Yamaha R9 - 2025 model yeni R9 tanıtıldı
-
Japon motosiklet markası, yarış pistlerinden edindiği tecrübelerle ortaya koyduğu yeni Yamaha R9 modelini Türkiye’de satışa sundu.
Yeni bir “R” modelinin lansmanı Yamaha için her zaman oyunun kurallarını değiştiren bir an olmuştur ve R9 için de durum farklı değil. Bu yeni nesil Supersport serisi yeni bir hikayenin başlangıcına işaret ederken, R9, Yamaha'nın yarış DNA'sını taşımaya devam eder. R9, yarış için geliştirilmiş teknolojilerden, MotoGP'de uygulanan tasarım ipuçlarına kadar Yamaha'nın yarış tecrübesinin en üst düzeyde ürünüdür.
R9, yarışlarda kendini kanıtlanmış teknolojiler ve devrim yaratan CP3 motor bloğunu bir araya getiriyor. Bu ünlü yüksek torklu motor ve Yamaha'nın yarışlardaki yüksek teknolojileri, R Serisinin en üst modeli olmaya layık, mükemmel dengeli bir Supersport modeli sunuyor.
Yamaha'nın Supersport modelleriyle eşanlamlı hale gelen MotoGP'den ilham alan tasarım özelliklerinin çoğunu koruyan R9, yeni nesil teknolojiler ile buluşurken, R1 seviyesindeki üst düzey süspansiyonları ve Brembo ön frenleri ile Yamaha'nın Supersport serisinin ünlü olduğu hassasiyet ve çeviklik seviyesini sunuyor.
R9, Yamaha'nın ödüllü 890 cc CP3 sıvı soğutmalı, üç silindirli, DOHC, silindir başına 4 supaplı yakıt enjeksiyonlu motorundan güç alır.
78 mm x 62 mm'lik delik ve strok ve 11,5: Sıkıştırma oranı hem mükemmel tork hem de yeterli güç sağlar. Bu güç, Yamaha Çip Kontrollü Gaz (YCCT) tarafından sunulan ince kontrolle birlikte hem pistte hem de yolda optimum performans sunar. Nihai oran, ateşleme zamanlaması ve yakıt eşlemesi Supersport performansı için optimize edilmiştir.
R9 için özel olarak geliştirilen döküm alüminyum Deltabox tarzı şasi, sportif performansına uygun yüksek rijitlikle sunulur.
Tek başına 9,7 kg'lık ağırlığıyla bir Yamaha Supersport modeli için şimdiye kadar kullanılan en hafif şasidir. Bu hafif şasi, R9'un toplam ağırlığının sadece 195 kg olması anlamına gelir ve bu da optimum güç/ağırlık oranıyla sonuçlanır.
R9, bugüne kadar aerodinamik açıdan en verimli Yamaha motosikletlerinden biridir ve bu, kapsamlı rüzgar tüneli testleriyle geliştirilen ön karenaj tasarımının bir kombinasyonu sayesinde elde edilmiştir.
Farların hemen altındaki yere basma kuvveti üreten kanatlar yolla teması iyileştirir. Kanatlar tek başına düz bir çizgide %6-7 oranında yere basma kuvveti üretirken, bu durum M kanalının altındaki ön spoyler ile birleştiğinde viraj alma sırasında bu etki yaklaşık %10'a çıkmaktadır.
R9'da hafif, sert ve daha iyi kontrol ve fren sırasında denge sağlamak üzere tasarlanmış yarış tarzı Brembo Stylema tek gövdeli kaliperler bulunuyor. Paslanmaz çelik gözenekli fren hortumları ve geniş 320 mm'lik ön diskler, özellikle ağır frenlemelerde mükemmel bir süreklilik ve kontrol edilebilir bir his sağlar.
Brembo radyal ana silindirde, fren manetine paralel olarak hareket eden bir piston bulunuyor. Sürücü maneti sıktıkça oluşan doğrusal basınç, kontrol hissini artırıyor.
Bütünüyle baştan tasarlanan yeni 43 mm'lik KYB ters ön amortisör çatallarında yeni nesil tepki ve sıkıştırma sönümlemesi için sol ve sağ çatal borularına yerleştirilmiş ayrı ayarlayıcılar bulunuyor. Her biri ayrı ayrı ayarlanabilen tüplerden sağdaki, tepki sönümlemesi, soldaki ise sıkıştırma için kullanılıyor ve bu işlevler hem yüksek hızda hem de düşük hızda gerçekleştirilebiliyor
Arka amortisör ön yükleme, geri tepme sönümlemesi, sıkıştırma sönümlemesi ve sürüş yüksekliği için ayarlanabilir. Yeni düzen son derece hassas sönümleme sağlar ve pist veya yol yüzeyinden daha fazla geri bildirim sağlar.
Bütünüyle baştan tasarlanan yeni 43 mm'lik KYB ters ön amortisör çatallarında yeni nesil tepki ve sıkıştırma sönümlemesi için sol ve sağ çatal borularına yerleştirilmiş ayrı ayarlayıcılar bulunuyor. Her biri ayrı ayrı ayarlanabilen tüplerden sağdaki, tepki sönümlemesi, soldaki ise sıkıştırma için kullanılıyor ve bu işlevler hem yüksek hızda hem de düşük hızda gerçekleştirilebiliyor
Arka amortisör ön yükleme, geri tepme sönümlemesi, sıkıştırma sönümlemesi ve sürüş yüksekliği için ayarlanabilir. Yeni düzen son derece hassas sönümleme sağlar ve pist veya yol yüzeyinden daha fazla geri bildirim sağlar.
Farklı koşullara uyacak şekilde farklı seviyelerindeki fabrika ayarlarına sahip "Sport", "Street" ve "Rain" olmak üzere üç entegre sürüş moduna iki özelleştirilebilir mod seçeneği ve dört Track modu eklendi.
R9'da, doğrudan R1'deki elektronik sistemlerden geliştirilen yüksek teknolojili altı eksenli IMU, ileri-geri, yukarı-aşağı ve sol-sağ yönlerdeki hızlanmanın yanı sıra motosikletin eğim, yalpalama ve savrulma durumlarındaki açısal hızını da sürekli olarak ölçer.
IMU, yatmaya duyarlı Çekiş Kontrolü (TC), Kaydırma Kontrolü (SCS) ve Fren Kontrolü (BC) dahil olmak üzere elektronik sürücü yardımcıları paketini kontrol eden ECU'ya gerçek zamanlı olarak veri gönderebilir.
Motor karakteristiğinin sportifliğini ayarlamak için dört farklı Güç dağıtım modu (PWR) bulunurken, Lift Control (LIF) hızlanma altında ön tekerlek kalkışını azaltır ve yumuşatır.
Yarış tarzı Kalkış Kontrolü (LC), sürücünün durduğu yerden mümkün olan en hızlı ve en verimli şekilde kalkış yapmasını sağlar - yarış pisti için idealdir.
Motor freni seviyesi iki EBM ayarı ile değiştirilebilir; birinci seçenek daha yüksek bir motor freni seviyesi sunar ve ikinci seçenek sürücü gazı kestikçe motor freninin etkisini azaltır.
Aşırı motor freni nedeniyle arka tekerlek kilitlendiğinde, Arka Tekerlek Kayma Regülatörü (BSR) sistemi destek sağlamak için motor torkunu kontrol eder. Bu sistem düşük tutuş senaryolarında öne çıkar.
R9'un tam renkli 5” TFT ekranı dört seçilebilir tema ile özelleştirilebiliyor. Pist modunda bir tur zamanlayıcısı da dahil olmak üzere yalnızca pistte sürüşle ilgili bilgiler görüntüleniyor.
Ekran, Yamaha'nın MyRide uygulaması aracılığıyla bir akıllı telefona bağlanabilir ve telefon aramalarının, mesajların ve diğer bilgilerin görüntülenmesine olanak tanır.
R9, Yamaha Supersport modelinden beklenen performans seviyesini sağlamak için piste odaklı ekipmanlarla donatılmıştır.
Clip-on gidonu sportif sürüş pozisyonuna katkıda bulunurken, fren ve debriyaj manetleri sürücünün ihtiyaçlarına göre ayarlanabilir.
Yamaha'nın üçüncü nesil Quickshifter'ı debriyajsız vites değiştirme ve küçültme özelliğiyle vites değiştirirken daha da verimli performans sağlar.
Hafif alüminyum döküm jantlar, üstün temas ve tutuş için Bridgestone Battlax Hypersport RS11 lastiklerle donatılmıştır.
Y-Trac uygulaması, Supersport deneyimini bir üst seviyeye taşıyarak sürücülerin genellikle yalnızca profesyonel yarışçıların kullanabildiği araçlarla pist sürüşlerini ve performanslarını geliştirmelerini sağlıyor.
Yarışlardan ilham alınarak tasarlanan Y-Trac uygulaması, yeni başlayanlardan profesyonellere kadar her seviyedeki sürücüye üst düzey teknolojiyle sürüş verilerini kaydetme ve analiz etme imkanı sunuyor.
Motor tipi
4-zamanlı, Sıvı-soğutmalı, DOHC, 4-subap, 3-silindir
Motor hacmi
890 cc
Çap x Strok
78,0 mm × 62,1 mm
Sıkıştırma oranı
11,5 : 1
Maksimum güç
10.000 dev/dak'da 87,5 kW (119,0 PS)
Maksimum tork
93,0 N・m (9,5 kgf・m)/7000 dev/dk
Yağlama
Islak karter
Debriyaj tipi
Islak, Çoklu disk
Ateşleme sistemi
TCI
Çalıştırma
Elektrik
Şanzıman
senkromeç, 6 vites
Son aktarım
Zincirli
Yakıt sistemi
Yakıt Enjeksiyon
Şasi
Diamond
Kaster Açısı
22°35′
Kaster mesafesi
94 mm
Ön süspansiyon
teleskopik çatal, Ø 43 mm
Arka süspansiyon
mafsallı, Salınım kolu
Ön teker hareketi
120 mm
Arka teker hareketi
118 mm
Ön fren
Hidrolik çift disk fren, Ø 320 mm
Arka fren
Hidrolik tek disk fren, Ø 220 mm
Ön lastik
120/70ZR17M/C (58 W) Tubeless
Arka lastik
180/55ZR17M/C (73 W) Tubeless
Toplam uzunluk
2.070 mm
Toplam genişlik
705 mm
Toplam yükseklik
1.180 mm
Sele yüksekliği
830 mm
Tekerleklerarası mesafe
1.420 mm
Minimum yerden yükseklik
140 mm
Ağırlık (dolu yağ ve yakıt tankı dahil)
195 kg
Yakıt tankı kapasitesi
14 L
Yağ tankı kapasitesi
3,50 L
Reklamlar
-
her erkeğin hayali R9 a hazırmıyız ??
Yılların konusu herkesin hayali şu motor yarış bloğuna konsa nasıl olur diye diye iç geçirdiğimiz rüya sanırım gerçek oluyor.9 ekimde tanıtılcak demekki 09 bloklu bir şey tanıtılcak sestende anlaşılıyor görüntüdende ss bir motor olduğu belli oluyor o yüzden R9 a yorumluyor herkes.makyajlı r7 değildir heralde diye düşünüyorum.eğerki r9 ise şahsen ocağıma incir ağacı dikicek şimdiden para biriktirmeye başlıcam.şimdi tanıtılsa haziran temmuz satışa çıkar heralde.malum r1 ve r6 nın olmaması yamahada ss motor bırakmadı.r7de bir yere kadar en güçlüsü yeni xsr900gp var oda herkese hitap etmiyor.kağıt üzerinde bana göre mükemmel 600cc gibi çok aşırı devir çevireyen bir motor ama naked torkunda olucak.yani günlük kullanımdada çok zevk vericek.bu tarz bir motor sanırım yok bildiğim sadece ktm var ama oda pist için yapıldı.en yakın örnek triumhp daytona var ama onunda blok yarış motoru zaten r6 dan az mt09dan çok çeviren bir blok.eğer r9 ise tek aklıma gelen şey fiyatı olucak.insansı bir fiyata sahip olur inşallah tr için konuşursak sanırım 750 bin tl civarı kawasaki zx6rr.
https://www.youtube.com/watch?v=SjPp4nMJdCU
-
Vay be. Nereden nereye. Devran tersine döndü. Eskiden SS'ten naked devşirirlerdi, şimdi tam tersi. Safkan SS isteyen için kötü haber.
-
er keğin stan dart ilize edilmesi
-
ehil adlı üyeden alıntı
er keğin stan dart ilize edilmesi
Forumda kekememiz eksikti... Hoş geldin..
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
Açıkçası yıllardır başımıza bela olan şu adventure motosiklet modasının bir gün bitmesini bekliyorum. Markete bile çirkin çirkin motorlar ve 3'lü çanta setiyle gider hale geldik. Bu tipsiz adventure motorlara bile "touring, sport touring" diyoruz artık. R9 gibi bir motor umarım gelir, umarım yollarda görürüz, umarım süreriz.
-
Onları bir de yollarda görsen.. almış altına r1250 yi ayakları yere zor değiyor, üçlü çantaların içi boş , sırf artistlik yapmak için gezip duruyor.. Yolda ufak bir arıza yapsa oturup ağlayacak...
Enduro motorlar yollara çıkmasın..Yasaklansın...
-
tommygun adlı üyeden alıntı
başımıza bela olan şu adventure motosiklet modası
as falt
-
R9
-
Osm@n adlı üyeden alıntı
pilli
dacia spring
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Açıkçası yıllardır başımıza bela olan şu adventure motosiklet modasının bir gün bitmesini bekliyorum. Markete bile çirkin çirkin motorlar ve 3'lü çanta setiyle gider hale geldik. Bu tipsiz adventure motorlara bile "touring, sport touring" diyoruz artık. R9 gibi bir motor umarım gelir, umarım yollarda görürüz, umarım süreriz.
adventure bitmesin yaa. gagalı motor sevenler de var. Tabi her tür motor piyasada bol bol bulunsun, herkes sevdiğine bol bol binebilsin.
-
EFSANE GERİ DÖNÜYOR
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Açıkçası yıllardır başımıza bela olan şu adventure motosiklet modasının bir gün bitmesini bekliyorum. Markete bile çirkin çirkin motorlar ve 3'lü çanta setiyle gider hale geldik. Bu tipsiz adventure motorlara bile "touring, sport touring" diyoruz artık. R9 gibi bir motor umarım gelir, umarım yollarda görürüz, umarım süreriz.
valla çirkinler yalan yok ama bir o kadarda mantıklılar.uçarak gidiyorlar rahatlar uzun yol seviyorlar heybetleri var vs vs uzuyor.daha gencim ben bide r9 süreyim ondan bakarız
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:30 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
Vay be. Nereden nereye. Devran tersine döndü. Eskiden SS'ten naked devşirirlerdi, şimdi tam tersi. Safkan SS isteyen için kötü haber.
ss devri hızla bitiyor bir süre sonra gerçekten alan elinde olan çok değerli bir araca sahip olduğunu bu gözler görücek kaçarı yok.şu an bakıyorum çoğu model pist için evriliyor.lan dünya üzerinde kaç kişi hitap ediyor da sen bunun reklamını yapıyorsun diyorum demekki ediyor aslında ss ler yine türedi bence honda 600rr geldi kawasaki zx6 zaten var suzuki ne oldu onu bilmiyorum.olan r6 ya oldu 600cc segmentte.bide yine 1000cc segmentinde olan r1 e olacak onunda üretimi bu sene sonu bitiyor sanırsam.yeni r1 gelene kadar r9 muş r7ymiş bunlarla ss blok istemeyen 'benim gibi' ama rahat olan torklu olan cihazlara yönelicek müşterileri arıcaklar gibi duruyor.şahsi adıma 110 130hp araları bir motosiklet için fazla fazla heyecan,adrenalin,ekonomi,keyif veren limitte yer alıyor.naked da bir yere kadar dağ taş naked motor oldu içim bayıldı artık uzun zamandır bu kadar heyecanlanmamış meraklanmamıştım bir motorun çıkışına.
-
R1 Amerika'da satışa devam edecek 2025'te de. Burada Euro bilmemkaç kısıtlamaları yok.
-
Yamah bu Tracer 9 bloğundan bir de adventre motor yapsa tenere 9 dese adına, ama tenere kadar arazi olmasa vstrom tarzı olsa var ya vstrom'dan sonra geçilir miss gibi de olur. 3lü çanta setini takayıp uzun yola gideyim ama otobandan gitmeyeyim nerde toprak yol var gireyim bakalım nereye çıkıyormuş diyenler alır. "Racing" ( ) motor isteyenlerden daha çok müşterisi çıkar.
-
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Onları bir de yollarda görsen..
almış altına r1250 yi ayakları yere zor değiyor, üçlü çantaların içi boş , sırf artistlik yapmak için gezip duruyor.. Yolda ufak bir arıza yapsa oturup ağlayacak...
Enduro motorlar yollara çıkmasın..Yasaklansın...
Ohh be 50 cc ile bu tanımlamanın dışında kaldım ;)
-
neden böyle bir hayalim olsun ki çadır yok ateş yok ızgara yok ne yapayım öyle motoru ben
adventure motolar gerçekten çok poh poh landı millet afrika alıyor toza sokmuyor t7 alıyor kafeye gidiyor gidin kardeşim çelik jantlı motor alın nc alın tracer ne işiniz adv motorlar cafe de
ha gaga takanlara ayrı tilt oluyorum orj fabrika çıkışlılara birşey diyemem ama adamlar gaga takmadığı motor kalmadı utanmasalar 1000 rr da bile takarlar
-
F54 adlı üyeden alıntı
neden böyle bir hayalim olsun ki çadır yok ateş yok ızgara yok ne yapayım öyle motoru ben
adventure motolar gerçekten çok poh poh landı millet afrika alıyor toza sokmuyor t7 alıyor kafeye gidiyor gidin kardeşim çelik jantlı motor alın nc alın tracer ne işiniz adv motorlar cafe de
ha gaga takanlara ayrı tilt oluyorum orj fabrika çıkışlılara birşey diyemem ama adamlar gaga takmadığı motor kalmadı utanmasalar 1000 rr da bile takarlar
Bizde motorsiklet çok pahalı bir şey bu yüzden çizilse üzülüyorlar, haliyle T7 almış adam kafeye gidiyor anca. T7 gibi motorlar avrupa gibi yerlerde gençlerin rahatlıkla alabilecğei motorlar, haliyle bunları alıp dağa taşa vuruyorlar, dert etmiyorlar.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
R1 Amerika'da satışa devam edecek 2025'te de. Burada Euro bilmemkaç kısıtlamaları yok.
evet hatta yenilenen r1i gördüm daha yeni yorumlarda abd de bu yeni haliyle yola çıkıcak falan yazmış millet ama ben pist diye yorumlamıştım.gytr değilde başka bir adı var 2025 model kanatlı manatlı brembolu farklı bir editon adını bilmiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:17 ----------
F54 adlı üyeden alıntı
neden böyle bir hayalim olsun ki çadır yok ateş yok ızgara yok ne yapayım öyle motoru ben
adventure motolar gerçekten çok poh poh landı millet afrika alıyor toza sokmuyor t7 alıyor kafeye gidiyor gidin kardeşim çelik jantlı motor alın nc alın tracer ne işiniz adv motorlar cafe de
ha gaga takanlara ayrı tilt oluyorum orj fabrika çıkışlılara birşey diyemem ama adamlar gaga takmadığı motor kalmadı utanmasalar 1000 rr da bile takarlar
onlara gerek yok 1 tane sırt çantası 1 adette içi dolu cüzdan yeterli çanta yine önemli değilde cüzdan iyise sıkıntı olmaz görmedik motoru ama ne kadar yol yapabiliceksinki r9 ile belin çıkar heralde o yüzden cüzdan önemli böyle motorlarda güzel bir hayal işte.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:20 ----------
espresso adlı üyeden alıntı
Yamah bu Tracer 9 bloğundan bir de adventre motor yapsa tenere 9 dese adına, ama tenere kadar arazi olmasa vstrom tarzı olsa var ya vstrom'dan sonra geçilir miss gibi de olur. 3lü çanta setini takayıp uzun yola gideyim ama otobandan gitmeyeyim nerde toprak yol var gireyim bakalım nereye çıkıyormuş diyenler alır. "Racing" (
) motor isteyenlerden daha çok müşterisi çıkar.
evet aslında triumhp tiger900 tel jantlı adv tipi olanın karşılığı olabilir ama yapılmıyor.bence mantıklı yol tipi arayan insanlar bence arazi tipi arayanlardan çok daha fazladır.o konuyuda çözmüş adamlar tenere 700 ile bırak dağı taşı adamlar atlıyor uçmaya bile geliyor motor cross arayan bile tenere700 alabiliyor.neydi o eski tenere1200 sanırım mesela oda tarihe karıştı enteresan bir motordu seveni inanılmaz çoktu gördüğüm kadarıyla.o son büyük adv tarzı bir motordu yamahada
-
CBR 600rr de satışa devam galiba emerigada 😂
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)