Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bakım gecikmesi garanti dışı kalır mı? Motosiklet Y.Servise Gitmek Zorunda mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    30 Haziran günü motorumu alalı tam 1 sene olmuştu.O gün servisleri aramaya başladım ama randevu alamadım yoğunluktan dolayı.

    Şimdi benim motorum garanti dışımı kaldı?

    Yamahayı 30 hazirada aradım,böyle böyle bir durumum var diyip bilgi istedim,yetkililer dönüş yapıcak dediler.Dönüş olmayınca 1 inde tekrar aradım hala bir dönüş yok.

    Bu konuyla ilgili bilgisi tecrübesi olan varmı?
    Sevmek için yaşlanmayı,frene basmak için yolun bitmesini bekleme..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı ozan1991 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    30 Haziran günü motorumu alalı tam 1 sene olmuştu.O gün servisleri aramaya başladım ama randevu alamadım yoğunluktan dolayı.

    Şimdi benim motorum garanti dışımı kaldı?

    Yamahayı 30 hazirada aradım,böyle böyle bir durumum var diyip bilgi istedim,yetkililer dönüş yapıcak dediler.Dönüş olmayınca 1 inde tekrar aradım hala bir dönüş yok.

    Bu konuyla ilgili bilgisi tecrübesi olan varmı?
    Randevu alamadığınız zaman boş vaktiniz varsa çatkapı gidin durumu anlatın. Servise gelen motosikletlerin yarısından çoğu çatkapı gelen tipler. Aşırı bir yoğunluk yoksa geri çevirmiyorlar en fazla yarın sabah alın diyorlar gördüğüm kadarıyla.

    Resmi olarak garanti dışı bırakma hakları var ama garanti dışı bırakırlarsa onların salaklığı olur. Bir müşteri kaybederler. 10 dakikalık işe 200 lira işçilik ücretinden olurlar. Kaybedeceklerini sanmıyorum. Benim de rodaj için 6 hafta sürem vardı resmi olarak garanti dışı kalmaması için ama ehliyet olmaması yüzünden 4.ayda tamamlayıp servise gitmiştim. Bir şekilde kitabına uyduruyorlar tatlı dille anlaşırsanız.
    espresso bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    duruma göre değişir servise göre değişir.mesela günü geçti ve bu aralar bir arıza oldu evet adamlar gayet güzel çirkefleşir uğraştırır.hiç bir sorun yok km olarak daha dolmamış ama yıldan dolmuş 1 2 ay bir şey demiyorlar.arızanın çıkacağı yere de bağlı oluyor ampul patlayınca sen bunu niye bakıma getirmedin diye kimse sormaz.galiba mt07 zaten ne olabilirki yağ seviyesini kontrol et yeter taş gibi motor

  4. #4

    Üyelik
    22 Haziran 2014
    Motosikleti
    Bajaj boxer (Cafe racer) sym jet 14 200i
    Motoru alırken evrak vs yazdılar mı şu tarihte alındı diye garanti belgesine vs , yoksa bişey olmaz kimse bakmıyor 2 motorumda da rodaj bakımı 6 ay civarında sürdü bişey olmadı

  5. #5
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Sistemde gözüküyor zaten aldığım tarih haber bekliyorum garanti dışı derlerse alıcam yağı netten eski bajaj servisime götürücem zaten en az 2 sene daha satmayı düşünmüyorum

  6. #6
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı ozan1991 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sistemde gözüküyor zaten aldığım tarih haber bekliyorum garanti dışı derlerse alıcam yağı netten eski bajaj servisime götürücem zaten en az 2 sene daha satmayı düşünmüyorum
    Uzaktan yakından böyle bir şey söz konusu bile değil. Öncelikle bunu kafanızdan çıkarın ve endişelerinizi bir köşeye savurun. Motosikletin bakım aralığı belirli bir km veya 1 yıldır, hangisi önce dolarsa bakım işlemi gerçekleşir.

    Diyelim ki, yıldan dolayı bakıma girmesi gerekiyor, ama bütçeniz yok, motosikleti de kullanmayı bıraktınız, bir köşede bekliyor, cünkü bakım gerekli.. Ne olacak şimdi? garantinizi mi kaybedeceksiniz?

    Hayır, üretici diyor ki, şu km'de veya yıl'da şu değişecek, siz de süresi dolduktan sonra kullanmadınız.. Bütçeniz olunca götürüp yaptırdınız, olay bu kadar basit. Burada asıl olan tek konu, sizin üretici kurallarını uygulayıp, uygulamadığınız.

    Fakat;

    Atıyorum, 3 bin km'de bakım görmesi gereken bir motosikleti, 7.000 km'de servise götürürseniz, bu size sorun yaratabilir, çünkü üretici talimatı dışında kullandığınızı ispat edebilirler, ve yasal olarak haklı durumda olurlar.

    Son olarak şöyle de bir detay söyleyeyim;

    Aracınızın garantisini ithalatçı değil, üretici verir, ve siz asla ve asla " Yetkili Servis'e gitmek zorunda DEĞİLSİNİZ. "

    Maalesef ülke olarak " OKUMAYI " Sevmediğimiz, ve akabinde kandırılmaya, ve dolandırılmaya (2 kat servis ücreti bir dolandırma şeklidir) alıştığımız için, " Araç yetkili servise gelmez ise, garanti dışı kalır " ifadesini bizlere yedirmiş durumdalar, fakat böyle bir şey yok.

    Garanti hizmeti, yapılan servis işleminin doğruluğuna ve uygunluğuna bakar.

    Siz kitapta yazan bakım periyodlarını doğru malzeme / parça kullanarak ister yetkili, ister yetkisiz özel bir serviste yaptırabilirsiniz. Yaptırmış olduğunuz her işlemin faturası ve dökümleri, sizi yasal olarak korur, ve garantinizin devamını sağlar.

    Bununla ilgili onlarca sonuçlanmış davalar da mevcuttur. Biraz araştırma yaparak bunlara ulaşmanız da mümkündür, veya cok basit bir şekilde bir avukat ile görüşerek (bu konularda bilgili bir avukat) gerekli bilgileri alabilirsiniz.

    Kitap - X marka x koduna sahip hava filtresi ile değiştirilmelidir yazar, ve dipnot olarak, yetkili bir servis tercih edin notunu da düşer.



    Çünkü yetkili servis bir şekilde üretici ile bağlantılı olduğundan, üreticinin belirlediği kurallardan sapmayacak eğitime sahiptir, ve bu üretici tarafında işlerin daha hızlı çözümlenebilmesi için etkili bir sistemdir. Kullanıcı için de yetkili servise gitmek, o ürün hakkında eğitimli, bilgi sahibi olmuş ve problemi en hızlı ve doğru biçimde çözebilme yetisine sahip olmalarıdır.

    Yukarıda da belirttiğim gibi, bu durum zaruri değildir, zaruri olan kitapta ne yazdığı , ve sizin o yazılanlara ne kadar riayet ettiğinizdir.



    Dipnot olarak şöyle de bir bilgi aktarayım.. Azami garanti süresi 2 yıldır. Fakat, bazı premium düzeydeki markalarda, " İyi niyet garantisi " şeklinde markayı marka yapan tutumlar mevcuttur.

    Örneklemek gerekirse, Bmw kullanıcısıyım, 2 yıl resmi garantisi mevcut, ama BMW diyor ki, ben malıma güveniyorum, ve sen de bana iyi niyetini gösterir ve benim yetkilendirdiğim servisten şaşmaz isen, oluşabilecek mekanik veya işçilik hatalarına karşı ben sana 5 yıla kadar destek sağlayacağım.

    Şuan kullanmış olduğum motosiklet 2017 model, ve halen iyi niyet garantisi altında, eğer motor bloğumda bir sorun veya şaftımda bir problem olur ise, sorgusuz sualsiz BMW tarafından bu problem gideriliyor. (Pek çok arkadaşımda motor bloğu, veya su aldığı için şaftı resmi garanti süresinin dışında, BMW tarafından ücretsiz bir şekilde değiştirildi. Bu da markanın koşullu olarak sağlamış olduğu iyi niyet garantisidir. Ama en başta da belirttiğim gibi, bu kuralı da üretici belirler.. İthalatçı değil. Zira değişecek parçanın onayını ithalatçı değil, üretici veriyor, ithalatçı değiştiriyor, ve üretici bu parçayı ücretsiz olarak daha sonra ithalatçıya gönderiyor.

    Umarım açıklayıcı olmuştur.


    Dipnotlar bitmiyor Video'yu izleyebilirsiniz, vakti olmayanlar 4. dk 21. saniyeyi izleyebilirler.




    Aslında Konu " Yetkili Servise gitmek zorunda mıyız? Değil miyiz? " değil, fakat yeri gelmişken açıklamak da fayda olacağını düşünüyorum.


     MT Site yönetimi bilgi mesajı
    Bilgilendirme:   Bu konuda bilgisi olmayan kişilerin daha rahat bir eşirim sağlaması amacı ile, Konu "Tüketici Forum'una" Taşınıp, Sabitlenmiştir,.
     Şikayet sahibi üyemiz, şikayet konusu hakkındaki gelişmelerin mesaja eklemesini istiyorsa site yöneticileri ile iletişime geçmelidir.
     Şikayet konuları yoruma kapalıdır.
     Site yöneticileri ile iletişime geçmek için tıklayın
     Forum Kurallarını okumak için tıklayın..
    espresso, Cyan, dundanbiri ve 4 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)