arkadaşlar 15 li olan ön dişlimi 16 dişlisiyle değiştirdim bu bana ne gibi fayda saglar hızda bi fayda saglarmı artıları ve eksileri ne olur bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim teşekkürler
arkadaşlar 15 li olan ön dişlimi 16 dişlisiyle değiştirdim bu bana ne gibi fayda saglar hızda bi fayda saglarmı artıları ve eksileri ne olur bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim teşekkürler
motorun ne abicim yahu hızı napıcan vallahi çok sakıncalı uzak dur böyle şeylerden ama illada hız istiyorum dersen dişliyle falan olmaz bu iş alt takımı full değiştirirsin paşa gibi olur [silindir,piston kran v.s...]
slm arkadaşın dediği gibi öncelikle motorun ne kardeşim
soruna gelincede dişli büyütmek hızı artırabilir belki ama ahım şahım değil 3-5 km anca ama bu seferde motor çekişden düşer hız yapmak istersen arkadaşın dediği gibi alt motorda oynama yapman gerek
SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE
dişliyi bir diş büyültmek zarar etmez etsede siz hissedemezsiniz. hızınızda 4-5 km artar.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
On disliyi buyutmek son hizi arttirir ama ayni zamanda arka disliyide kucultmeniz gerek buyuk bi artis olmasi icin.
Ornek olarak bende onden 1 dis eksik arkada 2 dis fazla normalde son hizim 273 km idi bunu takinca 16 km azaldi son hizim ama artik daha cabuk hizlaniyor.
Eger tam tersini yapsak son hiz artar cekis duserdi.
Disli degisince zincirde degismelidir.
Uzunluk yani dis sayisi onemlidir ve x-ring mi o-ring mi hepsi onemli hatta zincirin yapildigi madde bile.
Benim yaptigim degisiklikte daha guclu bi zincir taktim orjinaline gore cunku dislilerden dolayi artan torku normal zincir kaldiramayabilir ani yuklenmede.
We are many...
Benim KT'nin 16 olan ön dişlisini titreşimi azaltmak adına 17'li ile değiştirmiştim. Titreşimi azaltmış ve "düz yolda" hızı artırmıştı. Ama yaptığım uzun yolculuklarda rampalarda can sıktı. 16'ya geri döndüm Fabrikalar taktıkları dişliler ile en iyi oranı uyguluyorlar, fazla kurcalamaya gerek yok bu konuları.
motor gn 250 98 model ben hız deilde makına daha rahat calısır die düşündüm bi deniyeyim dedim hızda pek artış yok baktım olmuyo eskiye dönücez gene
normalde orjinal dişlisiyle 140 görüyo diyenler var ben göremedim valla dişliyi büyülttüm gene bi icraat yok motorun ayarlarındamı sorun var anlamadım subap ayarı felan etkilermi hızı ?
Ön dişliyi Büyültmek son hızı arttırır kalkışı düşürür.
Ön dişliyi Küçültmek kalkışı hızlandırır son hızı düşürür.
[B]Bahadır Şenonar[/B] [COLOR="Red"]A rh(+)[/COLOR]
[B]Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.[/B] :bounce:
normalde 140 her halükarda gören bu motorlar
benım motorumda neden pek görünmüyo sebebi ne olabılır ne ayarı yabtırmam lazım neresine bakılması lazım bilgi sahibi arkadaşlar yazarsanız sevinirim
Sübap ve hava ayarı ustasınca yapılması lazım. Silindir kompresyonunu da ölçtürebilirsiniz.
Zincir-dişli takımı debriyajın kaçırması da etkiler.
kardeş sen dogrucusun zaten bu gn 250 140 yapmaz 125-130 yapar .
bu sitelerde banada cbf 250 150 yi koyuyor 140 ile devamlı gidiyor dediler. sıfır cbf250 aldım 120 yaptı düz yolda. başka cbf 250 lerle yarış ettim berabere gidiyorduk.
sonuç olarak senin motorda hiç bir sorun yoktur. bırak senin motoru ybr 125 e bile 130 yaptıran var.
130 da yabmıyo onada şükür dicem
ama torku yerinde yokuslarda cok iyi
benim motorum crypton r bende 15 den 16 ya çıkardım son hız 110 ken 120 oldu ama geri 15 liyi taktım (hoşuma gitmedi
bı denıcem bugun gene bakalım nolucak tam test edemedım havalardan dolayı
Bunun daha iyi sonuc verecegini bilse zaten fabrika size sormadan takardi. Adam aptal degilki ,100 yapacak motoruna inatla 90 yaptirsin. En ideal yakit en ideal asinma oranina gore yapiyorlar bunu. Disli ile oynadinmi muhakak yakittan kaybedersin. Zaten benzin fiyatlari malum.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)