Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Aprilia Pegaso 650 yağ değişimi ve sonrası..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Selam,

    150 km önce motorumun ilk yağ ve filtre değişimini Kadıköy Mert (ferco yetkili) ustada yaptım.
    Motorex marka 10/40 yağ ve filtre değişiminden sonra motorda tuhaflıklar başladı. Arka fren haddinden daha yukarda kilitlenmeye başladı, debriyaj daha üstte kavramaya başladı.
    3. vitesten bir anda 1. vitese indi, boşa alırken çok zorlanıyorum ayrıca.

    Debriyaja basıp ileri geri hareket ettirmek istediğim zaman ise vites sanki yarım kalıyor gibi ileri geri zor hareket ediyor. Boş ışığını gördüğüm zaman çalıştırıp vitese aldığım zaman debriyajı bırakmadan stop eti.
    Çalıştırmak istediğim zaman ise elim debriyajda olsun yada vites boşta olsun motor ileri atlıyor, yani viteste kalıyor gibi sanki.

    Boşa almak için çok uğraşıyorum, yukarı aşağı epeyce zorluyor beni, motoru hareket ettirdiğim zaman düzeliyor.

    Nedir bunlar sizce arkadaşlar? Yardımcı olur musunuz lütfen..!

    Ayrıca arka fren müşürüde bozuk sanırım, renault 5 uyar diye bazı konular okumuştum ama kaç model renault 5 yada nasıl bir müşür?
    Ürün kodu felan varsa yardımlarınızı rica ederim.

    Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Acikcasi Italyan motorda castroldan baska yag kullanma. Eger serviste kimse debriyaj telinin ayari ile oynamadi ise, yagini hemen castrol ile degistir. Telin ayar konusunu servise sor.

    Renault 5 ler hep ayni kasa idi zaten fren musru tek tiptir. Modelin bir onemi olacagini sanmiyorum. Kendi motorununkini sok ve parcacida karsilastir. Kompas ile olcmen sana yardimci olacaktir. Sonucta tum fren musurleri ayni calisir , farklilik olculerinde ve vidalarindadir.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  3. #3

    Üyelik
    14 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acikcasi Italyan motorda castroldan baska yag kullanma. Eger serviste kimse debriyaj telinin ayari ile oynamadi ise, yagini hemen castrol ile degistir. Telin ayar konusunu servise sor.

    Renault 5 ler hep ayni kasa idi zaten fren musru tek tiptir. Modelin bir onemi olacagini sanmiyorum. Kendi motorununkini sok ve parcacida karsilastir. Kompas ile olcmen sana yardimci olacaktir. Sonucta tum fren musurleri ayni calisir , farklilik olculerinde ve vidalarindadir.
    Teşekkür ederim,
    Yağ henüz yeni ama değiştirmem gerekirse tabikide seve seve değiştiririm.
    Müşür tek model ise sorun yok

  4. #4
    rasta07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2008
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    NT700 v Deauville
    Yağ markası filan farketmez , hepsi aynıdır , değerleri tuttuktan sonra gerisi sıkıntı yaratmaz...

    Benim F650 ile aynı motoru kullanıyor diye biliyorum , bende geçen ay 10\40 yağ ile değiştirdim , ben dediğin sorunları yaşamadım , debriyaj balatasını değiştirmen de gerekebilir...

    Yalnız biryer de 10\40 ın ince gelerek sıkıntı yarattığını okumuştum , oyönde araştırmakta yarar var ...

  5. #5

    Üyelik
    14 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı rasta07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ markası filan farketmez , hepsi aynıdır , değerleri tuttuktan sonra gerisi sıkıntı yaratmaz...

    Benim F650 ile aynı motoru kullanıyor diye biliyorum , bende geçen ay 10\40 yağ ile değiştirdim , ben dediğin sorunları yaşamadım , debriyaj balatasını değiştirmen de gerekebilir...

    Yalnız biryer de 10\40 ın ince gelerek sıkıntı yarattığını okumuştum , oyönde araştırmakta yarar var ...
    Debriyaj telinde de sorun olabilir belki, çünki servise ilk gittiğimde Mert teli değişelim demişti bana.
    Başka bir motor teli kullanılmış sanırım.
    Sorun tel olabilir mi peki

  6. #6
    rasta07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2008
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    NT700 v Deauville
    Alıntı unique_f650g adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj telinde de sorun olabilir belki, çünki servise ilk gittiğimde Mert teli değişelim demişti bana.
    Başka bir motor teli kullanılmış sanırım.
    Sorun tel olabilir mi peki
    Motorun sol tarafında tel gözükmüyorum mu ? Çekip bıraktığında uç tarafından gözle takip edebilirsin , yada sıktığında elinle boşluğu yokluyabilirsin , o şekilde bir kontrol etmeni öneririm , yağ olayının bu kadar sıkıntı çıkarması mantıklı gelmiyor bana ...

  7. #7

    Üyelik
    14 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı rasta07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Motorun sol tarafında tel gözükmüyorum mu ? Çekip bıraktığında uç tarafından gözle takip edebilirsin , yada sıktığında elinle boşluğu yokluyabilirsin , o şekilde bir kontrol etmeni öneririm , yağ olayının bu kadar sıkıntı çıkarması mantıklı gelmiyor bana ...
    Belkide ben biraz sorun ediyor olabilir miyim?
    Yani 1 ve 2 arası kolay ama boş olayına alışamamış olabilirim.
    Yağ değiştirdim diye belkide debriyaj daha kolay geçiyor olabilir ama belki ayar gerekebilir..
    Sorun olmaz inşallah..

  8. #8
    rasta07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2008
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    NT700 v Deauville
    Alıntı unique_f650g adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Belkide ben biraz sorun ediyor olabilir miyim?
    Yani 1 ve 2 arası kolay ama boş olayına alışamamış olabilirim.
    Yağ değiştirdim diye belkide debriyaj daha kolay geçiyor olabilir ama belki ayar gerekebilir..
    Sorun olmaz inşallah..
    Boş konusunda bir sorun yaşamadım doğrusu şimdiye kadar , ama ayarına filan baktırmakta yarar var , yağı değiştiren ustaya götürüp sorunlardan bahsedip kontrol ettrmek iyi olur sanırım ...

    Geçmiş olsun , umarım sorunları kısa zamanda aşarsın , kullanması çok keyifli bir motor , keyifli sürüşler...

  9. #9
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    bahsettiğiniz arıza tamamen debriyajın tam ayıramamasından kaynaklanıyor..sürekli çevrimde olan dişliler harekete geçmek istiyor.eğer debriyaj balatanız bitik değilse korkulacak bişey yok.onuda debriyajın çalışma boşluğu ve kavrama noktasına göre anlayabilirsiniz...basit bir ayardır.ancak başka bir tel takıldıysa uzama yapmış yada kopmak üzere de olabilir.tavsiyem en kısa zamanda baktırın.yolda kalabilirsiniz...

  10. #10

    Üyelik
    14 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı rasta07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boş konusunda bir sorun yaşamadım doğrusu şimdiye kadar , ama ayarına filan baktırmakta yarar var , yağı değiştiren ustaya götürüp sorunlardan bahsedip kontrol ettrmek iyi olur sanırım ...

    Geçmiş olsun , umarım sorunları kısa zamanda aşarsın , kullanması çok keyifli bir motor , keyifli sürüşler...
    Çok teşekkür ederim. inşallah en kısa zamanda servise gideceğim.

    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bahsettiğiniz arıza tamamen debriyajın tam ayıramamasından kaynaklanıyor..sürekli çevrimde olan dişliler harekete geçmek istiyor.eğer debriyaj balatanız bitik değilse korkulacak bişey yok.onuda debriyajın çalışma boşluğu ve kavrama noktasına göre anlayabilirsiniz...basit bir ayardır.ancak başka bir tel takıldıysa uzama yapmış yada kopmak üzere de olabilir.tavsiyem en kısa zamanda baktırın.yolda kalabilirsiniz...
    Tel ihtimalidir inşallah yoksa beni epeyce zorlar gibime geliyor

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:35 ----------

    Arkadaşlar,

    Kadıköy ve çevresinde işine özen gösteren Aprilia'dan anlayan hangi usta var?
    Biraz huysuzlandım şimdi, başıma iş almadan önce tedbir almak istiyorum.

  11. #11

    Üyelik
    14 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Çok teşekkür ederim.
    Aynen aldım arkadaşlar bu hafta sonu elime tornavida ve penseyi anahtarı giriştim makineye..
    Gördük ki, Usta sorun var geçişlerde dediğimiz kişilere "yok sana sana öyle geliyor bin git" cevabına inanmaya içimin el vermemesi konusunda haklıymışım.
    Debriyaj teli koptu kopacak.. Sıktık. Gerdikdik, sorun nispeten %80 azaldı. Hala 1-2 yada 2-1 arası bir tuhaf.. Onuda halledeceğiz yarın inşallah.
    Fren, arka bitmiş, elimde balata var. Ön içinde 35 tl bu işi hallediyor
    Sonra muhtemel yağ durumu yeniden gözden geçecek, sonrasında sizinle yeniden durumu tartışıyor oluruz arkadaşlar..

    Hepinize teşekkürler.

  12. #12
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    teşhis doğru yani....görmeden bu kadar..bide görseydim anında koyardık teşhisi,yapardık tedaviyi....kolay gelsin...

  13. #13

    Üyelik
    14 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşhis doğru yani....görmeden bu kadar..bide görseydim anında koyardık teşhisi,yapardık tedaviyi....kolay gelsin...
    Eyvallah, eline sağlık
    O da olur usta, çalışırız bir gün beraber

  14. #14
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    kardeş bihaki sefere bu yağı dene bakalım ne farklar olacak

    mobil1 15w-50 full sentetik

    yada shell 15w-50 advantec full sentetik
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)