arkadaşlar selam
geçenlerde motorun yagını degiştirirken karterdeki yag tıpasını açtım tıpa mıknatıslı oldugundan bir sürü demir talaşı yapışmış bu durum bana anormal geldi birde sizin fikrinizi almak istedim bu olay normal midir anormal mi
arkadaşlar selam
geçenlerde motorun yagını degiştirirken karterdeki yag tıpasını açtım tıpa mıknatıslı oldugundan bir sürü demir talaşı yapışmış bu durum bana anormal geldi birde sizin fikrinizi almak istedim bu olay normal midir anormal mi
çok normal değil. muhtemelen şanzıman dişli vb yerlerden kırpılıyor. çok zararlı motor sağlığı açısından
birde şöyle bi durum var benim vitesler zor geçiyor motor vitesde iken rolantide gitmeye çalışıyor muhtemelen şanzıman dişlilerini sıyırıyor olabilir aşınmadan dolayı mıdır aceb
şöyle anlatayım. 2 adet şanzıman mili var bunlarda dişliler birbiri üzerine basıyorlar. bu milleri kenarlarda bloğa sabitleyip döndürenlerse rulmanlar.
vites atarken debriyaja basmamızdaki amaç bu iki milin birbirine ağırlık yapmasını engellemek.rulmanlar boşluk yapmışsa debriyaja bastığında rulmanlar boşluklu olduğu için debriyaj tası yalpalar ve tam ayıramaz. şanzıman mili de boşa çıkmaz yük altında olur ve vitesin zor geçer.
eğer şu an viteslerin çok çok sert değilse ve çıkan talaş 1-2 ayçekirdeği toplamı kadarsa idare eer ama ileride dişlilerin biri uğuldamaya başlar ve rulmanlar boşluklu olduğundan dişli boşlukla moment alıp kırılır.tabi ilerde
şimdilik idare et veya kore malı rulmanlar japon mallarıyla değiştir motoru komple sötürüp.
şanzımanı değişmene gerek kalmaz en kaliteli rulmanları takarsan. rulmancıdan al,
o zaman viteslerinin nasıl yumuşadığını görürsün. bazen debriyaj tasının da değişmesi lazımdır.
son olarak debriyaj halatının tam kavradğını kontrol et. gevşek halatsa yine talaş ve zor geçme olur
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)