Motorsikletim start almıyor!
-
12 Haziran 2010, 23:54
#1
Selam,
Üç senedir mondial 125 zn kullanmaktayım.Motorsikletim 12.000 bakımından yeni çıktı.Sorunum şu;
Bu sabah gayet güzel çalıştı herzamanki gibi,aksam benzin almaya gidecektim motor çalışmadı.Otamatik star aldırıyorum,tık sesi geliyor gerisi gelmiyor.Ayaktan aldırayım dedim ondad bir hareket yok.Yalnız ayaktan aldırdıktan sonra tekrar otamatik starta bastım biraz marş alır gibi aldu sonra yine bisey yok.
Aklıma gelenler;
* otamatik start bozulmuş olabilirmi?
* Akü zayıflamış olabilirmi? Ama farlar yanıyor?
* buji mi diyeceğim ama sıfır daha bakımdan yeni çıktı.
Benim aklıma gelen bunlar oldu.
Yardımlarınızı beklemekteyim.
İbrahim Kent
İstanbul /Kanlıca
Reklamlar
-
12 Haziran 2010, 23:55
#2
Aküdendir diye düşünüyorum..
-
13 Haziran 2010, 00:00
#3
ibrahimkent adlı üyeden alıntı
Selam,
Üç senedir mondial 125 zn kullanmaktayım.Motorsikletim 12.000 bakımından yeni çıktı.Sorunum şu;
Bu sabah gayet güzel çalıştı herzamanki gibi,aksam benzin almaya gidecektim motor çalışmadı.Otamatik star aldırıyorum,tık sesi geliyor gerisi gelmiyor.Ayaktan aldırayım dedim ondad bir hareket yok.Yalnız ayaktan aldırdıktan sonra tekrar otamatik starta bastım biraz marş alır gibi aldu sonra yine bisey yok.
Aklıma gelenler;
* otamatik start bozulmuş olabilirmi?
* Akü zayıflamış olabilirmi? Ama farlar yanıyor?
* buji mi diyeceğim ama sıfır daha bakımdan yeni çıktı.
Benim aklıma gelen bunlar oldu.
Yardımlarınızı beklemekteyim.
1-) Start bozulmuş olsaydı ayak marşından sonrada ateşleme yapmazdı. Yani start'ta sorun yok gibi gözüküyor.
2-) Evet olabilir. Akü enerjisini en çok marş anında tüketir. Zayıflayan bir aküde farlar ve sinyaller yanar, fakat bu çok uzun sürmez.
3-) Buji sıfır ise bunu cevaplamaya gerek yok.
Saygılar.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
13 Haziran 2010, 00:07
#4
Teşekkür edrim arkadaşlar ilgilendiğiniz için.Aküm iki senelik,hiç değistirmedim.Ozaman yeni bir akü almam gerek sanırım.Akü almdan,akünün çıkışını ne ile ölçebilirim.Sorun aküde değilse boşuna aküye para vermeyeyim.
İbrahim Kent
İstanbul /Kanlıca
-
13 Haziran 2010, 00:11
#5
arkadaşım motorda alarm varsa (125 mt de vardı başıma geldi)kumandadan alarm dügmesine basılmışsa çalışmaz.
bakımı yeni yaptırdım dedin bujin problemli olabilir
buji kablosu yerinden cıkmış olabilir bunları kontrol etmeni tavsiye ederim çalışmamasının sadece önemli 2 sebebi vardır ya ceyran gelmiyodur yada benzin
başka büyük problemde motoru sıkıştırdıysan slindir kapak contası patlamış olabilir komprasör yapmıyodur.
-
13 Haziran 2010, 00:13
#6
ibrahimkent adlı üyeden alıntı
Teşekkür edrim arkadaşlar ilgilendiğiniz için.Aküm iki senelik,hiç değistirmedim.Ozaman yeni bir akü almam gerek sanırım.Akü almdan,akünün çıkışını ne ile ölçebilirim.Sorun aküde değilse boşuna aküye para vermeyeyim.
Valla dostum akü test cihazları var ama onlarda aküden pahalı
Al sana bi ilanını vereyim..
http://www.sahibinden.com/ilan/is-ma...t-cihazi/detay
Zaten bi akünün ömrü ortalama 2 yıldır.
Bence sorun aküden kaynaklanıyor.
Diğer arkadaşlarında yorumları önemli tabiki.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
13 Haziran 2010, 00:34
#7
nazdorovya adlı üyeden alıntı
arkadaşım motorda alarm varsa (125 mt de vardı başıma geldi)kumandadan alarm dügmesine basılmışsa çalışmaz.
bakımı yeni yaptırdım dedin bujin problemli olabilir
buji kablosu yerinden cıkmış olabilir bunları kontrol etmeni tavsiye ederim çalışmamasının sadece önemli 2 sebebi vardır ya ceyran gelmiyodur yada benzin
başka büyük problemde motoru sıkıştırdıysan slindir kapak contası patlamış olabilir komprasör yapmıyodur.
*Alarm ve orjinali dışında modifiyesi yok.
*Motorumun şimdiye kadar hiç şıkıstırmadım.Kalkışlarda devirli kalkarım ve şimdiye kadar yarım gazdan fazla gaz açmadım.
*Benzin olmasada motor star alması gerekmezmi?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:29 ----------
SinanAksu adlı üyeden alıntı
Motorsiklet fiyatında
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:31 ----------
Aklıma birde şey geldi.Gecen aylarda kaza yaptığımda,regulatör tutundugu vidadan kırılmıştı.Şu an boşta sallanır vaziyette.Regulatörden kaynaklı birşey olabilirmi peki?
İbrahim Kent
İstanbul /Kanlıca
-
13 Haziran 2010, 00:38
#8
Demin ayrıntılı yazdım hatlardan heba oldu,
Ataba şarj adaptörü alıyorsun 3 gün şarj ediyorsun hepsi bu kadar. Şarj ederken sulu ise saf su ekliyorsun plakaları 1,5 cm geçecek şekilde ve gaz çıkışı için eleman kapaklarını açıyorsun.
Ataba 0,5 A şarj adaptörü diye geçer 5-10 Tl arası bulursun.
3 senelik kuru 7 Ah aküye denedim,tamamen ölmüş şarj tutmuyordu.6 aydır deli gibi çeviriyor marşı.
-
13 Haziran 2010, 00:47
#9
marş motoru olabilir mi? kimse yazmamış ama
sözlerimibirleşikyazmamınsebebiayrılığısevmememdir
Kafan Çalışmıyorsa Kask Takma...
-
13 Haziran 2010, 00:54
#10
motorhocası adlı üyeden alıntı
Demin ayrıntılı yazdım hatlardan heba oldu,
Ataba şarj adaptörü alıyorsun 3 gün şarj ediyorsun hepsi bu kadar. Şarj ederken sulu ise saf su ekliyorsun plakaları 1,5 cm geçecek şekilde ve gaz çıkışı için eleman kapaklarını açıyorsun.
Ataba 0,5 A şarj adaptörü diye geçer 5-10 Tl arası bulursun.
3 senelik kuru 7 Ah aküye denedim,tamamen ölmüş şarj tutmuyordu.6 aydır deli gibi çeviriyor marşı.
Çok güzel bunu değerlendireceğim.
İbrahim Kent
İstanbul /Kanlıca
-
13 Haziran 2010, 01:02
#11
Star ne arar motosiklette? (bkz. Artist ne arar la bazarda)
Şaka bir yana start yerine marş basmıyor desek daha iyi ifade ederiz herhalde durumu.
Akü zayıflamış kuvvetle muhtemel. Bahsettiğiniz sesler akü zayıflama emaresi olduğunu gösteriyor. Marş motoru farlardan daha yüksek akım çekiyor. Far yanmasına rağmen marş basmayabilir yani.
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
-
13 Haziran 2010, 01:07
#12
asm adlı üyeden alıntı
Star ne arar motosiklette?
(bkz. Artist ne arar la bazarda)
Şaka bir yana start yerine marş basmıyor desek daha iyi ifade ederiz herhalde durumu.
Akü zayıflamış kuvvetle muhtemel. Bahsettiğiniz sesler akü zayıflama emaresi olduğunu gösteriyor. Marş motoru farlardan daha yüksek akım çekiyor. Far yanmasına rağmen marş basmayabilir yani.
evet gerçekten "start" iyi ifade etmiyor.)) motorsiklet marş düğmesinde öyle yazıyor ordan aklımda kaldı sanırım
İbrahim Kent
İstanbul /Kanlıca
-
13 Haziran 2010, 01:09
#13
ibrahimkent adlı üyeden alıntı
Çok güzel bunu değerlendireceğim.
Kuru aküye saf su eklemiyorsun sadece gaz kapakları açık kalsın,hidrojen gazı çıksın.
-
13 Haziran 2010, 01:13
#14
Bütün yorumlarımız akü kaynaklı sorun olduğunu göstermekte.Akü olayını halledeceğim aksi bir durum olursa yine devam ederiz.Sonucunu bildirecğim.Bu geç saatte zaman ayırdığınız için hepinize teşekkür ederim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:11 ----------
motorhocası adlı üyeden alıntı
Kuru aküye saf su eklemiyorsun sadece gaz kapakları açık kalsın,hidrojen gazı çıksın.
Benimkinde hiç kapak yok!
İbrahim Kent
İstanbul /Kanlıca
-
13 Haziran 2010, 01:15
#15
ibrahimkent adlı üyeden alıntı
Benimkinde hiç kapak yok!
Baştan plastik kapağını al ince düz tornavidayla,karşına 6 tane lastik çıkacak onları da al tamam.
-
13 Haziran 2010, 01:19
#16
motorhocası adlı üyeden alıntı
Baştan plastik kapağını al ince düz tornavidayla,karşına 6 tane lastik çıkacak onları da al tamam.
Tamam yarın aküye birdaha bakayım ozamanaksi durum olursa haberleşiriz.Çok teşekkür ederim.
İbrahim Kent
İstanbul /Kanlıca
-
13 Haziran 2010, 01:34
#17
Benzer problemi peş peşe yaşadım bundan 2 hafta öncesine kadar.
Akümü ne kadar şarj etsem de baktım akü şarj tutmuyor. (aküyü 1 kere bile tamamen boşaltınca ömrünün azalmasına büyük etki ediyormuş bu durum)
2 hafta önce yeni akü aldım. Gündüzleri rahatlıkla far açabiliyorum artık.
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
-
13 Haziran 2010, 01:49
#18
asm adlı üyeden alıntı
Benzer problemi peş peşe yaşadım bundan 2 hafta öncesine kadar.
Akümü ne kadar şarj etsem de baktım akü şarj tutmuyor. (aküyü 1 kere bile tamamen boşaltınca ömrünün azalmasına büyük etki ediyormuş bu durum)
2 hafta önce yeni akü aldım. Gündüzleri rahatlıkla far açabiliyorum artık.
Ama nasıl şarj ettin,hızlı veya normal şarjla ölmüş aküyü kurtaramazsın.
0,5 A ile yavaş şarj yapıp,beklemiş-uzun yol yapmamış-çalışmamış,kısa mesafe kullanılmış akü plakalardaki sülfatlaşmayı çözmek mesele.
-
13 Haziran 2010, 02:08
#19
motorhocası adlı üyeden alıntı
Ama nasıl şarj ettin,hızlı veya normal şarjla ölmüş aküyü kurtaramazsın.
0,5 A ile yavaş şarj yapıp,beklemiş-uzun yol yapmamış-çalışmamış,kısa mesafe kullanılmış akü plakalardaki sülfatlaşmayı çözmek mesele.
Motora xenon kit takmıştım.
Akü tam anlamı ile boşalmıştı xenon sonrası.
Elektrikçi dostumda aküyü kontrol ettik. Suyunu/asidini ayarladık.
Aküyü profesyonel şarj cihazı ile şarj ettik.
Ben xenon farımı sürekli açık tutuyordum tabi akü doldurulduktan sonra da.
Akü gene tam anlamı ile boşalmıştı. Aküyü gene şarj ettik.
Tabi sonra ben xenon kiti söktüm.
Bu sefer baktım gece normal far açıkken bile akü zayıflıyor. Gündüz farı hiç açmamaya başladım ama baktım motor aküyü şarj edemiyor.
Elektrikçi dostumun hızlı veya yavaş şarj edip etmediğini bilmiyorum. Fakat kendisinin tecrübesine kesinlikle güveniyorum. (sözüm meclisten dışarı)
Fakat benim motor 2006 model olduğu için haliyle aküsü de 4 yıllık.
Benden önceki sahibinde motor 1 sene yatmış.
Motoru aldığımız arkadaş satmadan önce aküyü doldurtmuş.
Motoru aldığımız arkadaşın ne şekilde aküye baktığını bilmiyorum.
Sonraları bu akü macerasından sonra amatör akü şarj cihazını aldım.
Ama baktım gene düzen tutmuyor.
4 yıllık aküm ömrünü tamamlamış da olabilir.
Bir akünün nazını bu kadar da çekemem
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
-
13 Haziran 2010, 02:15
#20
Xenon varsa yavaş şarj makinenle de kurtarılamaması çok normal, akü üretip satanlar da kazansın biraz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)