Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Silindir bloklarını parlatma(Elle polisaj) resimli anlatım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Meraba arkadaşlar,

    blokların çizgilerini uzun zamandır parlatmayı kafama koymuştum...Polisaj yaptırmayı düşünüyodum...Bildiğiniz gibi polisaj yüzeyi çapaklarından arındırıp daha pürüssüz bir yüzey elde etme işlemi oluyor...Neden kendim denemiyorum dedim ve sonuç beni tatmin etti...bunu herhangi metal aksama uygulayabilirsiniz sanırım...

    1)Malzemeler:3 farklı incelikte metal zımparası,biraz bez,bir parça tahta,krom polish

    [IMG][/IMG]

    2)Önce güzelce sildiğimiz peteklerin üstüne tahtaya sarılmış olarak en kalın zımparayı geçiyoruz...kalından inceye doğru 3 zımparaylada geçip iyice pürüssüz ve parlak bir yüzey elde ediyoruz...

    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

    3)Kompresörle veya nefes sağlamsa üfleyerek metal tozlarından arındırıyoruz,güzelce siliyoruz...
    [IMG][/IMG]

    4)krom polish sürüyoruz...Eğer polishi güçlü ovalarsanız onunda pütürlü bir yapısı olduğu için,pasta gibi,o da zımpara görevi yapıyor tabi bu işi çizmeden yapıyor...
    [IMG][/IMG]

    5)Dediğim gibi, güçlü ovalayabilmek için bezi tahtaya sarıyoruz ve sıkıca bastırarak işe girişiyoruz...
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]


    Polishide atınca işimiz bitiyor,güzelce silip temizliyoruz en son ve sonuç...

    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]


    Aradaki farkın daha iyi anlaşılabilmesi açısından;size göre sağdaki yani arka blok çalışılmış,diğeri ön blok normal hali
    [IMG][/IMG]

    Bu da sissybar a yaptığım uygulama;

    Bu normal hali
    [IMG][/IMG]

    Bu işlenmiş hali
    [IMG][/IMG]

    Belki daha da uğraşılarak daha ince 0 zımparayla daha parlak bir görüntüde elde edilebilir...Bütün bunlar 1-1.5 saatimi aldı...Daha da ince yapılır mı yapılır...

    Eyvallah


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Gayette başarılı olmuş..Dediğin gibi resimleri incelerken aklıma sıfır numarayla kusursuza yakın iş çıkarılır diye gelmişti benimde

  3. #3
    philetoaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2008
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    Duke 250 ABS, 640 LC4 SM
    Elinize sağlık, çok orjinal olmuş.
    Ridin' through this world, all alone. God takes your soul, you're on your own

  4. #4

    Üyelik
    16 Mart 2010
    Şehir
    ISTanbul
    Motosikleti
    XVS 650 A
    Eline sağlık,şahane olmuş!

  5. #5
    Deli Çerkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Şehir
    Dünya
    El ile o kadar zımpara ve polisaj yapmak zor olmuştur.Ayrıca motor bloğunun sıcaklığı ile zamanla atığınız cila yanacak ve yapışan toz ve çamurla çok daha kirli gösterecektir.

    Bu tarz bir parlatma yapmanın çok daha kolay bir yöntemi daha var.Dremel kullanmak ( doğru ismi el drilidir ama piyasada ingilizce ismi olan dremel diye tabir edilir). Koçtaş veya büyük yapı marketlerden alabileceğiniz gibi, karaköy meydanından temin edebilirsiniz.


    Aletimiz budur.en basitinden (30 lira civarı), dijital devir göstergelisinden ( 150-250 lira civarı ) ,Elektronik tork kontrollüsüne kadar (400 lira ve üzeri ) piyasada çeşitli marka ve ebatlarda bulabilirsiniz.Bu tarz bir ale alırken hazır set olmasına özen gösterin. yani kesici uçlar, zımpara uçları ve keçeler de çantasının içinde olsun.





    Motorsiklet bloğunu taşlamak ve polisaj için veya çok daha rahat kullanmak için ,uzatma aparatı setten çıkmadıysa sorun değil. Ayrıca satılabiliniyor.Piyasada bulmak mümkün.





    Yapmanız gereken, en düşük devirde en ince kum zımpara ucu ile zımparalamak sonra, orta hızda kalından inceye dairesel zımpara kağıdı ile zımparalamak. ( bu işlem bile, başlı başına güzel sonuçlar verir) ve en son orta ve en son hızda keçe uç ile herhangi bir parlatıcı veya cilaya gereksinim duymadan polisaj yapmak.

    Sonuç: Ayna parlaklığında bir metal motorsiklet bloğu ve sissy bar.


    Yanlızzz bu işin birde kötü yanı var.Bağımlılık yapıyor. Evde metal kap kaçak , çanak çömlek , takı , metal olan ne varsa, denemeler yapmak ve parlatmak istediğiniz için saldırıyorsunuz.Motorunuzun bütün vidalarını koruma demirini ve metal olan heryerini söküp polisajlayıp, yerine gerisin geriye takıyorsunuz. bir tanesini yapmazsanız gözünüze batıyor. dremelin motoru yanana kadarda bu polisajla uğraşıyorsunuz.İki dremel motoru yaktım anca kurtarabildim kendimi bu illetten.
    nemesis-83 bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    @Qweasdnon
    Eline sağlık, gayet güzel, başarılı bir çalışma olmuş

    Alıntı Deli Çerkes adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlızzz bu işin birde kötü yanı var.Bağımlılık yapıyor. Evde metal kap kaçak , çanak çömlek , takı , metal olan ne varsa, denemeler yapmak ve parlatmak istediğiniz için saldırıyorsunuz.Motorunuzun bütün vidalarını koruma demirini ve metal olan heryerini söküp polisajlayıp, yerine gerisin geriye takıyorsunuz. bir tanesini yapmazsanız gözünüze batıyor. dremelin motoru yanana kadarda bu polisajla uğraşıyorsunuz.İki dremel motoru yaktım anca kurtarabildim kendimi bu illetten.
    Koptum yahu gülmekten. Bu dremelden bende temin etmeliyim.
    Verdiğin detaylı bilgiler için teşekkürler Deli Çerkeş
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  7. #7
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Birazdan bauhaus a gidip alıyorum bu aletten
    Cila için de kullanılabilir mia caba?
    Boyaya cila olmasa bile kromaj parlatmada belki?

  8. #8
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Abi işte bu yüzden yorumunu istedim senden...Eyvallah...Zaten şu an motoru yakmış vaziyetteyim bi de dremel yaksak hiç sorun değil...Zaten şu an durduramıyorum kendimi galiba gidip motora wax uygulayıp biraz daha sağını soluna elle yapabildiğim kadar yapıyım ben...Eyvallah çok yararlı oldu bu tavsiyen sayın Deli abim

  9. #9
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Deli Çerkes bey ben çıkmadan bakaydınız şu başlığa..Bu dremel denilen naneyle cilalama ya da kromaj parlatma işi yapılabilir mi?

  10. #10
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Deli Çerkes bey ben çıkmadan bakaydınız şu başlığa..Bu dremel denilen naneyle cilalama ya da kromaj parlatma işi yapılabilir mi?
    Sanırım uygun yumuşak keçeyle olur...ayrıca sahibindende filan 20 tl ye polisaj makinesi diye ayakkabı ve oto!? parlatmak için bir zamazingo satıyorlar...

  11. #11
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı Qweasdnon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım uygun yumuşak keçeyle olur...ayrıca sahibindende filan 20 tl ye polisaj makinesi diye ayakkabı ve oto!? parlatmak için bir zamazingo satıyorlar...
    İki tarafından elle tutma yerleri olan zımbırtıysa eğer o motora gelmez..
    Çok büyük kalır..En uygunu bu dremel denilen alet sanırım..Ucuna keçe bulmak lazım ama dediğin gibi..

  12. #12
    Deli Çerkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Şehir
    Dünya
    Dremel cila için kullanılmaz. 5000-40000 devir aralığında çalıştığı için , bırakın cila yapmayı boyayı saç gövdeye kadar kazır.

    Cila için özel cila makinaları var.



    Gerçi bunlarda devir kontrolü yok.etkili sonuç almak hem uzun sürüyor hemde bilekleriniz ağrıyor.

    Eğer şarjı bir tonavidanız veya matkabınız varsa , plastik dairesel zımpara takozu alın. O da böyle bir şey.Şarjlı matkap hız kontrollü olduğu için kullanımı daha kolay.




    Boya için cilayı elle atıp , Eski bir battaniyeyi bu zımpara takozuna uygun bir şekilde,birazda büyük yanlardan 3-5 cm kadar taşacak şekilde keserek , parlatabilirsiniz.bir kaç kat cila atarak ıslak boya görünümü elde edebilirsiniz.

    Yanlız uyarayım, bu dahada beter alışkanlık yapıyor.motor yetmiyor arabanızı hatta komşunun arabasına sulanıyorsunuz. başkalarının donuk renkli motorları gözünüze batıyor. Şaka yapmıyorum ciddi takıntı oluyor. Bu illetten de arabamı babama verdim , motorumu mat siyaha boyayarak kurtuldum

  13. #13
    fatihsevim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2007
    Şehir
    karaman
    Motosikleti
    cbf150
    cok hos ve başarılı
    HIZ YOLU DEĞİL ÖMRÜ KISALTIR

  14. #14
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Yanlız uyarayım, bu dahada beter alışkanlık yapıyor.motor yetmiyor arabanızı hatta komşunun arabasına sulanıyorsunuz. başkalarının donuk renkli motorları gözünüze batıyor. Şaka yapmıyorum ciddi takıntı oluyor. Bu illetten de arabamı babama verdim , motorumu mat siyaha boyayarak kurtuldum

    ah be abi sen de onu yapma bunu yapma fena oluyor diyosun...ama anlıyorum bende gözümü pederin arabaya dikmiştim zaten...bir de böyle bauhausu talan ettim ıslak cila,wax,wd40,krom polish,pasta filan aldım..her tarafı parlatasım var...benim hatunda zaten geçen şikayet ediyordu bana bir gün olsun krem aldın mı diye...valla karate kid gibi cilala parlat cilala parlat sözleri kafamda dönüyor...önceki gün stop lambasını söküp içten temizledim...

  15. #15
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Tamam bundan sonra saç düzeltirken araba aynalarına değil senin bloğa bakıcaz

  16. #16
    zamisli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer - HD Sportster 883 C
    resimler açmiyor
    http://www.akilli.tv/video/453769/Harley-Davidson-883-custom-ista.aspx

  17. #17
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı Deli Çerkes adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    El ile o kadar zımpara ve polisaj yapmak zor olmuştur.Ayrıca motor bloğunun sıcaklığı ile zamanla atığınız cila yanacak ve yapışan toz ve çamurla çok daha kirli gösterecektir.

    Bu tarz bir parlatma yapmanın çok daha kolay bir yöntemi daha var.Dremel kullanmak ( doğru ismi el drilidir ama piyasada ingilizce ismi olan dremel diye tabir edilir). Koçtaş veya büyük yapı marketlerden alabileceğiniz gibi, karaköy meydanından temin edebilirsiniz.


    Aletimiz budur.en basitinden (30 lira civarı), dijital devir göstergelisinden ( 150-250 lira civarı ) ,Elektronik tork kontrollüsüne kadar (400 lira ve üzeri ) piyasada çeşitli marka ve ebatlarda bulabilirsiniz.Bu tarz bir ale alırken hazır set olmasına özen gösterin. yani kesici uçlar, zımpara uçları ve keçeler de çantasının içinde olsun.





    Motorsiklet bloğunu taşlamak ve polisaj için veya çok daha rahat kullanmak için ,uzatma aparatı setten çıkmadıysa sorun değil. Ayrıca satılabiliniyor.Piyasada bulmak mümkün.





    Yapmanız gereken, en düşük devirde en ince kum zımpara ucu ile zımparalamak sonra, orta hızda kalından inceye dairesel zımpara kağıdı ile zımparalamak. ( bu işlem bile, başlı başına güzel sonuçlar verir) ve en son orta ve en son hızda keçe uç ile herhangi bir parlatıcı veya cilaya gereksinim duymadan polisaj yapmak.

    Sonuç: Ayna parlaklığında bir metal motorsiklet bloğu ve sissy bar.


    Yanlızzz bu işin birde kötü yanı var.Bağımlılık yapıyor. Evde metal kap kaçak , çanak çömlek , takı , metal olan ne varsa, denemeler yapmak ve parlatmak istediğiniz için saldırıyorsunuz.Motorunuzun bütün vidalarını koruma demirini ve metal olan heryerini söküp polisajlayıp, yerine gerisin geriye takıyorsunuz. bir tanesini yapmazsanız gözünüze batıyor. dremelin motoru yanana kadarda bu polisajla uğraşıyorsunuz.İki dremel motoru yaktım anca kurtarabildim kendimi bu illetten.
    Ben kablosuzunu aldım, 30.000 devirli, cam bardaklara yazı yazacam diye hatunun takımları mahvettim Evde parlatmadığım tencere kalmadı, motora daha girişmedim henüz Birde kablosuzunu alana çekiliş fırsatı var vespa veriyorlar

    granajlarda da kullanılabilir, küçük aparatları var, dremel sitesinde örneği var arabaya pasta cila yapıyorlar. Birde parçaları bahaustan almayın çok pahalı ebay dan ir sürü uç aldım 1 dolara 2 dolara...
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  18. #18
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Yahu ne işlevli ne şahane icatmış bu...Tez zamanda alıyoruz bu icattan demek ki...Hatunda vespa istiyordu...Çıkarsa komple polisaj yaparım...

  19. #19
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Deli Çerkes bey ben çıkmadan bakaydınız şu başlığa..Bu dremel denilen naneyle cilalama ya da kromaj parlatma işi yapılabilir mi?
    Ben kaskın vizöründeki çizikleri bile giderdim

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:55 ----------

    Alıntı Qweasdnon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu ne işlevli ne şahane icatmış bu...Tez zamanda alıyoruz bu icattan demek ki...Hatunda vespa istiyordu...Çıkarsa komple polisaj yaparım...
    Sorma sorma, ama bu alet için garajın olacak, yüksek devirde çıkardığı ses vuvuzeladan bile kötü, hatun kapı dışarı koyacaktı neredeyse alyansları parlattımda kovulmadım
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  20. #20
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben kaskın vizöründeki çizikleri bile giderdim

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:55 ----------



    Sorma sorma, ama bu alet için garajın olacak, yüksek devirde çıkardığı ses vuvuzeladan bile kötü, hatun kapı dışarı koyacaktı neredeyse alyansları parlattımda kovulmadım
    Yer müsait o konuda sorun yok...alyanslardaki çizikleri gidermeyide düşünüyordum...bunu doğru zamana saklıyalım...ama ciddi şahaneymiş meretin yapamadığı iş yok...300 serisi var sanırım 50 parçada aletiyle 130 TL fln, 30 parçalısı 85 TL ye geliyor...Ama insan şaşırır yahu bununla...polisaj olarak her tür aksesuarı üretirsin-parlatırsın...şahaneymiş, hemen en yakın zamanda bir tane alıyorum...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)