Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

jawa 350 ts şarj

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Motosikleti
    jawa 350 ts since 1990
    merhaba
    ben ardahanda bir ts 350 kullanıcıısıyım (2 haftalık)
    yoğun bir araştırma neticesinde bu motorların genel şarj probleminin şase ve konjoktör denilen parçadan kaynaklandığını gördüm , konyada bir ustadan aldığım yardımla şarj yatağından başladım diyot tablosuna kadar hepsini inceledim

    1) Şarj yatağındaki kömürlere aküyü temas ettirince kıvılccım veriyor ustanın anlattılarından anladığım kadarı ile orada sorun yok
    2) diyot tablosundaki tüm dirençleri tv tamircisinde ölçtürdüm sorun görünmüyor
    3) konjöktörüde denedik 12 volt aki ile açıp kapatıyor ondada sorun yok gibi

    denemediğim bir yarımm ay şeklinde tırtırlı bir parça kaldı üzerinde oksitlenme var

    ama benim tahminim sıkıntı şase yaapmasından zira her zaman olmuyor bazen rolantide çok düzenli çalışırken bazwn 3000-4000 devirde iken çekişten düşebiliyor

    far arkasındaki elektrik tesisatında çık ek yeri var
    şimdi ben bu kabloları ana üreteç neresi ise ordan başlayarak yenilemek istesem içinden çıkmama yardım edecek bi yardımınız olabilirmi , bir ikinci sorumda o konjöktörün açılıp kapanma sesini test etmek için ne yapmam lazım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Motosikleti
    jawa 350 ts since 1990
    sorunun kesinlikle kısa devreden kaynaklandığını düşünüyorum , bu sinyallere fara ve gözsterge lambalarına giden kabloların soketli hazır bir formu yokmu , yardımMmM

  3. #3

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Motosikleti
    jawa 350 ts since 1990
    bu elektrik işini hasbel kader hallaettim , şimdide motor gaz yemiyor
    gaza yüklendiğimde belli bi devre kadar çıkıor sonra gaz kesiyor
    sanki kesik kesik gaz veriyomuş gibi tekliyormuş gibi çalışıyor
    yardım edebilecek kimse yokmu

  4. #4
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Merhabalar...Benzer sorunu geçen hafta bende yaşadım...
    Motorunuz çalışırken akü başlığını söktüğünüzde çalışmaya devam ediyor mu? Voltmetre ile motor çalışırken ölçüm yaptınız mı? Benim sorunum da aynı idi ve arıza devam ederken yaptığımız ölçümlerde, akü takılı ilen 11-10 volt arası, akü çıkıkken 3.5 volt okunmuş ve sorun konjektör tablosundan olduğu söylenmişti. Ancak kömürleri kontrol etmek istediğimde, platin tablosunun üzerinden geçen kabloların, sıcağa bağlı olarak eriyerek şase yaptığını, böylece kısadevre olduğunu görmüştük. Bunu düzeltince, motorda, akü takılı iken 12 volt, akü devre dışı iken 14.5 volt değer okuduk ve sorun düzeldi.
    Öncelikle voltmetre ile konjektör tablosu öncesi voltajın 14 volt ve üzeri alınıp alınmadığını kontrol edin. akabinde konjektör arızalı ise tofaşlardaki kullanılan konjektörün sorunu çözdüğünü duymuştum. bu konuda bir bilgi alırsam size hemen iletirim.
    Jawa 350 TS...Asya 125 T


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)