Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

150 cc motor karteri nekadar ısınır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Kasım 2010
    Motosikleti
    Mondial 151 HS
    Selam 150 cc mondial marka bir scooter im var. 14500 km de ve karterden sürekli yağ damlatıyor. Az olarak başlamıştı fakat şimdi motor çalışıyorken baya akıtıyor. karter kapağımda sorun olduğunu sanmıyorum. Yetkili servis sorunu bir türlü çözemedi. Benim aklıma sıvı conta kullanmak geldi. 404 marka kırmızı renkli bi sıvı conta aldım ama karterin nekadar ısınabileceğini tam olarak kestiremiyorum. Aranızda karterin nekadar ısındığını bileniniz varsa çok sevinirim çünkü yetkili servis 1000 dereceye kadar ısınıyordur diye ger.z.ekalıca bi yanıt verince o servise gitmekle nasıl bi hata yaptığımı geçte olsa farkettim. Aranızda karterin en yüksek ulaşabileceği sıcaklık değerini bilen bi arkadaş benimle paylaşırsa çok memnun olurum. şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    70 derece ile 90 derece arasında değişir ama kesinlikle 100 dereceyi bulamaz .eğer bu derecenin üzerine çıkarsa yağın içerisinde kabarcıklanma meydana ve bu durum yağ pompasının hava yaparak yağ basamaz duruma gelmesine neden olur . scoterde benim bildiğim kadarı ile sürekli soğutma var zaten ısının büyük bir kısmı silindir kafasında olur. bunuda fan soğuttuğu için karter dediğim sıcaklıkları geçmez . ama uygulayacağın sıcı conta işe yaramaz . sana tavsiyem : motor yağını boşalt tapa açık olarak motor iki gün yatsın. daha sonra oto yedek parçacılarında satılır .würt endüstriyel balata spreyi al. bir tanede sunfiks al. yanlız bütün bunlardan önce yağın nerden geldiğine iyi bak . spreyle yağ kaçaklarını temizle . sunfıx i kullanım kılavuzuna göre karıştırıp uygula . % 90 kesecektir.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Karter kaç dereceye kadar ısınır bilmem ama o kırmızı sıvı conta arabaların silindir kapaklarında hatta egzozlarda bile kullanıldığına göre o sıcaklığa fazlasıyla dayanır. Yanlış hatırlamıyorsam kırmızı sıvı conta 300 dereceye dayanabiliyordu.

  4. #4
    GÖЯKEM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2010
    Şehir
    İzmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    Gt250R bekliyoRR..
    1000 derece diyen nerdeki servis gideyim bi sıfatına hapşurayım
    BYZ ARABALI ÇOCUK...

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı concorde787 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    70 derece ile 90 derece arasında değişir ama kesinlikle 100 dereceyi bulamaz .eğer bu derecenin üzerine çıkarsa yağın içerisinde kabarcıklanma meydana ve bu durum yağ pompasının hava yaparak yağ basamaz duruma gelmesine neden olur . scoterde benim bildiğim kadarı ile sürekli soğutma var zaten ısının büyük bir kısmı silindir kafasında olur. bunuda fan soğuttuğu için karter dediğim sıcaklıkları geçmez . ama uygulayacağın sıcı conta işe yaramaz . sana tavsiyem : motor yağını boşalt tapa açık olarak motor iki gün yatsın. daha sonra oto yedek parçacılarında satılır .würt endüstriyel balata spreyi al. bir tanede sunfiks al. yanlız bütün bunlardan önce yağın nerden geldiğine iyi bak . spreyle yağ kaçaklarını temizle . sunfıx i kullanım kılavuzuna göre karıştırıp uygula . % 90 kesecektir.
    Karterde delik gibi bir yer varsa sunfix işini görür. Ama karterin motora birleştiği yerden kaçırıyorsa sunfixle olmaz, sıvı contayı karteri açıp, yağı temizleyip karter contasının temas ettiği her yere sürerceksin.

  6. #6

    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    Iraq Ebabil...
    Motosikleti
    Scoo AngeL...
    Aynı DerT Bendede War Benimde Üst Kapaktan Kaçırıyor 150CC Lerde Kronik Bu Galiba Çevremdeki Bütün 150 Cc Scootur'larda Yağ Kaçırma Sorunu War...
    [COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
    Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]

  7. #7
    !Lk£® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2007
    Şehir
    Ankara/Altındağ
    Motosikleti
    YZF R25
    aynı sorun bendede vardı 2 ay öncesine kadar.1 conta mı ne gevçemiş sanırım onu değiştirdi komple halloldu sorun.
    işi bilen biyere gitmeni tavsiye ederim sana.iş bilmeyen servis allem eder gallem eder gene bulamaz sorunu
    Mondial 151RS ( 2009-2010) = 7.500Km
    Honda CBR 125R (2011,2016) = 27.000Km
    Yamaya YZF R25(2016, ∞) = 5550Km

  8. #8

    Üyelik
    12 Kasım 2010
    Motosikleti
    Mondial 151 HS
    Arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim.. Concorde787 dostum eğer sunfix dediğini kullanarak karteri kapatırsam bidaha anca el bombasıyla açılır heralde.. ama çok saol yinede en son çare olacak aklımda tutucam. Bu 1000 derece diyen servis amasyada ve ben zaten hapşurdum suratına Analdığım ve araştırdığım kadarıyla 12000km üstü scooterlarda bu yağ sorunu oluşabiliyormuş. Heleki mondiallerde kronik bi rahatsızlık olduğu söyleniyor.. Öncelikle sıvı contayı yalnız deniycem, olmadı kendi contasına destek olarak kullanıcam, yine olmazsa çift conta deniycem, oda olmazsa sunfix olayı mantıklı, eğer oda olmazsa yeni karter.. Fikir ve bilgisini paylaşan herkeze çok teşekkür ederim. herkeze çok teşekkür ederim.

  9. #9
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    cevap bende motoruma hararet göstergesi takmıştım, müşür karterde idi. çok zorlayınca 140 dereceyi biraz geçiyordu. maksimum 150 olur heral. hadi 10 da benden 160 diyelim
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  10. #10

    Üyelik
    12 Kasım 2010
    Motosikleti
    Mondial 151 HS
    40 da benden olsun 200 .. Demekki sıvı conta yeterince dayanıcak. 20 dk ya kadar yağı boşaltmakla başlıyorum. hadi hayırlısı

  11. #11
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Bu tür çözümlerin taraftarı değilim. O nasıl servismiş ki yağ damlatma sorununu çözememiş ???? . Düzgün bir servis bu kendine, tamirini yaptır. Uğraşma öyle uyduruk çözümlerle.

  12. #12

    Üyelik
    12 Kasım 2010
    Motosikleti
    Mondial 151 HS
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tür çözümlerin taraftarı değilim. O nasıl servismiş ki yağ damlatma sorununu çözememiş ???? . Düzgün bir servis bu kendine, tamirini yaptır. Uğraşma öyle uyduruk çözümlerle.
    Dostum amasyada oturuyorum malesef. Burda öyle namlı bir usta duymadum hiç Hepsi bisiklet tamirinden Motorsiklet tamirine geçmiş Basit çözümcü usta geçinen kişiler. Haklısın Çözüm bukadar basitken yetkili servis bunu yapamadı. Şu an yağ boşaltıyorum, iyice aksın söküp kendim uğraşıcam. Parçalar zaten ucuz, bu uğraşma bana ancak yeni yağ filan dahil, 30 liraya patlar. Ama diğer motor tamircileri karteri komple değiştirmekten bahsedip 270 lira masrafın olur dediler bile.. KArter ön arka kapağı internetten sipariş versem en fazla 80 liraya geliyo 270 ne??
    Ayrıca uzayda yerçekimi olmadığı için tükenmez kalemin çalışmadığını fark eden Nasa, Özel bir kalem üretmek için 7 milyon $ dan fazla para harcayıp, astronotlarına not alabilmeleri için kalem üretmişti. Bir astronotsa 5 cent' e aldığı kurşun kalemle çoktan bu problemi aşmıştı.. Deneseydim ne olurdu acaba demektense, denerim olur biter.. Servise mahkum kalmaktan iyidir..

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Sıvı contayı denedin mi, sorunu çözdün mü bilmiyorum ama eğer henüz denemediysen sıvı contayı orjinal contasıyla beraber kullan daha sağlıklı olacaktır.

  14. #14

    Üyelik
    12 Kasım 2010
    Motosikleti
    Mondial 151 HS
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıvı contayı denedin mi, sorunu çözdün mü bilmiyorum ama eğer henüz denemediysen sıvı contayı orjinal contasıyla beraber kullan daha sağlıklı olacaktır.
    Evet zaten kendi contasına kakviye olarak denedim. Şu anda bi sorun gözükmüyor. Motorda anlayamadığım bi titreşim başladı ama bakalım oda zamanla ortaya çıkar heralde. Yağ damlatma olayı çözüldü. Umarım kalıcı olucaktır.. Saol..

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Eğer şimdi yağ kaçırmıyorsa sonradan da kaçıracağını sanmam. Ben o sıvı contayla arabamın egzantrik kapağındaki yağ kaçağını engelledim ve bir aydır sorun yok. Sanıyorum ki arabadaki yağ basıncı (egzantrik kapağı olsa da) motosikletin karterindeki yağ basıncından daha yüksektir.

  16. #16

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    Silifke
    Motosikleti
    2008 R6
    Alıntı AzRaİL42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı DerT Bendede War Benimde Üst Kapaktan Kaçırıyor 150CC Lerde Kronik Bu Galiba Çevremdeki Bütün 150 Cc Scootur'larda Yağ Kaçırma Sorunu War...
    arkadaşlar üst kafada kaçırma sürekli başımıza geliyor. korkmadan halledebilirsiniz. 4 tane civatası var sökün açın ve hali hazırda satılan oringden alın takın. ayrıca takarken birazda sıvı conta sürün. çünkü aldığınız contada ilerde kaçıracak )) sıvı conta sürer sürmez takmayın bir süre bekleyin contayı ellediğinizde yapışma güçlendiğinde takın kurtulun

  17. #17
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı GÖЯKEM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1000 derece diyen nerdeki servis gideyim bi sıfatına hapşurayım
    öyle kuru kuru olmaz ama...önce genizlerinin iyice dolu olduğuna emin olacak ve 3-4 sefer nefes alıp verdikten sonra tam suratının ortasına olanca gücünle........
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  18. #18

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Ayrıca uzayda yerçekimi olmadığı için tükenmez kalemin çalışmadığını fark eden Nasa, Özel bir kalem üretmek için 7 milyon $ dan fazla para harcayıp, astronotlarına not alabilmeleri için kalem üretmişti. Bir astronotsa 5 cent' e aldığı kurşun kalemle çoktan bu problemi aşmıştı.. Deneseydim ne olurdu acaba demektense, denerim olur biter.. Servise mahkum kalmaktan iyidir..

    Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...#ixzz15le7Rhks
    Hocam bu olay eğer gerçekse biz boşuna hiç birşey ürtemiyoruz diye kafayı yiyoruz.Adamlar demekki üretmeseler hayatları duracak.Biz üretemedigimiz halde piyasalar on numara aktif.

  19. #19
    GÖЯKEM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2010
    Şehir
    İzmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    Gt250R bekliyoRR..
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öyle kuru kuru olmaz ama...önce genizlerinin iyice dolu olduğuna emin olacak ve 3-4 sefer nefes alıp verdikten sonra tam suratının ortasına olanca gücünle........
    o daha güzelmiş hocam akşam akşam ne güldüm varya


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)