Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

motorsiklet grenaj boyam

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    arkadaşlar bana resimli anlatım bulabilirmisiniz kolay ve kısa. bazı yerlerde boyadan sonra 24 saat bekletmek aireten vernikten sonra 24 saat daha bekletmek gerek diyorlar. ben motoru sürekli kullanmak zorundayım bekletememki. motorun üstünde kalsa bişey olurmu


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Eylül 2011
    Şehir
    Balıkesir/Susurluk
    Motosikleti
    Seger 125- 16 Ybrlerin Bir no'lu düşmanı ;)
    ben dun boyadım zımparalayıp. Ufonun karşisna koydm 2 saatte kurudu ama bıraz puzurlu oldu suan ustunde şimdılık sorun yok ha vernikte atmadm
    [B]Her motorcu birgün asfaltı tadacaktır [/B]:wiinkk:
    Ne manita ayrılığı ne de kavgası, hiç biri şanzıman indirme kadar yakmıyor canımı :cherry:
    [B][I]İletişim= http://www.facebook.com/Down.Corporation[/I][/B]

  3. #3
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Attığınızın boyanın nev-i ile ilgili bir durum bu.

    kaç derece sıcaklıkta ne kadar sürede kuruyacağını boyanın teknik bilgilerinden öğrenebilirsin.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  4. #4
    _halil_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Aralık 2010
    Şehir
    iZMiR
    Motosikleti
    Kuba XY100-E 2011
    Aracınızın boyası orjinalde ya akrilik yada sellüloziktir, bu yüzden asla sentetik boya kullanmayın.Aracınızın boyasının ne olduğunu öğrenmeye çalışmanız gerekmez, sellülozik yada akrilik boya alın kullanın.
    Öncelikle boyamak istediğimiz parçayı motosikletten sökelim
    Motosikletin üzerindeki grenajı sökmeden boya bandı ile maskeleyip yapmak aklınıza gelsede bu yöntemden kaçının, sağlıklı bir boyama için parçanın sökülmesi gerekir..
    Söktüğümüz parçayı zımpara ile su yardımı ile fazla kaba güç harcamadan okşarcasına zımparalayın. Burada suyun amacı zımparanın çabuk dolmasını engellemek ve kolay zımpara yapabilmektir.
    Zımpara yaparken boyayı kaldıracak kadar yüzeyi tıraşlamak gerekmez, üzerindeki verniği tıraşlayıp boyanın tutması için diş açmak yeterlidir. Bazı yerlere zımparayı fazla kaçırıp boyayı kaldırsanızda korkacak bir şey yoktur, hatta derin çizikler ve yaralar var ise o bölgeyi daha fazla zımparalayıp pürüzsüz bir hale getirin. Fakat sadece o bölgeyi zımparalayıp kenar kısımlarını oraya uygun hale getirmezseniz orada elle hissedilir bir kat olur. Zımparadan sonra el ile pürüzsüzlüğünü kontrol edin.
    Şimdi sıra geldi boyaya, zımparalan parçayı yıkayıp temizledikten sonra kuruluyoruz ve tozsuz bir ortamda boyaya başlıyoruz.

    Boya atarken dikkat edilmesi gereken en önemli şey acele edip boyayı gereğinden fazla püskürtmemektir, yoksa boya akar. Önce bir kat atıyoruz boyayı , 5-10 dakika bekleyip ikinci katı atın , sonrada üçüncü katı atın..Boya atarken bilek hareketi çok önemlidir, püskürtmeye parçanın dışından başlayıp bileği aynı hız ve ahenkle kıvırırak diğer dışına çıkarın. Böylece püskürtme yapılan her yere aynı oranda boya sipreylenecektir.
    Boya bittikten sonra bekleyip 24 saat sonra verniği atmıyoruz.. attığımız son kattan sonra boyadığınız yüzeyin heryerine eşit miktarda vernik atıyoruz.. Boya yeniyken vernik daha iyi tutar..

    Kuruması bittikten sonra parçayı elimize alıp ince (beyaz) pasta ile temizleyip herhangi bir hata olup olmadığını gözlemleyin. Olurda bir hata varsa tekrar hafiften zımpara yapıp boyamalıyız, madem parçayı söktük ve bu işe kalkıştık en iyisi olmalı değil mi?
    Herhangi bir sorun yoksa parçaları dikkatlice motorumuza montajlayıp birde üzerindeyken hafif pasta yapıp sonrasında cilalamamız gerekli.

    Ama ben yapamam diyosan kendine fazla güvenmiyosan bence hiç bulaşma götür bi boyacıya boyasın..
    wers bunu beğendi.
    - Yanlış Bir Hayat Doğru Yaşanmaz..

    - Yanlış Yapmadan Doğru Bulunmaz..

  5. #5
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    @ _halil_ ellerine ağzına sağlık güzel paylaşım.
    _halil_ bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Alıntı _halil_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aracınızın boyası orjinalde ya akrilik yada sellüloziktir, bu yüzden asla sentetik boya kullanmayın.Aracınızın boyasının ne olduğunu öğrenmeye çalışmanız gerekmez, sellülozik yada akrilik boya alın kullanın.
    Öncelikle boyamak istediğimiz parçayı motosikletten sökelim
    Motosikletin üzerindeki grenajı sökmeden boya bandı ile maskeleyip yapmak aklınıza gelsede bu yöntemden kaçının, sağlıklı bir boyama için parçanın sökülmesi gerekir..
    Söktüğümüz parçayı zımpara ile su yardımı ile fazla kaba güç harcamadan okşarcasına zımparalayın. Burada suyun amacı zımparanın çabuk dolmasını engellemek ve kolay zımpara yapabilmektir.
    Zımpara yaparken boyayı kaldıracak kadar yüzeyi tıraşlamak gerekmez, üzerindeki verniği tıraşlayıp boyanın tutması için diş açmak yeterlidir. Bazı yerlere zımparayı fazla kaçırıp boyayı kaldırsanızda korkacak bir şey yoktur, hatta derin çizikler ve yaralar var ise o bölgeyi daha fazla zımparalayıp pürüzsüz bir hale getirin. Fakat sadece o bölgeyi zımparalayıp kenar kısımlarını oraya uygun hale getirmezseniz orada elle hissedilir bir kat olur. Zımparadan sonra el ile pürüzsüzlüğünü kontrol edin.
    Şimdi sıra geldi boyaya, zımparalan parçayı yıkayıp temizledikten sonra kuruluyoruz ve tozsuz bir ortamda boyaya başlıyoruz.

    Boya atarken dikkat edilmesi gereken en önemli şey acele edip boyayı gereğinden fazla püskürtmemektir, yoksa boya akar. Önce bir kat atıyoruz boyayı , 5-10 dakika bekleyip ikinci katı atın , sonrada üçüncü katı atın..Boya atarken bilek hareketi çok önemlidir, püskürtmeye parçanın dışından başlayıp bileği aynı hız ve ahenkle kıvırırak diğer dışına çıkarın. Böylece püskürtme yapılan her yere aynı oranda boya sipreylenecektir.
    Boya bittikten sonra bekleyip 24 saat sonra verniği atmıyoruz.. attığımız son kattan sonra boyadığınız yüzeyin heryerine eşit miktarda vernik atıyoruz.. Boya yeniyken vernik daha iyi tutar..

    Kuruması bittikten sonra parçayı elimize alıp ince (beyaz) pasta ile temizleyip herhangi bir hata olup olmadığını gözlemleyin. Olurda bir hata varsa tekrar hafiften zımpara yapıp boyamalıyız, madem parçayı söktük ve bu işe kalkıştık en iyisi olmalı değil mi?
    Herhangi bir sorun yoksa parçaları dikkatlice motorumuza montajlayıp birde üzerindeyken hafif pasta yapıp sonrasında cilalamamız gerekli.

    Ama ben yapamam diyosan kendine fazla güvenmiyosan bence hiç bulaşma götür bi boyacıya boyasın..




    yok ben yaparım inş. hepsini anladımda boya bittikten kaç saat sonra vernik sürecez ve ikisinide bitirdikten sonra kaç saat sonra yada kaç dk sonra motora takacağız bunlar önemli benim için

  7. #7
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı _halil_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aracınızın boyası orjinalde ya akrilik yada sellüloziktir, bu yüzden asla sentetik boya kullanmayın.Aracınızın boyasının ne olduğunu öğrenmeye çalışmanız gerekmez, sellülozik yada akrilik boya alın kullanın.
    Öncelikle boyamak istediğimiz parçayı motosikletten sökelim
    Motosikletin üzerindeki grenajı sökmeden boya bandı ile maskeleyip yapmak aklınıza gelsede bu yöntemden kaçının, sağlıklı bir boyama için parçanın sökülmesi gerekir..
    Söktüğümüz parçayı zımpara ile su yardımı ile fazla kaba güç harcamadan okşarcasına zımparalayın. Burada suyun amacı zımparanın çabuk dolmasını engellemek ve kolay zımpara yapabilmektir.
    Zımpara yaparken boyayı kaldıracak kadar yüzeyi tıraşlamak gerekmez, üzerindeki verniği tıraşlayıp boyanın tutması için diş açmak yeterlidir. Bazı yerlere zımparayı fazla kaçırıp boyayı kaldırsanızda korkacak bir şey yoktur, hatta derin çizikler ve yaralar var ise o bölgeyi daha fazla zımparalayıp pürüzsüz bir hale getirin. Fakat sadece o bölgeyi zımparalayıp kenar kısımlarını oraya uygun hale getirmezseniz orada elle hissedilir bir kat olur. Zımparadan sonra el ile pürüzsüzlüğünü kontrol edin.
    Şimdi sıra geldi boyaya, zımparalan parçayı yıkayıp temizledikten sonra kuruluyoruz ve tozsuz bir ortamda boyaya başlıyoruz.

    Boya atarken dikkat edilmesi gereken en önemli şey acele edip boyayı gereğinden fazla püskürtmemektir, yoksa boya akar. Önce bir kat atıyoruz boyayı , 5-10 dakika bekleyip ikinci katı atın , sonrada üçüncü katı atın..Boya atarken bilek hareketi çok önemlidir, püskürtmeye parçanın dışından başlayıp bileği aynı hız ve ahenkle kıvırırak diğer dışına çıkarın. Böylece püskürtme yapılan her yere aynı oranda boya sipreylenecektir.
    Boya bittikten sonra bekleyip 24 saat sonra verniği atmıyoruz.. attığımız son kattan sonra boyadığınız yüzeyin heryerine eşit miktarda vernik atıyoruz.. Boya yeniyken vernik daha iyi tutar..

    Kuruması bittikten sonra parçayı elimize alıp ince (beyaz) pasta ile temizleyip herhangi bir hata olup olmadığını gözlemleyin. Olurda bir hata varsa tekrar hafiften zımpara yapıp boyamalıyız, madem parçayı söktük ve bu işe kalkıştık en iyisi olmalı değil mi?
    Herhangi bir sorun yoksa parçaları dikkatlice motorumuza montajlayıp birde üzerindeyken hafif pasta yapıp sonrasında cilalamamız gerekli.

    Ama ben yapamam diyosan kendine fazla güvenmiyosan bence hiç bulaşma götür bi boyacıya boyasın..
    Ben bir yerden hatırlıyorum bunları ama nerden

    @markad

    bu bilgiyi boya üreticisnden alabilirsin, her boya yada her marka aynı özellikleri götermez.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  8. #8

    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    teşekkür kardeşim

  9. #9
    _halil_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Aralık 2010
    Şehir
    iZMiR
    Motosikleti
    Kuba XY100-E 2011
    Arkadaşlar yardımcı olabildiysem ne mutlu (: ayrıca yazı alıntıdır sadece 1 kaç eklemeyi ben yaptım.

    Alıntı markad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok ben yaparım inş. hepsini anladımda boya bittikten kaç saat sonra vernik sürecez ve ikisinide bitirdikten sonra kaç saat sonra yada kaç dk sonra motora takacağız bunlar önemli benim için
    boya bittikten hemen sonra at verniği heryere eşit miktarda yapmaya calış yoksa parlaklığı eşit olmaz biyer parlar bi yer parlamaz.
    - Yanlış Bir Hayat Doğru Yaşanmaz..

    - Yanlış Yapmadan Doğru Bulunmaz..

  10. #10

    Üyelik
    02 Eylül 2011
    Şehir
    Balıkesir/Susurluk
    Motosikleti
    Seger 125- 16 Ybrlerin Bir no'lu düşmanı ;)
    ben boyadım iyi guzel olduda çok puruzlu oldu. Herkesin yapacağı bi is değil. Bıdakıne boyacıya boyattırıcam.
    [B]Her motorcu birgün asfaltı tadacaktır [/B]:wiinkk:
    Ne manita ayrılığı ne de kavgası, hiç biri şanzıman indirme kadar yakmıyor canımı :cherry:
    [B][I]İletişim= http://www.facebook.com/Down.Corporation[/I][/B]

  11. #11
    _halil_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Aralık 2010
    Şehir
    iZMiR
    Motosikleti
    Kuba XY100-E 2011
    Alıntı Seger125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben boyadım iyi guzel olduda çok puruzlu oldu. Herkesin yapacağı bi is değil. Bıdakıne boyacıya boyattırıcam.
    Nası boyadın aslında çok basit. boyamak istediğin yeri motordan sök zımparala iyice temizle yere 45 derecelik açıda koy yani yerde düz durmasın. 15 cm uzaklıktan bileği sağsol sıksık hareket ettirerek sık. ilk önce sol üst köşeden başla. 10 dk bekle tekrar boyaya başla sonra vernikle. bunları yaparken bilek hareketi çok önemli sürekli hareket halinde olman lazım..
    - Yanlış Bir Hayat Doğru Yaşanmaz..

    - Yanlış Yapmadan Doğru Bulunmaz..

  12. #12

    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    halil kardeşim o kadar gezdim senin kadr iyi anlatan görmedim. yaw neymiş boyadan sonra 24 saat bekle. sonra vernikle 24 saat daha bekle spnra tak. resmen 4 günüm bi parça için gitcek. diğer parçalarıda katdan ohoooo. ben motora sürekli biniyorum. o yüzden kısa olması iyi oldu
    _halil_ bunu beğendi.

  13. #13
    _halil_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Aralık 2010
    Şehir
    iZMiR
    Motosikleti
    Kuba XY100-E 2011
    Alıntı markad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    halil kardeşim o kadar gezdim senin kadr iyi anlatan görmedim. yaw neymiş boyadan sonra 24 saat bekle. sonra vernikle 24 saat daha bekle spnra tak. resmen 4 günüm bi parça için gitcek. diğer parçalarıda katdan ohoooo. ben motora sürekli biniyorum. o yüzden kısa olması iyi oldu
    Evet bende bi ara bakmıştım baya araştırdım ama bu konuyla ilgili hiç bi yazı bulamadım (: Yakında ben videolu bi anlatım yapıcam inş ozamn daha çok kişi faydalanmış olucak bu kısa bilgilerden. videoyu hazırladığımda link atarım (:
    - Yanlış Bir Hayat Doğru Yaşanmaz..

    - Yanlış Yapmadan Doğru Bulunmaz..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)