Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Yamaha Y-AMT Yeni Otomatik Şanzımanlı Modeli MT-09 Y-AMT

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
     
    YENİ NESİL VİTES TEKNOLOJİSİ, MOTOSİKLET DÜNYASINI YENİ BİR BOYUTA TAŞIYOR

    Y-AMT: YAMAHA OTOMATİKLEŞTİRİLMİŞ MANUEL ŞANZIMAN

    Yamaha her zaman zamandır motosiklet yeniliğinde öncü bir marka olmuştur. Şirketin teknoloji geliştirme sürecinin her adımında amaç, sürücüyü daha da fazla tatmin edecek, daha etkileyici bir sürüş deneyimi sunmaktır.

    Bu yaklaşım, Yamaha’nın, sürücünün makinesiyle hakiki bir uyum içinde hissetmesini ve bunun cazip zevkini vurgulayan Jin-Ki Kanno felsefesinden ilham almaktadır.

    Yeni Yamaha Otomatikleştirilmiş Manuel Şanzıman (Y-AMT), bu hissi daha da ileri taşıma hedefiyle yola çıkarak sportif sürüşe yeni bir boyut getiren gelişmiş vites değiştirme teknolojisiyle Yamaha için yeni bir çağın başlangıcını işaret ediyor.

    Y-AMT ile sürücüler, parmakla kumanda edilen şık bir manuel vites ya da iki modlu tam otomatik şanzıman seçeneklerindeki tutarlı ve doğrusal vites geçişleriyle elde edecekleri son derece etkileyici sürüş deneyimi sayesinde motosikletlerinin spor performansından alacakları keyfe yüzde yüz odaklanabilirler.

    TEK BİR DÜĞMEYE BASARAK HIZLI VE HASSAS VİTES DEĞİŞTİRME

    Beyne ayaklardan daha yakın ve daha incelikli bir bağlantıya sahip olan eller, insan vücudunun en dokunsal ve güçlü araçlarındandır.

    El-ayak kombinasyonuyla değil sadece elle vites değiştirmek, hem daha hızlı hem de daha az düşünme süresi gerektiriyor. Böylece sürücü tüm odağını gaz kelebeği ve fren uygulamasında, yatış açısında, vücut pozisyonunda ve lastik kavrama seviyelerinde tutarak sürüşü güçlendirebiliyor. Bu nedenle Y-AMT modellerinde vites değiştirme pedalı kurulmayacaktır. Bu da sürücünün sol ayağını ayaklıktan kaldırmasına gerek kalmadan, vücut pozisyonlarına ve ağırlık dağılımına odaklanarak özellikle virajlarda motosikletini daha iyi kontrol etmesine olanak sağlıyor.

    Y-AMT sistemi sayesinde makinenin vites değiştirme özelliklerini parmakla kumanda edilen manuel vites “MT” veya tam otomatik “AT” ile sürücünün tercihine ve farklı yol koşullarına göre ayarlamak mümkün.



    Manuel şanzımanda (MT), hızlı ve hassas vites geçişleri için debriyaj manetini elle oynatmaksızın sadece bir düğmeye basmak yeterli. Vites değişimleri, iki adet see-saw tipi vites değiştirme manetinden işaret parmağı ve başparmakla gerçekleştiriliyor: artı manetiyle üst vites, eksi manetiyle alt vites. Sportif sürüşte daha güçlü kontrol için sadece işaret parmağıyla çekilerek vites yükseltilebilir, itilerek vites düşürülebilir. Böylece başparmağı gidondan çekmeye gerek olmadığı için özgürlük artar. Manetin boyutu, konumu ve hareket zamanı eldivenle kullanıma en uygun şekilde tasarlanmıştır. Buna göre, minimum parmak hareketiyle vites değiştirilebilir.

    Debriyaj kullanımı çok kademelidir ve sürücüye tüm hızlarda tamamen doğal bir hissiyat verir. Yamaha’nın çapraz konsept motor tasarımlarının ve en sportif sürüş modlarının güç özelliklerini üst düzeye çıkartan MT, spor sürüş eğlencesini daha da üst düzeye çıkarmak için geliştirilmiştir. En son model vites değiştiriciyle olduğundan bile tutarlı vites değiştirme hızı ve hassasiyetiyle de en sportif sürüş koşullarında hızlı ve akıcı vites değişikliklerinin heyecanı ve adrenalini sürücünün deneyimine ekstra bir keyif katıyor.

    Sürücüler, tam otomatik şanzımanı (AT) kullanarak farklı sürüş durumlarına uygun iki farklı sürüş sistemi seçebilir. Sürücüler, diledikleri zaman başparmakla kumanda edilen özel bir “mod” düğmesine basarak modları kolayca değiştirebilir.

    Otobanda heyecanlı bir sürüş deneyimi yaşamak isteyenler, devir aralığının daha sonraki kısmında vites değiştirerek sportif bir vites değiştirme imkanı sunan ve sürüş heyecanını tam otomatik şanzıman avantajlarıyla birlikte sürdüren “D+” seçeneğini tercih edebilirler.

    Şehir içinde veya otoyolda uzun mesafeler kat eden sürücüler, düşük devirlerde düşük hızda, şehir içinde sürüş ve manevra kabiliyetinde sürücüye güveni en üst düzeye çıkaran ve daha yumuşak bir vites değiştirme deneyimi sunan “D” modunu tercih edebilirler.

    AT’de ise sürücü istediği zaman sadece see-saw vites değiştirme manetlerinden manuel olarak vites değiştirebilir.

    Her durumda Y-AMT sürekli olarak doğrusal vites geçişleri sağlayarak sürücülerin ister şehirde ister açık yolda sürüş için vücut pozisyonuna, virajlara, frenlere ve hızlanmaya odaklanmasına olanak sağlar.



    ARAŞTIRMA ODAKLI YENİ TEKNOLOJİLER

    Motosikletlerde otomatik vites değiştirme konusunda öncü olan Yamaha, yaklaşık yirmi yıl önce FJR1300 sports tourer için YCC-S (Yamaha Çip Kontrollü Vites Değiştirme) sistemini geliştirmişti. YCC-S modelinde, sürücünün parmakla kumanda edilen vites manetiyle manuel olarak vites değiştirmesine olanak sağlayan otomatik hidrolik debriyaj sistemi bulunuyordu.

    YCC-S pek çok yönden zamanının ötesindeydi; şimdi de Yamaha’nın teknolojik geliştirme sürecinin sonucunda Y-AMT, sportif sürüşün yeni yüzü olmaya hazırlanıyor.

    Y-AMT sistemi, iki tekerlekli araç sektöründeki en sportif çözümdür. Bu sistem, manuel şanzımanın verdiği heyecanı ve performansını arzulayan yeni nesil motosiklet sürücülerine inovatif bir seçenek sunarken tam otomatik şanzımanın kullanışlılığını da sergiliyor.

    Y-AMT’de, hidrolik YCC-S sisteminden farklı olarak, normalde sürücünün sol el ve ayağıyla gerçekleştirdiği işlevleri üstlenen iki elektrikli aktüatör bulunuyor. Sadece 2,8 kg ağırlığında olan sistem motosikletin üzerindeki ince ve hafif görüntüsüyle Yamaha’nın ünlü kompakt şasi tasarım felsefesini daha büyük bir motor olmaksızın sunuyor. Böylece klasik motosikletin hafiflik hissiyle birlikte makinenin yol tutuşunu ve performansını da koruyor.

    Yamaha’nın kablolu gaz kelebeği sistemi (YCC-T), değiştirilebilir sürüş modları ve hız sabitleyici kontrol işlevleriyle uyumlu biçimde çalışan Y-AMT donanımlı bir motosiklet, her türlü sürüşe uygun olarak ayarlanabilir.

    Daha önce genellikle uzun yola yönelik olarak tasarlanan benzer motosiklet şanzımanlarından farklı olarak, Y-AMT saf sportif sürüş deneyimini pekiştirerek sürücünün, sürüşün heyecanlı yanlarına daha iyi konsantre olmasına imkan tanıyacak şekilde geliştirildi.



    JİN-Kİ KANNO’DAN DOĞDU

    Yamaha’nın Jin-Ki Kanno felsefesinde vurgulanan sürücü-makine ilişkisinin kusursuz bir örneği olan Y-AMT; sürüş koşulları, yol veya yolculuğun amacı fark etmeksizin eğlence ve yeni bir sürüş deneyimi sunuyor.

    Y-AMT donanımlı motosikletler, motosiklet sürüşünün farklı bir şekilde algılanmasına yol açacak. Bu da sürüş deneyimini daha da ileri bir seviyeye taşıyacak ve Japoncada olağanüstü değer, kalite ve performans ürünü karşısında hissedilen derin memnuniyeti ve yoğun heyecanı ifade eden Kando’ya ulaştıracak.

    Yamaha Y-AMT’yi yakın gelecekte farklı modellerde karşımıza çıkararak bu yeniliği sportif sürüş, uzun yol ve şehir içi ulaşıma taşıyacak.



    Karanlığı hissedin!
    MT-09 Y-AMT





    Eller, insan vücudunun sahip olduğu en güçlü araçlardan biridir. Ayak ve ellerin kombine olarak kullanılmasının aksine sadece elleri kullanarak vites değiştirmek yalnızca daha hızlı vites değiştirmenizi sağlamakla kalmaz, buna ek olarak daha az düşünme süresi de gerektirir. Bu sayede, CP3 motorun verdiği heyecanı tamamen yeni bir şekilde deneyimleyebilirsiniz. MT modu ile sezgisel, vites değiştirme kulakçıkları aracılığıyla parmaklarınızın ucunda daha hızlı ve daha tutarlı, debriyajsız vites değiştirme özellikleri sunarak MT-09'un gerçek performansını ve tam potansiyelini ortaya çıkarıyor.



    Sağ elcik gösterge grubunun üst kısmına sezgisel olarak yerleştirilmiş AT/MT düğmesi ile hareket halindeyken MT ve AT arasında zahmetsizce geçiş yapın. MT vites değiştirme özellikleri, sol el parmak uçlarınızdaki vites değiştirme kulakçıklarını kullanılarak gerçekleştirilir. Parmak ve başparmak kullanımı ya da tek parmakla vites değiştirme arasında seçim yapabilirsiniz. AT'de, başparmakla kumanda edilen özel MODE düğmesini kullanarak D+ ve D arasında geçiş yapın.



    Otomatik Şanzıman (AT) ayarında, farklı sürüş durumlarına uyacak şekilde iki mod arasında seçim yapabilirsiniz. Daha heyecanlı bir sürüş için devir aralığı ilerledikçe sportif ve agresif vites değiştirme sunan D+'yı tercih edin. Uzun mesafeli veya şehir içi sürüşler için daha yumuşak bir vites değiştirme deneyimi sunan D-mode'u kullanın.



    Sürüş deneyiminizi Y-AMT ile birlikte çalışan Yamaha Sürüş Kontrolü (YRC) ile özelleştirin. Böylece motor güç özellikleri ile elektronik müdahale seviyesini tercihlerinize ve yol koşullarınıza göre seçebilirsiniz. Standart olarak gelen üç entegre sürüş modu, farklı koşullara uyum sağlayacak şekilde programlanmıştır. SPORT, STREET ve RAIN olarak sunulan bu modlar dışında kişisel tercihlerinize uygun iki özel program da oluşturabilirsiniz. YRC ayarları doğrudan gösterge paneli menüsünden veya MyRide uygulaması aracılığıyla akıllı telefonunuzdan özelleştirilebilir.









    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Tamam doğru düzgün çevirmen ücreti pahalı olabilir ama Yamaha gibi bir firmanın böyle dandik çeviri ile böyle bir duyuru yapması çok saçma olmuş. Okurken bariz belli çeviri hataları, hiç mi Yamaha Türkiye ofisinden biri okuyup da "la oğlum böyle olmaz" dememiş. Yamaha'ya yakıştıramadım google translate çevirisi ile duyuru yapmayı.
    zihnigonen, tommygun ve pea bunu beğendiler.

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Otomatik 7 hatta 8 ileri şanzıman istiyorum :D Goldwing 7 ileri ama onu motosikletten saymıyorum , otomobillerde 10 ileri şanzıman bile var , az yakıyor , şehir içi daha seri , düşük devirde yüksek hızda gidebiliyor sessiz sakin mis gibi..
    espresso bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    08 Ağustos 2022
    Motosikleti
    Kymco AK550
    forumda otomatik vitesin yılmaz savunucusu olarak son bir yılda:

    -bmw
    -ktm
    -yamaha
    -bmw
    -kawasaki

    gibi markaların otomatik vites planlarını açıklamalarını ve honda'yla beraber geleceği şekillendirmelerini keyifle takip ediyorum. bu markalara, isteyen müşterilere, otomatik vitesin yanında aksesuar olarak debriyaj sistemi hediye etmelerini tavsiye ederim. hastası giderken yine debriyajla oynasın dursun.

  5. #5
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Umarım ileride her marka, her modelinde bizlere otomatik vitesi dayatmaz. Manuel opsiyonlar olur.
    pea, espresso ve freasy bunu beğendiler.

  6. #6
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Otomatik 7 hatta 8 ileri şanzıman istiyorum :D Goldwing 7 ileri ama onu motosikletten saymıyorum , otomobillerde 10 ileri şanzıman bile var , az yakıyor , şehir içi daha seri , düşük devirde yüksek hızda gidebiliyor sessiz sakin mis gibi..
    otobanda sürerken bazen ben de keşke vstrom'da 7. vites de olsa daha düşük devirde daha az yakardım diyorum, 7. vites olsa sanki motorun gücü ona da yetecekmiş gibi geliyor ama japon mühendisler hesaplamıştır kesin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:59 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Umarım ileride her marka, her modelinde bizlere otomatik vitesi dayatmaz. Manuel opsiyonlar olur.
    Batarya sorunları çözülüp elektriklilere kalınca vites olayı da ortadan kalkacak. Her devirde en yüksek tork olunca vites de olmayacak, sürüş daha zevkli hale gelecek belki.

  7. #7
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Umarım ileride her marka, her modelinde bizlere otomatik vitesi dayatmaz. Manuel opsiyonlar olur.
    Performans araçlarında manuel vites bitmeyecek muhtemelen. Arabada bitmedi. Otomatiğin performans avantajına rağmen manuel vites devam ediyor çünkü insanlar istiyor. Yeni GR Corolla sadece manuel ile çıktı. Gordon Murray yeni T50 ve T33 için otomatik opsiyonu sundu. 100 alıcıdan sadece 3-5 tercih ettiği için iptal etmek zorunda kaldı. Eski spor araçların manuel versiyonları çok daha pahalıya satılıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:10 ----------

    Alıntı freasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    forumda otomatik vitesin yılmaz savunucusu olarak son bir yılda:

    -bmw
    -ktm
    -yamaha
    -bmw
    -kawasaki

    gibi markaların otomatik vites planlarını açıklamalarını ve honda'yla beraber geleceği şekillendirmelerini keyifle takip ediyorum. bu markalara, isteyen müşterilere, otomatik vitesin yanında aksesuar olarak debriyaj sistemi hediye etmelerini tavsiye ederim. hastası giderken yine debriyajla oynasın dursun.
    @freasy, otomatik şanzıman tercih ettiğin için otomatik opsiyonların artmasına sevinmeni anlıyorum. Ama manuel tercih edenlerle dalga geçmeni anlamıyorum... Tepki oluşturacak, bölünüp kamplaşmaya yol açacak ifadelerin kime ne faydası var? Motosiklette otomatik şanzıman tercih edenlerle ilgili de tepki çekecek şeyler yazmak o kadar kolay ki. Ama ne gerek var? Onun yerine bu haberi "ne güzel işte her şanzıman tercihine göre model bulunabilecek" diye kutlamak daha iyi değil mi.

  8. #8
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Performans araçlarında manuel vites bitmeyecek muhtemelen. Arabada bitmedi. Otomatiğin performans avantajına rağmen manuel vites devam ediyor çünkü insanlar istiyor. Yeni GR Corolla sadece manuel ile çıktı. Gordon Murray yeni T50 ve T33 için otomatik opsiyonu sundu. 100 alıcıdan sadece 3-5 tercih ettiği için iptal etmek zorunda kaldı. Eski spor araçların manuel versiyonları çok daha pahalıya satılıyor.
    Performansa dönük değil de çoğunluğumuzun kullandığı motorlardan bahsediyordum. Araba konusuna gelirsek Türkiye'de manuel vites sıfır araba bulmak artık çok zor desem yalan olmaz.

    Elbet arz talep işi bu işler ama motosiklet sürücülerinin çoğunun ileride bu otomatik vites hımbıllığına katılacaklarını düşünüyorum. Onların hımbıllıklarının cezasını biz gibiler çekecek.

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    otobanda sürerken bazen ben de keşke vstrom'da 7. vites de olsa daha düşük devirde daha az yakardım diyorum, 7. vites olsa sanki motorun gücü ona da yetecekmiş gibi geliyor ama japon mühendisler hesaplamıştır kesin......

    2012 öncesinde üretilen ilk kasa Vstrom ların ön dişliyi büyüten çok arkadaş vardı vstromturkiye'de o zamanlar , 2004-2011 arası üretilen Vstrom lar daha iyi gidiyordu ama daha çok yakıyordu , hele tek buji 2004-2006 arası olanlar (ahh 2004 vstrom'um Abs si olsa asla satmazdım , hem iyi gidiyor hemde daha kısa maşası ile daha güzel dönüyordu) 5000 devirden sonra bildiğin racing makina gibi patlıyor 200 e bir soluksuz çıkıyordu , 2012 den sonra emisyonlara uygun baya bir boğazı sıkıldı Vstrom'un , hatta üst devirleri kaybettik bari alt devirleri azcık daha canlandıralım diye kompresyon oranını bir tık düşürdüler , ben 2013 Vstromun dişlileriyle oynamadım , zaten çoğunlukla iki kişi ful çanta geziyordum , 650 cc uzun rampalarda yetmiyordu , ön dişliyi büyütsem makina rampada iyice ezilecekti , tek kişi kullanacaksan ön dişliyi bir diş büyük takabilirsin Espresso 7. viteste gibi gidersin 750 devir düşer..
    espresso bunu beğendi.

  10. #10
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Performansa dönük değil de çoğunluğumuzun kullandığı motorlardan bahsediyordum. Araba konusuna gelirsek Türkiye'de manuel vites sıfır araba bulmak artık çok zor desem yalan olmaz.

    Elbet arz talep işi bu işler ama motosiklet sürücülerinin çoğunun ileride bu otomatik vites hımbıllığına katılacaklarını düşünüyorum. Onların hımbıllıklarının cezasını biz gibiler çekecek.
    600cc ve üstü naked vs SS'lerin büyük çoğunluğu zaten performansa yönelik zevk makinası. Yoksa şehir içinde 180 kilo makineye ne gerek 80+ beygir? Ulaşım için motosiklet isteyen ya skuter, ya düşük hacimli birşeyler, ya da NC tercih edecektir. Ki zaten bunlar da yıllardır otomatik.

    İş görmek için değil de zevk için motosiklet kullanıyorsak manuel bitecek diye endişelenmemize gerek yok bence.

  11. #11
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2012 öncesinde üretilen ilk kasa Vstrom ların ön dişliyi büyüten çok arkadaş vardı vstromturkiye'de o zamanlar , 2004-2011 arası üretilen Vstrom lar daha iyi gidiyordu ama daha çok yakıyordu , hele tek buji 2004-2006 arası olanlar (ahh 2004 vstrom'um Abs si olsa asla satmazdım , hem iyi gidiyor hemde daha kısa maşası ile daha güzel dönüyordu) 5000 devirden sonra bildiğin racing makina gibi patlıyor 200 e bir soluksuz çıkıyordu , 2012 den sonra emisyonlara uygun baya bir boğazı sıkıldı Vstrom'un , hatta üst devirleri kaybettik bari alt devirleri azcık daha canlandıralım diye kompresyon oranını bir tık düşürdüler , ben 2013 Vstromun dişlileriyle oynamadım , zaten çoğunlukla iki kişi ful çanta geziyordum , 650 cc uzun rampalarda yetmiyordu , ön dişliyi büyütsem makina rampada iyice ezilecekti , tek kişi kullanacaksan ön dişliyi bir diş büyük takabilirsin Espresso 7. viteste gibi gidersin 750 devir düşer..
    Yok, ben araçların orjinal halini değiştirmeyi sevmyorum. Şimdilik tek kişi kullanıyorum ama hanım da heves etti, bizim köfte turlarına gelmese bile uzun gezilere gelmeye niyetli gibi. Normal düz yolda bana gücü yetiyor, otobanda 150-160'la giderken sanki azcık daha düşük devirde gitse daha iyi olacak gibi ama otobana 3 ayda bir falan çıkıyorum artık. Rampada falan gücünden memnunum, bazen vitesi ayarlayamıyorum devir fazla düşse de gazı verince rampa yukarı bile toparlıyor, krank için iyi değil diyorlar ama o düşük devirde gaz verince çıkan traktör gibi sesini de seviyorum motorun, fazla yapmamaya çalışıyorum. ön dişli büyürse o şekilde toparlayamaz herhalde.

    3lü çantalarla iki sefer uzun yol yaptım 200km ne kadar uzun sayılabilirse, onda da çok aşırı dolu değildi çantalar, çok yer kaplayan giyecek falan vardı ondan yan çantaları takmıştım, normal günlük gezilerde tek arka çanta yetiyor ıvır zıvır için.
    Kamplı geziler nazıl olacak onu bilmiyorum, önümüzdeki yaza denerim artık. Çadır nereye sığar? arka çantanın üzerine mi bağlayayım? arka çanta üzerinde bir şey bağlanabilecek bir de demir var bende.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:53 ----------

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    600cc ve üstü naked vs SS'lerin büyük çoğunluğu zaten performansa yönelik zevk makinası. Yoksa şehir içinde 180 kilo makineye ne gerek 80+ beygir? Ulaşım için motosiklet isteyen ya skuter, ya düşük hacimli birşeyler, ya da NC tercih edecektir. Ki zaten bunlar da yıllardır otomatik.

    İş görmek için değil de zevk için motosiklet kullanıyorsak manuel bitecek diye endişelenmemize gerek yok bence.
    zevk için kullanınca motor devrini de yol şartlarına göre değişik ayarlama isteği bitmeyecek gibi, bu yüzden manuel bitmez. ama elektrikli olunca vites kalmayacak zaten her devirde torklu elektrik motoru olunca vites olayı bitecek. o zaman dik iniş ve virajlı yollarda vites düşürüp motor freninden destek alarak inmeyi nasıl yaparız artık o zaman gelip görürsek öğreneceğiz.

  12. #12
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zevk için kullanınca motor devrini de yol şartlarına göre değişik ayarlama isteği bitmeyecek gibi, bu yüzden manuel bitmez. ama elektrikli olunca vites kalmayacak zaten her devirde torklu elektrik motoru olunca vites olayı bitecek. o zaman dik iniş ve virajlı yollarda vites düşürüp motor freninden destek alarak inmeyi nasıl yaparız artık o zaman gelip görürsek öğreneceğiz.
    Cok kolay: Arabalarda olan "One pedal driving" sistemini motosiklete uyarliyoruz. Agresifligi ayarlanabiliyor.
    espresso bunu beğendi.

  13. #13
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cok kolay: Arabalarda olan "One pedal driving" sistemini motosiklete uyarliyoruz. Agresifligi ayarlanabiliyor.
    Henüz elektrikli araba da sürmediğim için nasıl bir his ben bilemiyorum. Ama güzeldir herhalde.
    Motorda da motor freninden daha güçlüdür kesin. Gazı kapatıp motor freninden destek alıp yavaşlarken çok işe yarayacak demek ki.

  14. #14
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Henüz elektrikli araba da sürmediğim için nasıl bir his ben bilemiyorum. Ama güzeldir herhalde.
    One pedal driving: gaza basınca gidiyor, çekince yavaşlıyor. Matkap gibi. Agresifliği ayarlanabiliyor.
    espresso bunu beğendi.

  15. #15
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    One pedal driving: gaza basınca gidiyor, çekince yavaşlıyor. Matkap gibi. Agresifliği ayarlanabiliyor.
    sanırım benzinli/dizel motorlardaki kompresyon sayesinde motor freni etkisi elektrikli motorlarda da gazı kapatınca elektrik motorunun jeneratör moduna geçip elektrik üretmeye başlaması ile sağlanıyor, haliyle bu şekilde hem akü dolmuş oluyor hem de bu enerji üretimi elektronik olarak ayarlanıp motor freni etkisi seçimli ayarlanabilir bir şey oluyor, güzelmiş. Fren balataları da daha uzun dayanacak gibi o zaman.

  16. #16
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Ben sevemedim birden yığılıyor makine. Kompresyonu ayarlayamadım.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  17. #17
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    "one pedal driving" her elektrikli araçta yok. Olanlarda da kalitesi aynı değil. Ancak düzgün çalışanları insanlar seviyorlar bayağı.

    Elektrikli araçlarda balata bitmiyor kolay kolay.
    espresso bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    21 Şubat 2021
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Yok.
    ALisildiktan sonra cok keyifli bir sistem. Uzun süredir fren kullanmiyorum desem yalan olmaz. Benim icin tek sakincasi oturdugum yerden ise giderken uzunca bir süre yokus asagi gitmem gerekiyor. Eger pili 100% doldurmussam fren ile kazanacagim enerjiyi depolayacak alan olmadigi icin sistem devreden cikiyor. O zamanlarda freni kullanmam gerekiyor. Bunu da pili 80% sarj ederek engelliyorum. Evden cikip düz alana geldigimde yakit tüketimim - 80kmw/100 km oluyor.
    espresso bunu beğendi.

  19. #19
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Alıntı Cenk Ayvaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ALisildiktan sonra cok keyifli bir sistem. Uzun süredir fren kullanmiyorum desem yalan olmaz. Benim icin tek sakincasi oturdugum yerden ise giderken uzunca bir süre yokus asagi gitmem gerekiyor. Eger pili 100% doldurmussam fren ile kazanacagim enerjiyi depolayacak alan olmadigi icin sistem devreden cikiyor. O zamanlarda freni kullanmam gerekiyor. Bunu da pili 80% sarj ederek engelliyorum. Evden cikip düz alana geldigimde yakit tüketimim - 80kmw/100 km oluyor.
    Bu elektrikli kullanmak çok iyi planlama yapmayı gerektiriyor galiba. öyle günbatımına doğru sürmek yalan yani?
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  20. #20
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu elektrikli kullanmak çok iyi planlama yapmayı gerektiriyor galiba. öyle günbatımına doğru sürmek yalan yani?
    Öyle günbatımına doğru sürmek zaten yalan. Otomobil markalarının yalanı. Kaç kişi öyle sürüyor, çoğumuz sıkışık trafikte işimize gücümüze ulaşmak için sürüyoruz ama işte markalar bize hayal satıyor.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)