Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: Sizce çözüm nedir?

Katılımcı sayısı
8. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Amortisör değiştir

    8 100.00%
  • Kilolu arkadaşla gez

    0 0%
  • Yayı kestir,takoz attır

    0 0%
  • Yayı sıcakla yumşat

    0 0%

Sert helezon yayını yumuşatma

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Nisan 2014
    Merhaba.2011 8000 km de olan Kuba KB150 T-B modelin motosikletimin yaylanmasını sevmiyorum.Tek kişi giderken ufak bir çukurda beni koltuk dan atıyor sekiyor.Bütün çukurları hissettiriyor.Fakat arkaya 80 kilo olan arkadaşımı bindirdiğim de çok güzel yaylanıyor.Tahminimce benden önceki sahibi ya az kullandı ya da tek kişi düşük kilolu sürmesinden yayların yumşamadığıdır.Peki bu yayı nasıl yumşatırım?Sürekli 80-90 kilo arkadaşla mı sürmem gerekiyor?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Amortisörün patlak olabilirmi ?

  3. #3

    Üyelik
    18 Nisan 2014
    Motosiklet tamircisine gittigimde bunlar böyle olur havalı var o da 400 tl dedi.Patlak olsa amortisör işlevini yapmaz bütün yük helezon yayına biner ve çok sekmesi gerekmiyor mu?

  4. #4
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    400 tl ye ne satiyomus o bence yaylardan 2 bakla kes biraz daha yumusar esneme payi olur gibi .

  5. #5
    K-max - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW K12000 RS, K1200S, Honda Today, PS150i
    Sekme varsa amortisör bitmiştir. Amortisor sağlamsa çok sert bile olsa lastik sekme yapmaz, sadece çukur ve tümseklerde çok vuruntu hissedersin. Aracın bütün ağırlığını taşıyan parça yaydır. Amortisör ise yayın salınımını sınırlayan hidrolik veya gazlı sistemdir. Yayın et kalınlığı çok fazlaysa sert olur. Yaydan bakla kesersen de yay sertleşir. Boyu uzun ve et kalınlığı ince olan yay yumuşak olur. Yayı ısıtırsan esneme özelliği azalır ve zamanla tamamen çöker, herhangi bir yumuşama olmaz. Motorun arka lastiğini 30-40 cm kadar kaldırıp bırak. Lastik sekerse amortisör bitmiştir. Bu durumda kesinlikle iyi viraj alamaz çünkü en ufak yol pürüzünde lastiğin zeminle bağlantısı kesilir ve arka taraf sekerek kaymaya başlar. Kaldırıp bıraktığında sekmezse,yay gereğinden fazla sert demektir. Ya aynı boyda ama et kalınlığı daha az bir yay bulup değiştireceksin, ya da süspansiyon geometrisini modifiye edeceksin. Bunu yapmak biraz daha riskli, iyi bir kaynak ustası ve teknik bilgi gerektirir. Yayın sadece dışa bakan yüzeylerini her taraftan aynı miktarda taşlayarak et kalınlığını azaltmak da mümkün ama fazla ısıtmadan ve yay basıncını sık sık ölçerek yapmak gerekir, yani biraz zahmetli olur. Birkaç baklayı taşlayıp gerisini olduğu gibi bırakırsan değişken sertlikte yay da yapabilirsin. Az yükte veya küçük tümseklerde/çukurlarda yumuşak olur ve ağır yükte taşıma kapasitesi fazla azalmaz.
    Tolme ve pea bunu beğendiler.

  6. #6
    Remzidemir41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Biraz hortlatayim. Benim de sağ ön amortisör keçem patlamış ve servis dediğine göre sağ amortisör keçelerini ve yağını değiştirmiş fakat şu an ön amortisör seke seke gidiyorum. Sanki 20 30 ile giderken en ufak pürüzde amortisör beni o kadar sarsıyor ki 15dk lık sürüşten sonra aşırı yoruldum. Düz yolda sorun yok fakat çukurlu yani pürüzlü yollarda Gidon çok sekiyormuş gibi yapıyor. Bunun sebebi nedir? Acaba servis çok fazla yağ koyduğu için mi bu şekilde sekme yapıyor? Keçeleri değiştirilen amortisör neden böyle yapsın ki? Daha önce böyle bir problemim yoktu.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler