Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
9. sayfa BirinciBirinci ... 78910 SonuncuSonuncu

Otoser- Civciv

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #161
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Otoseri bitireli iki sene olmuş. Aslında tam olarak bitmemişti ya neyse..

    O iki sene içinde bazen kullandım bazen bikaç ay yattı. Motor vs bi sıkıntısı yok. Geçen sene bu zamanlar evlendiğimde evin bodrumuna çekmiştim Otoser'i. O günden beri pek kullanma imkanım olmadı. Lastiği patlaktı, aküsü yoktu , benim keyfim yoktu derken bahaneler uzuyor.

    Sürekli olarak ailemden sat sat baskısına maruz kalsamda hiç satasım yok. Arada gönülleri olsun diye siteye ilan koyarım. Bikaç müşteri çıkar. Normal insanlar mal satmak için uğraşırken ben almasın diye konuşurum. Bazende aileme çevreme "satmayacağım oğlum olunca binecek buna" derdim. Çok şükür oğlumda oldu iki haftalık. (Bi tur attık çok hoşuna gitti. Gazını çıkarıp mışıl mışıl uyuyor kesinlikle satmam artık. )

    Motoru garaja bırakırken, alırken hep gözüme çarpıyordu. Pabucu dama atıldı tabi. 62 amper akü lazım akü bi sürü para. Lastiği sökülecek yapılacak. Ha bugün ha yarın derken biraz daha zaman geçti. Sonra kamyona akü alınca eski aküleri iade edecektim. Akünün biri sağlamdı. Onu iade etmek yerine Otoser'deki aküyü iade ettim. Ufacık arabaya 105 amper akü takmış oldum.

    Dış lastiği yarık. Elimdeki yedek dış lastiğe bi iç lastik aldım taktım. Aylar sonra kolayca çalıştı. Jikle bağlı değil bağlı olsa hiç uğraştırmadan çalışır. 105 amper akü uzun süre marş bassamda bitmiyor.

    Sonra bikaç tur attım. Çok özlemişim. Çoğu kişiye saçma gelir ama ben çok seviyorum civcivimi. Bikaç gün öyle sağa sola gitmeye kullandım. Çekme belgeli polisten kaçarak tabi.

    Lastikleri hep çatlamış. Ömrü bitmiş lastiklerin değişmesi gerekli. Tanesi 150 lira.

    Orjinal diferansiyeli sökmüştüm. Üzerinde takılı olan diferansiyel hızlanınca ötüyor. Ayna mahruti ayarı iyi değil ve ayar yapılamıyor. Ayrıca şaft frezesini sıyırıyor. O yüzden 2 defa yolda kaldım. O sebepten orjinal diferansiyeli takmam lazım.

    Frenleri kampanalı olduğu için onuda sevmiyorum. Bu sefer muayeneye sokup sürekli kullanma niyetim var. Kullandığım kamyonu değiştirdim büyük kamyon aldım ve o kamyon çarşıya giremiyor. Nakliyat işi yapıyorum ve küçük araba tutup para ödüyorum çarşıya mal göndermek için. Otoseri muayeneye sokarsam nakliye işinide halletmiş olacağım. Muayeneye kampana frenle gitmek istemiyorum. Diske çevirmek istiyorum.

    Jantlar tipsiz duruyor onada çözüm bulmam gerekecek.

    Motor uzun mesafede şişiyor onada ayrıca fan takmalıyım.

    Porya rulmanları ötüyor onlarında değişmesi lazım.

    Bi süredir böyle şeyleri düşünüp duruyordum. Sonra icraate geçmek lazım diye araştırmalara başladım. Önceliğim jant disk fren porya vs.

    Scooter jantı takmak istedim. O jantı taktığımda hem güzel duracak, hem lastikler yenilenecek, hemde üzerinde disk fren olacağı için o soruna çözüm bulacağım.

    İnternetten jant lastik fiyatlarına baktım sıfırı alınacak gibi değil. İkinci eli en ucuz konya'da buldum 100 lira dedi tanesine. Çapa motorunun arkasına yada motosiklet arkasına vs römork yaptıkları için ön jant lastik fiyatı yüksek. Sonra sanayideki arkadaşım (Otoseri topladığım kasacı) Mehmet abi hallederim ben dedi. Tanıdığı hurdacıya gittik. Ordan hurdalığın içinden seçtik. 4 tane jant lastik aldım. İki tanesinin lastiği çok iyiydi iki tanesi kötü. Mehmet abi adamla konuştu orda 2 tanede arka jant vardı lastikleri sıfır ayarında. Onlarında lastiklerini sökeceğim ve hepsi 150 tl. Zaten adam size 150 olur diyince pazarlık edesim bile gelmedi. Ben 200-250ye bile rağzıydım.

    Göbekten kesilmiş olduğu için üzerinde amörtisör ve fren kaliperide var. Ayrıca fren kaliperi alma masrafındanda kurtuldum. Oda 75 lira sıfırı.



    Sonrada civcivin diferansiyeli söktüm.





    Söküm işlemi tamam ama şimdiki sorun onun oraya uydurulması. Sıfırdan akis vs yapmak istemiyorum orjinali bozulmasın. Bikaç gündür internette sürekli rulman araştırıyorum.

    Scooter jantının göbeği 37 mm geliyor. Otoserin akisi 30 mm geliyor. Yani arada 7 mm boşluk var ve oraya girebilecek rulman yok. Jantı genişleteyim desem kurtarmıyor. İğneli rulman diye birşey buldum. Tornacıya gittim konuşmaya oda o rulmanın yüke gelmeyeceğini söyledi. Jantı ölçtük biçtik diferansiyeli getir öyle düşünelim dedi. Yarın inşallah diferansiyeli götüreceğim.

    Aklımda sıfırdan flanş porya karışımı birşey yapmak var. Yarın tornacıya o konuyu bi açayım. Scooterin göbeği çok zayıf. Orayıda biraz genişletip sağlam bi göbek çakma fikri var kafamda.

    Bugün ön tekerleride sökmek için ön tarafıda takoza aldım. Ön lastiği kontrol ettim baya balans var. Yattığı yerde iyice bozulmuş heralde. Yolda giderken arabayı sektiriyor oda.

    Bu başlıktaki eski resimler silinmiş. Yeni bi upload sitesine yükleyip eskiden yaptıklarımı ilk sayfaya koymak istiyorum. İlk mesajı düzenlemek için ne yapmam lazım? Moderatörler yardımcı olur musunuz
    Mertcan39 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #162

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Jantlar hayırlı olsun abi fakat o jantlar lastikler yüke dayanacak mı her lastiğin üzerinde max taşıyabileceği ağırlık yazmakta yükte yolda sorun çıkarmasın

  3. #163

    Üyelik
    31 Temmuz 2018
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    RKS Rn-180
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Jantlar hayırlı olsun abi fakat o jantlar lastikler yüke dayanacak mı her lastiğin üzerinde max taşıyabileceği ağırlık yazmakta yükte yolda sorun çıkarmasın
    Teker sayısı artacağı için üzerine binecek yük azalacaktır.

  4. #164
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    İnternetten baktım lastiklerin taşıma kapasitesi 200kgden başlıyor. Markaya modele göre daha yüksekleride var. 4 lastik 800 kg taşır yani.

    Araba 400 kg zaten. 600 kgde taşıma kapasitesi var. Benim yükleyeceğim yük en fazla 200 kg olur. Kendi orjinal lastiği bez lastik. Bunlar dublex. Yani orjinaline göre çok çok daha iyi lastik takacağım.

    Ama zaten o yazanlar önemli değil. Çok daha fazlasını kaldırır lastik. Benim önceki kamyonum 4 ton kapasiteliydi. Ben 10-12 ton yüklerdim bişey olmazdı bide uzun yolda. Yani bu otoserdeki lastikler bana çok gider.

    Ben jantın göbeğinin çok yük taşımayacağını düşünüyorum o yüzden içine burç sokacam.

  5. #165
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Erdi Ben de göbek içine burç tavsiye edecektim. Sen benden önce yazdın. Sanıyorum bu güne kadar üzerinde en çok kafa yorulmuş ve aynı zamanda en çok para ve emek harcanmış , Türkiye'de tek yürüyen otoser olarak tarihe geçeceksin.
    yürekçe bunu beğendi.

  6. #166
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Erdi Ben de göbek içine burç tavsiye edecektim. Sen benden önce yazdın. Sanıyorum bu güne kadar üzerinde en çok kafa yorulmuş ve aynı zamanda en çok para ve emek harcanmış , Türkiye'de tek yürüyen otoser olarak tarihe geçeceksin.
    Doğru diyorsun abi. 😀 ben otoser sayesinde ustalaştım. Emeğe ve paraya değip değmeyeceği tartışılır. Ama önemli olan benim düşüncem ve ben hiç pişman değilim. Bi tek 4 zamanlı motor koyuşuma pişman oluyorum bazen.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:37 ----------

    Bugün öğleden sonra kamyon tamircisi arkadaşımın yanına gittim orda söktüm diferansiyeli. Komple parçaladım. İşim bittikten sonra yıkama ve kumlama yapıp boyamak istiyorum. O yüzden komple söktüm. Yemeğede oraya yıkıldım sanayi pilavi varmış menüde.



    Tornacının yanına gittim sonra. Bikaç saat düşündük nasıl yaparız diye. Oraya uygun rulman bulamadım internette. Flanşlı burçlu vs yapıncada hem çok uğraştırır hemde sağlam olup olmayacağı belirsiz. Orjinale yakın birşey yapmak lazım. Hemde orjinal diferansiyeli bozmadan yapmak lazım. Çünkü yarın bir gün ne olacağı belli değil. Geri eskiye dönersem bozmamak lazım.

    Diferansiyelin kovanını bozduğum için orjinal diferansiyeli takamadım mesela. Mecburen şimdi üzerinde takılı olanı kullanacağım sonrada çıkma yada sıfır bi diferansiyel takımı alıp onu takacağım.

    En son tornacı dayanamadı. "Sen bunları bırak git biraz düşünelim bugün bişey olmaz gayrı" dedi.

    Orjinaldeki rulman şu şekilde.



    Dış çapı çok geniş ve scooter jantının göbeğinden daha büyük. Yani bu olmaz.

    İnternetten baktığımda dış çapı ufak olan sadece iğneli rulman vardı. Oda şu şekilde.



    Bunda iç yok. Milin üstünde dönmeli. Mil zaman içinde aşınabilir. İleri geri oynamayı engelleyecek birşey yok.

    Yinede Aksaray'daki rulmancıya bi uğrayayım dedim giderken. Belki internette benim göremediğim ama aslında varolan farklı bi rulman vardır diye. İğneli rulmanı söylediğimde zaten onun olmayacağını yük taşımayacağını söyledi. Neyde kullanacağımı nasıl birşey istediğimi söyleyince tam bana uygun bi rulman getirdi.

    İçi 30 dışı 42 geliyor tam benim istediğim ölçü.



    Sağlam olduğunu yük taşıyabileceğini söyledi. Tornacıya götürdüm gösterdim. Kaba taslak kafamda nasıl yapacağımıza dair bi fikir çıkardım. İnşallah yarın güzel bişey ortaya çıkar.

    kovboy03 bunu beğendi.

  7. #167
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Tornacı jantın önünden arkasından traşladı. İçine rulmanın gireceği yeri açtı. Otoserin orjinal akis kapağınıda bu janta takacağız. Deneye deneye en güzel ayarı bulduk. Jantın biri bitti. Bundan sonrakiler kolay zaten.









    Jant biraz gözüme zayıflamış gibi geldi. Bi yandanda alüminyum döküm işini araştırıyorum. Jantın boşluklara alüminyum döktürsem taş gibi olur.
    Mertcan39 bunu beğendi.

  8. #168
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alüminyum döküm işini soruşturdum. İçine erimiş halde döktüğümüz zaman jantta yamulurmuş. O yüzden o plan iptal. Böyle bi deneyeceğim. Eğer kırılırsa oksijen ile erite erite dökerim alüminyumu.





    Deliklere klavuz geçtim diski takmak için. Tornada biraz bozulmuştu. Akisin takılacağı kapağında delikler açıldı. Otoserin göbeğindeki kapak tam uydu çap olarak.



    Disk takılınca merkez takılmıyor. İçine çok oturunca öyle oldu. Balatalar bitik halde. Yerini ayarlayayım balatalarıda değiştireceğim.


  9. #169
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Toplamaya başladım. Kovan ve diferansiyelin birleştiği yere sıvı conta sürdüm.



    Milin yanından yağ sızabilir. Daha önceden işlemden geçirdiğim için oraya uygun keçe yok. Bende salmastra sardım.













    Tornacıda işim bitti. Çıkan işi ben çok beğendim. İnşallah kullanımınıda çok beğenirim.
    kovboy03 bunu beğendi.

  10. #170
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Son yıllarda bu forumun en güzel konusu bu.. Çocuğunun olmasına çok sevindim. Dualarım seninle kardeşim, tekerlerin düz bassın..
    kovboy03 bunu beğendi.

  11. #171
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Son yıllarda bu forumun en güzel konusu bu.. Çocuğunun olmasına çok sevindim. Dualarım seninle kardeşim, tekerlerin düz bassın..
    Teşekkür ederim.

    Amin cümlemizin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:27 ----------

    Dublex lastiğe tamircideki kompresör yetmeyince lastikçiye götürdüm havasını hallettim.



    Mekana geldik.



    Fren merkezide şu şekilde görünüyor.



    Araç ruhsatta kamyonet geçiyor ve 600 kg taşıma kapasitesi var. Arkalar makaslı. Makaslar sert olduğu için pek konfor yok. Zaten en fazla atacağım 100-200 kilo yük. O yüzden makasları biraz eksiltip yaylanmasını sağlamak istedim.



    Yedi kat makas vardı. Üst sırada dört taneydi ikisini aldım. Boş halde iki makas çalışacak. Yüklendiği zaman üç makas daha devreye girecek.



    Takmadan öncede biraz yağladım. Kolay kaysın, esnesin.





    Yerine takmak biraz uğraştırdı.



    Diferansiyeli ve amörtisörleride bağladım.



    Takılmış hali bu şekilde.



    Bu vaziyete hanım çok kızıyor.



    Herşeyi bitirdim. Sanayiden fren için hortum yaptırdım. Fren sistemini bağlayıp havasını aldım. Kardeşimide yanıma aldım bi tur atalım diye. Az yürüdüm bişey sürtüyor tekere.

    Fotoğrafı tam çekememişim. Araç çok yüklendiğinde makasların üstündeki takoz şaseye bağlı olan demir parçaya değer. Ağır vasıtalarda bu hep vardır. Direk şaseye binmemesi için. Tekerlekler biraz birbirine yakın olduğu için o demire sürtüyormuş. Bir iki çekiçle vurdum ama yerinden oynamadı. Mecbur onu kesip başka birşey düşüneceğim.



    Buda diğer taraftan görüntüsü. Jantlar boyandığı zaman çok daha güzel duracak.

    MSMorkan bunu beğendi.

  12. #172
    mertarik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Harley Davidson Street Rod 750
    Sahiden çok yakışmış, bu kadarını beklememiştim ilk konuyu açtığında, eline koluna sağlık takipteyiz

  13. #173
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı mertarik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sahiden çok yakışmış, bu kadarını beklememiştim ilk konuyu açtığında, eline koluna sağlık takipteyiz
    Sağolasın. Açıkcası bende bu kadarını beklemezdim. İki senedir bi sürü şey aklıma geliyor. Bitti diyemiyorum bişeyler yapıyorum sürekli. Jant çok yakıştı ama işi bitmedi.

    Bugün kontrol etmek için yanına gittim. Eski diferansiyel 14 cm geliyor iki ucu arası. Sonraki taktığım diferansiyel 11 cm geliyor. Zaten ondan dolayı iki teker birbirine yaklaşmıştı. Makaslar yerine zor oturuyordu.

    Şimdiki jantın göbeğini porya olarak kullandık. Eskiden porya ayrı jant ayrıydı. Jant dışarda duruyordu. Şimdi arada porya olmadığı için iyice yaklaştı tekerler. Yerine oturdu ama tekerin biri şasenin parçaya değiyor. Onu kessem dahi yük attığım zaman şaseye değme durumu var. Biraz arabanın başında düşündüm.

    Diferansiyel bu haldeyken araya 2 tane 3cmlik flanş koyabilirim. Akiside biraz uzattığım zaman bu işi halledebilirim.

    Hazır flanş yapmışken bi ucunu eski diferansiyele göre ayarlayıp onu takabilirim. Eski diferansiyeli takmayıda istiyorum açıkcası.

    Eski diferansiyeli takabilmek için şaftın frezesi lazım. Onu bulamazsam ilk seçeneği yapacağım.

    Birde şu aşağıdaki arabanın arka çamurluğu bulursam çok güzel olacak. Hangi motosikletin çamurluğu buna benzer? Ucuz yollu bişey bulsam arabaya ayarlarım güzel durur.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:12 ----------

    Bu resimden sonra dikkatimi çekti. Bu arabanın arka makaslı değil. Sanırım amörtisör var. Tam detaylı fotoğraf olmadığı için bilemedim.

    Elimde CG amörtisörü var. Onu kullanıp yeni bi tasarım yapabilirim. Kullanım olarak çok iyi olur. Bi sağa bi sola yada iki sağa iki sola şeklinde takabilirim. Konforluda olur hemde bu tekerleğin sığmama sorununu çözerim. Ama işte muayenede sıkıntı çıkar mı bilemedim.


  14. #174
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Coştun yine..
    Hadi bakalım, efsane devam ediyor..

  15. #175
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Coştun yine..
    Hadi bakalım, efsane devam ediyor..
    Sağolasın. Kafada sürekli değişik fikirler geliyor ya hayırlısı bakalım. En son ne yapacağım belli değil.

    Evin ordaki atölyede devam etmek istemedim. Bişey lazım oluyor sanayiye git gel sorun oluyor. En iyisi sanayiye gideyim dedim ama sorun tekerin sürtmesi. O haliyle yürümüyordu.

    Kirikoyla arkayı kaldırdım. Makasın esnediği yere tahta koydum, kaymasın diye cırt kelepçeyle bağladım. Bu sayede makas esnemedi arabanın arkası havada kaldı.





    Mekana geldik. Sanayide kamyon kasası yapan bi yer. İki sene önce otoseri burda boyamıştık. Karpotayı kasayıda burda yapmıştık.



    Sağ lastik biraz inikti. Yolda komple gitmiş. Dubleks kenardan attı heralde.



    Sedat abi kasayı sökelim rahatça çalış dedi. Çok güzel fikirdi. Diferansiyelin oraya girmek zor oluyordu.

    Diferansiyelide komple söküp dağıttım. Gelirken orjinal diferansiyelide almıştım yanıma.





    Parçaları tornacıya götürdüm. "Malzemeleri bi kenara koy sessizce kaybol" dedi. Bunun anlamı aslında "bugün yoğunum ben biraz düşüneyim pazartesi gel"

    Pazartesi gideceğim inşallah.
    bursalıali, yürekçe ve kovboy03 bunu beğendiler.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  16. #176

    Üyelik
    02 Ocak 2018
    Motosikleti
    XV535 Virago
    Gerçekten efsanesiniz, takipteyiz
    Ekarademir bunu beğendi.

  17. #177

    Üyelik
    31 Temmuz 2018
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    RKS Rn-180
    Takip takip
    Ekarademir bunu beğendi.

  18. #178
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Yorumlarınız için teşekkür ederim.

    Çocuk başkasında olunca sadece sevmesi güzeldi. Ama şimdi öğrendim ki bakımı zormuş. Gece boyunca ayaktayım, sabaha karşı uyuyorum öğlen ancak kalkıyorum derken bi sanayiye gidemedim. Birde tam aşı kontrol vs zamanı geldi.

    "Sabaha kadar beşik mi salladın" sorusunun anlamını şimdi kavrıyorum. Cam silecek motoru bulup otomatik sallanan beşik yapacağım. Salla salla nereye kadar.

    Dün tornacıya akşamüstü uğradım nasıl yapacağımızı bulduk ama bugünde hiç yanına gidemedim.
    bursalıali bunu beğendi.

  19. #179
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Dün vakit bulunca tornacıya gittim. Orjinal diferansiyeli takmak için oraya bi ayar çekecektik. Eski bağlantı yerlerini bozmuştuk sıfır diferansiyel takacağım diye. Ama ondan hiç memnun kalmadım. Çok gürültülü çalışıyor. Ve ayna mahrutiyi ayarlayama işi yok onda.

    Boruyu tornaya bağlayıp kaynak vs izlerini temizledi önce. Cıvata takmak için yer açtı. Diferansiyeli contacıya götürüp conta kestirdim. Bu sayede delikler için şablonda ortaya çıkmış oldu. Deliklerin olması gerektiği çapıda tornada ölçüp iz açtı.





    Aksin frezesi diğer diferansiyele göreydi. Orjinale takmak için ona uygun frezede kaynatmak lazım. Karşıda motor tamircisi var. Ordan çıkma parça aldık. Parçanın adını bilmiyorum zincir dişlisinin bağlandığı şanzıman parçası. Onda var freze ve uyuyor. Kesip biçip ucuna ekledi.



    Orda iş bitince parçaları alıp arabanın yanına geldim.



    Bu tırtıklı görünen kısım ince ayar yapmaya yarıyor. Amörtisör somunu sıkar gibi sıkıldığı zaman ayna mahruti birbirine yaklaşıp boşluk alınıyor. Çok sıkınca ise zor dönmeye başlıyor. Onun bi ölçü aleti var kamyon diferansiyeli çok ince ayarla yapılıyor. Ben az bi sıktım göz kararı.



    Arabayı yerden yükseltmem lazımdı. Yük taşıtlarında ve bazı eski otomobillerde amörtisör değil makas bulunur. Belli sürelerde kavisini kaybeder ve yeniden kavisletmek gerekir. Süre atılan yüke ve yol şartlarına göre değişir. Eski kamyonumu senede bi kavisletirdim mesela. Çok tonaj attığım için.

    Otoser sanırım hiç o işlemden geçmemiş. Cıvataları sökerken belliydi. Hem kavislemek için hemde arkayı yükseltmek için. Kavisleme işini makasçılar yapar. Ben daha önceden yaptırdığımda izlemiştim. Aynı şekilde yapacağım.

    Makasları birbirinden ayırdım.



    Örsün üstüne bu şekilde ince bi sac koyuluyor. Boşlukta kalan kısma çekiçle iyice vurunca yamuluyor kavis veriliyor. Kamyonda balyozla vuruyorlardı ama bunun makas ince olduğu için çekiçle halloluyor.



    Sonrada toplamaya başladım.



    Diferansiyelin şafta bağlanacağı parçanın frezesini önceden bozmuştuk diğer diferansiyele bağlamak için. Otoserin üretildiği fabrikada hala parça bol. Minisan adı altında Kayseri'de elektirikli soba vs üretiyorlar. Bende zaten Kayseri Aksaray nakliyat ambarı işi yapıyorum. Şoföre söyledim parçayı aldı inşallah yarın gelecek.



    Önceden takılan parçayıda kesince takılacağı yer kalmadı. Lastikler hava kaçırıyor sanırım tam oturmadı yerine. Hoşuma gitti bu sefer sıkıntı çıkmayacak inşallah. Fren hortumları ve şaft kaldı bağlanmadık.


  20. #180
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Şaftın diferansiyele bağlanan kısmı bozmuştum diğer diferansiyel için. Şimdi orjinal frezeli parçayı getirttim. Zaten fabrika Kayseri'de. Ellerinde hala yedek parça var. Bende Kayseri Aksaray nakliyat işi yapıyorum yolumun üstü. Şu parçaya 100 lira vermek zoruma gitti. Adamlar piyasa tek yedek parça konusunda. Adam 100 lira istemiş şoförde vermiş. Pazarlık yapma imkanıda olmadı yani.



    O parçada geldikten sonra arka tarafı topladım. Freni bağlayıp havasını aldım. Motoru olduğu yerde ileri geri denedim. Her hangi bi sorun gözükmüyor. Daha önceki değen parçayıda kesince herşey tamam oldu. Boya hariç.



    Sonrada ön tekerleri söktüm.









    Ön tekeri biraz daha farklı yapmak istiyorum. Arka tarafta akis olduğu için fazla bi değişikliğe imkan tanımıyordu. Ama önde yeniden bağlantı için parça yapabilirim.

    Hurdacıdan mil aldım. Tornacıya parçaları bıraktım. Eli doluydu o gün yapamadık. Sonrada bikaç defa uğradım hep eli doluydu uğraşamadık. Onun boş vaktindede benim işlerim vardı. Yatıyor şimdilik civcivim.
    Salih_T bunu beğendi.


    ANES MOTOR
9. sayfa BirinciBirinci ... 78910 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)