    Üyelik
    29 Mart 2007
    Şehir
    eskişehir(okul dolayısıyla) aslen iskenderunluyumdur
    Motosikleti
    benzin 2 tl olana kadar ss yok
    arkadaşalar bence firmaların 250 ve 400 lük 4 silindirli motorların üretimini durdurmalarının bi sebebide yüksek hacimli motorların satışlarının düşürmeleri olabilir en basit örneklerden biri 600 f in üretiminin durması kesinlikle 600 rr ın satışlarını yükseltmştir..

  19. #19
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    cyberm konularımı neden hortlatıyorsun, ne ayak

    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4 silindir motorlarda maliyet artıyor diyelim, 2 silindirli motorları ele alalım:
    şu an kawasaki, ninja 250r adı altında eskiden zzr 250 dediğimiz sport touring motoru kendi sitesinde 3.000$ dan satıyor. motor gücü 35 bg yani oldukça agresif bir alet sınıfına göre. aynı motoru race tarzında bir gövde tasarımı içinde kullanarak üretim yapsa satış fiyatı taş patlasın 4.000$ olur. şimdi gelelim işin alengirli noktasına. bu motor Türkiyeye gelse kaça satılır: ötv + kdv + distribütör karı + bayi karı dedik hepsi hepsi olsun 7000$ bu da yaklaşık: 10.500 lira gibi bir satış rakamına denk geliyor, hatta bu 10.000 lira civarına çekilebilir.
    bu durumda 8,500 liraya 250 cc 30 bg 5 vites hyosung mu, 10,000 liraya 250 cc 35 bg daha yüksek devirli 6 vites kawasaki mi alınır. ben kawasakiyi alırım.
    müneccimmiyim neyim be

  20. #20
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Evet bende bundan istiyorummmm



    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler