ilk motor konusunda yardımlarınızı bekliyorum..
-
11 Ağustos 2012, 21:32
#1
Arkadaşlar merhaba,
Öncelikle söylemek isterimki uzun süredir forumu zevkle takip ediyorum ve bilgi sahibi olmadan kesinlikle üye olmak istemedim. Sonuç olarak zaman geldi ve yaklaşık 3-4 ay içerisinde uzun bir düşünme payından sonra motorsiklet sahibi olmaya karar verip sürücü kursuna yazıldım.
Bilmenizi isterim ki; daha öncesinde scooter hariç vitesli büyük/küçük motorsiklet tecrübem yok, sadece artçı olarak arkadaşlarımın büyük motorlarında gazdim.
Yaklaşık 5 senedir birfiil araç kullanıyorum ama motorsiklet kullanmanın tecrübeleri ve kullanırken dikkat edilmesi gereken hususlar çok farklı olduğu için bundan bahsetmeyeceğim.
A2 Ekliyetimi aldıktan sonra Honda'nın Sürücü Eğitimi'ne katılacağım. Bunun da yorum yapılırken dikkate alınmasını isterim.
Aklımda daha önceleri super sport motorlar vardı, büyükte bir motor istiyorum açıkcası fakat kısa bir zaman sonra kendi kendimi kandırmayı başararak kötü sonuçlara pay vermemek için bu kararımdan vazgeçip, onlara göre daha evcimen diye tabir edeceğimiz Naked motorlara merak sardım ve bu forum düşüncelerim konusunda beni gayet tatmin etti diyebilirim.
Düşündüğüm motorlar arasında;
Yamaha FZ6, Suzuki GSR600 ve Yamaha MT-03 var. İlk iki seçenek birbiri ile kafa kafaya fakat MT-03 ne alaka diyebilirsiniz..
(Tercihim sadece bu 3 motordan yanadır, lütfen farklı motorlar üzerinden yorum veya kıyaslama yapmamaya özen gösterelim.)
Bu motorları seçmemdeki amaç, evim ile iş yerim arası 77 kilometre. Kışın değilde yazın en azından bir nebzede olsa trafikten kaçıp daha rahat işe gidebilmek ve arada sırada da olsa şehir dışına seyahat edebilmek. Bu sürekli olarak şehir içinde her dakika trafikte kullanacağım demek değil, buna yormayalım.
Boyum 1.82 ve 85 kiloyum. Yani yeteri kadar iri olduğumu düşünüyorum. Büyük motorları zaptedebilmek için boy ve kilonun önemli olduğunu da biliyorum. Dolayısı ile bu 3 motordan öncelikli tercihim FZ6 ve GSR600 olacak. MT-03 hakkında forumda olumlu veya olumsuz birçok yorum gördüm.
Tercihlerim doğrultusunda MT-03'ün şehir içi trafikte veya tamamen şehir içi kullanımda oldukça eğlenceli bir motor olduğunu istenilene kısa sürede cevap verebildiğini ve sadece şehir içi kullanım amaçlı bir motor hedefliyor isek MT-03'ün güzel bir tercih olacağını okudum. Fakat bu motorun yüksek verdi diliminde olduğunu, aynı paraya çift silindirli motorlar alınabildiğini ve masraflarının diğerlerinden pek te farklı olmayacağını biliyorum. Bunun haricinde artçımın şehir dışı seyahatlerde pek rahat edemeyeceğini ve vibrasyonun beni rahatsız edebileceğini de yakın çevremden işittim.
FZ6'nın görseli beni gerçekten cezbetti ve ideallerim bu motor üzerine. Bu motor hakkındaki tek sıkıntım ilk motor olarak biraz büyük mü olacağı, MT-03 FZ6'ya göre daha ufak bir motor çünkü. Dolayısı ile aradaki fark bana sıkıntı yaşatabilir mi, bunu merak ediyorum.
GSR600ü bir çok kez gördüm, üzerine de oturdum. Gayet başarılı bir motor olmasına rağmen beni FZ6 kadar cezbetmeyi başaramadı. Ama hala bir seçenek benim için.
Bu yorumlarımın haricinde Honda Sürücü Eğitimi'nden sonra bu konuda oldukça başarılı olacağımı da çok iyi biliyorum. Dolayısı ile her ne kadar seçimlerime itiraz edenler olacak olsa da elimde 3 seçeneğim var. Bunlardan FZ6 ya sahip olmak istiyorum fakat hiçbirşekilde kuşkum olmasını istemiyorum.
Ricam; bu motorların birebir kullanıcılarından alacağım nacizane tavsiyeler olacak. Önümdeki 4 aylık süreç içerisinde beni gerçekten iyi anlamda etkileyeceğini düşündüm.
Değerli cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Reklamlar
-
11 Ağustos 2012, 22:25
#2
Hocam 4 silindir fazla.Demişsinki ss ten vazgeçtim fazla,naked bakacağım.Saydığın nakedlar bildiğin sslerin grenajsızı gsr600 gsxr 600 :D En fazla 2 silindirle başla.Aslında en fazla 250 cc bir motorla başlaman lazım.http://www.motosikletmacerasi.com/ba...c-motosikleti/
-
11 Ağustos 2012, 23:03
#3
Merhaba,
Zaman ayırdığın için sağol. Fakat yaklaşık 5 aydır heryeri inceliyorum. Verdiğin link gibi minimum 150 ye yakın forum, video, köşe yazısı ve buna benzer şeyler inceledim. İlk yazımda da belirttiğim gibi; 3 Motor arasındayım ve bunlardan birini alacağım. Ne üstünü ne altını. Dolayısı ile bu 3 motor arasında bir yorum olur ise benim için daha yapıcı olacaktır.
Teşekkürler.
-
12 Ağustos 2012, 02:49
#4
Sonuçta siz kullanacaksınız,o yazı kendi yazım,tamamen kendi fikirlerim.Tekrar yazmamak için link vedim.Size bu motorları kullnanan arkadaşlar yardımcı olacaktır ama genel benimle aynı fikirlere sahip.İlk motor diye başlık attığınız için bunları yazdım.Madem motosikletleri seçmişsiniz direk bu modellerin topiklerini okuyun kafanıza takılan şeyleri orada sorun,sorularınıza çok daha çabuk ve net cevaplar alırsınız.Ama cevaplar motor hakkında olur,kimse bu motorlarla başla demez.
-
12 Ağustos 2012, 04:42
#5
Tekrar merhaba,
İlk yazıyı baştan sona okuduysanız zaten motorların kafamda belli olduğunu ve sadece bu motorları kullanan arkadaşların değerli yorumlarını beklediğimi söyledim. Şu motorla başla veya bu motoru tercih et diyecek arkadaşlarımın yorum yapmamasını tercih edeceğimi söyledim.
Yinede zaman ayırdığın için teşekkür ederim.
-
12 Ağustos 2012, 04:58
#6
her ne kadar gönlüm asla bu motorlarla başlama dese de mağdem kafanda oluşturmuşsun ve başka motor önerisi istemiyorsun biraz o motorlardan bahsedelim
mt-03 gayet güzel düşük devirde iyi tork şehir içi için mükemmel ancak aşırı vibrasyonlu ve dediğiniz gibi üst vergi diliminde
fz6 yeni başlıyazak bir insan için inanılmaz tehlikeli bir motor üstündeki motor bloğu r6 nın ehlileştirilmiş halidir bunun anlamı en ufak bileğinizin oynaması bile hayatınıza mal olabilir güzel motordur yıllarca ülkemizde sağlam satış rakamlarına ulaşmış özellikle fz6 fazer modeli çok beğenilmiş alt devirleri kötü kısacası şehir içinde biraz sıkıntı ancak üst devirleri 7-8000 devir sonrası canavar
gsr600 fz6 dan güç ve tehlike açısından bir gram eksiği olmayan ve benim aşık olduğum makinedir
ben sana bu motorların hiç birini almanı önermiyorum ancak alacak olsam gsr alırım
HONDA
CBF 150-CBF 500-CBF 1000
-
12 Ağustos 2012, 06:29
#7
avciceyhan adlı üyeden alıntı
her ne kadar gönlüm asla bu motorlarla başlama dese de mağdem kafanda oluşturmuşsun ve başka motor önerisi istemiyorsun biraz o motorlardan bahsedelim
mt-03 gayet güzel düşük devirde iyi tork şehir içi için mükemmel ancak aşırı vibrasyonlu ve dediğiniz gibi üst vergi diliminde
fz6 yeni başlıyazak bir insan için inanılmaz tehlikeli bir motor üstündeki motor bloğu r6 nın ehlileştirilmiş halidir bunun anlamı en ufak bileğinizin oynaması bile hayatınıza mal olabilir güzel motordur yıllarca ülkemizde sağlam satış rakamlarına ulaşmış özellikle fz6 fazer modeli çok beğenilmiş alt devirleri kötü kısacası şehir içinde biraz sıkıntı ancak üst devirleri 7-8000 devir sonrası canavar
gsr600 fz6 dan güç ve tehlike açısından bir gram eksiği olmayan ve benim aşık olduğum makinedir
ben sana bu motorların hiç birini almanı önermiyorum ancak alacak olsam gsr alırım
Teşekkürler..
-
23 Ağustos 2012, 01:12
#8
kararli olmak iyidir bazendegil her zaman... kendi istedigin ölüm yolunu seçebilirsin gibi bişey olmus 3. Arkadasin yorumu... Hondadaki tüm egitimlere katildiktan sonraki yorum ve yaklaşimlarida ögrenmek isterim. kazasiz belasiz sürüşler diliyorum şimdiden
-
23 Ağustos 2012, 02:06
#9
Bundan 5 yıl kadar önce bir kara sevda sonucu bana ehliyet aldırtan modeldir Yamaha MT-03 / Akrapovic orjinal egzoz / Petrolmavisi renk / Sarı Amortisör yayı... ... diye giden bi detay arayışı, sonuç bulamadı
Zamanla anladımki çok yanlış bir giriş yapacakmışım motosiklet kültürüne. Fakat siz bu konuda daha kararlısınız, sonuçta kendi hayatınız.
Tamamen tarafsız olarak yaklaşmaya çalışırsam Suzuki' nin Yamaha kadar yaygın olmaması ( her konuda ulaşılabilirlik ) ve tasarım olarak ta ( her sınıf için geçerli ) Yamaha' yı daha üstün bulduğum için Suzuki' yieliyorum kendimce,
Devirli bi motosiklet olan, bir nevi racing ve en ufak tepkiye havlarmışçasına zıplayan 180 kg kuru ağırlık, yaklaşık 100 Hp' lik Fz6 yı çok çok tehlikeli buluyorum.
Başlangıç motosikleti olarak Fz6 aldım dediğimde, motosiklet kültüründen herkesin bana saygı duymayacağını düşünmemin de etkisi var tabi, kendimce eliyorum.
Ve heryerde başlangıç motosikleti için çok ideal densede bana hiçbir zaman inandırıcı gelmeyen fakat sadece kişinin kendini kandırmasına yardımcı olan bu tür bilgilerden dolayı,
düşük devirlerdeki tatmin edici torku, kıvrak ve nispeten ufak tefekmiş gibi duruşu, 47 beygirlik gücü ( diğerlerinden düşük fakat başlangıç için yine çok çok tehlikeli, tık dediğinizde ön tekerlek önünüzde ),
bu durumda MT- 03 amacınıza en yakın olanı! ( "amaç, evim ile iş yerim arası 77 kilometre, en azından bir nebzede olsa trafikten kaçıp daha rahat işe gidebilmek ve arada sırada da olsa şehir dışına seyahat edebilmek"
Hernekadar eğitimli olursa olsun 600 CC ile motosiklete başlanır kim derse desin o kişiden bi adım geri kaçarım, trafikte üzerime süren taksiciden daha bencil daha karşısındakini düşünmez biridir benim gözümde!
Yani sonuç olarak bu zorunlu 3 lüde en tehlikesiz, doğal olarak aralarında en mantıklı olanı Yamaha MT-03' tür.
Başlangıç motosikleti görselleri:
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
23 Ağustos 2012, 03:10
#10
zaten bu şehir efsanesi olan 1000lik fazla ama başlangıc için 600 lük olur diyen adamı ilk gördüğüm yerde öpecem
gebermek mi istiyor bu millet ben anlamıyorum
250 bile fazla benim gözümde
1 yıl hergün honda sana egitim versin anca öyle binersin 600lük motora
125 cc 250 cc al bak dalgana
ne sevdaymış anlamıyorum ben ya
-
23 Ağustos 2012, 05:39
#11
-
23 Ağustos 2012, 09:25
#12
Bu arada bir yanlışa parmak pasmak isterim.
Boy ve kilo çok dert değil motor hakimiyeti konusunda. Tecrübe daha önemli.
Boyum 1.70 Kilom 65 ancak bindiğim motor yaklaşık 200 kilo ve üzerinde iken ayaklarımın parmak uçları yere değiyor sadece. Teker döndüğü sürece sorun yok. Durduğunda ise kontrol sendeyse yine problem yok. Ancak henüz o tecrübeye sahip değilsen dur kalk yaparken bile motorla güreş tutmak an meselesi olur.
600 CC ve üzerinde motosikletleri ilk başlangıç olarak seçenler içinse lafım yok bir milyon defa yazıldı hala aynı tatava devam ediyor analamadım.
Bu konudaki tek güzellik bir kaç yıl önce biz yırtarken bir taraflarımızı bu motorlar başlangıç için uygun değil diye, ne var kardeşim eğitimini alırsa olur diyen adamlar ortadan kayboldu çok şükür. Ama o adamların kayboluşlarının sebebi çok yakınındaki insanların bu hayattan o savundukları fikirleriydi. Bir çoğu arkadaşlarını saçma sapan kazalarda tecrübesizlikleri ile birleşen hatalar nedeni ile kaybetti. Kim ne alırsa alsın çok derdim değil isterse Hayabusa alsın başlamak için ölmesin yeter.
"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...
-
23 Ağustos 2012, 09:44
#13
aynen katiliyorum bende çok yeniyim belki haddim degil bişeyler söylemek ama burda biri kaza yapmiş veya hayatini kaybetmiş diye mesaj görünce gözlerim doluyor gece uyuyamiyorum istemedigimiz şey bu yani çok duygusal olabiliriz ama insan sevgisi bu en güzel benim motorum ama senin canindan önemli degil demek.
-
23 Ağustos 2012, 10:40
#14
ilk motor olarak düşündüğün motorlardan fz6 ve gsr 600 ciddi anlamda sorun yaratır her ne kadar eğitim alsanda. ilk hızlanmaları, son süratleri, viraj deneyimleri vs. bunlara trafik yükü de eklenince ilk kullanıcı olarak vay haline. benim nacizane tavsiyem en yüksek 250 cc bir motor ile başlaman. illa ss düşünürsen kawasaki veya hyo olabilir. ama naked olarak pek fazla bir seçeneğin yok.
AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür
-
23 Ağustos 2012, 11:07
#15
Eğer kesinlikle bu üç motor olacaksa çok iyi bir fikir olmamakla beraber MT-03 ü tercih etmelisiniz.
Ha neden kötü fikir derseniz anlatacak çok şey var bu konuda.
-
Merhaba tekrar,
Yorumlarınız için hepinize birer birer teşekkür ediyorum.
Uzun araştırmalarım ve gözlemlerim sonucu çok yüksek ihtimal ile DL650 V-Strom almaya karar vermiş bulunuyorum. Kasım-Aralık ayı gibi motoruma kavuşmuş olacağım, umarım bir sorun yaşamam ve deneyimlerimi sizlerle paylaşmış olurum lakin inat ile 600CC bir motorla başlanmaz diyen arkadaşlarım, gerçekten iyi niyet ile bizleri düşünerek yönlendirmeye çalışıyorsunuz fakat bu işin eğitmenliğini profesyonel olarak icra eden hocalarımız sizlerle aynı görüşler içerisinde değiller.
Sürücü Eğitimi'nden 1 ders aldım, 2 günlük başlangıç eğitimi, 600cc ve üzeri motorların tehlikeli olduklarını fakat bugün iyi bir 125cc motorun da neredeyse eşdeğer süratlara çıkabildiğini ve konu tehlike ise her türlü motorsikletin teklikeli olduğunu ilk eğitimden öğrettiler.
Aynı zamanda kişilerin başlamak istediği motor ile başlamaları, bu özgüven ve heves ile birşeyler öğrenmelerinin çok daha verimli ve eğitici olduğunu hocamız ile konuştuk ve onunda katıldığını gözlemledik.
Yakın zaman içerisinde bir üst seviye eğitimine gireceğim, hocamız gsr600 gibi bir motoru da rahatça kullanabileceğimi eklemişti.
Sonuç olarak, Aralık ayı gibi tekrar başlangıç motoru konusunda 600cc ve üzerinin ne gibi sıkıntıları olacağını ve deneyimlermi paylaşmak üzere şimdilik görüşmek üzere.
Herkese iyi forumlar.
-
16 Aralık 2012, 07:23
#17
furbyd adlı üyeden alıntı
Merhaba tekrar,
Yorumlarınız için hepinize birer birer teşekkür ediyorum.
Uzun araştırmalarım ve gözlemlerim sonucu çok yüksek ihtimal ile DL650 V-Strom almaya karar vermiş bulunuyorum. Kasım-Aralık ayı gibi motoruma kavuşmuş olacağım, umarım bir sorun yaşamam ve deneyimlerimi sizlerle paylaşmış olurum lakin inat ile 600CC bir motorla başlanmaz diyen arkadaşlarım, gerçekten iyi niyet ile bizleri düşünerek yönlendirmeye çalışıyorsunuz fakat bu işin eğitmenliğini profesyonel olarak icra eden hocalarımız sizlerle aynı görüşler içerisinde değiller.
Sürücü Eğitimi'nden 1 ders aldım, 2 günlük başlangıç eğitimi, 600cc ve üzeri motorların tehlikeli olduklarını fakat bugün iyi bir 125cc motorun da neredeyse eşdeğer süratlara çıkabildiğini ve konu tehlike ise her türlü motorsikletin teklikeli olduğunu ilk eğitimden öğrettiler.
Aynı zamanda kişilerin başlamak istediği motor ile başlamaları, bu özgüven ve heves ile birşeyler öğrenmelerinin çok daha verimli ve eğitici olduğunu hocamız ile konuştuk ve onunda katıldığını gözlemledik.
Yakın zaman içerisinde bir üst seviye eğitimine gireceğim, hocamız gsr600 gibi bir motoru da rahatça kullanabileceğimi eklemişti.
Sonuç olarak, Aralık ayı gibi tekrar başlangıç motoru konusunda 600cc ve üzerinin ne gibi sıkıntıları olacağını ve deneyimlermi paylaşmak üzere şimdilik görüşmek üzere.
Herkese iyi forumlar.
bence kucuk motorlarin alim - satimiyla hic ugrasma, ilk motor olarak hayabusa veya zx14r alabilirsin, ikisinide kullanmasi cok kolay.
-
16 Aralık 2012, 12:07
#18
furbyd adlı üyeden alıntı
Merhaba tekrar,
Yorumlarınız için hepinize birer birer teşekkür ediyorum.
Uzun araştırmalarım ve gözlemlerim sonucu çok yüksek ihtimal ile DL650 V-Strom almaya karar vermiş bulunuyorum. Kasım-Aralık ayı gibi motoruma kavuşmuş olacağım, umarım bir sorun yaşamam ve deneyimlerimi sizlerle paylaşmış olurum lakin inat ile 600CC bir motorla başlanmaz diyen arkadaşlarım, gerçekten iyi niyet ile bizleri düşünerek yönlendirmeye çalışıyorsunuz fakat bu işin eğitmenliğini profesyonel olarak icra eden hocalarımız sizlerle aynı görüşler içerisinde değiller.
Sürücü Eğitimi'nden 1 ders aldım, 2 günlük başlangıç eğitimi, 600cc ve üzeri motorların tehlikeli olduklarını fakat bugün iyi bir 125cc motorun da neredeyse eşdeğer süratlara çıkabildiğini ve konu tehlike ise her türlü motorsikletin teklikeli olduğunu ilk eğitimden öğrettiler.
Aynı zamanda kişilerin başlamak istediği motor ile başlamaları, bu özgüven ve heves ile birşeyler öğrenmelerinin çok daha verimli ve eğitici olduğunu hocamız ile konuştuk ve onunda katıldığını gözlemledik.
Yakın zaman içerisinde bir üst seviye eğitimine gireceğim, hocamız gsr600 gibi bir motoru da rahatça kullanabileceğimi eklemişti.
Sonuç olarak, Aralık ayı gibi tekrar başlangıç motoru konusunda 600cc ve üzerinin ne gibi sıkıntıları olacağını ve deneyimlermi paylaşmak üzere şimdilik görüşmek üzere.
Herkese iyi forumlar.
Sevgili Kardeşim,
Affına sığınarak merakımdan soruyorum , bu "profesyonel eğitmenler" kimdir ????
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
16 Aralık 2012, 18:58
#19
gsr 250 derim başka bişey demem
-
17 Aralık 2012, 12:33
#20
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler