Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

2017 kasa Duke 250 kronik sorun yardım ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Zeobaba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Duke 250 2017
    Selam dostlar Duke 250 kullanıcılarına sorularım olucak.
    Gösterge yağmurlu havada buhar yapıyor ve nem tutuyor bunu servise sorduğumda bazı motorlarda oluyor ama herhangi bir sorun teşkil etmiyor dediler. Geçen gün yine sıkı yağan bir yağmura yakalandım ertesi gün yolda giderken ABS ışığında temassızlık var gibi yanıp sönüyordu bu sizin motorlardada oluyor mu ?.
    Birde zincir çok ses yapıyor yolda giderken debriyaja bastığımda garip garip sürtme sesi geliyor bunun nedeni ne olabilir.
    Eğer dizinde karşılaştığınız bu şekilde garip olaylar varsa paylaşın lütfen. Teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Şubat 2020
    1. Ben motorumu yağmurda kullanmıyorum, öyle bir şey yaşamadım ama bir ara köşede buhar gördüm gibi oldu ama sonra kaybolduğunu gördüm.
    2. Zincirin ömrü bitmiş olabilir mi? Oringlerden biri mi bozulmuş bir bak. Teker şöyle bir hızlıca çevir, takılıyor mu bir bak. Zincir orjinal mi? kaliteli mi? Birde o sürtme sesi, arka maşanın üzerinde bir bölüm var oradan geliyordur o? zincirin bolluğunu alsın sürtsün diye koyulmuş sanki? O olmasın ?


  3. #3
    Zeobaba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Duke 250 2017
    Zinciri defalarca yağladım orjinal zinciri oringli evet ama motor 17 bin km de acaba diyorum eskimiş olabilir mi . Sizde de debriyaja bastığınızda ğırt ğırt diye ses yapıyor mu yolda giderken ? Zincir hariç başka yerden mi geliyor acaba zincir sesinden hariç bir sürtme sesi

  4. #4

    Üyelik
    10 Şubat 2020
    Alıntı Zeobaba adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zinciri defalarca yağladım orjinal zinciri oringli evet ama motor 17 bin km de acaba diyorum eskimiş olabilir mi . Sizde de debriyaja bastığınızda ğırt ğırt diye ses yapıyor mu yolda giderken ? Zincir hariç başka yerden mi geliyor acaba zincir sesinden hariç bir sürtme sesi
    Bende bir ara vardı sürtünme sesi zincirde. Oda şöyle oldu, motoru aldım, sahibi yağlamamış zinciri ben o az yağlı zincirle 400km yaptım sonra oringlerden biri patlak verdi, o bayağı ses çıkarıyordu, hatta ABS devreye soktuğumda ses çıkarıyordu motor, zinciri değiştirince sorunum çözüldüydü.

    Belki sizin zincir gitmiş olabilir ama bir baktır zincirine.

  5. #5
    Zeobaba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Duke 250 2017
    Bendede hemen hemen aynı hikaye aslında , zincirin yan tarafı paslanmış hatta yağladım ama ne fayda inşallah o ses sadece zincirdendir en yakın zamanda değiştirip gözlemliycem. Yardımınız için teşekkürler . Birde buraya fotoğraf nasıl ekliyoruz ?

  6. #6
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    Merhaba, kullanma kılavuzunda arka kayması, teker vs yapıldığında ABSnin devre dışı olacağı, ışığının sönmesi ve tekrar aktifleşmesi için motorun kapatılıp açılması gerektiği yazıyor. Alakası olabilir mi bilemiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:30 ----------

    Alıntı Zeobaba adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zinciri defalarca yağladım orjinal zinciri oringli evet ama motor 17 bin km de acaba diyorum eskimiş olabilir mi . Sizde de debriyaja bastığınızda ğırt ğırt diye ses yapıyor mu yolda giderken ? Zincir hariç başka yerden mi geliyor acaba zincir sesinden hariç bir sürtme sesi
    Metalin metale sürtme sesi gibi mi? Debriyajı salarken duyuluyor çok hafif.[COLOR="Silver"]

  7. #7
    Zeobaba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Duke 250 2017
    Alıntı gezginkral adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende bir ara vardı sürtünme sesi zincirde. Oda şöyle oldu, motoru aldım, sahibi yağlamamış zinciri ben o az yağlı zincirle 400km yaptım sonra oringlerden biri patlak verdi, o bayağı ses çıkarıyordu, hatta ABS devreye soktuğumda ses çıkarıyordu motor, zinciri değiştirince sorunum çözüldüydü.

    Belki sizin zincir gitmiş olabilir ama bir baktır zincirine.
    Alıntı cıbılduck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, kullanma kılavuzunda arka kayması, teker vs yapıldığında ABSnin devre dışı olacağı, ışığının sönmesi ve tekrar aktifleşmesi için motorun kapatılıp açılması gerektiği yazıyor. Alakası olabilir mi bilemiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:30 ----------



    Metalin metale sürtme sesi gibi mi? Debriyajı salarken duyuluyor çok hafif.[COLOR="Silver"]
    Aynen metalin metale sürtmesi gibi ğırk ğırk ğırk böyle

  8. #8
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    Alıntı Zeobaba adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen metalin metale sürtmesi gibi ğırk ğırk ğırk böyle
    Çözersen haber et. Ben yağı değişmeyi düşünüyorum. Senin yağ koyalı çok oldu mu?

  9. #9
    Zeobaba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Duke 250 2017
    Yok motoru yeni aldım ben aldığım çocuk 16 bin bakımını yapmış öyle verdi 7 bin km hiçbirşey yapmana gerek yok dedi. KTM de diyor 7.500 km de bir bakımı diye ama bir yağın bu kadar uzun gitmesi içimi hiç rahat ettirmiyor

  10. #10

    Üyelik
    06 Mart 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Honda cg125 titan- Ktm 390 Duke
    Motoru yeni almışsınız hayırlı olsun. Ama zincir dişli durumunuz kötü bu motorun problemi değil artık zincir dişlinin değişmesi gerektiğini gösterir. Aynen Ktm de bu 250-390 larda 7.500 km de veya 1 sene aralığı hangisi önce dolarsa servise götürsen yeterli olacaktır. ABS sorunu hakkında bilgim yok. Zaten servise giderseniz hemen yardımcı olacaklardır.

  11. #11

    Üyelik
    10 Şubat 2020
    Alıntı Zeobaba adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok motoru yeni aldım ben aldığım çocuk 16 bin bakımını yapmış öyle verdi 7 bin km hiçbirşey yapmana gerek yok dedi. KTM de diyor 7.500 km de bir bakımı diye ama bir yağın bu kadar uzun gitmesi içimi hiç rahat ettirmiyor
    Bende ondan hep 3.000 de bir bakıyorum, ama normali 7.500'de. Zaten 2 tane süzgeç ve bir tane filtre var motorun içinde. Benimkisi içim rahat etsin olayı. Hayırlı olsun bu arada.

  12. #12
    Zeobaba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Duke 250 2017
    Alıntı EUmoto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru yeni almışsınız hayırlı olsun. Ama zincir dişli durumunuz kötü bu motorun problemi değil artık zincir dişlinin değişmesi gerektiğini gösterir. Aynen Ktm de bu 250-390 larda 7.500 km de veya 1 sene aralığı hangisi önce dolarsa servise götürsen yeterli olacaktır. ABS sorunu hakkında bilgim yok. Zaten servise giderseniz hemen yardımcı olacaklardır.
    Zaten alır almaz lastik değiştirdim lastikçi zincirin daha iyi ama iyi bi bakıma ihtiyacı var baklaları iyi bi yağla demişti. Bu did nin Gold zinciri var oringli sanırım yine de alıp kafamı rahata çıkarıcam

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:30 ----------

    Alıntı gezginkral adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende ondan hep 3.000 de bir bakıyorum, ama normali 7.500'de. Zaten 2 tane süzgeç ve bir tane filtre var motorun içinde. Benimkisi içim rahat etsin olayı. Hayırlı olsun bu arada.
    Valla bende aynı düşüncedeyim motora güvensem bile yağa güvenmem en fazla 3 bin km de değiştiririm dün koruma demirlerini de aldım taktım hemen çok güzel oldu yaza bomba gibi geliyoruz inşallah. Allah hepimize kazasız belasız sürüşler nasip etsin

  13. #13
    Ferudunabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2020
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM - Duke 390
    Alıntı Zeobaba adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen metalin metale sürtmesi gibi ğırk ğırk ğırk böyle
    Hocam ğırk ğırk ğırk çok iyiymiş beni benden aldı.

    17binde normal karşılanabilir diye düşünüyorum zincirde lokal yıpranmalar olmuş olabilir ve sese bu sebep oluyordur. Belki zinciri söküp detaylı bir bakım ve yağlama ayrıca motor üzerinde de ilgili yerlere kontrol yapabilirsiniz. Olmazsa da zincir değişikliği.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)