Merhaba arkadaşlar X-Max 2015 model motor aldım 2.el olarak 35 binde şuan motor. Sorunuma gelirsek kavramaya 3000 bin devire yakın başlıyor gibi geldi çok zor kalkıyor genel olarak hepsi bu şekildemi yoksa benim motordami bir sorun var ?
Merhaba arkadaşlar X-Max 2015 model motor aldım 2.el olarak 35 binde şuan motor. Sorunuma gelirsek kavramaya 3000 bin devire yakın başlıyor gibi geldi çok zor kalkıyor genel olarak hepsi bu şekildemi yoksa benim motordami bir sorun var ?
İzmir de bu yaz kullandım devir saatine dikkat etmedim ancak 3000 devir yüksek ayrıca xmax 400'ün kalkış ivmelenmesi iyidir. Varyatörü kontrol ettirin.
Benim ilk ve son scooterimdi xmax400 çok uzun süre kullanmadım. Devire çok dikkat etmedim ancak kamyon gibi gelmişti kalkışı. Ses var görüntü yok cinsinden geç ivmeleniyordu hakikaten. Normal olabilir, xmax 400 acceleration yazsanız youtuba bi kaç video çıkar sanırım
bende de aynı sorun vardı servise götürdüm karyatör kararmış onu temizledik geçti dediler.Muhtemelen sizin ki de ondandır.
Xmax 400 kullanmadım xmax 250 sahibiyim. İki motor aktarma sistemi aynı olduğunu düşünürsek sorununuzun bir kaç farklı sebebi olabilir.1-) Varyatör bagaları aşınmış olabilir eğer aşınmış ise Varyatör ü düzgün şekilde ayıramayıp güç kaybı oluşturuyor olabilir.
2-) Kayışın 20 binde değiştiğini varsayıyorum 15 bin yapmış eğer sürekli şehir içinde kullanılan bir motorsa yıprananak daraldığından yine güç kaybına neden oluyor olabilir.
3-) Arka Varyatör içindeki balatalar sürekli surtunmeden dolayı parlaklaşmış olup debriyaj tası ile yeterli sürtünmeyi sağlayamıyor olabilir.
4-) Yine ön Varyatör de bir önceki bakımda bagaları kuru şekilde değilde yağlı bir kurulum yapılmış ise oradaki gres özelliğini kaybetmiş ya da balata ve kayış tozuyla çamursu bir hale dönüşüp bagaların sağlıklı şekilde ilerlemesini engelliyor olabilir.
Tüm bu saydığım maddelerin hangisinin sebep olduğunu anlayabilmek için elinizden geliyor ve alet edevatınız varsa kendiniz söküp kontrol edip sorunu giderebilirsiniz. Ya da güvendiğini bir motor ustasına giderek Varyatör ve debriyaj bakımını yaptırıp kayışın durumunu da gözlemler ve problemi çözdürürsünüz.
Malesef bizim motorlarda aktarmanın çalışma prensibinden dolayı belirli periyodlarda debriyaj ve Varyatör sisteminin bakımları önemli rol oynuyor. Bakımı yaptırdığınızda eğer kayışa yıpranma yoksa sorununuzun ortadan kalkacağını düşünüyorum. Sonucu burdan bildirirseniz sevinirim.
Vaktinizi ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkür ediyorum. En kısa sürede varyatoru açıp bakımını yapacağım , olumlu veya olumsuz yorumu tekrar yazarım . Teşekkürler
Hocam merhabalar bende kullanıyorum devirlenmesi genelde o devir aralığında bir problem yok yani motorunda arada açıp debryaj vs temizlik bakım yapmak gerekiyor 10 bin km de bir. Benimde suan kalkışlarda bir ses geliyor uğultu gibi onu çözemedim fakat debryaj bitiyor galiba )
hocam bu düz yolda böyle atıyorum birazcık rampaya denk geldiysem 5bin civarında kalkamya başlıyor anca Bana çok garip geldi
Sizden önce bagalar orjinalden hafif takılmışsa yazdığınız gibi yüksek devirde hareketlenir..
Bence kalkış için normal aslında sonrasında devir düşüyor stabil gidiyor
bugün temizleme fırsatım oldu bagaların olduğu yerden baya bir kömür tozu gibi şeyler çıktı baya kirliydi,onları temizledim.Balataları zımparaladım basınçlı hava tuttum.Kalkıştaki titreme baya azaldı ve rahat kalkıyor ama 3 bin devir civarı kalkıyor gene ona yapacak birşey yok sanırım.Bu arada bagaları yağlamadan koydum .
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:17 ----------
ek olarak birşey daha sormak istiyorum kayışın iki tarafı da dişliydi 2 tarafı da kullanılıyor mu ? ne için yapılmış ?
Şimdi şöyle benim xmax 250 180 kg civarı debriyaj 2350 civarı kavramaya başlıyor 2500-3000 arası kalkıyor bu normal. Bu arada orjinal ağırlığında bagalarım. Xmax 400 ise 215 kg civarı yani arda 35 kg fark var o yüzden kavrama devrini biraz yukarı almış olabilirler ya da bagaların bir önceki sahip tarafından orjinal yerine hafif takılmış olabilir(hafiflerse çabuk devirlenip hızlanması artar top speed düşer, ağırlaşırsa hızlanma düşer top speed artar)
Bildiğim kadarıyla xmax 400 lerin kayış çift tarafı tırtıklı ama dıştaki tırtık temas etmiyor yani kavramaya etkisi yok kayışın hızlı soğuması amacıyla o şekilde üretilmiş diye düşünüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:33 ----------
Bu arada bagalar da yüzeysel aşınma var mıydı?
Benimde ağır bakım geliyor bakalım orda temizlik vs hepsini aradan çıkaracağım yavaş yavaş orjinal parçaları stok yapmaya başladım :D
varyatörde bir aşınma vs yoktu. Bagalarda da aynı şekilde bir aşınma görmedim ama aslında çıkartmışken hassas tartıyla ölçmeyi unuttum kaç gr geliyor diye.Şuan kafama takılan şey bagaları yağsız taktım acaba aşınma yaparmı diye düşünüyorum.
Eğer baga yuvalarında aşınma yoksa yuvalar pürüzsüz ise sıkıntı olacağını sanmıyorum. Zaten gres li kurulum yaparken özel gres kullanmanız lazım yüksek ısıya dayanıklı olmalı. Ayrıca özel gres li kurulum yapsanız bile balata ve kayış tozları o gres e yapışıp bir süre sonra çamursu bir hal alıp daha kötü bir hal alıyor.
Haklısınız normal gresslerde belli km'den sonra akıp gidiuor zaten . Birde bu scooter ler için setup motocycle markası altında İstanbul'dan bir usta yay-baga üretmiş kullananlar memnunlar gibi ama bu konuda bilginiz varmıdır yapsak değer mi ileride bir sıkıntı yaşar mıyım
Motocycle ismini bende duydum ama denemedim. Ama mantığı şu arka Varyatörün kapanmasını yani daralmasını sağlayarak kayışı sıkıştıran bir yay var bu yayı sertleştirirsen kayış daha iyi sıkışır böylece hızlanma esnasında güç kaybı azalacak ve hızlanman artacaktır burası güzel yanı ama baga ağırlıkların hafif kalırsa bu sefer yayın uyguladığı basıncı yenemez bu sebeple de arka Varyatörü açmaz ve son hızınız düşebilir. Yani kısacası şu motorda yapacağınız her modifikasyon size bir yerlerden kazandırırken bir yerden kaybettirebilir. Motocycle bu uygun oranı bulmuş olabilir. Ama bu çok etkenli bir hesaplama ya da uzun süreli arge gerektirir. Baga ağırlığı, arka Varyatör yayı, balataların küçük yayları, kayışın kalitesi bile aktarmanın sağlıklı olmasına etken. Yani kısacası sanmıyorum motocycle ın bi yamaha kadar arge yapacağını bana inandırıcı gelmiyor ama olabilir. Ekonomik güç te sıkıntı yoksa denenebilir.
haklısınız bende öyle düşünüyorum hani yapılsa bile çok büyük bir etki yapacağını sanmıyorum açıkcası ve istenilen paralarda az bir para değil .
Özellikle 150-200cc den sonra bu varyator işinden kurtulmanız çok zor, sistem çok verimli değil ,
Cc yükseldikçe sorun daha çok kendini hissettiriyor.
Debriyaj balatasının üzerindeki baskıyı dusurmeniz gerekli,o balata tozları kasnağa dökülmemeli..
Karşı uca müdahale edin yani varyatöre, benim tavsiyem;
Baskıyı azaltan ve tam oturma sağlayan düz yapılı varyator misketleri (orijinal ağırlıktan maximum 1gr hafif olmalı )
Dr.pulley
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)