Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Scooter Hacim Yükseltme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Mayıs 2009
    İyi akşamlar motosiklet.net ailesi benim bir sorum olacak.

    Şu anda 125 cc bir scooterım var.Haliyle ufak tefek bişey altımda çocuk motoru gibi kalıyor ama performansına hayran kalırsınız.

    Ben istiyorum ki o ufak motor inanılmaz bir güç üretsin ve herkesi şaşırtsın.

    Sorum bu 125 cc motora 200 cc silindir takabilirmiyiz?

    Çogu kişi sadece piston degiştirsen olur diyor, bazıları silindire sıgmaz kople degiştirecen diyor diyorda diyorlar.Konyada ismi bilinen ustalara da sordum taban kaldırırsa takılır sorun olmaz diyorlar.

    Bu işi yapmış arkadaşlardan yardım istiyorum ben silindir harici ne gibi degişiklikler yapılıyor. benim düşündügüm açık hava filitresi takarım,yeni kayış alırım, karbiratör de oynama yapılır.debriyaj balatası ve ön varyatörde düşünüyorum ama bildigim kadarıyla 150 cc scooterlarınkiyle aynı boyuttalar.

    Bu işi yapmak istiyorum yapamazsamda cross sm tipi bi motor almayı düşünüyorum.

    Bu çalışmayı yapmış arkdaşlar yardım ederlerse çok sevinirim.

    Saygılar...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Genelde 125 cc ler 150 lik olabiliyor.ancak karbiratörüde 150 lik bir karbiratörle değiştirmek lazım.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  3. #3
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    pek sağlıklı olmaz en iyisi kurcalamamak.
    motor yetmiyorsa sat büyük cc sini al yada elindekiyle yetin.

  4. #4
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    bir zamanlar mondim varken 151RS nin cc yükseltme olaylarını takip ederdik GKN nikli abimizden o görürse yardımcı olacaktır.

  5. #5

    Üyelik
    20 Mayıs 2009
    Alıntı extrem_015 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    pek sağlıklı olmaz en iyisi kurcalamamak.
    motor yetmiyorsa sat büyük cc sini al yada elindekiyle yetin.
    motor yetmiyor olayı degil benimkisi.125 e göre gayet iyi performansı var ayarlı bi scooter. benim istedigim şaşırtıcı bişey olsun hiç beklenmeyen bi hızlara ulaşşın.

  6. #6
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    sana bunu vaad etmiyorlarsa boşver elleme derim ,

    http://www.youtube.com/watch?v=Bz-LM...31BD5A01D02B37
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  7. #7
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    Alıntı solevendef adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor yetmiyor olayı degil benimkisi.125 e göre gayet iyi performansı var ayarlı bi scooter. benim istedigim şaşırtıcı bişey olsun hiç beklenmeyen bi hızlara ulaşşın.
    yüksek hızlara ulaşsın öylemi
    nasıl biliyorsan öyle yap uğraşamayacağım.

  8. #8

    Üyelik
    20 Mayıs 2009
    Alıntı extrem_015 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yüksek hızlara ulaşsın öylemi
    nasıl biliyorsan öyle yap uğraşamayacağım.

    ne demek bu yani.

  9. #9
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    Alıntı solevendef adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ne demek bu yani. 3 senedir bu scooterı kullanıorum ben ve Türkiye de benim gibi giyinip 125 cc bir scootra binen başka bir insan YOK. Biliyorum yani neyin ne oldugunu ben.
    madem neyin ne olduğunu biliyosun 125 cc lik motorun silindirini,karbüratörünü orasını burasını değiştirip yüksek hız yapmasını istiyorsun sence bu ikisi birbiriyle bağdaşıyormu_? bi düşün bakalım

  10. #10

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    Silifke
    Motosikleti
    2008 R6
    Alıntı solevendef adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi akşamlar motosiklet.net ailesi benim bir sorum olacak.

    Şu anda 125 cc bir scooterım var.Haliyle ufak tefek bişey altımda çocuk motoru gibi kalıyor ama performansına hayran kalırsınız.

    Ben istiyorum ki o ufak motor inanılmaz bir güç üretsin ve herkesi şaşırtsın.

    Sorum bu 125 cc motora 200 cc silindir takabilirmiyiz?

    Çogu kişi sadece piston degiştirsen olur diyor, bazıları silindire sıgmaz kople degiştirecen diyor diyorda diyorlar.Konyada ismi bilinen ustalara da sordum taban kaldırırsa takılır sorun olmaz diyorlar.

    Bu işi yapmış arkadaşlardan yardım istiyorum ben silindir harici ne gibi degişiklikler yapılıyor. benim düşündügüm açık hava filitresi takarım,yeni kayış alırım, karbiratör de oynama yapılır.debriyaj balatası ve ön varyatörde düşünüyorum ama bildigim kadarıyla 150 cc scooterlarınkiyle aynı boyuttalar.

    Bu işi yapmak istiyorum yapamazsamda cross sm tipi bi motor almayı düşünüyorum.

    Bu çalışmayı yapmış arkdaşlar yardım ederlerse çok sevinirim.

    Saygılar...
    Hacim yükseltmeyle scooterda sadece seriliği arttırırsın. Elin kolun kavramaya bağlı... Ön kavramaya daha büyük arka kavramayada daha küçük birşeyler bulursan olur. Oda yok.

  11. #11

    Üyelik
    20 Mayıs 2009
    Alıntı extrem_015 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    madem neyin ne olduğunu biliyosun 125 cc lik motorun silindirini,karbüratörünü orasını burasını değiştirip yüksek hız yapmasını istiyorsun sence bu ikisi birbiriyle bağdaşıyormu_? bi düşün bakalım
    özel yapım bişeyler istiyorum ben. bu konuda bilgisi olanlar yorum yazsın dedim farkındaysanız.

  12. #12
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    Alıntı solevendef adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    özel yapım bişeyler istiyorum ben. bu konuda bilgisi olanlar yorum yazsın dedim farkındaysanız.
    tamam yap sen 125 lik scooterı custom yap şöyle bi zzr 1400 motoru oturtursun 203 hp yeter sanırım sana
    senin bildiğin kadar benim unuttuğum vardır.

  13. #13

    Üyelik
    20 Mayıs 2009
    Alıntı extrem_015 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamam yap sen 125 lik scooterı custom yap şöyle bi zzr 1400 motoru oturtursun 203 hp yeter sanırım sana
    senin bildiğin kadar benim unuttuğum vardır.
    zzr ufak gelir bana. jet motoru takacam ama yapabilen usta yok. sen becerirsin heralde o işi getiriyimmi motoru sana ??unuttuklarını hatırlarsan becerebilirsin gibime geliyor

  14. #14
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    Alıntı solevendef adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zzr ufak gelir bana. jet motoru takacam ama yapabilen usta yok. sen becerirsin heralde o işi getiriyimmi motoru sana ??unuttuklarını hatırlarsan becerebilirsin gibime geliyor

    tamam getir parçaları, neler beceririm neler

  15. #15
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    motor belırlı bı km yapmış oldugu düşünüldüğü zaman,
    malum şanzuman dişlileri belirli çiziklerle dönmeye devam ediyor,
    senin motorun sıkıştırdıgı yakıt ile güç alan grank o gücü dişlilere veriyor,
    şimdi senin motorun (125 cc) sıkıstırdıgı yakıtın 10 kg baskı yaptıgını varsayalım,
    yeni taktıgın silindirin (200cc) sıkıstırdıgı yakıtında 30 kg bastıgı dusunuldugu zaman.
    senin orjınal silindirin (125cc) ile 30 bın km yol yapabıleceksen eğer,
    yenı yakmış oldugun sılındır (200cc) ile 5,,10 bın km ya yapar ya yapamassın,
    100km hız yapsın 2 yıl rahatca bin,
    130,,140 yapacakta 3,,5 ay bınersın sonrasında yaptırmaya paranda yetmez koşuşturmaktan rezilde olursun...

    Bırak Öylece Kullan Sanada Yazık Motorunada...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  16. #16

    Üyelik
    23 Ekim 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    PCX
    Yamaha BWS
    200cc, enjeksiyon, 140km/h
    0-100 km/h 5 saniyenin altında

    http://www.youtube.com/watch?v=9qkRZTNRtzY

    If you have the money......why not?

  17. #17
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    @extrem_015
    Solevendef ne istediğini biliyor. Neden boşu boşuna olumsuz/bilgisiz yorumlar yapıyorsun anlamadım. Adam bilgi istiyor, sen boş laf ediyorsun.

    @Solevendef
    Düşük hızlarda (120 km/saate kadar diyelim) motorun hızlanması ve son hızı iki şeye bağlıdır: Motor gücü ve şanzımanı.

    Motorun daha iyi hızlanmasını istiyorsan ya motor gücünü arttıracaksın, ya da şanzıman oranlarını kısaltacaksın. Son hızının artmasını istiyorsan şanzıman oranını uzatacaksın, ancak şanzıman oranını uzatmak hızlanmayı zorlaştırır. Hem son hızının artmasını, hem de hızlanmanın bozulmamasını istiyorsan motoru da güçlendirmen gerekir.

    Motor gücü arttırma:
    Öncelikle düzgün hava filtresi, bujiler, yağ, karbüratör ayarları vb. gibi standart şeylere bakılır. Eğer krank ve şanzıman yeterince güçlüyse motor hacminde artış denenebilir. Ancak 125cc bir motor bloğuna 200cc bir silindir-piston takmak zor iştir, motorun komple baştan ayarlanmasını gerektirir.

    Şanzıman oranı kısaltma:
    CVT sistemli bir scooterda bunu yapmanın yolu kabaca arka varyatörün çapını büyütmek veya önü küçültmektir. Teknik detayına girmeyeceğim.

    Şanzıman oranı uzatma:
    Kısaltmanın tam tersi. Ön büyütülür, arka küçültülür.

    18 vites bisikletteki gibi düşünün. Ön dişli en büyükteyse hızınız artar, hızlanmanız azalır. Arka dişli en büyükteyse hızlanmanız artar, son hızınız azalır.

  18. #18
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı extrem_015 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamam yap sen 125 lik scooterı custom yap şöyle bi zzr 1400 motoru oturtursun 203 hp yeter sanırım sana
    senin bildiğin kadar benim unuttuğum vardır.
    Daha 17-18 yaşındasın ve herkese akıl veriyorsun.....
    Yazıların hiç hoş değil....

    Seviyene dikkat et....
    Kendi iyiliğin için...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  19. #19
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    ya arkadaşlar konu aıclmısken hazır gecendede sorup cevap bulamadıgım bise sormak istiorum vtc subap kapagı denilen seyi mesela benim mtoora taksak 151 rs ye ne değişir acıklarmısınız lutfen cok merak ediyorum

  20. #20
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    bu piston büyütmeyi kaça yapıyolar birde istanbulda düzgün yapan biri varmı
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)