Ülkemizdeki Motosiklet İmajını Düzeltmeye Nedersiniz

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
31 Ocak 2006
Mesajlar
303
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar birazda motosiklet imajı için bir şeyler yapalımmı.Çevremden edindiğim izlenimlere göre büyük bir çoğunluk yanlış fakat kendilerine göre haklı buldukları nedenlerden dolayı motosiklete ve motosikletlilere sıcak bakmamaktadır.Gelin hep birlikte bu konuda neler yapabileceğimizi konuşalım... beyin fırtınası bekliyorum herkes yazsın fikrini bakalım ortaya neler çıkacak.Hepinize saygı ve sevgiler.
 
Katılım
17 May 2006
Mesajlar
326
Düzeltemeyiz kardeş.Ben de kasksız gördüklerime kask kafa diye bağırıyorum ama geçen biriyle kavga ettim yazık oldu ama napayım :) yane bu adamlara küfür etsende kask takmazlar, kırmızıda durmazlar, şehir içinde 80-90 la giderler.
Eğitim şart :cherry:
 
Katılım
15 Haz 2005
Mesajlar
344
özellikle trafikte kesinlikle abartı egzoz gereksiz ara verme ve tahlikeli hareketlerden kaçınılmalı herzaman kurallara uygun ve tam korumalı olarak motor sürmeliyiz ayrıca kendi adıma bazen çok kızıyorum otomobil sürücülerine ama ne zaman trafikte birinin kapısının kapalı olmadığını görsem seyir halindeyken bile onun yanına yaklaşıp ikaz etmeyi ihmal etmiyorum hatta bi keresinde bayan bi otomobil sürücüsünün depo kapağını açık gördüm seyir halinde yaklaşıp kapattım ve bana arabama çarptın polis çağıracağım dese bile :)
 
Katılım
27 Kas 2005
Mesajlar
1,428
fromalanya, kardeş sen kaşınmışsın son yaptığında...

arabayı rampada kaydırıp çarpanlar var sonra ne gelip vuruyorsun diyorlar boşver
 
Katılım
23 Ocak 2005
Mesajlar
567
Motosikleti
Aprilia Tuono V4 Factory 2021
arkadaşlar avrupa birliğine giriyoruz, işte görün halimizi neyi tutsak elimizde kalıyor, herşey boş herşey. karayollarınımı düzetlmek lazım? sürücelerimi adam etmek lazım, çukurları kazan birimlerimi adam etmek lazım? yolda yürümesini bilmeyen adamlarımı eğitmek lazım, saymakla bitmez işte türkiyenin yüzü,
 
Katılım
19 Kas 2005
Mesajlar
2,946
esasında motorun imajı bozuk değil de diğer araç sürücüleri trafite sıkışıp kalınyor motorcular yağ gibi akıp gidiyor millette çekemiyor bunu:queen:

fromalanya bitirdin beni valla puahahha nasıl kapattın o kapağı ya giderken:cherry:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Nis 2006
Mesajlar
149
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hadi bakalım buyur buradan yak ??

Şimdi motosiklet için ilk izlenim "Motosiklet Öldürür" fikridir ki bunu düşünen ve dile getiren otomobil sürücülerinin kendileri öldürürler motosikletlileri. Motor kazalarının %80 kısmı motoru "A aa görmedim walla" diyen dikkatsiz F1 sürücüleri yüzünden gerçekleşir. Dün bende bir tane gerçekleştiriyordum tam iki parmak kala durabildim hatta tamponuna dokundum ama hatun kişi şokta direksiyona yapışmış. Cevap aynı "walla görmedim billa görmedim" :D

İmajımızı düzelmek adına ben en azından varyata yapan şöförleri arabalarından indirip dövmemek için oldukça yoğun çaba sarfediyorum kendi adıma.
 
Katılım
15 Haz 2005
Mesajlar
344
harbiden kaşındım ne bileyim yaklaştım yanına hanfendi depo kapağınız açıktı onu kapattım deim çarpmadım desemde kadın israrla yok sen benim arabama çarptın polis çağıracağım en sonunda fromalanya dururmu topuk hemen:queen:
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
367
ımaj kurtarmak içim kurleçileri ve pizaci larin motorları nı alıcan bir hafta ön ce etilerde bir pizaci çocuk ne kask hiç bişe yok deli gibi gidiyoduuu önumuzde taksici vardı bizde süratlı idik takşiçi ile bizim aramıza daldıı neyse biz sığırdık ama takşiçile arkadan ufat dokun duuu sonra suçsuz gibi artıslık yap tııı sonu kötu oldu taksiçi abi vee biz çocuğu yamuktuk:D
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 Tem 2004
Mesajlar
1,465
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bu ülkede motorcular kadar imajı düzelmesi gereken o kadar insan varki ..Sarhoşu ,ayyaşı , berduşu ,çilekeşi ,iti , kopuğu..Bu saydıklarım katagoride olan ların çoğunluğuda otomobil,,kamyon ,,tır kullanıyor..Bizlerde yine az...Her gün televizyonlarda görüyoruz,,ki bunlar 1,000 de sadece biri...
sarhoş ayyaşların hepsi 4 tekerli sürücüsü...Bence bizlerin imajı 4 dörtlük..Camianın içerisinde birkaç serseri olsada diyer sürücülerden çok daha imajlıyız..Bir kask takmamakla imaj çizilmez....Kısa mesafelerde 300--500 metre yol gideceksem bende kask takmıyorum..1 ekemek alıp gelecem tıkır tıkır gidip geliyorum zaten....
 
Katılım
28 Ocak 2006
Mesajlar
94
Başlık çok güzel bence patlama yapması gerekir:)

Bir şeylerin yanlış gittiğini düşünüyor ve düzeltmek için bir şeyler yapmaya karar vermişsek önce kendimizi düzeltmekle başlamalıyız. psikolojik nefes darlığı çekiyorum, kapalı yer fobim var ama kask takıyorum hem de motorumu ilk aldığım günden beri... Motosikletimi çalıştırdıktan sonra daha sağ ayağımı kaldırmadan kaskımı takmış oluyorum. Sürekli motosiklet teorilerini ve yaşanmış olayları takip ediyorum. Trafiğin içindeyken bile dışındaymışım gibi mutluyum ve şükrediyorum, sağlıklı olduğum ve bana bu zevki yaşama şansı verdiği için... Vee... Hep sağlıklı kalmaya çalışıyorum. Tek korkum egolarıma yenilip gaflete düşmek... Sonuç malum... Belki yaşımdan kaynaklıdır ama çok dikkatliyim (En azından ben dikkatliyim) Bu zevki seviyorum ve mahrum kalmamak için elimden geleni yapıyorum. Sevgimizi verdiğimiz şeyi ihmal edersek ya o bizi ya da biz onu kaybederiz onun iki kere daha dikkat etmeliyiz. Şu an itibarıyla, kask takmaları mucize olan iki arkadaşımı zaman zaman ikna ederek zaman zaman da kask takmadıkları sürece onlarla gezmeyeceğim konusunda tehdit ederek ikna ettim. Sonuç her ikisi de kask takıyorlar artık ve alıştılar... Her gün en az bir kaç kişiyi öldürmek istiyorum yaptıkları hatalar yüzünden, bunlar çoğunlukla araba sürücüleri... Öyle böyle değil direk bazuka marifetiyle yok etmek istiyorum düşünün ne kadar sinirlendiğimi. Ama insanın içindeki sevgi bence tanrının insana bahşettiği en büyük silah. Varmıdır sevgi karşısında galip gelecek bir silah, ya da icat edilmiş midir? Nefret çabuk büyür sevgiyse emek ve zaman ister. Sevgili arkadaşlarım biz zaten bu ilginç makineye binerken bu nu kabul etmişiz lütfen bunu unutmayalım. 39 yaşın tecrübesiyle küçük bir öğütüm olacak: Hayatın hiç bir alanında misilleme yapmayın, bırakın sizi geçsinler emin olun sonuçta finish e ilk varan siz olacaksınız kucağınızda mutluluklarla ve gururla:) Bu arada yaklaşık 21 yıldır ehliyetli olarak trafikteyim bu koskoca 21 yılda trafikte başımdan geçenleri düşündükçe hala hayatta olmama hayret ediyorum. Sığır çobanı olduğunu düşündüğüm çoğu kravatlı arkadaşlar tarafından şahsıma 3 kere silah çekildi ya ben soğukkanlı olmasaydım ya adamların elinden silahları alabilecek gücüm olmasaydı? yüzlerce kere sağımdan solumdan önümden arkamdan swisss geçen araçlardan kurtuldum. İnanmak zor ama en az 30-40 kişiyi bu soğukkanlılığıma rağmen hastanenin acil servisine göndermek zorunda kaldım. (Şiddetle tavsiye ederim mutlaka yakın dövüş öğrenin bir gün mutlaka lazım oluyor:)) Yazımı en son bir örnekle bitirmek istiyorum. Geçen hafta saat 23:00 sıralarında Dikmen caddesinde yaklaşık 50-60 km hızla giderken U dönüşü yapılmaz bir yerden Mercedes li bir hanzo (arabada 3 kişiler hepsi bıyıklı) öyle bir dönüş yaptıki, fren, debriyaj, vites, korna Allah ne verdiyse hepsini kullanarak son anda da bir kontra tekniğiyle (Donald Duck'a teşekkür ediyorum onun sayesşinde) kurtuldum... Hayvanı 250 m kadar takip ettim yakaladım nasıl sinirlendiysen camdan içeri kaskla birlikte uçmayı düşündüm bir ara... Şaka bir yana göze aldım hepsini indirip döveceğim:) Sonra aklım başıma geldi Vizörü açtım ve arkadaşa "ne yapıyorsun sen" dedim sabrımın son damlasıyla... Arkadaş ne dese iyi... "Ben seni gördüm" Bak yaaa..... Beni görmüş müş.... Ben sinirden gülmeye başladım adam da şaşırdı camını kapattı ve bastı gitti sanırım gözlerimdeki şimşeği farketti... Özetle yine soğukkanlı olarak bir olayı daha bertaraf etmiş oldum yoksa adamlara yazık olacaktı.... Evet bu kadar şimdilik...

Alınacak dersler:
1 - Kesinlikle kask takıyoruz bakkala bile gidecek olsak..(ve diğer koruyucular)
2 - Motora biner binmez dua ediyoruz... Niye? Psikolojik rahatlık ve iç huzur verir sakin kalırsınız.
3 - Herkesi, her şeyi seviyoruz nasıl ki içki bütün kötülüklerin anasıysa sevgi de bütün iyiliklerin.
4 - Trafikteki hayvanlara hoşt demek yerine geh kuçu kuçu diyoruz.
5 - Haaa kuçu kuçu dan anlamayan kudurmuş olanları ise bertaraf ediyoruz. Nasıl mı? En kısa zamanda dövüş sanatları eğitimi alarak. (Tavsiyem kung-fu dur sizi sakinleştirir kendinize güveniniz tam olduğu için de normalde kavga edeceğiniz durumları gülerek bertaraf etmenizi sağlar)
6 - en zor anda bile gülümsüyoruz... Her şeyin nasıl değiştiğini göreceksiniz...

Sevgiyle kalın.... Bu yazıyı sonuna kadar okumuşsanız zaten motosikletçi sabrına sahipsiniz demektir...
 
Katılım
17 May 2006
Mesajlar
326
helal diyelim mavimerdiven 11. msj ve çok güzel bir msj.Tüm üyelerimizin böyle olması dileğiyle ::tutkuy::
 
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
1,151
Mavimerdiven herşeyi çok güzel özetlemişsin...
Şu sıralar Kahramanlarda çevirme var oturup seyrettim biraz geçen tüm motosikletleri durduruyorlar hemen hemen hiç birinde ehliyet yok(15 dk 10 yada 11 motosiklet 2 adet ehliyet onlarda büyük motosikletler)yarısından fazlasına kask yok hatta kiminde kask varadam yolda gidona asmış işte halimiz ortada aslında bizimde düzelteceğimiz çok şey var Cumartesi akşamı yaşadığım olay imajımızın nerelerde olduğunun açık bir kanıtı her şey eksiksiz ama tüm suç benim oldu.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
31 Ocak 2006
Mesajlar
303
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Motosiklet kullanıcıları çevrelerine saygı duyduklarını hissettirmelidirler.öncelikle kendi yaklaşımlarımızın doğru olup olmadığını samimi olarak düşünsek...kendimizden kaynaklanan hatalı davranışları bertaraf edebilsek...öfkemizi, gerektiğinde hislerimizi kontrol edebilmeyi öğrenebilsek...her zaman sağduyulu olmaya inansak...iyi bir biçimde örğütlenebilsek...eğlence ve gezi aktiviteleriyle birlikte duyarlılığımızıda ortaya koyacak faydalı faliyetlerde bulunabilsek...her zaman bilinçli davranabilsek...mümkün olduğunca kazalara motosiklet ismi karışmasa...... ben bunları söylüyor olmakla hayal kuruyor olmasam...Motosiklet imajı için az çok etkisi olurmu sizce?

yokmu artıraan::shake2::
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
31 Ocak 2006
Mesajlar
303
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
vazgeçtim tek çare iki tekerlek takıp birde kabin eklemek heralde
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
31 Ocak 2006
Mesajlar
303
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
gerekli yerlerde kendimi riske atmayacak şekilde yayalara geçiş veriyorum.bu şekilde duyarlılığımızı göstermeninde katkısı olacaktır
 
Katılım
15 Ara 2004
Mesajlar
638
mavimerdiven çok güzel bir ifade olmuş teşekkürederim. Fazla söze gerek yok sanırım.
 
Katılım
30 May 2006
Mesajlar
962
Motosiklet camiası nasıl sindirildiyse, hala kusuru kendinde arıyor.. Öz eleştiri tamam.. Ama bence yolunda gitmeyen bişeyler varsa bu diğer sürücü gruplarından kaynaklı.. Yollar bi Tır kadar benimde hakkım.. Hatta yol önce küçük aracın hakkıdır kanunlarda.. Azınlık olmak haksız yada kısıtlı olmak değil.. Bizim yapabileceğimiz bişey yok sanırım.. Diğer sürücüler kendilerine çeki düzen vermediği sürece herşey aynı kalır..

Motora antipatik bakışın en büyük sebebi güvenilir gelmeyişi.. Bunu aşmakta çok kolay.. Sürekli tüm arkadaşların söylediği gibi tam koruma ile yola çıkarsak aslında o kadar da güvenilmez değilmiş bakışı getirebiliriz..

Son zamanlarda kulağıma gelen "Bugün bi motor kazası gördüm , adam metrelerce uçtu ama hiç bişey olmadı , tekrar motorunun yanına geldi" sözleri sanırım motorcularında artık bilinçlendiğini ve önce güvenlik dediğini ortaya koyuyor.. Hepimize kazasız sürüşler...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst