Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

VFR800 de ilginç arıza !

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    04 Ocak 2007
    Şehir
    9 ay ankara 2 ay aywalik 1ay ordu :))
    Motosikleti
    Honda vfr800
    Herkese merabalar arkadaşlar , bugün başıma ilginç bi durum geldi herzaman çok güvendiğim beni yolda bırakmaz dediğim vfr800 üm bir anda pes dedi , teknik olarak sorum ise şudur . Olay sırasına göre aynen şöyle ; Motorumla her yazın olduğu gibi Ankara İzmir oradanda Dikiliye yazlığa gidecektim , Ankara , İzmir ve Dikiliye kadar hiç bir sorunum yoktu tıkır tıkır çalışıyordu , fakat ilginçtir ki son durağa 1 km kala fotoğraf için durduğumda motor bidaha çalışmamak üzere sustu. Motoru durdurdum. ve tekrar çalıştırmak için kontağı çevirdiğimde benzin pompasından bir kaç sn liğine gelip sonradan susan ses te çok farklı bir ton vardı ve hiç susmuyordu , göstergem de herşey normaldi fakat ABS lambası normal yanması gerekirken sönük yanıyordu , ön farlarım sönmüştü , motorun sinyalleri sürekli olarak ve çok düşük bir parlaklıkta yanıyordu ve marşa bastığımda motor gayet güzel marş basıyor ama çalışmıyordu elektrik devrelerinde ki sapıtma üzerine durumun elektrik sistemiyle alakalı olabileceğini düşünüp sigorta ve bağlantı yerlerini kontrol edip temizledim ama sorun çözülmedi , biryerlerde kısa devre olması böyle bir duruma sebebiyet verirmi motorda teknik bir arıza olduğunu düşünmüyorum çünkü elektrik sistemindeki arızalar bu modellerde immobiliser i devreye sokup motorun kitlenmesine ve çalışmamasına neden olabiliyor , fakat durup dururken kupkuru havada neden böyle bir sorun çıktı anlamadım acaba beyin demi bir sorun var yada bu sorunun kaynağı ne olabilir , fikri olan arkadaşlardan yardım bekliyorum . Motoru İzmire götürtcem baktırmaya fakat kafama çok takıldı bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum şimdiden herkese teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Öncelikle geçmiş olsun, Bujilerinde ateşleme var mı? Bunu bujiyi söküp pipoya takarak motor bloğunun görünmeyen bi yerine değdirerek anlayabilirsin. Eğer ateşleme yoksa elektrik arızası. Fazla marşa basma aküyü bitirirsin, teknik yardım al. Tahminim statör veya statör okuyucunda arıza olması...
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  3. #3
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    benzeri başıma gelmişti, biryerlerde kısa devre var tahminimce. bakabildiğin kabloları kontrol et yanık vs varmı diye.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  4. #4
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    motorun arıza tespit sistemi nasıldır bilmiyorum. arkadaşımın er-6 dan öğrendiğim kadarıyla bir kabloya şase yaptırır gibi yöntemle göstergede arıza kodu çıkarttırıp, o kodun ne manaya geldiğinide servis kataloğundan öğrenilebiliyor. eğer senin motorunda bu tip bir arızayı gösterme özelliği varsa ve nasıl yapıldığını biliyorsan öncelikle onu bir dene. yok eğer illa serviste makineye bağlanacak bişey ise ona birşey diyemem. seninde dediğin gibi immobilizer kitlediği için çalışmıyor olabilir ama diğer belirtiler göz önüne alınınca beyinde problem olma ihtimalide mevcut. immobilizer bazen manyetik alandan etkilenip sorun çıkarabilir, bikaç defa otomobillerde karşılaştık. sorunu immobilizer kodunu girerek çözüyoruz fakat motosiklette durum nedir bilmiyorum. servisi arayıp danışmak en doğrusu olacaktır, söz konusu motor vfr800 olunca yapılacak bir hatanın fazlasıyla masraf olarak döneceğini zaten en iyi sen biliyorsun. elektronik hayatımızı çok kolaylaştırıp zevkli hale getirsede bazen böyle can sıkabiliyor. geçmiş olsun, umarım fazla sorun ve masraf çıkaracak birşey değildir.

  5. #5
    istanbulccc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    VFR 800
    Alıntı sheltox adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese merabalar arkadaşlar , bugün başıma ilginç bi durum geldi herzaman çok güvendiğim beni yolda bırakmaz dediğim vfr800 üm bir anda pes dedi , teknik olarak sorum ise şudur . Olay sırasına göre aynen şöyle ; Motorumla her yazın olduğu gibi Ankara İzmir oradanda Dikiliye yazlığa gidecektim , Ankara , İzmir ve Dikiliye kadar hiç bir sorunum yoktu tıkır tıkır çalışıyordu , fakat ilginçtir ki son durağa 1 km kala fotoğraf için durduğumda motor bidaha çalışmamak üzere sustu. Motoru durdurdum. ve tekrar çalıştırmak için kontağı çevirdiğimde benzin pompasından bir kaç sn liğine gelip sonradan susan ses te çok farklı bir ton vardı ve hiç susmuyordu , göstergem de herşey normaldi fakat ABS lambası normal yanması gerekirken sönük yanıyordu , ön farlarım sönmüştü , motorun sinyalleri sürekli olarak ve çok düşük bir parlaklıkta yanıyordu ve marşa bastığımda motor gayet güzel marş basıyor ama çalışmıyordu elektrik devrelerinde ki sapıtma üzerine durumun elektrik sistemiyle alakalı olabileceğini düşünüp sigorta ve bağlantı yerlerini kontrol edip temizledim ama sorun çözülmedi , biryerlerde kısa devre olması böyle bir duruma sebebiyet verirmi motorda teknik bir arıza olduğunu düşünmüyorum çünkü elektrik sistemindeki arızalar bu modellerde immobiliser i devreye sokup motorun kitlenmesine ve çalışmamasına neden olabiliyor , fakat durup dururken kupkuru havada neden böyle bir sorun çıktı anlamadım acaba beyin demi bir sorun var yada bu sorunun kaynağı ne olabilir , fikri olan arkadaşlardan yardım bekliyorum . Motoru İzmire götürtcem baktırmaya fakat kafama çok takıldı bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum şimdiden herkese teşekkürler

    Yanılmıyorsam immobilizer değil, çünkü immobilizer ateşleme sistemini kesiyor yani ışıkların normal olarak yanması lazımdı. VFR kolay kolay arıza çıkaran bir motosiklet değil, he ne kadar elektronik bir yapıda olsada. Servise göstermekte fayda var, geçmiş olsun.
    Kawasaki Ninja 250r: 0/13.000km, VFR 800:13.000/ --- km

  6. #6
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Teknolojik motorun arızası da teknolojik oluyor. Bana da beyinde problem olabilir gibi geldi, baksana kafayı yemiş sanki motor.
    Servise göstermen en mantıklısı.

  7. #7
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    motorun aküsünü en son ne zaman değiştirdiniz acaba?
    düşük amperde sebep verebilir bu tarz şeylere
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  8. #8
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    muhtemelen işe yaramıyacaktır fakat, akü kutup başını kısa bir süre söküp geri takmayı dene istersen.

  9. #9
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Bahsettiklerinden aklıma gelen bir iki şeyi paylaşayım.
    1)Akü kafalarındaki temassızlık,oksidasyon,akü (-) kablosunun şase bağlantı noktasındaki temassızlığı,(+) kablosunun sigorta tablosuna ana girişindeki bir temassızlık.
    2)Hondalarda sık rastlanan engine on-off switch problemi
    3)Ana beyin soketindeki korozyon.
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  10. #10

    Üyelik
    04 Ocak 2007
    Şehir
    9 ay ankara 2 ay aywalik 1ay ordu :))
    Motosikleti
    Honda vfr800
    cevaplarınız için teşekkürler arkadaslar dediklerinizin hepsini yolda kaldığım an tek tek grenajı söküp ne kadar soket warsa ana soketlerde dahil temizleyip pas çözücü ilede korozyonun alıp tekrar denedim fakat fayda vermedi , honda tesisatın biyerinde kısa devre olabileceğini söylüyor , beyinde pek bir arıza ihtimali vermediler bu konuda çok dayanıklıymış güya , 4 gözle motoru gelip alıcak arkadaşları bekliyorum arıza nedir acaba çok merak ettim bakalım ne çıkarcak sevgili vfr'm başıma
    yanakadam bunu beğendi.

  11. #11
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    platin meme yapmış olabilir
    dedik sana xt al
    Palakadir bunu beğendi.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  12. #12

    Üyelik
    04 Ocak 2007
    Şehir
    9 ay ankara 2 ay aywalik 1ay ordu :))
    Motosikleti
    Honda vfr800
    heryerde karşıma çıkman pis xt ciler ehuheueoeheu insan önce bi geçmiş olsun der değilmi

  13. #13
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Geçmiş olsun.

    Bujı,buji kabloları vs. bakın diyeceğim ama malzeme açısından tedarikli olmak lazım.

    Farlar,sinyaller sönük yanıyor fakat marş basıyor diyorsunuz. Marş yeterli gücü alamıyor mu acaba? Akünüzü bir ölçtürseniz. Aküde sıkıntı yoksa bujileri bir kontrol etseniz.

    Yanılmıyorsam belli bir süre çalıştıktan sonra bujilerin porseleni çatlıyor ve bundan mütevellit motor çalışmayabiliyor.

    İnşallah büyük bir sorun ile de karşılaşmazsınız.
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  14. #14
    cagriaksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Harley-Davidson XL883R
    dostum öncelikle geçmiş olsun, bahsettiklerinden yola çıkarak anladığım kadarı ile elektrik aksamındaki bileşenlerden birtanesi fazla akım çekiyor gibi gözüküyor. benzin pompasından değişik ses gelmeside bunu gösteriyor olabilir, sonuçta ışıklar az çalışıyor ve benzin pompan farklı ses veriyor, yeterince akım çekemediği için yeterli basınç yaratamıyor olabilir yakıt üzerinde. regülatöründe bir arıza olabilir belkide, sıcaktan dolayı arızalanmış ta olabilir belki başka bişey. banada beyin gibi gelmedi, çok basit birşeymiş gibi duruyor hatta ama bazen gözümüzün önündeki arızayı çok alakasız yerlerde arayabiliyoruz

    vlad1462 arkadaşımızın da dediği gibi benim er6 da servis konektörü var, kontak kapalıyken şaseye temas ettirip sonra kontağı açıyorsun, FI ışığını yakıp söndürerek sana mors alfabesi ile hata kodu veriyor motor. hata kodu kataloğundan hatanın ne olduğunu tespit ediyorsun sonra. senin motorundada muhtemelen böyle bir özellik vardır. biraz google dan araştır istersen.

    vfr800 gibi evladiyelik makinelerin saçma sapan arızalar vermesi çok üzücü... tekrar geçmiş olsun hocam

  15. #15

    Üyelik
    04 Ocak 2007
    Şehir
    9 ay ankara 2 ay aywalik 1ay ordu :))
    Motosikleti
    Honda vfr800
    Alıntı cagriaksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum öncelikle geçmiş olsun, bahsettiklerinden yola çıkarak anladığım kadarı ile elektrik aksamındaki bileşenlerden birtanesi fazla akım çekiyor gibi gözüküyor. benzin pompasından değişik ses gelmeside bunu gösteriyor olabilir, sonuçta ışıklar az çalışıyor ve benzin pompan farklı ses veriyor, yeterince akım çekemediği için yeterli basınç yaratamıyor olabilir yakıt üzerinde. regülatöründe bir arıza olabilir belkide, sıcaktan dolayı arızalanmış ta olabilir belki başka bişey. banada beyin gibi gelmedi, çok basit birşeymiş gibi duruyor hatta ama bazen gözümüzün önündeki arızayı çok alakasız yerlerde arayabiliyoruz

    vlad1462 arkadaşımızın da dediği gibi benim er6 da servis konektörü var, kontak kapalıyken şaseye temas ettirip sonra kontağı açıyorsun, FI ışığını yakıp söndürerek sana mors alfabesi ile hata kodu veriyor motor. hata kodu kataloğundan hatanın ne olduğunu tespit ediyorsun sonra. senin motorundada muhtemelen böyle bir özellik vardır. biraz google dan araştır istersen.

    vfr800 gibi evladiyelik makinelerin saçma sapan arızalar vermesi çok üzücü... tekrar geçmiş olsun hocam
    teşekkürler dostum , evet akım azalması mevcut ama bu akünün zayıflığıyla alakası yok akü gayet iyi durumda marşıda gayet hızlı döndürüyor sinyalleri yakınca gösterge ekranındaki lambalar sınyalle beraber yanıp sönüyor bazen motoru sarsınca , benzin pompaso daha hızlı çalışıyor sesi tizleşiyor ve göstergede sönük yanan abs lambasıda gayet canlı yanıyor ama tabiki motor çalışmıyor yada çalışır çaılşmaz elektrik keser gibi stop ediyor , umarım ve inşallah tesisatta bi yerde basit bi arıza vardır , bu arada bi dergide okumuştum 30.000 km civarı vfr konjektörlerini kontrol edin çünkü bozulup sizi yolda bırakabilir diyordu şimdi bu arızayla beraber konjektörde olası bi arıza ihtimali artıyor ...

  16. #16
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Ben engine on-off switch i diyorum .Sonucu yazarsan sevinirim.Geçmiş olsun.
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  17. #17
    cagriaksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Harley-Davidson XL883R
    konjektöründe bir arıza var ise eyvah eyvah...

    motoru salladığında ses değişiyor gibi oluyor dediğin için aklıma şöyle bir yorum geliyor, benzin pompası veya şamandıranın kablolarında bir temazsızlık söz konusu veya kısa devre söz konusu olabilirmi? bu çok tehlikeli bir durum olabilir, zira şamandıra (ve bildiğim kadarı ile pompa) deponun içinde olduğundan dolayı bir ark oluşacak olursa benzinin parlamasına sebep olabilir. inşallah böyle bir sorun değildir...

    google da biraz araştırma yapıp aslında vfr800 ün elektrik şemasını bulmak lazım, başlangıç için bir fikir verebilir.

  18. #18
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Konjektorun arizali ise akun bellir bir zamandan sonra sarj etmemistir ve akun bitmistir. Bitik aku ile gosterge yanip soner ama dedigin gibi , farlar mars esnasinda yanip soner ve benzin pompasi duzensiz ses verir. Benzin pompasi ciddi enerji tuketen bir parcadir. Akunu direk olcutur zaten bitik ise dedigin her sey konjektor ve diger olaylari acikliyor.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  19. #19

    Üyelik
    04 Ocak 2007
    Şehir
    9 ay ankara 2 ay aywalik 1ay ordu :))
    Motosikleti
    Honda vfr800
    işin ilginç tarafı marşa bastığımda gayet akünün güçlü olduğunu anlıyorsun marş motoru gayet hızlı dönüyor , az bile bir azalma olsaydı ilk marşta insan anlar marş motorunun sesinden akünün durumunu benimde kafamı kurcaladı iyice yarın servis ne dicek sonuç olarak ip le çekiyorum umarım kabloların arasına bikaç yüz TL sıkışmamıştır

  20. #20
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    FI ışıgın kaç kere yanıp sönüyor ??
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler