Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

ilk motor konusunda yardımlarınızı bekliyorum..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Ağustos 2012
    Şehir
    Istanbul
    Arkadaşlar merhaba,
    Öncelikle söylemek isterimki uzun süredir forumu zevkle takip ediyorum ve bilgi sahibi olmadan kesinlikle üye olmak istemedim. Sonuç olarak zaman geldi ve yaklaşık 3-4 ay içerisinde uzun bir düşünme payından sonra motorsiklet sahibi olmaya karar verip sürücü kursuna yazıldım.

    Bilmenizi isterim ki; daha öncesinde scooter hariç vitesli büyük/küçük motorsiklet tecrübem yok, sadece artçı olarak arkadaşlarımın büyük motorlarında gazdim.

    Yaklaşık 5 senedir birfiil araç kullanıyorum ama motorsiklet kullanmanın tecrübeleri ve kullanırken dikkat edilmesi gereken hususlar çok farklı olduğu için bundan bahsetmeyeceğim.

    A2 Ekliyetimi aldıktan sonra Honda'nın Sürücü Eğitimi'ne katılacağım. Bunun da yorum yapılırken dikkate alınmasını isterim.

    Aklımda daha önceleri super sport motorlar vardı, büyükte bir motor istiyorum açıkcası fakat kısa bir zaman sonra kendi kendimi kandırmayı başararak kötü sonuçlara pay vermemek için bu kararımdan vazgeçip, onlara göre daha evcimen diye tabir edeceğimiz Naked motorlara merak sardım ve bu forum düşüncelerim konusunda beni gayet tatmin etti diyebilirim.

    Düşündüğüm motorlar arasında;
    Yamaha FZ6, Suzuki GSR600 ve Yamaha MT-03 var. İlk iki seçenek birbiri ile kafa kafaya fakat MT-03 ne alaka diyebilirsiniz..
    (Tercihim sadece bu 3 motordan yanadır, lütfen farklı motorlar üzerinden yorum veya kıyaslama yapmamaya özen gösterelim.)

    Bu motorları seçmemdeki amaç, evim ile iş yerim arası 77 kilometre. Kışın değilde yazın en azından bir nebzede olsa trafikten kaçıp daha rahat işe gidebilmek ve arada sırada da olsa şehir dışına seyahat edebilmek. Bu sürekli olarak şehir içinde her dakika trafikte kullanacağım demek değil, buna yormayalım.

    Boyum 1.82 ve 85 kiloyum. Yani yeteri kadar iri olduğumu düşünüyorum. Büyük motorları zaptedebilmek için boy ve kilonun önemli olduğunu da biliyorum. Dolayısı ile bu 3 motordan öncelikli tercihim FZ6 ve GSR600 olacak. MT-03 hakkında forumda olumlu veya olumsuz birçok yorum gördüm.

    Tercihlerim doğrultusunda MT-03'ün şehir içi trafikte veya tamamen şehir içi kullanımda oldukça eğlenceli bir motor olduğunu istenilene kısa sürede cevap verebildiğini ve sadece şehir içi kullanım amaçlı bir motor hedefliyor isek MT-03'ün güzel bir tercih olacağını okudum. Fakat bu motorun yüksek verdi diliminde olduğunu, aynı paraya çift silindirli motorlar alınabildiğini ve masraflarının diğerlerinden pek te farklı olmayacağını biliyorum. Bunun haricinde artçımın şehir dışı seyahatlerde pek rahat edemeyeceğini ve vibrasyonun beni rahatsız edebileceğini de yakın çevremden işittim.

    FZ6'nın görseli beni gerçekten cezbetti ve ideallerim bu motor üzerine. Bu motor hakkındaki tek sıkıntım ilk motor olarak biraz büyük mü olacağı, MT-03 FZ6'ya göre daha ufak bir motor çünkü. Dolayısı ile aradaki fark bana sıkıntı yaşatabilir mi, bunu merak ediyorum.

    GSR600ü bir çok kez gördüm, üzerine de oturdum. Gayet başarılı bir motor olmasına rağmen beni FZ6 kadar cezbetmeyi başaramadı. Ama hala bir seçenek benim için.

    Bu yorumlarımın haricinde Honda Sürücü Eğitimi'nden sonra bu konuda oldukça başarılı olacağımı da çok iyi biliyorum. Dolayısı ile her ne kadar seçimlerime itiraz edenler olacak olsa da elimde 3 seçeneğim var. Bunlardan FZ6 ya sahip olmak istiyorum fakat hiçbirşekilde kuşkum olmasını istemiyorum.

    Ricam; bu motorların birebir kullanıcılarından alacağım nacizane tavsiyeler olacak. Önümdeki 4 aylık süreç içerisinde beni gerçekten iyi anlamda etkileyeceğini düşündüm.

    Değerli cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Hocam 4 silindir fazla.Demişsinki ss ten vazgeçtim fazla,naked bakacağım.Saydığın nakedlar bildiğin sslerin grenajsızı gsr600 gsxr 600 :D En fazla 2 silindirle başla.Aslında en fazla 250 cc bir motorla başlaman lazım.http://www.motosikletmacerasi.com/ba...c-motosikleti/

  3. #3

    Üyelik
    11 Ağustos 2012
    Şehir
    Istanbul
    Merhaba,
    Zaman ayırdığın için sağol. Fakat yaklaşık 5 aydır heryeri inceliyorum. Verdiğin link gibi minimum 150 ye yakın forum, video, köşe yazısı ve buna benzer şeyler inceledim. İlk yazımda da belirttiğim gibi; 3 Motor arasındayım ve bunlardan birini alacağım. Ne üstünü ne altını. Dolayısı ile bu 3 motor arasında bir yorum olur ise benim için daha yapıcı olacaktır.
    Teşekkürler.

  4. #4
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Sonuçta siz kullanacaksınız,o yazı kendi yazım,tamamen kendi fikirlerim.Tekrar yazmamak için link vedim.Size bu motorları kullnanan arkadaşlar yardımcı olacaktır ama genel benimle aynı fikirlere sahip.İlk motor diye başlık attığınız için bunları yazdım.Madem motosikletleri seçmişsiniz direk bu modellerin topiklerini okuyun kafanıza takılan şeyleri orada sorun,sorularınıza çok daha çabuk ve net cevaplar alırsınız.Ama cevaplar motor hakkında olur,kimse bu motorlarla başla demez.

  5. #5

    Üyelik
    11 Ağustos 2012
    Şehir
    Istanbul
    Tekrar merhaba,
    İlk yazıyı baştan sona okuduysanız zaten motorların kafamda belli olduğunu ve sadece bu motorları kullanan arkadaşların değerli yorumlarını beklediğimi söyledim. Şu motorla başla veya bu motoru tercih et diyecek arkadaşlarımın yorum yapmamasını tercih edeceğimi söyledim.
    Yinede zaman ayırdığın için teşekkür ederim.

  6. #6
    avciceyhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA-CBF 1000
    her ne kadar gönlüm asla bu motorlarla başlama dese de mağdem kafanda oluşturmuşsun ve başka motor önerisi istemiyorsun biraz o motorlardan bahsedelim
    mt-03 gayet güzel düşük devirde iyi tork şehir içi için mükemmel ancak aşırı vibrasyonlu ve dediğiniz gibi üst vergi diliminde
    fz6 yeni başlıyazak bir insan için inanılmaz tehlikeli bir motor üstündeki motor bloğu r6 nın ehlileştirilmiş halidir bunun anlamı en ufak bileğinizin oynaması bile hayatınıza mal olabilir güzel motordur yıllarca ülkemizde sağlam satış rakamlarına ulaşmış özellikle fz6 fazer modeli çok beğenilmiş alt devirleri kötü kısacası şehir içinde biraz sıkıntı ancak üst devirleri 7-8000 devir sonrası canavar
    gsr600 fz6 dan güç ve tehlike açısından bir gram eksiği olmayan ve benim aşık olduğum makinedir
    ben sana bu motorların hiç birini almanı önermiyorum ancak alacak olsam gsr alırım
    Pain bunu beğendi.
    HONDA
    CBF 150-CBF 500-CBF 1000

  7. #7

    Üyelik
    11 Ağustos 2012
    Şehir
    Istanbul
    Alıntı avciceyhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    her ne kadar gönlüm asla bu motorlarla başlama dese de mağdem kafanda oluşturmuşsun ve başka motor önerisi istemiyorsun biraz o motorlardan bahsedelim
    mt-03 gayet güzel düşük devirde iyi tork şehir içi için mükemmel ancak aşırı vibrasyonlu ve dediğiniz gibi üst vergi diliminde
    fz6 yeni başlıyazak bir insan için inanılmaz tehlikeli bir motor üstündeki motor bloğu r6 nın ehlileştirilmiş halidir bunun anlamı en ufak bileğinizin oynaması bile hayatınıza mal olabilir güzel motordur yıllarca ülkemizde sağlam satış rakamlarına ulaşmış özellikle fz6 fazer modeli çok beğenilmiş alt devirleri kötü kısacası şehir içinde biraz sıkıntı ancak üst devirleri 7-8000 devir sonrası canavar
    gsr600 fz6 dan güç ve tehlike açısından bir gram eksiği olmayan ve benim aşık olduğum makinedir
    ben sana bu motorların hiç birini almanı önermiyorum ancak alacak olsam gsr alırım
    Teşekkürler..

  8. #8

    Üyelik
    26 Temmuz 2012
    Şehir
    izmir-inegöl
    Motosikleti
    tvs 150rta- x treme max
    kararli olmak iyidir bazendegil her zaman... kendi istedigin ölüm yolunu seçebilirsin gibi bişey olmus 3. Arkadasin yorumu... Hondadaki tüm egitimlere katildiktan sonraki yorum ve yaklaşimlarida ögrenmek isterim. kazasiz belasiz sürüşler diliyorum şimdiden

  9. #9
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Bundan 5 yıl kadar önce bir kara sevda sonucu bana ehliyet aldırtan modeldir Yamaha MT-03 / Akrapovic orjinal egzoz / Petrolmavisi renk / Sarı Amortisör yayı... ... diye giden bi detay arayışı, sonuç bulamadı

    Zamanla anladımki çok yanlış bir giriş yapacakmışım motosiklet kültürüne. Fakat siz bu konuda daha kararlısınız, sonuçta kendi hayatınız.

    Tamamen tarafsız olarak yaklaşmaya çalışırsam Suzuki' nin Yamaha kadar yaygın olmaması ( her konuda ulaşılabilirlik ) ve tasarım olarak ta ( her sınıf için geçerli ) Yamaha' yı daha üstün bulduğum için Suzuki' yieliyorum kendimce,

    Devirli bi motosiklet olan, bir nevi racing ve en ufak tepkiye havlarmışçasına zıplayan 180 kg kuru ağırlık, yaklaşık 100 Hp' lik Fz6 yı çok çok tehlikeli buluyorum.

    Başlangıç motosikleti olarak Fz6 aldım dediğimde, motosiklet kültüründen herkesin bana saygı duymayacağını düşünmemin de etkisi var tabi, kendimce eliyorum.

    Ve heryerde başlangıç motosikleti için çok ideal densede bana hiçbir zaman inandırıcı gelmeyen fakat sadece kişinin kendini kandırmasına yardımcı olan bu tür bilgilerden dolayı,

    düşük devirlerdeki tatmin edici torku, kıvrak ve nispeten ufak tefekmiş gibi duruşu, 47 beygirlik gücü ( diğerlerinden düşük fakat başlangıç için yine çok çok tehlikeli, tık dediğinizde ön tekerlek önünüzde ),

    bu durumda MT- 03 amacınıza en yakın olanı! ( "amaç, evim ile iş yerim arası 77 kilometre, en azından bir nebzede olsa trafikten kaçıp daha rahat işe gidebilmek ve arada sırada da olsa şehir dışına seyahat edebilmek"

    Hernekadar eğitimli olursa olsun 600 CC ile motosiklete başlanır kim derse desin o kişiden bi adım geri kaçarım, trafikte üzerime süren taksiciden daha bencil daha karşısındakini düşünmez biridir benim gözümde!

    Yani sonuç olarak bu zorunlu 3 lüde en tehlikesiz, doğal olarak aralarında en mantıklı olanı Yamaha MT-03' tür.

    Başlangıç motosikleti görselleri:





    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  10. #10
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    zaten bu şehir efsanesi olan 1000lik fazla ama başlangıc için 600 lük olur diyen adamı ilk gördüğüm yerde öpecem
    gebermek mi istiyor bu millet ben anlamıyorum
    250 bile fazla benim gözümde
    1 yıl hergün honda sana egitim versin anca öyle binersin 600lük motora
    125 cc 250 cc al bak dalgana
    ne sevdaymış anlamıyorum ben ya
    Halil Karamanoğlu bunu beğendi.
    # motosikletle.blogspot

  11. #11

    Üyelik
    04 Şubat 2012
    gsr 600 ideal

  12. #12
    Sadık1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Bu arada bir yanlışa parmak pasmak isterim.

    Boy ve kilo çok dert değil motor hakimiyeti konusunda. Tecrübe daha önemli.

    Boyum 1.70 Kilom 65 ancak bindiğim motor yaklaşık 200 kilo ve üzerinde iken ayaklarımın parmak uçları yere değiyor sadece. Teker döndüğü sürece sorun yok. Durduğunda ise kontrol sendeyse yine problem yok. Ancak henüz o tecrübeye sahip değilsen dur kalk yaparken bile motorla güreş tutmak an meselesi olur.

    600 CC ve üzerinde motosikletleri ilk başlangıç olarak seçenler içinse lafım yok bir milyon defa yazıldı hala aynı tatava devam ediyor analamadım.

    Bu konudaki tek güzellik bir kaç yıl önce biz yırtarken bir taraflarımızı bu motorlar başlangıç için uygun değil diye, ne var kardeşim eğitimini alırsa olur diyen adamlar ortadan kayboldu çok şükür. Ama o adamların kayboluşlarının sebebi çok yakınındaki insanların bu hayattan o savundukları fikirleriydi. Bir çoğu arkadaşlarını saçma sapan kazalarda tecrübesizlikleri ile birleşen hatalar nedeni ile kaybetti. Kim ne alırsa alsın çok derdim değil isterse Hayabusa alsın başlamak için ölmesin yeter.

    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
    HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...

  13. #13

    Üyelik
    26 Temmuz 2012
    Şehir
    izmir-inegöl
    Motosikleti
    tvs 150rta- x treme max
    aynen katiliyorum bende çok yeniyim belki haddim degil bişeyler söylemek ama burda biri kaza yapmiş veya hayatini kaybetmiş diye mesaj görünce gözlerim doluyor gece uyuyamiyorum istemedigimiz şey bu yani çok duygusal olabiliriz ama insan sevgisi bu en güzel benim motorum ama senin canindan önemli degil demek.

  14. #14
    Omicron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Gitti Güzelim GSR
    ilk motor olarak düşündüğün motorlardan fz6 ve gsr 600 ciddi anlamda sorun yaratır her ne kadar eğitim alsanda. ilk hızlanmaları, son süratleri, viraj deneyimleri vs. bunlara trafik yükü de eklenince ilk kullanıcı olarak vay haline. benim nacizane tavsiyem en yüksek 250 cc bir motor ile başlaman. illa ss düşünürsen kawasaki veya hyo olabilir. ama naked olarak pek fazla bir seçeneğin yok.
    AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür

  15. #15
    scooboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2011
    Şehir
    istanbul(İzmirli)
    Motosikleti
    Yamaha xj6N 2013
    Eğer kesinlikle bu üç motor olacaksa çok iyi bir fikir olmamakla beraber MT-03 ü tercih etmelisiniz.
    Ha neden kötü fikir derseniz anlatacak çok şey var bu konuda.

  16. #16

    Üyelik
    11 Ağustos 2012
    Şehir
    Istanbul
    Merhaba tekrar,
    Yorumlarınız için hepinize birer birer teşekkür ediyorum.
    Uzun araştırmalarım ve gözlemlerim sonucu çok yüksek ihtimal ile DL650 V-Strom almaya karar vermiş bulunuyorum. Kasım-Aralık ayı gibi motoruma kavuşmuş olacağım, umarım bir sorun yaşamam ve deneyimlerimi sizlerle paylaşmış olurum lakin inat ile 600CC bir motorla başlanmaz diyen arkadaşlarım, gerçekten iyi niyet ile bizleri düşünerek yönlendirmeye çalışıyorsunuz fakat bu işin eğitmenliğini profesyonel olarak icra eden hocalarımız sizlerle aynı görüşler içerisinde değiller.

    Sürücü Eğitimi'nden 1 ders aldım, 2 günlük başlangıç eğitimi, 600cc ve üzeri motorların tehlikeli olduklarını fakat bugün iyi bir 125cc motorun da neredeyse eşdeğer süratlara çıkabildiğini ve konu tehlike ise her türlü motorsikletin teklikeli olduğunu ilk eğitimden öğrettiler.

    Aynı zamanda kişilerin başlamak istediği motor ile başlamaları, bu özgüven ve heves ile birşeyler öğrenmelerinin çok daha verimli ve eğitici olduğunu hocamız ile konuştuk ve onunda katıldığını gözlemledik.

    Yakın zaman içerisinde bir üst seviye eğitimine gireceğim, hocamız gsr600 gibi bir motoru da rahatça kullanabileceğimi eklemişti.

    Sonuç olarak, Aralık ayı gibi tekrar başlangıç motoru konusunda 600cc ve üzerinin ne gibi sıkıntıları olacağını ve deneyimlermi paylaşmak üzere şimdilik görüşmek üzere.

    Herkese iyi forumlar.

  17. #17
    braingulp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Motosikleti
    Su an yok, en son gsx600f (katana)idi
    Alıntı furbyd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba tekrar,
    Yorumlarınız için hepinize birer birer teşekkür ediyorum.
    Uzun araştırmalarım ve gözlemlerim sonucu çok yüksek ihtimal ile DL650 V-Strom almaya karar vermiş bulunuyorum. Kasım-Aralık ayı gibi motoruma kavuşmuş olacağım, umarım bir sorun yaşamam ve deneyimlerimi sizlerle paylaşmış olurum lakin inat ile 600CC bir motorla başlanmaz diyen arkadaşlarım, gerçekten iyi niyet ile bizleri düşünerek yönlendirmeye çalışıyorsunuz fakat bu işin eğitmenliğini profesyonel olarak icra eden hocalarımız sizlerle aynı görüşler içerisinde değiller.

    Sürücü Eğitimi'nden 1 ders aldım, 2 günlük başlangıç eğitimi, 600cc ve üzeri motorların tehlikeli olduklarını fakat bugün iyi bir 125cc motorun da neredeyse eşdeğer süratlara çıkabildiğini ve konu tehlike ise her türlü motorsikletin teklikeli olduğunu ilk eğitimden öğrettiler.

    Aynı zamanda kişilerin başlamak istediği motor ile başlamaları, bu özgüven ve heves ile birşeyler öğrenmelerinin çok daha verimli ve eğitici olduğunu hocamız ile konuştuk ve onunda katıldığını gözlemledik.

    Yakın zaman içerisinde bir üst seviye eğitimine gireceğim, hocamız gsr600 gibi bir motoru da rahatça kullanabileceğimi eklemişti.

    Sonuç olarak, Aralık ayı gibi tekrar başlangıç motoru konusunda 600cc ve üzerinin ne gibi sıkıntıları olacağını ve deneyimlermi paylaşmak üzere şimdilik görüşmek üzere.

    Herkese iyi forumlar.
    bence kucuk motorlarin alim - satimiyla hic ugrasma, ilk motor olarak hayabusa veya zx14r alabilirsin, ikisinide kullanmasi cok kolay.

  18. #18
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı furbyd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba tekrar,
    Yorumlarınız için hepinize birer birer teşekkür ediyorum.
    Uzun araştırmalarım ve gözlemlerim sonucu çok yüksek ihtimal ile DL650 V-Strom almaya karar vermiş bulunuyorum. Kasım-Aralık ayı gibi motoruma kavuşmuş olacağım, umarım bir sorun yaşamam ve deneyimlerimi sizlerle paylaşmış olurum lakin inat ile 600CC bir motorla başlanmaz diyen arkadaşlarım, gerçekten iyi niyet ile bizleri düşünerek yönlendirmeye çalışıyorsunuz fakat bu işin eğitmenliğini profesyonel olarak icra eden hocalarımız sizlerle aynı görüşler içerisinde değiller.

    Sürücü Eğitimi'nden 1 ders aldım, 2 günlük başlangıç eğitimi, 600cc ve üzeri motorların tehlikeli olduklarını fakat bugün iyi bir 125cc motorun da neredeyse eşdeğer süratlara çıkabildiğini ve konu tehlike ise her türlü motorsikletin teklikeli olduğunu ilk eğitimden öğrettiler.

    Aynı zamanda kişilerin başlamak istediği motor ile başlamaları, bu özgüven ve heves ile birşeyler öğrenmelerinin çok daha verimli ve eğitici olduğunu hocamız ile konuştuk ve onunda katıldığını gözlemledik.

    Yakın zaman içerisinde bir üst seviye eğitimine gireceğim, hocamız gsr600 gibi bir motoru da rahatça kullanabileceğimi eklemişti.

    Sonuç olarak, Aralık ayı gibi tekrar başlangıç motoru konusunda 600cc ve üzerinin ne gibi sıkıntıları olacağını ve deneyimlermi paylaşmak üzere şimdilik görüşmek üzere.

    Herkese iyi forumlar.
    Sevgili Kardeşim,

    Affına sığınarak merakımdan soruyorum , bu "profesyonel eğitmenler" kimdir ????

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  19. #19
    cem16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2006
    gsr 250 derim başka bişey demem

  20. #20
    braingulp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Motosikleti
    Su an yok, en son gsx600f (katana)idi


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler