motosiklet alarmı bağlantı şeması

Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
Kırmızı kabloyu kontakla ugraşmayın akünün pozitif (+) ucuna bağlayın,siyah kabloyu akünün (-)ucuna bağlayın.Sarı kablonun birisi sol sinyalin (+)ucuna diğerini diğer sinyalin(+)ucuna bağlayın.Beyaz ve kahverengi kabloyu alarm sireninin uclarına bağlayın.kalan diğer siyah kabloyu akünün (-)ucuna bağlayın.diger boşta kalan kabloları birbirine temas etmemesine dikkat edip bir deneyin alarmı düzgün çalışıyormu. istege bağlı olarak kontaga bağlı yapabilirsiniz.normalde bağlantı şeması gayet açıklayıcı aslında kolay gelsin.
 
Katılım
2 Kas 2008
Mesajlar
527
digerlerini anladim benim kafadaki soru isareti kontaga baglanmasi kontaga bagladigmda ne gibi bi yarari olcak bana ve hangilerini kontaga baglamam lazim. bnim motorda kontaktan 4 kablo cikiyor bi sokete gidiyor o kablolarda kirmizi,siyah,yesil,siyahbeyaz, renkteler.alarm devredeyken kontagi actigimda alarmi kapamadiysam otmeye mi baslicak avantaji oysa onuda baglamaya calisayim.bide bu alarmda darbe sensoru nerde acaba ayriyetten bi darbe sensoru yok dimi ?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
digerlerini anladim benim kafadaki soru isareti kontaga baglanmasi kontaga bagladigmda ne gibi bi yarari olcak bana ve hangilerini kontaga baglamam lazim. bnim motorda kontaktan 4 kablo cikiyor bi sokete gidiyor o kablolarda kirmizi,siyah,yesil,siyahbeyaz, renkteler.alarm devredeyken kontagi actigimda alarmi kapamadiysam otmeye mi baslicak avantaji oysa onuda baglamaya calisayim.bide bu alarmda darbe sensoru nerde acaba ayriyetten bi darbe sensoru yok dimi ?

Kontağa bağlarsan, alarm devredeyken kontağı açarsan ya da düz kontak yapmaya çalışırsan alarm çalar. Yani iyi bir şey. Bağlamak için de kontağın oradan bağlantı yapmak zorunda değilsin. Alarmın turuncu kablosunu kontağı açtığında sürekli elektrik gelen bir kabloya bağlaman yeter. Motorunda ki bu kablo da muhtemelen turuncu renklidir. Ben sinyal flaşörünün kablosuna bağlamıştım. Alarmın darbe sensörü de alarm kutusunun içinde. Büyük ihtimalle hassasiyeti kumdayla ayarlanıyordur. Kullanım kılavuzunda yazar.
 
Katılım
2 Kas 2008
Mesajlar
527
Kontağa bağlarsan, alarm devredeyken kontağı açarsan ya da düz kontak yapmaya çalışırsan alarm çalar. Yani iyi bir şey. Bağlamak için de kontağın oradan bağlantı yapmak zorunda değilsin. Alarmın turuncu kablosunu kontağı açtığında sürekli elektrik gelen bir kabloya bağlaman yeter. Motorunda ki bu kablo da muhtemelen turuncu renklidir. Ben sinyal flaşörünün kablosuna bağlamıştım. Alarmın darbe sensörü de alarm kutusunun içinde. Büyük ihtimalle hassasiyeti kumdayla ayarlanıyordur. Kullanım kılavuzunda yazar.
alarmdaki turuncu kabloyumu tek kontağı actıgımda gelen elektriğe bağlıcam? ama benım kontaktan gelen 4 kablonun renklerı: kırmızı,sıyah,yeşil,siyahbeyaz olarak geliyorum siyahla kırmızı akuden gelen elektrik için galiba diğer 2 renkten biri galiba ama deneyerek bulcaz yada kabloları ölçücez kontağı actıgımızda hangısıne elektrik geliyorsa.pekı başka bi kablo bağlamam gerekir mi?şemadaki kabloları gri renkle pembeyi onlarda kontakla ilgili herhalde.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Evet alarmdaki turuncu kabloyu kontağı açtığında elektrik gelen bir kabloya bağlayacaksın. Elektrik gelen kabloyu kontaktan almak zorunda değilsin. Ölçerek bulabilirsin ama mesela fren müşürü, sinyal flaşörü ve korna kablosuna kontağı açtığında elektrik gelir.
 
Katılım
2 Kas 2008
Mesajlar
527
Evet alarmdaki turuncu kabloyu kontağı açtığında elektrik gelen bir kabloya bağlayacaksın. Elektrik gelen kabloyu kontaktan almak zorunda değilsin. Ölçerek bulabilirsin ama mesela fren müşürü, sinyal flaşörü ve korna kablosuna kontağı açtığında elektrik gelir.
sinyal flaşörü nerde olur pekı motorda bulamadım ya :S
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
sinyal flaşörü nerde olur pekı motorda bulamadım ya :S

Senin motorunda nerde olduğunu bilmiyorum. Genelde akü civarında olur ama scooterlarda göstergenin altına bile koyuyorlar. Ben kolay olması için flaşör dedim, kontaktan, motoru stop eden kırmızı düğmeden, hatta fren müşürünün kablosundan bile alabilirsin. Önemli olan kontağı açtığında elektrik gelen, kapattığında elektrik kesilen bir kablo olması. Zaten bir tane hat vardır, bu dediğim parçalar buna bağlanır.
 
Katılım
2 Kas 2008
Mesajlar
527
Senin motorunda nerde olduğunu bilmiyorum. Genelde akü civarında olur ama scooterlarda göstergenin altına bile koyuyorlar. Ben kolay olması için flaşör dedim, kontaktan, motoru stop eden kırmızı düğmeden, hatta fren müşürünün kablosundan bile alabilirsin. Önemli olan kontağı açtığında elektrik gelen, kapattığında elektrik kesilen bir kablo olması. Zaten bir tane hat vardır, bu dediğim parçalar buna bağlanır.
halletım kontaktan aldım sınyallerı falanda hallettım guzelce cektım koltuğun altına kabloları akunun yanına koyucam alarm beynini bi tek bağlantıları kaldı test ettım calısıyor guzel.yanlız kabloyu bıraz ince kablodan cektım sorun yaratırmı acaba ?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
halletım kontaktan aldım sınyallerı falanda hallettım guzelce cektım koltuğun altına kabloları akunun yanına koyucam alarm beynini bi tek bağlantıları kaldı test ettım calısıyor guzel.yanlız kabloyu bıraz ince kablodan cektım sorun yaratırmı acaba ?

Eğer uzaktan çalıştırma kullanmayacaksan kablonun kalınlığı fark etmez, çalışıyorsa sorun yok.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst