Vites Takılı Kalıyor Gibi... ?
-
08 Haziran 2011, 10:14
#1
Arkadaşlar Cbr125 le Bazen Yüksek Vitesten Boşa Düşerken Vites Sanki Takılı Kalıyor Gibi Oluo Debriyajı Bi Salıyorum Motor Stop Ediyor Sonra Vites Kütük Gibi Oluyor Ne Aşşa Ne Yukarı Oynuyor Sonra Tekrar Çalıştırıyorum Ara Gaz Yapıyorum Debriyajı Sıkıca Asılıyorum Düzeliyor Arkadaşlara Sordum Debriyaj Balatan Bitiyo Olabilir Dediler Yinede Ben Sizlere Sormak İstedim Böyle Bi Sorunla Karşlılaşan Varsa Bana Yardımcı Ola Bilir Mi ?
[COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]
Reklamlar
-
08 Haziran 2011, 11:01
#2
yağı en son ne zaman değiştirdin? motorda yeterli yağlama olmayınca vites geçişleri sertleşiyor bende
-
08 Haziran 2011, 11:04
#3
inanck adlı üyeden alıntı
yağı en son ne zaman değiştirdin? motorda yeterli yağlama olmayınca vites geçişleri sertleşiyor bende
Yok Sertleşme Gibi Değil Bu Yolda Giderken Mesela 5.Vitesten Boşa Vitese Kadar Düşüyorum 2 Vites Düştükten Sonra Felan Debriyajı Salınca Motor STOP Ediyor Yolun Ortasında Pat Die Sonra Vitesler Kıpırdamıo Tekrar Çalıştırıyorum Devriyaj Vs Yapıyorum Tekrar Boş Vitesi BUlup Devam Ediyorum Bunu Her Zaman Yapmıyor Ama Arada Bi Yapıyor...
[COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]
-
08 Haziran 2011, 11:13
#4
debriyajlarda problem var.
-
08 Haziran 2011, 11:20
#5
151rsfa adlı üyeden alıntı
debriyajlarda problem var.
Bende Öyle Tahmin Ediyorum Ama Yinede Size Danışmanın Faydası Var Saolun Cevap İçin.
[COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]
-
08 Haziran 2011, 11:24
#6
Bu durumda debriyaj balatası bitme sinyalini vermiştir.Ayarı yükseltirsen epeyce idare eder.
Atari kolum buzuldugunda böyle üzülmüştüm.
Bide motorumu sattıgımda...
-
08 Haziran 2011, 11:28
#7
airhead adlı üyeden alıntı
Bu durumda debriyaj balatası bitme sinyalini vermiştir.Ayarı yükseltirsen epeyce idare eder.
Evet hocam bende Öyle yapmıyı planlıyorum birazdaha idare etsin yeter durumum müsait deil şuan cevabın için saol.
[COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]
-
08 Haziran 2011, 11:51
#8
Debriyaj da bi sorun yok.
Yani olabilir ama bu sorunun sebebini biraz karaliyim.
Yuksek viteste gidebilmek icin yükse süratte olmak gerekir.
Debriyaj cekili iken, şanzuman motordan tam olarak ayrilmiyor.
Debriyaj kendi icinde yine görevini yapiyor, vites carklari kucukten büyüge dogru ilerliyor,
Vites düsürürkende, carklar büyükten kücüge dogru düsüyor.
Vites büyütürken bu durum bir sorun teskil etmez.
Fakat yüksek viteste giderken, 3 saniye icinde en kücük vitese düsecegim derseniz, o sirada şanzuman icinden, takir, tukur, catir, cutur sesler duyarsiniz.
Cünkü her vitesinin şanzuman icinde kendine ait dairesel bir çark'i vardir.
Volan dislisi bu çarka oturana kadar bellirli bir miktar dönmek zorundadir.
Ve bu dönme esnasinda da, yukarida bahsettigim catir cutur sesler gelir.
Yani sizin bahsettiginiz bu sorunun ana sebebi budur.
Vites degistirirken, o vites icin uygun oldugunu düsündügünüz devirde vites degistirirseniz bir daha benzer sorunlar yasamazsiniz.
Mesela otomobil'de de bu böyledir.
Debriyaj basili halde, vitesi 3'ten, 1'e atmayi deneyin..
Veya yüksek devirde 2'den 1'e atmayi deneyin...
1. Vites'in devrini bulana kadar, vites gecmeyecektir..
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
08 Haziran 2011, 14:11
#9
cs
Sinan aksuya katılıyorum.Arabalarda Sekromeç denilen elemanlar var.Yuksek vitesten düsük vitese atılıp Sanzumana zarar vermesin diye görev alırlar.Aynı sekilde bizim motorlrada Tam olarak sekromec oldugunu bilmiyorum.fakat her vites deistirdiginde ki bu 5 ten 2 ye düsürmede mutlaka 2 viteste bir Debriyajı bırakmalısın bu sayede vites dişlileri Dier dişlilere geçmesi kolaylaşır aksi taktirde vites dislisi yerine oturma yapmaz yada oturur 2-3 snye sonra kacırır ve disliyi sıyırabilir.
-
08 Haziran 2011, 14:12
#10
Debriyaj tam ayırmıyordur.
-
08 Haziran 2011, 14:50
#11
Teksoy adlı üyeden alıntı
Sinan aksuya katılıyorum.Arabalarda Sekromeç denilen elemanlar var.Yuksek vitesten düsük vitese atılıp Sanzumana zarar vermesin diye görev alırlar.Aynı sekilde bizim motorlrada Tam olarak sekromec oldugunu bilmiyorum.fakat her vites deistirdiginde ki bu 5 ten 2 ye düsürmede mutlaka 2 viteste bir Debriyajı bırakmalısın bu sayede vites dişlileri Dier dişlilere geçmesi kolaylaşır aksi taktirde vites dislisi yerine oturma yapmaz yada oturur 2-3 snye sonra kacırır ve disliyi sıyırabilir.
Evet Teksoy.
Tam olarak Sektomec'ten bahsediyorum.
Dönen bir milin hareketini ayni dogrultuda diğer bir mile iletmek veya hareketi kesmek icin kullanilan bir mekanizma.
Otomobillerde de, motosikletler de de daima vites kutusu ile motor arasinda bulunuyor.
Resimdeki Sekromec, otomobiller icin üretilmis bir parca.
Tam olarak bu parca ;
Mesela otomobillerde bazi durumlarda motoru cok zorladiginiz zaman, eski tip kuru şanzumanlarda vitesi kendi kendine atar, genellikle boşa atiyor. Bunun sebebide aşınan disliler yüzünden volan dislisinin sıyrılıp iki vites arasindaki bos vitese geciyor.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
08 Haziran 2011, 15:08
#12
yalnıs bilgilendirme yapmayalım vitesli motosikletlerde senkromeç resimdeki 13 nuramaralı parçadır vites ayları üstündedir..
ayrıca sizin resimde gösterdiğiniz ana vites dişileri veya karşılıklarıdır. senkromeç vitese basıldıgında (aşşağı yukarı) çubuk yardımı ile senkromeçin en ucunda bulunan yıldızı çevirir çevirmesiyle beraber senkromeçin üstündeki aylar yer değiştirir çoğunlukla bu aylar 2-3 tanedir ayların yer değiştirmesiyle beraber dişli oranını değiştirmiş olursunuz.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:03 ----------
azrail arkadışımızın sorunun çözümü ise kaliteli yağ ve kaliteli debriyaj balatası değişimiyle sorun gidebilir.unutmayalımki eger duracak ve motoru boşa atacak isek 1. vitesden boşa değil her zaman 2. vitesten boşa atmaya çalışın.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
08 Haziran 2011, 15:18
#13
-
09 Haziran 2011, 01:07
#14
Arkadaşlar Cevaplar İçin Saolun Yanlız...
Bende Vitesi Patır Kütür Düşmüyorum Mesela 5.Vitesteyim İlerden U Dönüşü Yapıcamı Farz Edelim 2.Vitese Düşmek İstiyorum 5'Den 4'e Atıyorum Hafif Ara Gaz Yaparak Alttaki Vitese Hazırlıyorum Ve 3.e Düşürüyorum Vitesi Tekrar Aynı Hareketleri Yaparak 2.Vitese Düşürüyorum Yani Pat Pat Düşürmek Yerine Hafif Devir Düşmesini Bekleyerek Birazda Ara Gazla Alttaki Vitese Hazırlıyorum Ama Benim Kanımca Debriyaj Balatasından Kaynaklanan Bir Sorun Gibime Geliyor...
[COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]
-
09 Haziran 2011, 01:32
#15
zaferkarizma adlı üyeden alıntı
yalnıs bilgilendirme yapmayalım vitesli motosikletlerde senkromeç resimdeki 13 nuramaralı parçadır vites ayları üstündedir..
13 numaralı parça vites tamburu sekromeç değil
"Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”
-
25 Haziran 2011, 20:37
#16
Debriyajın yeterli yağ aktarımını sağlayamıyor hortumları kontrol et tıkanıklık olabilir.
-
Aynı sorun
Ben de cbr125r kullanıyorum ve aynı sorunu yaşıyorum Acaba bu vites takılma sorununu nasıl çözdün ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)