Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

hyosung gt 650 comet talaş problemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    crazzy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2006
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    vfr 800
    arkadaşlar selam
    geçenlerde motorun yagını degiştirirken karterdeki yag tıpasını açtım tıpa mıknatıslı oldugundan bir sürü demir talaşı yapışmış bu durum bana anormal geldi birde sizin fikrinizi almak istedim bu olay normal midir anormal mi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    çok normal değil. muhtemelen şanzıman dişli vb yerlerden kırpılıyor. çok zararlı motor sağlığı açısından

  3. #3
    crazzy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2006
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    vfr 800
    birde şöyle bi durum var benim vitesler zor geçiyor motor vitesde iken rolantide gitmeye çalışıyor muhtemelen şanzıman dişlilerini sıyırıyor olabilir aşınmadan dolayı mıdır aceb

  4. #4

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı crazzy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    birde şöyle bi durum var benim vitesler zor geçiyor motor vitesde iken rolantide gitmeye çalışıyor muhtemelen şanzıman dişlilerini sıyırıyor olabilir aşınmadan dolayı mıdır aceb
    şöyle anlatayım. 2 adet şanzıman mili var bunlarda dişliler birbiri üzerine basıyorlar. bu milleri kenarlarda bloğa sabitleyip döndürenlerse rulmanlar.

    vites atarken debriyaja basmamızdaki amaç bu iki milin birbirine ağırlık yapmasını engellemek.rulmanlar boşluk yapmışsa debriyaja bastığında rulmanlar boşluklu olduğu için debriyaj tası yalpalar ve tam ayıramaz. şanzıman mili de boşa çıkmaz yük altında olur ve vitesin zor geçer.


    eğer şu an viteslerin çok çok sert değilse ve çıkan talaş 1-2 ayçekirdeği toplamı kadarsa idare eer ama ileride dişlilerin biri uğuldamaya başlar ve rulmanlar boşluklu olduğundan dişli boşlukla moment alıp kırılır.tabi ilerde


    şimdilik idare et veya kore malı rulmanlar japon mallarıyla değiştir motoru komple sötürüp.

    şanzımanı değişmene gerek kalmaz en kaliteli rulmanları takarsan. rulmancıdan al,

    o zaman viteslerinin nasıl yumuşadığını görürsün. bazen debriyaj tasının da değişmesi lazımdır.











    son olarak debriyaj halatının tam kavradğını kontrol et. gevşek halatsa yine talaş ve zor geçme olur


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)