Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Vites Takılı Kalıyor Gibi... ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    Iraq Ebabil...
    Motosikleti
    Scoo AngeL...
    Arkadaşlar Cbr125 le Bazen Yüksek Vitesten Boşa Düşerken Vites Sanki Takılı Kalıyor Gibi Oluo Debriyajı Bi Salıyorum Motor Stop Ediyor Sonra Vites Kütük Gibi Oluyor Ne Aşşa Ne Yukarı Oynuyor Sonra Tekrar Çalıştırıyorum Ara Gaz Yapıyorum Debriyajı Sıkıca Asılıyorum Düzeliyor Arkadaşlara Sordum Debriyaj Balatan Bitiyo Olabilir Dediler Yinede Ben Sizlere Sormak İstedim Böyle Bi Sorunla Karşlılaşan Varsa Bana Yardımcı Ola Bilir Mi ?
    [COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
    Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    inanck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2008
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda cbr 250r
    yağı en son ne zaman değiştirdin? motorda yeterli yağlama olmayınca vites geçişleri sertleşiyor bende

  3. #3

    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    Iraq Ebabil...
    Motosikleti
    Scoo AngeL...
    Alıntı inanck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağı en son ne zaman değiştirdin? motorda yeterli yağlama olmayınca vites geçişleri sertleşiyor bende

    Yok Sertleşme Gibi Değil Bu Yolda Giderken Mesela 5.Vitesten Boşa Vitese Kadar Düşüyorum 2 Vites Düştükten Sonra Felan Debriyajı Salınca Motor STOP Ediyor Yolun Ortasında Pat Die Sonra Vitesler Kıpırdamıo Tekrar Çalıştırıyorum Devriyaj Vs Yapıyorum Tekrar Boş Vitesi BUlup Devam Ediyorum Bunu Her Zaman Yapmıyor Ama Arada Bi Yapıyor...
    [COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
    Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]

  4. #4
    151rsfa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2011
    Şehir
    nilüfer/bursa
    Motosikleti
    Hyosung GT250R
    debriyajlarda problem var.
    16 BH 631

  5. #5

    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    Iraq Ebabil...
    Motosikleti
    Scoo AngeL...
    Alıntı 151rsfa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debriyajlarda problem var.
    Bende Öyle Tahmin Ediyorum Ama Yinede Size Danışmanın Faydası Var Saolun Cevap İçin.
    [COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
    Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]

  6. #6
    airhead - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    gecegondu
    Motosikleti
    BMW R80
    Bu durumda debriyaj balatası bitme sinyalini vermiştir.Ayarı yükseltirsen epeyce idare eder.
    Atari kolum buzuldugunda böyle üzülmüştüm.
    Bide motorumu sattıgımda...

  7. #7

    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    Iraq Ebabil...
    Motosikleti
    Scoo AngeL...
    Alıntı airhead adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu durumda debriyaj balatası bitme sinyalini vermiştir.Ayarı yükseltirsen epeyce idare eder.
    Evet hocam bende Öyle yapmıyı planlıyorum birazdaha idare etsin yeter durumum müsait deil şuan cevabın için saol.
    [COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
    Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]

  8. #8
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Debriyaj da bi sorun yok.
    Yani olabilir ama bu sorunun sebebini biraz karaliyim.
    Yuksek viteste gidebilmek icin yükse süratte olmak gerekir.
    Debriyaj cekili iken, şanzuman motordan tam olarak ayrilmiyor.
    Debriyaj kendi icinde yine görevini yapiyor, vites carklari kucukten büyüge dogru ilerliyor,
    Vites düsürürkende, carklar büyükten kücüge dogru düsüyor.

    Vites büyütürken bu durum bir sorun teskil etmez.
    Fakat yüksek viteste giderken, 3 saniye icinde en kücük vitese düsecegim derseniz, o sirada şanzuman icinden, takir, tukur, catir, cutur sesler duyarsiniz.
    Cünkü her vitesinin şanzuman icinde kendine ait dairesel bir çark'i vardir.
    Volan dislisi bu çarka oturana kadar bellirli bir miktar dönmek zorundadir.
    Ve bu dönme esnasinda da, yukarida bahsettigim catir cutur sesler gelir.
    Yani sizin bahsettiginiz bu sorunun ana sebebi budur.

    Vites degistirirken, o vites icin uygun oldugunu düsündügünüz devirde vites degistirirseniz bir daha benzer sorunlar yasamazsiniz.

    Mesela otomobil'de de bu böyledir.
    Debriyaj basili halde, vitesi 3'ten, 1'e atmayi deneyin..
    Veya yüksek devirde 2'den 1'e atmayi deneyin...
    1. Vites'in devrini bulana kadar, vites gecmeyecektir..
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  9. #9
    Teksoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2010
    Şehir
    SaKArya
    Motosikleti
    Kanuni RaCer 200 RR

    cs

    Sinan aksuya katılıyorum.Arabalarda Sekromeç denilen elemanlar var.Yuksek vitesten düsük vitese atılıp Sanzumana zarar vermesin diye görev alırlar.Aynı sekilde bizim motorlrada Tam olarak sekromec oldugunu bilmiyorum.fakat her vites deistirdiginde ki bu 5 ten 2 ye düsürmede mutlaka 2 viteste bir Debriyajı bırakmalısın bu sayede vites dişlileri Dier dişlilere geçmesi kolaylaşır aksi taktirde vites dislisi yerine oturma yapmaz yada oturur 2-3 snye sonra kacırır ve disliyi sıyırabilir.

  10. #10
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Debriyaj tam ayırmıyordur.
    112ciyiz

  11. #11
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı Teksoy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sinan aksuya katılıyorum.Arabalarda Sekromeç denilen elemanlar var.Yuksek vitesten düsük vitese atılıp Sanzumana zarar vermesin diye görev alırlar.Aynı sekilde bizim motorlrada Tam olarak sekromec oldugunu bilmiyorum.fakat her vites deistirdiginde ki bu 5 ten 2 ye düsürmede mutlaka 2 viteste bir Debriyajı bırakmalısın bu sayede vites dişlileri Dier dişlilere geçmesi kolaylaşır aksi taktirde vites dislisi yerine oturma yapmaz yada oturur 2-3 snye sonra kacırır ve disliyi sıyırabilir.
    Evet Teksoy.
    Tam olarak Sektomec'ten bahsediyorum.

    Dönen bir milin hareketini ayni dogrultuda diğer bir mile iletmek veya hareketi kesmek icin kullanilan bir mekanizma.
    Otomobillerde de, motosikletler de de daima vites kutusu ile motor arasinda bulunuyor.

    Resimdeki Sekromec, otomobiller icin üretilmis bir parca.

    Tam olarak bu parca ;


    Mesela otomobillerde bazi durumlarda motoru cok zorladiginiz zaman, eski tip kuru şanzumanlarda vitesi kendi kendine atar, genellikle boşa atiyor. Bunun sebebide aşınan disliler yüzünden volan dislisinin sıyrılıp iki vites arasindaki bos vitese geciyor.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  12. #12
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    yalnıs bilgilendirme yapmayalım vitesli motosikletlerde senkromeç resimdeki 13 nuramaralı parçadır vites ayları üstündedir..



    ayrıca sizin resimde gösterdiğiniz ana vites dişileri veya karşılıklarıdır. senkromeç vitese basıldıgında (aşşağı yukarı) çubuk yardımı ile senkromeçin en ucunda bulunan yıldızı çevirir çevirmesiyle beraber senkromeçin üstündeki aylar yer değiştirir çoğunlukla bu aylar 2-3 tanedir ayların yer değiştirmesiyle beraber dişli oranını değiştirmiş olursunuz.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:03 ----------

    azrail arkadışımızın sorunun çözümü ise kaliteli yağ ve kaliteli debriyaj balatası değişimiyle sorun gidebilir.unutmayalımki eger duracak ve motoru boşa atacak isek 1. vitesden boşa değil her zaman 2. vitesten boşa atmaya çalışın.
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  13. #13
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Yazdiklarimi dikkatli okursaniz, ben zaten o parcanin otomobil icin üretilmis bir parca oldugunu söyledim. Zaten o kadar büyük parcayi motorun neresine koyucak adam

    Ayrica o vites dislisi degil.
    Vites dislisi assagidaki resimdeki parca
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  14. #14

    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    Iraq Ebabil...
    Motosikleti
    Scoo AngeL...
    Arkadaşlar Cevaplar İçin Saolun Yanlız...

    Bende Vitesi Patır Kütür Düşmüyorum Mesela 5.Vitesteyim İlerden U Dönüşü Yapıcamı Farz Edelim 2.Vitese Düşmek İstiyorum 5'Den 4'e Atıyorum Hafif Ara Gaz Yaparak Alttaki Vitese Hazırlıyorum Ve 3.e Düşürüyorum Vitesi Tekrar Aynı Hareketleri Yaparak 2.Vitese Düşürüyorum Yani Pat Pat Düşürmek Yerine Hafif Devir Düşmesini Bekleyerek Birazda Ara Gazla Alttaki Vitese Hazırlıyorum Ama Benim Kanımca Debriyaj Balatasından Kaynaklanan Bir Sorun Gibime Geliyor...
    [COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
    Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]

  15. #15
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yalnıs bilgilendirme yapmayalım vitesli motosikletlerde senkromeç resimdeki 13 nuramaralı parçadır vites ayları üstündedir..


    13 numaralı parça vites tamburu sekromeç değil
    "Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
    Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”

  16. #16

    Üyelik
    25 Haziran 2011
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda CB 125 Ace
    Debriyajın yeterli yağ aktarımını sağlayamıyor hortumları kontrol et tıkanıklık olabilir.

  17. #17

    Üyelik
    12 Şubat 2021

    Aynı sorun

    Ben de cbr125r kullanıyorum ve aynı sorunu yaşıyorum Acaba bu vites takılma sorununu nasıl çözdün ?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)