Herkese selamlar, motorda silindir ve piston kurumlanması ve diğer kirlenmeleri temizlemek için motoru açmadan bir kimyasalla temizleme yöntemi varmı.
Örnek buji deliğinden sıkılan bir solvet vs.
Teşekkürler
Herkese selamlar, motorda silindir ve piston kurumlanması ve diğer kirlenmeleri temizlemek için motoru açmadan bir kimyasalla temizleme yöntemi varmı.
Örnek buji deliğinden sıkılan bir solvet vs.
Teşekkürler
Var mı hakkatten? Güzel bişey olur ozaman.
neyse boşverin kurumu. sürekli üretiyorsa zaten zararlı motorsağlığı açısından ama bir miktar kurumu atmak istiyorsanız, 2-3 saatlik bir gezide yüksek devirle gitmekte işe yarar
Kelimelerin anlattığı kadarım..
Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...
Yok ya niye yatırsın? Mesela ben WD40 yada zincir temizleme spreyi düşündüm (uygulamadım). Yada başka bir solvent. Sonra çözülen pislik bir hortumla içeriden emdirilerbilir. Yada buji takılmadan marşa basıp dışarı attırılabilir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:07 ----------
Teşekkürler , kimyasalı bulup denemek lazım.
Silindir bloklarini açmadan böyle bi işlem mümkünmü bilmiyorum.
Bu soruya en güzel cevabi _OLD_ (Mustafa abi) verir sanirim.
Fakat kendi kanaatimce yakıt deposuna ilave edilen yanma odasindaki patlamayi güclendiren bir katkı maddesi mevcut. Bunu zaten hepimiz biliyoruz. Lakin bu katkı maddesinin piston yataklarindaki kurumlanmayi temizlermi onu bilmiyorum.
Gerçi piston yataklarinda kurumlanma olurmu onuda bilmiyorum. Çünkü yanma esnasinda bujiden gelen ateşleme sadece piston gömlekleri üzerinde etki yapiyor.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
hava ayarınız düzgünse yanma odasında kurum oluşmaz.
ayar yapıldıktan sonra eğer kurum varsa kendiliğinden temizlenir.
yanma odasında nasıl kurum oluşur? bildiğim kadar yazayım... 1. eğer hava filitresinden bir şekilde toz geçiyorsa piston yüzeyinde ,özellikle sabahları ilk soğuk çalışmada sekmanlardan sızan, emme sibobundan sızan yanma odasına giren soğuk hava ve yakıt karışımı sert ve kahverengimsi bir karbon brikintisi meydana getirir. 2. eğer motor yağınız iyi ve kaliteli deği ise az önce bahsettiğm sekmanlardan piston üzerine sızma (bu sızma motor soğuk iken ve çalışma durumunda emme zamanında olur) süreklilik arz ederse bu da kurumlanmaya neden olur. 3. bozuk karbüratör ayarı özellikle zengin karışım durumunda kurumlanma olur . 4 . yetersiz hava (tıkalı hava filitresi , karbüratör girişini daraltma ) 5. düşük oktan değerli yakıt kullanmak ... bunların hepsi kurumlanmaya neden olur . kurumu atmak istiyorsanınz yapmanız gereken çok basit .uzuun ve zorlu bir ramapayı bir kaç kez tamgaz ve düşük viteste çıkın. böylelikle kaz kelbeğini tam açacaksınız ve yüksek devir nedeni ilede bütün kurum ve partiküller yakılıp dışarı atılır . benzine az bir miktar kaliteli iki zamanlı karıştırısanız (1/100 gibi ) daha iyi bir temizleme sağlarsınız çünkü yağ kurumu temizleyene en iyi kimyasaldır. belki size çok ilginç gelebilir ama mazot bile çok iyi kurum çözmektedir. çünkü mazot en hafif yağ dır
Açıklama için teşekkürler. Son gezimde 130/140 Km süratle ki bu sürat zaten benim makinemin son süratleridir sürekli tam gaz yarım saat kadar yol aldım. Bu durumda sanırım bir temizlenme olmuş olabilir. İki zamanlı yağ karıştırma olayınıda deneyeceğim.
Aslında bu kurum olayından niye şüpheledim onuda yazayım. Motorum'un yakış durumu fabrika verilerine uygun. Sürekli iki kişi yolculuk ederiz ve 100Km de 4 litre yakıyor. (Honda Twister 2004 )
Çekiş, hız vs. de sorunda yok fakat iki seferdir bujiyi söktüğümde kurumlanmış görüyorum. Tabi bu kurumlanma silindir içininde kurumlanması demekmi bilemiyorum. Buji serviste takıldı. Benzin 95 oktan kullanırım. Yani hava karışım ayarları sorunlu olsa mutlaka yakış, çekiş vs. de değişimler olmalı. Fakat buji niçin temiz değil bilemiyorum.
buji ,eğer şehir içerisinde çok sık kullanıyorsanız kurumlanması normaldir. şimdir bir deneme yapın uzun süre bir şehir içi motor kullanım sonrası motorunuzun bujisini sökün .kurumlu olduğunu göreceksiniz. temizlemeden takın. daha sonra uzun bir yolculuğun hemen öncesinde bujinizi tekrar söküp bakın ve hala kurumlu olduğunu göreceksiniz hiç temizlemeden takın. ve uzun yolculuğunuza çıkın (ortalama 150 km gibi). dönüşte motorunuz soğuduktan sonra tekrar bujinizi söküp bakın ve pırıl pırıl olduğunu göreceksiniz.
önemli değil. sadece bildiklerimi yazdım .yardımcı olduysam sevindim.
arkadaşlar ben otomotiv bölümü okuduğum da hocalarımız bize yanma odalarında biriken kurumları bi müddet yüksek devirde kullanım sonucu parçalanarak eksoz manifoldundan dışarı atılmaktadır diye öğretmişti.
bunu denediniz mi bilmiyorum ama düşük devirler yanma odasında kurum birikmesine neden olur diye söylemişti bize...
motorun yakıt karışımında, ateşlemesinde, sekmanlarında, kompresyonunda sorun yok ise herhangi bir kurum temizliğine gereksinim yoktur.
motosiklet yağ yakıyorsa supaplar, bujiler anormal kurum yapar. temizlenmesi ve motorun onarılması elzemdir.
yakıt hava karışımlarında, ateşlemede hatalar var ise zaten performans olarak sorun yaşarsınız.
kurum temizlemesi yapılması gereken tek parça arada bir bujiyi tel fırça ile, enjeksiyonlu motorlarda lambda sensörünü balata spreyi ile temizlemek yeterlidir.
hatta rutin kullanımda egzoz supabındaki kurumlar, olası kompresyon kaçaklarını dahi önleyebilmektedir.
Cevaplarınız için teşekkür ederim.
Motorum 1/8-1/4 gaz aralığında tekliyor. Yüksek devirdeyken gazı ani kıstığımda egzozda patırdama ve patlama oluyor. Buji simsiyah. Motor soğukken jiklesiz çalışıyor. Araştırmalarımdan yanlış anlamadıysam, zengin karışım var. Bu sorunları giderdikten sonra kurum temizleme yapacağım, onun için sormuştum.
Otomobiller için karbon temizliği yapılıyor. Enjektörlerin benzin yerine özel bir sıvıyı almasını sağlayan bir sistem ile 5-10 dk motor çalıştırılıyor.
Motosikletler için hiç duymadım. Bujide kurumlanma yoksa uğraşmana gerek yok.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)