Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motorsikletim start almıyor!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Selam,

    Üç senedir mondial 125 zn kullanmaktayım.Motorsikletim 12.000 bakımından yeni çıktı.Sorunum şu;

    Bu sabah gayet güzel çalıştı herzamanki gibi,aksam benzin almaya gidecektim motor çalışmadı.Otamatik star aldırıyorum,tık sesi geliyor gerisi gelmiyor.Ayaktan aldırayım dedim ondad bir hareket yok.Yalnız ayaktan aldırdıktan sonra tekrar otamatik starta bastım biraz marş alır gibi aldu sonra yine bisey yok.

    Aklıma gelenler;

    * otamatik start bozulmuş olabilirmi?
    * Akü zayıflamış olabilirmi? Ama farlar yanıyor?
    * buji mi diyeceğim ama sıfır daha bakımdan yeni çıktı.

    Benim aklıma gelen bunlar oldu.

    Yardımlarınızı beklemekteyim.
    İbrahim Kent
    İstanbul /Kanlıca


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Aküdendir diye düşünüyorum..

  3. #3
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı ibrahimkent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam,

    Üç senedir mondial 125 zn kullanmaktayım.Motorsikletim 12.000 bakımından yeni çıktı.Sorunum şu;

    Bu sabah gayet güzel çalıştı herzamanki gibi,aksam benzin almaya gidecektim motor çalışmadı.Otamatik star aldırıyorum,tık sesi geliyor gerisi gelmiyor.Ayaktan aldırayım dedim ondad bir hareket yok.Yalnız ayaktan aldırdıktan sonra tekrar otamatik starta bastım biraz marş alır gibi aldu sonra yine bisey yok.

    Aklıma gelenler;

    * otamatik start bozulmuş olabilirmi?
    * Akü zayıflamış olabilirmi? Ama farlar yanıyor?
    * buji mi diyeceğim ama sıfır daha bakımdan yeni çıktı.

    Benim aklıma gelen bunlar oldu.

    Yardımlarınızı beklemekteyim.
    1-) Start bozulmuş olsaydı ayak marşından sonrada ateşleme yapmazdı. Yani start'ta sorun yok gibi gözüküyor.
    2-) Evet olabilir. Akü enerjisini en çok marş anında tüketir. Zayıflayan bir aküde farlar ve sinyaller yanar, fakat bu çok uzun sürmez.
    3-) Buji sıfır ise bunu cevaplamaya gerek yok.

    Saygılar.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  4. #4

    Üyelik
    09 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Teşekkür edrim arkadaşlar ilgilendiğiniz için.Aküm iki senelik,hiç değistirmedim.Ozaman yeni bir akü almam gerek sanırım.Akü almdan,akünün çıkışını ne ile ölçebilirim.Sorun aküde değilse boşuna aküye para vermeyeyim.
    İbrahim Kent
    İstanbul /Kanlıca

  5. #5

    Üyelik
    06 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul istinye
    Motosikleti
    kawasaki 250r 2010
    arkadaşım motorda alarm varsa (125 mt de vardı başıma geldi)kumandadan alarm dügmesine basılmışsa çalışmaz.
    bakımı yeni yaptırdım dedin bujin problemli olabilir
    buji kablosu yerinden cıkmış olabilir bunları kontrol etmeni tavsiye ederim çalışmamasının sadece önemli 2 sebebi vardır ya ceyran gelmiyodur yada benzin
    başka büyük problemde motoru sıkıştırdıysan slindir kapak contası patlamış olabilir komprasör yapmıyodur.

  6. #6
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı ibrahimkent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür edrim arkadaşlar ilgilendiğiniz için.Aküm iki senelik,hiç değistirmedim.Ozaman yeni bir akü almam gerek sanırım.Akü almdan,akünün çıkışını ne ile ölçebilirim.Sorun aküde değilse boşuna aküye para vermeyeyim.
    Valla dostum akü test cihazları var ama onlarda aküden pahalı

    Al sana bi ilanını vereyim..
    http://www.sahibinden.com/ilan/is-ma...t-cihazi/detay

    Zaten bi akünün ömrü ortalama 2 yıldır.
    Bence sorun aküden kaynaklanıyor.
    Diğer arkadaşlarında yorumları önemli tabiki.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  7. #7

    Üyelik
    09 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı nazdorovya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım motorda alarm varsa (125 mt de vardı başıma geldi)kumandadan alarm dügmesine basılmışsa çalışmaz.
    bakımı yeni yaptırdım dedin bujin problemli olabilir
    buji kablosu yerinden cıkmış olabilir bunları kontrol etmeni tavsiye ederim çalışmamasının sadece önemli 2 sebebi vardır ya ceyran gelmiyodur yada benzin
    başka büyük problemde motoru sıkıştırdıysan slindir kapak contası patlamış olabilir komprasör yapmıyodur.
    *Alarm ve orjinali dışında modifiyesi yok.
    *Motorumun şimdiye kadar hiç şıkıstırmadım.Kalkışlarda devirli kalkarım ve şimdiye kadar yarım gazdan fazla gaz açmadım.
    *Benzin olmasada motor star alması gerekmezmi?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:29 ----------

    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla dostum akü test cihazları var ama onlarda aküden pahalı

    Al sana bi ilanını vereyim..
    http://www.sahibinden.com/ilan/is-ma...t-cihazi/detay

    Zaten bi akünün ömrü ortalama 2 yıldır.
    Bence sorun aküden kaynaklanıyor.
    Diğer arkadaşlarında yorumları önemli tabiki.
    Motorsiklet fiyatında

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:31 ----------

    Aklıma birde şey geldi.Gecen aylarda kaza yaptığımda,regulatör tutundugu vidadan kırılmıştı.Şu an boşta sallanır vaziyette.Regulatörden kaynaklı birşey olabilirmi peki?
    İbrahim Kent
    İstanbul /Kanlıca

  8. #8

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Demin ayrıntılı yazdım hatlardan heba oldu,
    Ataba şarj adaptörü alıyorsun 3 gün şarj ediyorsun hepsi bu kadar. Şarj ederken sulu ise saf su ekliyorsun plakaları 1,5 cm geçecek şekilde ve gaz çıkışı için eleman kapaklarını açıyorsun.

    Ataba 0,5 A şarj adaptörü diye geçer 5-10 Tl arası bulursun.
    3 senelik kuru 7 Ah aküye denedim,tamamen ölmüş şarj tutmuyordu.6 aydır deli gibi çeviriyor marşı.

  9. #9

    Üyelik
    12 Aralık 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache RTR150-2012
    marş motoru olabilir mi? kimse yazmamış ama
    sözlerimibirleşikyazmamınsebebiayrılığısevmememdir

    Kafan Çalışmıyorsa Kask Takma...

  10. #10

    Üyelik
    09 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Demin ayrıntılı yazdım hatlardan heba oldu,
    Ataba şarj adaptörü alıyorsun 3 gün şarj ediyorsun hepsi bu kadar. Şarj ederken sulu ise saf su ekliyorsun plakaları 1,5 cm geçecek şekilde ve gaz çıkışı için eleman kapaklarını açıyorsun.

    Ataba 0,5 A şarj adaptörü diye geçer 5-10 Tl arası bulursun.
    3 senelik kuru 7 Ah aküye denedim,tamamen ölmüş şarj tutmuyordu.6 aydır deli gibi çeviriyor marşı.
    Çok güzel bunu değerlendireceğim.
    İbrahim Kent
    İstanbul /Kanlıca

  11. #11
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Star ne arar motosiklette? (bkz. Artist ne arar la bazarda)

    Şaka bir yana start yerine marş basmıyor desek daha iyi ifade ederiz herhalde durumu.

    Akü zayıflamış kuvvetle muhtemel. Bahsettiğiniz sesler akü zayıflama emaresi olduğunu gösteriyor. Marş motoru farlardan daha yüksek akım çekiyor. Far yanmasına rağmen marş basmayabilir yani.
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  12. #12

    Üyelik
    09 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı asm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Star ne arar motosiklette? (bkz. Artist ne arar la bazarda)

    Şaka bir yana start yerine marş basmıyor desek daha iyi ifade ederiz herhalde durumu.

    Akü zayıflamış kuvvetle muhtemel. Bahsettiğiniz sesler akü zayıflama emaresi olduğunu gösteriyor. Marş motoru farlardan daha yüksek akım çekiyor. Far yanmasına rağmen marş basmayabilir yani.
    evet gerçekten "start" iyi ifade etmiyor.)) motorsiklet marş düğmesinde öyle yazıyor ordan aklımda kaldı sanırım
    İbrahim Kent
    İstanbul /Kanlıca

  13. #13

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı ibrahimkent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok güzel bunu değerlendireceğim.
    Kuru aküye saf su eklemiyorsun sadece gaz kapakları açık kalsın,hidrojen gazı çıksın.

  14. #14

    Üyelik
    09 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Bütün yorumlarımız akü kaynaklı sorun olduğunu göstermekte.Akü olayını halledeceğim aksi bir durum olursa yine devam ederiz.Sonucunu bildirecğim.Bu geç saatte zaman ayırdığınız için hepinize teşekkür ederim.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:11 ----------

    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kuru aküye saf su eklemiyorsun sadece gaz kapakları açık kalsın,hidrojen gazı çıksın.
    Benimkinde hiç kapak yok!
    İbrahim Kent
    İstanbul /Kanlıca

  15. #15

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı ibrahimkent adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Benimkinde hiç kapak yok!
    Baştan plastik kapağını al ince düz tornavidayla,karşına 6 tane lastik çıkacak onları da al tamam.

  16. #16

    Üyelik
    09 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Baştan plastik kapağını al ince düz tornavidayla,karşına 6 tane lastik çıkacak onları da al tamam.
    Tamam yarın aküye birdaha bakayım ozamanaksi durum olursa haberleşiriz.Çok teşekkür ederim.
    İbrahim Kent
    İstanbul /Kanlıca

  17. #17
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Benzer problemi peş peşe yaşadım bundan 2 hafta öncesine kadar.

    Akümü ne kadar şarj etsem de baktım akü şarj tutmuyor. (aküyü 1 kere bile tamamen boşaltınca ömrünün azalmasına büyük etki ediyormuş bu durum)

    2 hafta önce yeni akü aldım. Gündüzleri rahatlıkla far açabiliyorum artık.
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  18. #18

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı asm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzer problemi peş peşe yaşadım bundan 2 hafta öncesine kadar.

    Akümü ne kadar şarj etsem de baktım akü şarj tutmuyor. (aküyü 1 kere bile tamamen boşaltınca ömrünün azalmasına büyük etki ediyormuş bu durum)

    2 hafta önce yeni akü aldım. Gündüzleri rahatlıkla far açabiliyorum artık.
    Ama nasıl şarj ettin,hızlı veya normal şarjla ölmüş aküyü kurtaramazsın.

    0,5 A ile yavaş şarj yapıp,beklemiş-uzun yol yapmamış-çalışmamış,kısa mesafe kullanılmış akü plakalardaki sülfatlaşmayı çözmek mesele.

  19. #19
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ama nasıl şarj ettin,hızlı veya normal şarjla ölmüş aküyü kurtaramazsın.

    0,5 A ile yavaş şarj yapıp,beklemiş-uzun yol yapmamış-çalışmamış,kısa mesafe kullanılmış akü plakalardaki sülfatlaşmayı çözmek mesele.
    Motora xenon kit takmıştım.

    Akü tam anlamı ile boşalmıştı xenon sonrası.

    Elektrikçi dostumda aküyü kontrol ettik. Suyunu/asidini ayarladık.

    Aküyü profesyonel şarj cihazı ile şarj ettik.

    Ben xenon farımı sürekli açık tutuyordum tabi akü doldurulduktan sonra da.

    Akü gene tam anlamı ile boşalmıştı. Aküyü gene şarj ettik.

    Tabi sonra ben xenon kiti söktüm.

    Bu sefer baktım gece normal far açıkken bile akü zayıflıyor. Gündüz farı hiç açmamaya başladım ama baktım motor aküyü şarj edemiyor.

    Elektrikçi dostumun hızlı veya yavaş şarj edip etmediğini bilmiyorum. Fakat kendisinin tecrübesine kesinlikle güveniyorum. (sözüm meclisten dışarı)

    Fakat benim motor 2006 model olduğu için haliyle aküsü de 4 yıllık.

    Benden önceki sahibinde motor 1 sene yatmış.

    Motoru aldığımız arkadaş satmadan önce aküyü doldurtmuş.

    Motoru aldığımız arkadaşın ne şekilde aküye baktığını bilmiyorum.

    Sonraları bu akü macerasından sonra amatör akü şarj cihazını aldım.



    Ama baktım gene düzen tutmuyor.

    4 yıllık aküm ömrünü tamamlamış da olabilir.

    Bir akünün nazını bu kadar da çekemem
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  20. #20

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Xenon varsa yavaş şarj makinenle de kurtarılamaması çok normal, akü üretip satanlar da kazansın biraz.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)