Honda'dan kendi kendine hareket edebilen motosiklet

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Kendi kendine dengede durabilen motosiklet Las Vegas Teknoloji fuarında Honda tarafından tanıtıldı.

Honda henüz ne zaman ya da daha doğrusu bu sistemin üretime geçip geçmeyeceği konusunda bir bilgi paylaşmış değil. Fakat iş bu kadar gerçeğe dökülmüş ve ortaya inanılmaz bir iş çıkmışken, üretimin çok da uzak olmayacağı kanısındayız.

Bu sistemin çok da yeni olmadığını, BMW tarafından da halihazırda geliştirilen bir sistem olduğunu söylemek yanlış olmaz. Fakat Honda'nın bu yeni sistemi BMW'nin kullandığı sistemden epey farklı. BMW'nin sistemi gyroscope tabanlı olarak işlev görürken, Honda'nın sistem, gyroscope kullanmıyor.

Honda'nın sisteminin çalışma prensibine değinecek olursak, motosikletin gidonu kullanılarak motorun yatma açısı ayarlanmak suretiyle anlık denge sağlanıyor. Motosiklet durma esnasında ise ön süspansiyonları otomatik olarak bastırıyor ve dengeleme sağlanıyor. Bu esnada motosikletin yanal dengesini ise anlık ve seri sağa sola gidon hareketleri ile sağlanıyor.

Markanın söylediğine göre ise bu teknoloji daha önce UNI-CUB olarak adlandırılan aracın sisteminden alınmış. Bu araç da kendi dengesini bu sistem sayesinde sağlıyor.




[YTT=709]r5elOUZKxkE[/YTT]



VLvdDC.jpg


h2Kc6u.jpg


QwqlTT.jpg


6Rwk20.jpg


8rDUXa.jpg


kBRXrd.jpg


HDLbum.jpg
 

Ekli dosyalar

  • honda-self-balancing-motorcycle.jpg
    honda-self-balancing-motorcycle.jpg
    60.3 KB · Görüntüleme: 17,749
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
4 Ağu 2015
Mesajlar
619
Videonun 17.sn.de ne güzel başını okşayınca uysal bir kısrak gibi , sadık bir köpek gibi kendini bırakıyor hayvan.
 
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
kadının peşinden yavaş yavaş gidiyor kendi kendine güzel ülkeme geldiğinde tek teker yaptırırlar buna
 
Katılım
26 Kas 2016
Mesajlar
185
Köprü,otoyol,polis çevirme noktaları,gişelerde işe yarar biz önden yürüyerek geçicez arkadan bu gelcek ;D

TCK larına göre polis ceza yazamıyor bu teoride.en azından sürücüye yazılan cezalardan yırtmış oluruz ;D

Elektrikli motorların ilk cıktıgı dönemde elimde bira ile az girmedim polis alkol denetim noktalarına çevirmelere o dönem yasa olmadığından afiyet olsun fazla içme demekten başka bişi yapamıyorlardı.şimdi onada ehliyet istiyorlarmış :S
 
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
600
Yahu,ne zaman bu kadar tembelleştik.Ayağını yere koysan kıyamet mi kopar.

Millete buluş diye habire bir şeyler gagalıyorlar.Yeni arabaları da,motosikletleri de bir süre sonra biz sürmeyeceğiz zaten.Ama ben her zaman kontrolün bende olmasını savunuyorum.
 
Katılım
1 Eki 2015
Mesajlar
61
Allah Allah. Manyetik sistem gibi bir şry sanmıştım. Bu bildiğin kendi dengesini sağlıyor. Vay be. Peki virajlarda nasıl olur acsba.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Süpermiş. Helal olsun Honda'ya. Gözümle görmesem inanmazdım. Jiroskop olmadan yapmaları, hem de motosiklet durmuş haldeyken, inanılmaz olmuş.

BMW mankenlere çekilmiş bol CGI'yli hayali filmler göstersin boyuna. Onlar konuşur, Honda yapar :)

Bu arada jiroskoplu motosiklet yapıldı. Lit C1 diye aratin. Jiroskop sorunlu teknoloji, çünkü motosiklet viraja da yatmak istemiyor.

Ve jiroskopun denge için kullanılması yüz yıl önceye gider. İlk kez İtalyanlar lüks yolcu gemilerinde, dalgaların etkisini azaltmak için kullanmışlar. Halen de bazı büyük lüks yatlarda kullanılıyor.

Yeni bir şey değil yani.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:39 ----------

Bu arada degisken "rake" acisi da manyak olmus. Istersen cruiser gibi stabilite, istersen supersport gibi ceviklik...
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Süpermiş. Helal olsun Honda'ya. Gözümle görmesem inanmazdım. Jiroskop olmadan yapmaları, hem de motosiklet durmuş haldeyken, inanılmaz olmuş.

BMW mankenlere çekilmiş bol CGI'yli hayali filmler göstersin boyuna. Onlar konuşur, Honda yapar :)

Bu arada jiroskoplu motosiklet yapıldı. Lit C1 diye aratin. Jiroskop sorunlu teknoloji, çünkü motosiklet viraja da yatmak istemiyor.

Ve jiroskopun denge için kullanılması yüz yıl önceye gider. İlk kez İtalyanlar lüks yolcu gemilerinde, dalgaların etkisini azaltmak için kullanmışlar. Halen de bazı büyük lüks yatlarda kullanılıyor.

Yeni bir şey değil yani.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:39 ----------

Bu arada degisken "rake" acisi da manyak olmus. Istersen cruiser gibi stabilite, istersen supersport gibi ceviklik...

Abi sistem çok güzel ama ABS yok. :queen:
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
yeni buluş yapıyorlar ama bence var olanı daha ucuza üretmenin yolunu bulup birazda bizi düşünmeleri gerek. fazla teknolojiye gerek yok.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yeni buluş yapıyorlar ama bence var olanı daha ucuza üretmenin yolunu bulup birazda bizi düşünmeleri gerek. fazla teknolojiye gerek yok.

Onu zaten hepsi yapıyor, yapmak zorunda. Çünkü aynı kaliteyi daha ucuza yapan piyasayı ele geçiriyor.

Asıl sorun bizim fakir olmamız. ;)
 
Katılım
5 Ara 2016
Mesajlar
177
Yahu,ne zaman bu kadar tembelleştik.Ayağını yere koysan kıyamet mi kopar.

Millete buluş diye habire bir şeyler gagalıyorlar.Yeni arabaları da,motosikletleri de bir süre sonra biz sürmeyeceğiz zaten.Ama ben her zaman kontrolün bende olmasını savunuyorum.

Bılım uzerıne koyarak ılerler, ya motosıklet sektorunde ya da farklı bır projede bu teknolojı cok daha mantıklı bır sekılde kullanılır. Demem o kı buluslar ıyıdır, keske herkes bır seyler "gagalasa"

Ayrıca bu sıstem gelıstırılıp vırajlarda motorun altımızdan kacmasını da engelleyeceklerdır (fazla yatırma, fazla gaz verme) zamanla.
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Mar 2016
Mesajlar
40
Olurmu abi bajaj daha iyi 😄😜😄😜😄😜😄 bazen honda ile bajajı koyaslıyolar beyin felci geçiriyorum abi.... Kim ne derse desin honda teknolojide 1 numaradır.
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
Olurmu abi bajaj daha iyi bazen honda ile bajajı koyaslıyolar beyin felci geçiriyorum abi.... Kim ne derse desin honda teknolojide 1 numaradır.

o kıyaslamayı yapan bajajcılardır,,sen hiç hondası olanın motorunu bajajla kıyasladığını duyup gördunmü,,kedi ciğer meselesi
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Honda'nin Bajaj'a yakin modeli Honda ile niye kiyaslanmasin ki? Sonucta ikisi de ayni fiyata satmiyor. F/P orani karsilastiriliyordur degil mi? Bajaj muadili Honda modelinde bu teknolojiler olacak degil zaten... Bu da bir tur marka taassubu gibi geldi bana.

Honda bir numara da degil bence. Hatta hem spor araba, hem de motosiklet kismini cok ihmal etti 2008 krizinden sonra. Son 3-4 senedir toparliyor kendini. Nerde 10 sene oncesini Valkyre Rune'u (avatar), nerde 20 sene oncesinin Magna V65'i (hala en hizli motosikletlerden biri). Honda uyuyorken KTM buyudu, Superduke yapti, naked'ta Honda'ya fark atti. BMW K1600 yapti, Goldwing'in piyasa ustunlugunu yok etmeye calisiyor.

Honda'nin aklini basina devsirmesinin zamani geldi de gecti bile. Piyasa uyumadi malesef. Sadece guvenilirlikle bir yere kadar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst