Çok Acil Yardım - 12v Elektrik
-
Arkadaşlar motoruma xenon takıcam(motor: cg 125 -85 model) motor 6v ile çalışıyor. motordan çıkan far çıkışı ise devire göre artıyor 12v çıkıyor yeterli gaz verildiği zaman ama buradaki akım alternatıif akım. ama xenon için 12v dogru akım lazım bu 12v doğru akımı motorda nerden bulabilirim neler yaparak bulabilirim. bu sorunu halletmem lazım.
Reklamlar
-
arkadaşlar hiç bilen anlayan yokmu
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
DC-DC converter alman lazım ve fekat balast ortalama 4A çekiyor, 6-12V boostup x2 olduğuna göre, kayıplarla 2,5 katı dersek... girişten çekeceği akım 10A felan yapar, senin motosiklet bunu kaldırmaz, bu sevdadan vazgeç.
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
-
merhaba.Ben elektronikciyim.Bence motora 12 v akü yerleştirmen lazım.Akü hem depo hemde regülatör görevi yapar.Yani motordan çıkan ac elektriği dc ye tek diyotla çevirebilirsin.Fazla gaz verince voltajın aşırı yükselmasini de engeller.Düşük devirlerde ise eksilen voltaja destek olur.Başarılar...
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
doblocu38 adlı üyeden alıntı
merhaba.Ben elektronikciyim.Bence motora 12 v akü yerleştirmen lazım.Akü hem depo hemde regülatör görevi yapar.Yani motordan çıkan ac elektriği dc ye tek diyotla çevirebilirsin.Fazla gaz verince voltajın aşırı yükselmasini de engeller.Düşük devirlerde ise eksilen voltaja destek olur.Başarılar...
Elektronikçi kardeşim, 12v aküyü neyle şarj edeceksin? Alternatör sargısını ve konjektürünü değiştir demiycen heralde, motoru değiştirsin daha iyi.
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
-
dÜŞÜNÜYORUM DÜŞÜNÜYORUM, aklıma sadece dc-dc konvertor geliyor ama ben de tavsiye edemiyeceğim. Ufak motosikletlerde xenon akü canavarı keza senin sistem 6 voltla çalışıyor
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
-
aYe adlı üyeden alıntı
DC-DC converter alman lazım ve fekat balast ortalama 4A çekiyor, 6-12V boostup x2 olduğuna göre, kayıplarla 2,5 katı dersek... girişten çekeceği akım 10A felan yapar, senin motosiklet bunu kaldırmaz, bu sevdadan vazgeç.
bn bunu motorum tesisatına bağlamıcam. aküden ayrı bir hat çıkartım sadece xenona giden bir hat çekicem.
-
x_stormin adlı üyeden alıntı
bn bunu motorum tesisatına bağlamıcam. aküden ayrı bir hat çıkartım sadece xenona giden bir hat çekicem.
En fazla tahmini 15 dakka xenon keyfi yaşayabilirsin böylece.
-
Alternatörü 12v olanı ile değiştir, aküyü de 12 voltluk akü ile değiştir. aküden alacağın bir bağlantıyı 12/ 6 volt konvertör ile motorun elektrik tesisatına 6 volt olarak ver. Zenonu ise doğrudan aküden alabilirsin 12v olarak. 6 v u 12 ye çevirmektense 12 yi 6 ya çevirmek daha kolaydır.
-
kurubuz adlı üyeden alıntı
Alternatörü 12v olanı ile değiştir, aküyü de 12 voltluk akü ile değiştir. aküden alacağın bir bağlantıyı 12/ 6 volt konvertör ile motorun elektrik tesisatına 6 volt olarak ver. Zenonu ise doğrudan aküden alabilirsin 12v olarak. 6 v u 12 ye çevirmektense 12 yi 6 ya çevirmek daha kolaydır.
bu olabililr bunu arastırıp deniyeyim. amper değişirmi bu yontemle
-
bu olabililr bunu arastırıp deniyeyim. amper değişirmi bu yontemle ?
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
x_stormin adlı üyeden alıntı
bu olabililr bunu arastırıp deniyeyim. amper değişirmi bu yontemle ?
Amper-Voltaj kuralı şöyledir:
Voltaj yükselirse çekilen Amper azalır,Voltaj düşerse Amper artar.
Örnek: 55 watt 6 volt ampül 6 voltta çalışırken 9 küsür amper çeker.
55 watt 12 volt ampül 12 voltta çalışırken 4,58 amper çeker.
-
_OLD_ adlı üyeden alıntı
Amper-Voltaj kuralı şöyledir:
Voltaj yükselirse çekilen Amper azalır,Voltaj düşerse Amper artar.
Örnek: 55 watt 6 volt ampül 6 voltta çalışırken 9 küsür amper çeker.
55 watt 12 volt ampül 12 voltta çalışırken 4,58 amper çeker.
Aynen katılıyorum, watt da zaten volt ile amperin çarpımından ortaya çıkan sonuç.
-
siz bu xenonu bana öneriyormusnuz.
-
kurubuz adlı üyeden alıntı
Alternatörü 12v olanı ile değiştir, aküyü de 12 voltluk akü ile değiştir. aküden alacağın bir bağlantıyı 12/ 6 volt konvertör ile motorun elektrik tesisatına 6 volt olarak ver. Zenonu ise doğrudan aküden alabilirsin 12v olarak. 6 v u 12 ye çevirmektense 12 yi 6 ya çevirmek daha kolaydır.
aynen arkadaşın dediği olay uygulamalısın.12 volt akünün amperi ne kadar yüksek olursa senin için o kadar iyi olur.akü şarj olayındada Alternatör sargılarını özel sarıyorlar sende sardırabilirsin.konjektörüde uygun takarsan tamamdır olay.sargı ve konjektör kabaca 100 tl civarı tutuyor.istersen 12 voltuda 6 volta çevirerek motorun diğer aksamına tekrar verebilirsin.kolay gelsin
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
-
-
teoride olabilicek bi fikir de benden motoruna 6v bi akü daha bağla orj. aküne paralel olsun sonra bu akülerin ucundan kablo al bunlarıda seri bağlayarak 12 v yap sigortası rölesi anahtarı ıvırı zıvırı bağla xenona belki olur ama sorumluluk almam teoride oluyo ama uygulamada ne olur bilemem
Bianchi Falcon 125 41 N 3103
Hyosung MS3 250 35 AP 4831
Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .
-
ben bu xenonu ya arabaya takayım yada satayım. motorada iyibir beyaz ampül alayım..
motorun far ampülüne gelen elektriği ölçtüm devire göre 16v ya kadar cıktı bunda bi anrmallkik varmı?
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
x_stormin adlı üyeden alıntı
ben bu xenonu ya arabaya takayım yada satayım. motorada iyibir beyaz ampül alayım..
motorun far ampülüne gelen elektriği ölçtüm devire göre 16v ya kadar cıktı bunda bi anrmallkik varmı?
Devrede yük yok iken ölçmüssün.Bu nedenle normal.Ampul takılı ve yanar durumda ölçmen gerekir.Gerçek voltaj bu durumda belli olur.
-
_OLD_ adlı üyeden alıntı
Devrede yük yok iken ölçmüssün.Bu nedenle normal.Ampul takılı ve yanar durumda ölçmen gerekir.Gerçek voltaj bu durumda belli olur.
İkinci kez aynen katılıyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler