Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mucitler Araniyor!!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı ELINT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında otomatik olayını diger araçlardaki gibi yapmak lazım. Sinyali biz veririz gidon düzleştiginde sinyal otomatik kapanır. Burdaki ufak ve önemsiz sorun ise gidona baglayacagım o parçaGidon amortisörü gibi bir parça olur sanırım.

    Bize motosiklet tutkunu bir otomobil tamircisi lazım

    ----------edit------------------

    SinanAksu 'nun önerisi saglam bir öneri. Tek eksik bunu yapacak bilgili ve yetenekli bir arkadaş.

    Aklıma birisi geliyor aslında.


    otomobillerdeki sinyal sistemi dahi tam anlamıyla mükemmel değildir.

    çünkü sinyali sadece dönüşlerde değil,sollamalarda da kullanıyoruz.
    diyelim ki otoyolda gidiyoruz ve önümüzdeki giden aracı sollarken sinyalimizi verdik,o araca takriben 50-100 m mesafe varken yavaşça sol şeride çıktık,
    işte burada sinyal kendiliğinden sönüyor mu?sönmez,çünkü trafik kuralları gereği sollama devam ettiği müddetçe sol sinyal yanık kalmak zorundadır,Sol şeride çıktığımızda bir tane de on tane de araç sollayabiliriz,işte bu yüzden otomobillerde sinyal sisteminde mükemmele ulaşılmak istenmemiş aksine sürücünün müdahalesine bırakılmıştır.

    kişisel kanaatim şudur;
    Motosikletin sinyalini söndürmeyi unutacak kadar dalgın kullanıyorsak
    konsantrasyonumuz eksiktir ve motosiklet ancak mükemmel bir konsantrasyonla kullanılmalıdır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    otomobillerdeki sinyal sistemi dahi tam anlamıyla mükemmel değildir.

    çünkü sinyali sadece dönüşlerde değil,sollamalarda da kullanıyoruz.
    diyelim ki otoyolda gidiyoruz ve önümüzdeki giden aracı sollarken sinyalimizi verdik,o araca takriben 50-100 m mesafe varken yavaşça sol şeride çıktık,
    işte burada sinyal kendiliğinden sönüyor mu?sönmez,çünkü trafik kuralları gereği sollama devam ettiği müddetçe sol sinyal yanık kalmak zorundadır,Sol şeride çıktığımızda bir tane de on tane de araç sollayabiliriz,işte bu yüzden otomobillerde sinyal sisteminde mükemmele ulaşılmak istenmemiş aksine sürücünün müdahalesine bırakılmıştır.

    kişisel kanaatim şudur;
    Motosikletin sinyalini söndürmeyi unutacak kadar dalgın kullanıyorsak
    konsantrasyonumuz eksiktir ve motosiklet ancak mükemmel bir konsantrasyonla kullanılmalıdır.

    Unutmak değilde farkına varamamak diyelim savaş abi
    Kullanılan eldivenlerin malzemesine göre parmaklar hassasiyetini kaybediyor. Sinyali kapatmak çok basit bi olay, sinyal kumandasinin üzerine basınca kapaniyor zaten, ama benim gibi özürlüler sinyali kapatacagim derken sellektör bile yapabiliyor sanırım bu başlıkta bu durumdan alıntı yapılarak açılmış.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  3. #43
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [U] kişisel kanaatim şudur;
    Motosikletin sinyalini söndürmeyi unutacak kadar dalgın kullanıyorsak
    konsantrasyonumuz eksiktir ve motosiklet ancak mükemmel bir konsantrasyonla kullanılmalıdır.
    Katılıyorum. Daha ucuz ve pratik yöntem ise şu olabilir. Gösterge paneline (içine ve dışına) sinyallere paralel bağlanan iki led monte edersiniz.
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  4. #44
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    otomobillerdeki sinyal sistemi dahi tam anlamıyla mükemmel değildir.

    çünkü sinyali sadece dönüşlerde değil,sollamalarda da kullanıyoruz.
    diyelim ki otoyolda gidiyoruz ve önümüzdeki giden aracı sollarken sinyalimizi verdik,o araca takriben 50-100 m mesafe varken yavaşça sol şeride çıktık,
    işte burada sinyal kendiliğinden sönüyor mu?sönmez,çünkü trafik kuralları gereği sollama devam ettiği müddetçe sol sinyal yanık kalmak zorundadır,Sol şeride çıktığımızda bir tane de on tane de araç sollayabiliriz,işte bu yüzden otomobillerde sinyal sisteminde mükemmele ulaşılmak istenmemiş aksine sürücünün müdahalesine bırakılmıştır.

    kişisel kanaatim şudur;
    Motosikletin sinyalini söndürmeyi unutacak kadar dalgın kullanıyorsak
    konsantrasyonumuz eksiktir ve motosiklet ancak mükemmel bir konsantrasyonla kullanılmalıdır.
    dediğin kısa sinyal olayı opel astralarda var abi sinyale hafif bir dokunuş yapıyosun 10sn kadar yanıyo araç sollamak için çok kullanışlı oluyo sol sinyal yak sonra kapa sağ yak olayı olmuyo

  5. #45
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    cok sevindim acikcasi, ciddi kayde deger fikirler var aslinda.

    Oncelike Coq Ducatilere tonla para verdigimizden firma sinyali senin yerine acip kapayacak bir eleman veriyor hizmet olarak arkana o senin yerine yapiyor bu isi

    Necatik35 abi sistemi cidden merak ettim , bu markaya ait bir web sitesi var ise buraya koyar isen inceleriz.Ogrenip kendimizi gelistirmemiz lazim.

    Bazi arkadaslar olayi unutma sanmis. Olay unutmadan daha cok usenmeye megil vermesi. Bunu her gun yolda goruyorum , cok usta binici arkadaslarda da gozlemledim, belli bir zamandan sonra useniyorlar resmen.

    Peki buda benim fikrim. Hep dediniz motor da kontra teknigi var araba gibi degil dondugumuzde gidonu kirmiyoruz bile. Haklisiniz bunu algilamak sistem icin cidden zor. Peki ama olaya farkli bir mantiktan bakalim, saparken ne yapiyoruz aslinda?

    Koordinat degistiriyoruz. Pusula ve harita uzerinde



    Pusulada nerde olur iseniz olun donus acinizin muhakak bir yon karsiligi vardir. Simdi basit bir pusula beynini sinyale baglayalim.
    1- Sinyali verdigimiz anda pusula bulundugu konumu referans alir. Mesala 360 derece kuzey.
    2- Bir insanin donmesi icin minimum 45 derecelik bir sapma yapmasi lazim. Bu yolda serit degistirir iken de gecerlidir. Fakat ani yapilan bir hareket oldugundan pusula burda yetersiz olabilir, cunku yana yatiyoruz degilmi serit degistirmek icin, o zaman buyrun birde su terazisi


    simdi ne oldu Sinyali verdik , sistem pusuladan koordinat referansini ve su terazisinden bulundugu egimi referans aldi.

    Donus basladi 015 derece doguya dogru yon degisti ve durdu, sistem kendine soruyor simdi

    Eger motor 30 derece yon sapmasi yada 15 derecelik egim sapmasi yapmis ise, bu bir yon degistirmedir. Bunu 10 sn faal tutuyor, eger halen degisim var ise calismaya devam ediyor eger degisim ayni ise sistem kendini kapatiyor. Bu bahsi ettigim sistem kibrit kutusu buyuklugunde ve motorun icinde her hangi bir yerde olabilecek bir sistem bugunku teknoloji ile.

    Buda benim fikrim....
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  6. #46
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cok sevindim acikcasi, ciddi kayde deger fikirler var aslinda.

    Oncelike Coq Ducatilere tonla para verdigimizden firma sinyali senin yerine acip kapayacak bir eleman veriyor hizmet olarak arkana o senin yerine yapiyor bu isi

    Necatik35 abi sistemi cidden merak ettim , bu markaya ait bir web sitesi var ise buraya koyar isen inceleriz.Ogrenip kendimizi gelistirmemiz lazim.

    Bazi arkadaslar olayi unutma sanmis. Olay unutmadan daha cok usenmeye megil vermesi. Bunu her gun yolda goruyorum , cok usta binici arkadaslarda da gozlemledim, belli bir zamandan sonra useniyorlar resmen.

    Peki buda benim fikrim. Hep dediniz motor da kontra teknigi var araba gibi degil dondugumuzde gidonu kirmiyoruz bile. Haklisiniz bunu algilamak sistem icin cidden zor. Peki ama olaya farkli bir mantiktan bakalim, saparken ne yapiyoruz aslinda?

    Koordinat degistiriyoruz. Pusula ve harita uzerinde



    Pusulada nerde olur iseniz olun donus acinizin muhakak bir yon karsiligi vardir. Simdi basit bir pusula beynini sinyale baglayalim.
    1- Sinyali verdigimiz anda pusula bulundugu konumu referans alir. Mesala 360 derece kuzey.
    2- Bir insanin donmesi icin minimum 45 derecelik bir sapma yapmasi lazim. Bu yolda serit degistirir iken de gecerlidir. Fakat ani yapilan bir hareket oldugundan pusula burda yetersiz olabilir, cunku yana yatiyoruz degilmi serit degistirmek icin, o zaman buyrun birde su terazisi


    simdi ne oldu Sinyali verdik , sistem pusuladan koordinat referansini ve su terazisinden bulundugu egimi referans aldi.

    Donus basladi 015 derece doguya dogru yon degisti ve durdu, sistem kendine soruyor simdi

    Eger motor 30 derece yon sapmasi yada 15 derecelik egim sapmasi yapmis ise, bu bir yon degistirmedir. Bunu 10 sn faal tutuyor, eger halen degisim var ise calismaya devam ediyor eger degisim ayni ise sistem kendini kapatiyor. Bu bahsi ettigim sistem kibrit kutusu buyuklugunde ve motorun icinde her hangi bir yerde olabilecek bir sistem bugunku teknoloji ile.

    Buda benim fikrim....


    Sevgili zeda peki boyle bir sistemi uygulamaya kalkarsak elektrik aksamina nasil kombine edecegiz? Evet dusunce cok mantikli bir su terazisinin hassasiyetini goz onune aldigimizda bir motosikletin donus acisindaki hassasiyet ile oranti saglanabilir. Sonuc itibari ile motosiklet otomobile oranla daha az manevra kabiliyeti gerektiren bi arac, ama olmayacak bi sistem degil, sadece kafa yorulacak tek nokta elektrik aksamina monte edilmesi hususunda olacaktir.

    Bahsettigin sistem cok mantikli, hassasiyet konusunda olumsuz yorum yapan arkadaslarin tekrar dusunmesini isterim

    Unutmamak gerekir ki gunumuzdeki tum teknolojinin mimari INSAN'dir...
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  7. #47

    Üyelik
    21 Şubat 2010
    sinyal verdikten 15 sn sonra otamatik sonsun ...mesela ..

  8. #48
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı ŞARKICI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sinyal verdikten 15 sn sonra otamatik sonsun ...mesela ..
    Abi onu kime dedin bilmiyorum ama bizde zaten sinyal verdikten 10-15 saniye sonra otomatik sondurme derdindeyiz
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  9. #49
    Moderatör Ergin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İZMİR/ALİAĞA
    Bence bmw f800gs nin sistemini bir incele derim.denge kontrol sistemi gibi bişey mevcut.ben ilk kullandığımda bayağı bir garipsedim ama sonra alışınca bayağı bir kolaylık sağlıyor.
    YÜRÜYEN BİR APTAL OTURAN İKİ AKILLIDAN DAHA ÇOK YOL ALIR

  10. #50
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Sinan Aksu bunu adepte etmekte bir sey yokki. Zaten bu sistem ucaklarda var onlar sinyal icin degil ama otomatik pilot dengesi icin kullaniyorlar mesala. Hemen hemen tum yatlarin GPS cihazlarinda da bu ozellik var. Bunu hic bir yere adepte etmiyoruz.Bu direk sinyalin rolesine baglanan bir sistem. Aslinda opsiyonlu olarak istenir ise otomatik te devreye girebilir.Boylece her donuste kendi kendine devreye girer ve sonra kapanir. Yada elle ile devreye girer ve otomatik kapanir.

    Teror denge sisteminden kastini anlamadim. Nasil bir sey bu ? Sinyal ile alakalimi yoksa surucunun genel dengesi ilemi alakali.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  11. #51
    Moderatör Ergin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İZMİR/ALİAĞA
    sinyaller gidonun iki tarafında bulunuyor sağa dönmek için sağ kulakçığı ileri itersin ve dönüş için motoru yatırırsın,dönüş tamamlanıp motor düzeldiğinde sinyal otomatik kapanır. sistem bu.
    NOT:benim kullandığım zaman içerisinde eğer motosiklette bir arıza yok ise sistem bu şekilde çalışıyor.Ayrıca sinyali kapatmak için sağ sinyalin üstünde bulunan bir tuşa basmak gerekiyor.
    YÜRÜYEN BİR APTAL OTURAN İKİ AKILLIDAN DAHA ÇOK YOL ALIR

  12. #52
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Arkadaş ilginç olmuş konu

    Ben kendi uygulamamı yazayım ki milyon yıllık insan evriminin ve geldiğimiz mükemmel noktanın tarifi gibi

    Döneceğin yöne sinyali ver, dön, sonra düğmeye bas ve söndür Kesinlikle etkili ve şaşmaz bir sistem zahmetsiz
    Poturdak

  13. #53

    Üyelik
    13 Eylül 2008
    Yanlış hatırlamıyorsam bir tane benzer sistem görmüştüm sonradan takılan: motosiklet vites büyütünce kendiliğinden kapatıyordu sinyali. Ne kadar işe yarar bilmiyorum ama sonradan takılan vites göstergeleri olduğuna göre bu neden olmasın ?

  14. #54

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    vitesli sistem guzel gıbı gorunsede yuksek vıtesle donus yapacaksanız yada vıtes kutusu otomatıkse ?.arabalardakı sıstem cogu zaman sıkıntı yaratabılıyor,dıreksıyonu ıstenılen acı ıle cevrılmedıgınde yada genıs acı ıle donulecekse sınyal kapanmıyor ve yanmaya devam edıyor,
    bu durumda gorsel ve ısıtsel mekanızma devreye gırıyor,ben herzaman motordada buna benzer bırsey yapılsa dıye dusunmusumdur
    aynalar bu tıp uygulamalar ıcın cok uygundur. kucuk bır dıjıtal yansıtıcı;ornegın sag'a doneceksınız sag aynada sınyalın yandıgına daır bır uyarı olacak ve rahatlıkla gorunebıldıgınden sinyali kapatabıleceksınız .hatta bıraz daha ılerıye gotureyım aynada uyarıyı gordugunuzde aynaya parmagınızla tıkladıgınızda sınyal kapanacak bır tık yanmaya baslayacak

    cıva benzerı elektronık mekanızma elcık topuzlarının oraya konursa ıse yarıyabılır-saatlerde bile var

    amac sadece zamanlı yapmaksa bır sıgorta ıle bu sorun cozulebılır
    fakat faydalı olmayacaktır keza kimi zaman donus yapmadan ısıklar ,arac sıkısıklıgı v.b nedenden dolayı obekleme yapmanız gerekebılır

  15. #55
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Peki bunu uretecek ekipman kimde var?
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  16. #56
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki bunu uretecek ekipman kimde var?

    Kimsede.. (en azindan forumdaşlar arasında)
    Çünkü bir işin alt yapısını hazırlamak o işi yapmaktan daha zor kanaatimce..
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  17. #57
    sternboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2008
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    artık yok..
    apartmanlarda olan düğmeye bastığında yanıp belirli bir süre sonra sönen sistemin küçültülüp uygulanması lazım bunu forumda varsa elektronikten anlayan bi arkadaş fazla zorlanmadan yapar diye düşünüyorum
    81VATAN__54MEKÂN

  18. #58

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    ebay'de bınek aracları ıcın yapılmıs bu tıp aynalar mevcut
    pusula,dıs ortam sıcaklıgını aynaya yansıtıyor daha once rastlamıstım
    baglantıyı bulamadım.fıyatı bır haylı yuksektı
    altakı baglantı bıraz olsun ıpucu verecektır

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Pilot...item414aa527c0

  19. #59
    Angel Spear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2009
    Şehir
    gunes vadisi, CA
    Motosikleti
    1977 cb750
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    otomobillerdeki sinyal sistemi dahi tam anlamıyla mükemmel değildir.

    çünkü sinyali sadece dönüşlerde değil,sollamalarda da kullanıyoruz.
    diyelim ki otoyolda gidiyoruz ve önümüzdeki giden aracı sollarken sinyalimizi verdik,o araca takriben 50-100 m mesafe varken yavaşça sol şeride çıktık,
    işte burada sinyal kendiliğinden sönüyor mu?sönmez,çünkü trafik kuralları gereği sollama devam ettiği müddetçe sol sinyal yanık kalmak zorundadır,Sol şeride çıktığımızda bir tane de on tane de araç sollayabiliriz,işte bu yüzden otomobillerde sinyal sisteminde mükemmele ulaşılmak istenmemiş aksine sürücünün müdahalesine bırakılmıştır.

    kişisel kanaatim şudur;
    Motosikletin sinyalini söndürmeyi unutacak kadar dalgın kullanıyorsak
    konsantrasyonumuz eksiktir ve motosiklet ancak mükemmel bir konsantrasyonla kullanılmalıdır.
    benim arabada serit degistirmek icin cift kademeli sinyal kolu var,
    donuslerde standart kol gibi donus yonune basiliyor, eger gecici olarak kullanicaksaniz (serit degistirmek gibi) sadece dokunuyorsunuz 3 kere sinyal verip duruyor bu arada burada sollamak yasak, (ters yone gecip onundeki arabayi / arabalari gecmek)
    bende motorda sinyalin belli bir sure calisip kendi sonmesi taraftariyim.
    www.sungurtekin.com

  20. #60
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Angel Spear o ozellik artik bir cok arabada var. Kendi kendine kapanmasi aslinda bu isin en basit cozumu. Icine 15 sn lik bir timer koyariz. Her devreye girisinden 15 sn sonra kapanir. Bu isin en basit ve guzel cozumu bu tabiki. Benim yazdiklarim yada diger civali sistemler aslinda daha iyi sonuc verir ama tek imal etmek istesek hayli tuzluya mal olur. O chip i bulacaz yok programlamasi.

    Pekii , Angel spear hakli bu isin mantigi ve uygun butcelisi 15 sn sonra mesala kapanmasina cikar diyelim. Nasil yapacaz, varmi bilen.Nerden devre alacaz nereye baglayacaz kaca mal olur?

    Evet mucitler bos durmak yok
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler