hayırlı olsun. çok güzel görünüyor. nacizane bir öneri yapsam? numara biraz daha küçük olacak şekilde 75in etrafına siyah daire olsaydı nasıl olurdu?
hayırlı olsun. çok güzel görünüyor. nacizane bir öneri yapsam? numara biraz daha küçük olacak şekilde 75in etrafına siyah daire olsaydı nasıl olurdu?
Tabiki olabilirdi , hatta Cafe racer larda sikca kullanilan siyah beyaz damali bayarak seritleride olabilirdi. Lakin biz bu tasarimi Wrencmonkees firmasindan aldik. O yuzden onlarin tasarimina sadik kalmamiz gerekiyor. Sadece minimal bazi degisiklikler yaptik. Bu depodaki rakkam karakteri motorun krakteristik bir ozelligi oldugundan degistirmeyi pek uygun gormedik. Sadece 45 yerine Seven fifty i animsatan 75 rakkamini terich ettik.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
egzoz ne duunuyorsun?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Egzozlar tamamen el yapimi. Dis Tup kismini yeniden yapmak yerinde Honda Cg 125 motorunun egzozundan 4 adet alip her birini birer taraf 2 ser adet seklinde kullanacagiz. Tek farki icinde sogutma ve gaz cikisi icin ikili gaz kanali kullanacagiz.
Turkiyedeki Honda CG egzozlari sadece krom bizimkiler ise Siyah boyali gelecek. Fikir verme acisindan bir resim. Gerci egzozun sadece tup kismini kullaniyoruz kendi orjinal manifoldlarina baglanti aparatlari yapildi.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Yok ustad fikir verin bu projede olmaz baskasinda olur.
cg egzozu tek tip eger kalinlik soruyor ise, zaten biz en kalin kismini kullanacagiz. Halen egzoz basina 187 cc cikis veriyor. Cikisin rahat olmasi lazim. Unutmaki motorun hava filtresi de 4 adet konik performans hava filtresi.
Baglanti yeri tam motor blogunun bittigi ayak pedinin hemen altinda kaliyor. 4 manifold 2 bogaza dusuyor ordan 10 cm sonra yine 4 adet egzoza donusecek.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
sabırsızlıkla bekliyoruzzz
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
kafamda biraz canlandirdim da,
sanki o iki bogaz peglerin arkasinda arka tekere paralel olsa daha iyi durur gibi dusundum.
Peglerin altindan tek boru, sonra yukari yukselip, peglerin tam arkasinda yere paralel ikiye ayriliyor.
Sadece bir fikir.
Fakat tüplerin biraz ince olmasi gerekebilir.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Ustad ben bu motorun sonucta sadece 82 model blogunu kullaniyorum, WM tasarimi benim icin kusursuz lakin bire bir alirken biraz daha gelistirmek istedim. Sonucta bu motor klasik bir Cafe Racer degil daha Neo bir tasarim. O yuzden tum klasikliginin icinde aykiri bir gosterge saatini ozelikle tercih ettim. 2011-1982 sentezi olmasi adina. Bilirsin Bugatinin tum konsolu digital dir lakin orta konsolda saat tam klasik analogtur.
Aslinda bakarsan WM rahat durmamis , artik yavastan yari digital saatlere gecmeye baslamis bile. Bu saatleri yeni eklemisler satisa. Bu saati alabilirdim ama tedarik sikintisi yasiyorlar cogu malzemede. 2 aydir WM den siparis ettigim arka stop lambasini bekliyorum.
--------------------------------------------------------------------------
Yeni gelen Kranki son testlerden sonra motor bloguna oturtmaya basladik. Hafifce yaglayarak cizmeden cevirerk biraktigi izi ve gidisini kontrol ediyoruz. MM bir uyumsuzluk ciddi sikinti yasatabilir. Tum parcalarin yeni olmasindan dolayi , alistirma islemi cok hasas olmali.
Yeni gergi zincileri , aktarma dislileri , hepsi yerini aliyor. Alt motor kapanmaya hazirlaniyor. Artik piston kollarini takmaya hazirlaniyoruz. Yarin piston kollarini takacagiz.
Cep telefonu cok iyi cekememis aslinda ama 10mm Plexi glass tan Aku kutusu yaptik. Kivirilmis Antrasit fume renginde. Bu malzeme Bugun Tekne camlarda kullanilan malzeme ile ayni. Cok dayanakli ve hafif.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Kendi adıma öz eleştiri yaptım ve sizden özür dilerim Nedeni ise bu adam bilgili ama kağıt üzerinde uygulamya filan gelsek bişey yapamaz gibi düşünüyodum (Örnek piston,sekman değiştiremez kartel hiç açmamıştır gibi ) kendimce ama!!! Beni utandırdınız ellerinize sağlık süper olmuş Allah kaza bela vermesin
Rx 115 Mavi (2004) Rx 135 King Yeşil (2002), Rx 135 King Yeşil-Siyah (2003) Ford Fiesta Flair Bordo (2000) Ford Fiesta Ghia Gri (2000) Peugeot 206 Xt Gümüş Gri (2005) Ybr Esd Siyah 125 (2012) Ford Fiesta (2006) Ford Fiesta (2009) Yamaha R6 (2013 ) Vınn Vınnn
uzun zamandır buralarda olamazsam da hep aklıma gelen bir proje bu. sonunu merakla bekliyorum
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
bu 2 göstergeyide çok beğendim
tümüyle dijital ve farklı bir yaklaşımla yarı analog
sormak istediğim işlevsel olarak farkları nelerdir ? yani hızını ve devirini gösteriyor ama mesela ısı değerlerini okuyabiliyormusun ? analog olanda vites göstergeside var sanırım ayrıca
yani hangisinde daha rahat veya işlevsek olabiliyor. eğer 2side aynı dersen analog olan derdim. beyaz rengi ile motorda çok uyumlu olacaktır tahminimce. ama dijitalde de bahsettiğin gibi 2011 havası daha bariz olacak
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
Motorumuz hava sogutmali oldugundan isi degerinin pek bir onemi yok
Ikiside ayni gosterge aslinda. Verdigi veriler dahi ayni.Tek fark benim aldigim gostergede , benzin gostergesi var, bu motorun orjinalinde boyle bir ozelilik yok ama ben bunu sonradan imal edip uyguladim. Bu gordugunuz analog gorunumlu gostergenin devir saati de sonucta ateslemeye baglaniyor ve veriyi ateslemeden aliyor. Eskisi gibi Kranka bagli bir disliden degil. Biri analog olarak gosterir iken digeri digital gosteriyor. Motorda tek beyaz depo.
Dedigim gibi bir yerde sacmalamayi ozelikle istedim. Cunku bu motor artik 1982 model degil. 2011 model olarak cikacak. Ben sadece motor blogunun disini ve sasideki bir kac parcayi kullandim. Kalan her seyi sifir alarak , fabrika cikisi bir motor haline getirdik. Yani 1982 model blok uzerine yeni bir sasi yaptik.
Bu sebeple kullanicinin bu motorda 1982 de klasik ruhu hissetigi kadar 2011 deki teknolojik imkanlarida hisetmesini istedik.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
wm chronoclassis çok süper duruyor ama €459.
oha diyorum :D
bi sporster göstergesi alıp kalibre edip face'ini değiştirsen $15-20'ye bile hallolur ebayden.
o dijtial gösterge artık kısmetiyle?! geldiyse iyidir.
yol iyidir.
Malesefki sifir alinan gostergeler pek ucuz degil. Ucuz gostergeler Amerikada var lakin cogu Mph gore ayarli oldugundan KM olayi biraz sikintili. Manuel bir gostergeyi Km ye kagidini degistirip cevirsek dahi Odometre halen Mil hesaplayacagindan sikinti yaratacak. Anlayacagin gostegeye parayi coktan bayildik Bu nedenle takacagim gunu kadar korumali bir kartonda sakli duruyor
Motoru biraz toparlayip ayakta duracak sekile getirmeye basladik. Surekli mekanik ile ugrasiyoruz. Ugrastigimiz motorun seklini unuttuk
Depo tamamen bitti, depo kapagi yeni ozel boyasi ile depodakki yerini aldi.
Motorun Italyan kromundan imal edilmis subaplarini takiyoruz. Yeni parcalarin eski yerlerine alistirilmasi hayli zahmetli bir islem
Zaten korktugumuz basimiza geliyor. Bir is kolay biter ise o iste bir hata vardir
Subaplar yukarda kaliyor , filler cakisi bize sifir bosluk gosteriyor. Micron seviyelerde iscilik yaptigimizdan bu durumlar aslinda dogal. Yapilacak islem tornada micron ayari ile milimetrenin %20 oraninda Şimleri tornada inceltmek.
Yapilan iscilik hasas torna haric yapilmasi mumkun degil. Şimlerden çıkan metal çapakları saç teli inceliğinde.
Her şim islem sonunda micron metre ile olculuyor. 1mm nin %10 fazlasini hata ile almak tum isi sikintiya sokabilir.
Bu hafta mekanik ile ugrasmiyacagim. Artik sinir yapmaya basladi. Biraz baska seylere odaklanma adina, on ve arka tekerleri , gidonu , diger aparatlari takip motorun bize biraz heves vermesini saglayacagiz.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
hocam son durum ne ne oldu nasıl oldu motor ne halde ? Çatladım meraktan
''Bir adamı sabah gördüğümde tesadüf olarak kabul ederim, öğlen aynı adamı bir daha görürsem kuşkulanırım. Akşam karşılaştığımızda tereddütsüz silahımı çekip vururum. Tesadüflere inanmam '' Al Capone
tebrik ederim, cafe racer en marjinal tarz, model seçimide ideal, bana kalırsa safkan bir naked yada cafe racer'ın kafa grenajı kesinlikle yuvarlak farlı olmalı, cb 750deki yada monster 620 deki gibi.. paul smart'ta farın etrafında grenaj olmasına rağmen çok şık duruyo mesela, eğer yuvarlak far olmazsa retro durmaz, cb 750de arka artçı kısmına mono kapak olmuyo sanırım ama deponun cüssesini ön plana çıkarmak adına ince koltuk tarz duracaktır, jantlarda tel jant olacak sanırım? projenizde başarılar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)