akünün neden bittiğini bulmadıktan sonra diğer çareler anlamsız.
bir adet voltmetre edinin.
akünüzün şarj seviyesi iyi iken, motor çalışır durumda ve rölantide akünün kutup başlarına voltmetreyi tuttuğunuzda 12,5 - 13,5 volt civarı değerler okumalısınız.
devir saatinin redline'ı saymadan yarısına kadar gaz verdiğinizde, şarj voltajı 14,5 volta kadar yükselmeli.
14.5 voltu geçmemeli. ama mesela atıyorum 5000 devirde 13,5 volt ölçüyorsanız bu bir sorun değildir.
önemli olan motor çalışırken akünün kutup başlarından volt metre ile rölantide en az 12.5 volt ve üzerini, motor hangi devirde olursa olsun, en fazla 14.5 voltu görmeniz gerek.
eğer bu değerleri sağlamıyorsa sorun motorun sargılarında veya konjektöründedir büyük ihtimalle.
akü bittiğinde yeni akü almayın tabi
şarj etmek daha mantıklı. ama bitmiş akünün voltajını ölçtüğünüzde 10 volttan daha düşük ise, şarj ederek zaman harcamanın anlamı yok. akü ölmüş sayılır.