Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yanma odası kurum temizliği

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mehmet cihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda VFR1200X
    Herkese selamlar, motorda silindir ve piston kurumlanması ve diğer kirlenmeleri temizlemek için motoru açmadan bir kimyasalla temizleme yöntemi varmı.
    Örnek buji deliğinden sıkılan bir solvet vs.

    Teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Var mı hakkatten? Güzel bişey olur ozaman.

  3. #3

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    neyse boşverin kurumu. sürekli üretiyorsa zaten zararlı motorsağlığı açısından ama bir miktar kurumu atmak istiyorsanız, 2-3 saatlik bir gezide yüksek devirle gitmekte işe yarar

  4. #4
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...

  5. #5
    mehmet cihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda VFR1200X
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    var ama söylemem çünkü söylersem millet akıl hastanesine yatırır beni
    Yok ya niye yatırsın? Mesela ben WD40 yada zincir temizleme spreyi düşündüm (uygulamadım). Yada başka bir solvent. Sonra çözülen pislik bir hortumla içeriden emdirilerbilir. Yada buji takılmadan marşa basıp dışarı attırılabilir.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:07 ----------

    Teşekkürler , kimyasalı bulup denemek lazım.

  6. #6
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Silindir bloklarini açmadan böyle bi işlem mümkünmü bilmiyorum.
    Bu soruya en güzel cevabi _OLD_ (Mustafa abi) verir sanirim.

    Fakat kendi kanaatimce yakıt deposuna ilave edilen yanma odasindaki patlamayi güclendiren bir katkı maddesi mevcut. Bunu zaten hepimiz biliyoruz. Lakin bu katkı maddesinin piston yataklarindaki kurumlanmayi temizlermi onu bilmiyorum.
    Gerçi piston yataklarinda kurumlanma olurmu onuda bilmiyorum. Çünkü yanma esnasinda bujiden gelen ateşleme sadece piston gömlekleri üzerinde etki yapiyor.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  7. #7
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    hava ayarınız düzgünse yanma odasında kurum oluşmaz.
    ayar yapıldıktan sonra eğer kurum varsa kendiliğinden temizlenir.

  8. #8

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    yanma odasında nasıl kurum oluşur? bildiğim kadar yazayım... 1. eğer hava filitresinden bir şekilde toz geçiyorsa piston yüzeyinde ,özellikle sabahları ilk soğuk çalışmada sekmanlardan sızan, emme sibobundan sızan yanma odasına giren soğuk hava ve yakıt karışımı sert ve kahverengimsi bir karbon brikintisi meydana getirir. 2. eğer motor yağınız iyi ve kaliteli deği ise az önce bahsettiğm sekmanlardan piston üzerine sızma (bu sızma motor soğuk iken ve çalışma durumunda emme zamanında olur) süreklilik arz ederse bu da kurumlanmaya neden olur. 3. bozuk karbüratör ayarı özellikle zengin karışım durumunda kurumlanma olur . 4 . yetersiz hava (tıkalı hava filitresi , karbüratör girişini daraltma ) 5. düşük oktan değerli yakıt kullanmak ... bunların hepsi kurumlanmaya neden olur . kurumu atmak istiyorsanınz yapmanız gereken çok basit .uzuun ve zorlu bir ramapayı bir kaç kez tamgaz ve düşük viteste çıkın. böylelikle kaz kelbeğini tam açacaksınız ve yüksek devir nedeni ilede bütün kurum ve partiküller yakılıp dışarı atılır . benzine az bir miktar kaliteli iki zamanlı karıştırısanız (1/100 gibi ) daha iyi bir temizleme sağlarsınız çünkü yağ kurumu temizleyene en iyi kimyasaldır. belki size çok ilginç gelebilir ama mazot bile çok iyi kurum çözmektedir. çünkü mazot en hafif yağ dır

  9. #9
    mehmet cihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda VFR1200X
    Alıntı concorde787 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanma odasında nasıl kurum oluşur? bildiğim kadar yazayım... 1. eğer hava filitresinden bir şekilde toz geçiyorsa piston yüzeyinde ,özellikle sabahları ilk soğuk çalışmada sekmanlardan sızan, emme sibobundan sızan yanma odasına giren soğuk hava ve yakıt karışımı sert ve kahverengimsi bir karbon brikintisi meydana getirir. 2. eğer motor yağınız iyi ve kaliteli deği ise az önce bahsettiğm sekmanlardan piston üzerine sızma (bu sızma motor soğuk iken ve çalışma durumunda emme zamanında olur) süreklilik arz ederse bu da kurumlanmaya neden olur. 3. bozuk karbüratör ayarı özellikle zengin karışım durumunda kurumlanma olur . 4 . yetersiz hava (tıkalı hava filitresi , karbüratör girişini daraltma ) 5. düşük oktan değerli yakıt kullanmak ... bunların hepsi kurumlanmaya neden olur . kurumu atmak istiyorsanınz yapmanız gereken çok basit .uzuun ve zorlu bir ramapayı bir kaç kez tamgaz ve düşük viteste çıkın. böylelikle kaz kelbeğini tam açacaksınız ve yüksek devir nedeni ilede bütün kurum ve partiküller yakılıp dışarı atılır . benzine az bir miktar kaliteli iki zamanlı karıştırısanız (1/100 gibi ) daha iyi bir temizleme sağlarsınız çünkü yağ kurumu temizleyene en iyi kimyasaldır. belki size çok ilginç gelebilir ama mazot bile çok iyi kurum çözmektedir. çünkü mazot en hafif yağ dır
    Açıklama için teşekkürler. Son gezimde 130/140 Km süratle ki bu sürat zaten benim makinemin son süratleridir sürekli tam gaz yarım saat kadar yol aldım. Bu durumda sanırım bir temizlenme olmuş olabilir. İki zamanlı yağ karıştırma olayınıda deneyeceğim.

    Aslında bu kurum olayından niye şüpheledim onuda yazayım. Motorum'un yakış durumu fabrika verilerine uygun. Sürekli iki kişi yolculuk ederiz ve 100Km de 4 litre yakıyor. (Honda Twister 2004 )

    Çekiş, hız vs. de sorunda yok fakat iki seferdir bujiyi söktüğümde kurumlanmış görüyorum. Tabi bu kurumlanma silindir içininde kurumlanması demekmi bilemiyorum. Buji serviste takıldı. Benzin 95 oktan kullanırım. Yani hava karışım ayarları sorunlu olsa mutlaka yakış, çekiş vs. de değişimler olmalı. Fakat buji niçin temiz değil bilemiyorum.

  10. #10

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    buji ,eğer şehir içerisinde çok sık kullanıyorsanız kurumlanması normaldir. şimdir bir deneme yapın uzun süre bir şehir içi motor kullanım sonrası motorunuzun bujisini sökün .kurumlu olduğunu göreceksiniz. temizlemeden takın. daha sonra uzun bir yolculuğun hemen öncesinde bujinizi tekrar söküp bakın ve hala kurumlu olduğunu göreceksiniz hiç temizlemeden takın. ve uzun yolculuğunuza çıkın (ortalama 150 km gibi). dönüşte motorunuz soğuduktan sonra tekrar bujinizi söküp bakın ve pırıl pırıl olduğunu göreceksiniz.

  11. #11
    mehmet cihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda VFR1200X
    Alıntı concorde787 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    buji ,eğer şehir içerisinde çok sık kullanıyorsanız kurumlanması normaldir. şimdir bir deneme yapın uzun süre bir şehir içi motor kullanım sonrası motorunuzun bujisini sökün .kurumlu olduğunu göreceksiniz. temizlemeden takın. daha sonra uzun bir yolculuğun hemen öncesinde bujinizi tekrar söküp bakın ve hala kurumlu olduğunu göreceksiniz hiç temizlemeden takın. ve uzun yolculuğunuza çıkın (ortalama 150 km gibi). dönüşte motorunuz soğuduktan sonra tekrar bujinizi söküp bakın ve pırıl pırıl olduğunu göreceksiniz.
    Evet kontrol ettiğimde şehir içi ve kısa sürüşlerdi. Deneyeceğim, teşekkürler.

  12. #12

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    önemli değil. sadece bildiklerimi yazdım .yardımcı olduysam sevindim.

  13. #13
    eray_uluyazı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2010
    Şehir
    ataşehir, istanbul
    Motosikleti
    '07 HONDA CBF 500 (adriana ;)
    arkadaşlar ben otomotiv bölümü okuduğum da hocalarımız bize yanma odalarında biriken kurumları bi müddet yüksek devirde kullanım sonucu parçalanarak eksoz manifoldundan dışarı atılmaktadır diye öğretmişti.
    bunu denediniz mi bilmiyorum ama düşük devirler yanma odasında kurum birikmesine neden olur diye söylemişti bize...

  14. #14

    Üyelik
    10 Ocak 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    2003 Kanuni Seyhan 125
    Alıntı concorde787 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kurumu atmak istiyorsanız yapmanız gereken çok basit. Uzun ve zorlu bir rampayı bir kaç kez tam gaz ve düşük viteste çıkın. Böylelikle kaz kelebeğini tam açacaksınız ve yüksek devir nedeni ile de bütün kurum ve partiküller yakılıp dışarı atılır.
    "Düşük viteste" derken, örneğin 5 vitesli motorda rampayı 1. veya 2. viteste mi çıkmak gerekir?

  15. #15
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı seyhan125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Düşük viteste" derken, örneğin 5 vitesli motorda rampayı 1. veya 2. viteste mi çıkmak gerekir?
    Evet aynen öyle demiş arkadaşta, arasura sürat yaparsanız motorla veya 1 den 5 e kadar tam devirde veya arasıra yüksek devirde motoru kullanırsanız aynı işi görür ki durduk yere kurum yapmaz motor sürekli 10 km hızla gitmiyorsanız...
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  16. #16

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    motorun yakıt karışımında, ateşlemesinde, sekmanlarında, kompresyonunda sorun yok ise herhangi bir kurum temizliğine gereksinim yoktur.

    motosiklet yağ yakıyorsa supaplar, bujiler anormal kurum yapar. temizlenmesi ve motorun onarılması elzemdir.

    yakıt hava karışımlarında, ateşlemede hatalar var ise zaten performans olarak sorun yaşarsınız.

    kurum temizlemesi yapılması gereken tek parça arada bir bujiyi tel fırça ile, enjeksiyonlu motorlarda lambda sensörünü balata spreyi ile temizlemek yeterlidir.

    hatta rutin kullanımda egzoz supabındaki kurumlar, olası kompresyon kaçaklarını dahi önleyebilmektedir.

  17. #17

    Üyelik
    10 Ocak 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    2003 Kanuni Seyhan 125
    Cevaplarınız için teşekkür ederim.

    Motorum 1/8-1/4 gaz aralığında tekliyor. Yüksek devirdeyken gazı ani kıstığımda egzozda patırdama ve patlama oluyor. Buji simsiyah. Motor soğukken jiklesiz çalışıyor. Araştırmalarımdan yanlış anlamadıysam, zengin karışım var. Bu sorunları giderdikten sonra kurum temizleme yapacağım, onun için sormuştum.

  18. #18
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Otomobiller için karbon temizliği yapılıyor. Enjektörlerin benzin yerine özel bir sıvıyı almasını sağlayan bir sistem ile 5-10 dk motor çalıştırılıyor.
    Motosikletler için hiç duymadım. Bujide kurumlanma yoksa uğraşmana gerek yok.

  19. #19

    Üyelik
    10 Ocak 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    2003 Kanuni Seyhan 125
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Otomobiller için karbon temizliği yapılıyor. Enjektörlerin benzin yerine özel bir sıvıyı almasını sağlayan bir sistem ile 5-10 dk motor çalıştırılıyor. Motosikletler için hiç duymadım. Bujide kurumlanma yoksa uğraşmana gerek yok.
    Cevabınız için teşekkürler. Bujide kurumlanma var, simsiyah. Ayrıca geçen gün bir başka tamirat sebebiyle egzozu sökmek zorunda kalmıştık, egzozun silindire girdiği yerin içerisini kontrol ettiğimde içeride de kurumlanma tespit ettim. Motor yeni yapıldı, daha 1.500 km'de.

  20. #20

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı seyhan125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevabınız için teşekkürler. Bujide kurumlanma var, simsiyah. Ayrıca geçen gün bir başka tamirat sebebiyle egzozu sökmek zorunda kalmıştık, egzozun silindire girdiği yerin içerisini kontrol ettiğimde içeride de kurumlanma tespit ettim. Motor yeni yapıldı, daha 1.500 km'de.
    buji fotosu atabilir misin?


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)