Arkdaşlar ben motoru kışta bir hafta arayla çalıştırmaya çalışıyorum fakat bugun aküm bitti.. ayaktan falanda çok zor çalışıyo hatta hiç çalıştırdığımı hatırlamıyorum kışta ayaktan.. napmam gerek ?
Arkdaşlar ben motoru kışta bir hafta arayla çalıştırmaya çalışıyorum fakat bugun aküm bitti.. ayaktan falanda çok zor çalışıyo hatta hiç çalıştırdığımı hatırlamıyorum kışta ayaktan.. napmam gerek ?
takviye yapman gerek
akü sarj ettir, gerekiyorsa değiştir.
Marş pedalın eğer bozuk değilse... hızlı hızlı 10-15 kere aban pedala ancak çok sağlıklı bişey olduğunu söyleyemem orda ki dişlilere epey zarar verebilrisn. Git temiz bi akü al derim.
sen takviye yap motor çalışınca akü kendi şarj olur
aküyü şarj ettir veya bozuk ise değiştir....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
arkdaş 10-15 kere demiş ama ben pedaldan 75-80 kere basıyorum en az arada marşdanda basıorum.. öyle öyle en sonunda alıodu.. hal böyle olunca artık akü dayanamayıp bitti.. çin malı ztn orginal aküsü.. sizce bu kadar zorlaması normal mi haftadan haftaya çalıştırıyorum mesela kışta.. ?
Akü tamamen boş mu yoksa frene basınca zayıf da olsa stoplar yanıyor mu? Bende de 125 zn var, aküsü zayıfken dediğin gibi soğuk havada çalışmıyordu, çalıştırmadan önce 3 - 4 kere gazı yarıdan fazla aç - kapat, marş pedalına da oldukça şiddetli basınca çalışıyordu benimki. Yukarıda da yazmışlar dişlilere zararlı olabilir, acil bir işin yoksa takviye ettirmen daha iyi olur bence.
takviye derken biraz daha açabilirmisiniz ?
aküyü şarj ettirme anlamında söyledim. Herhangi bir serviste yaptırabilirsin. Akü şarj adaptörleri de satılıyor fiyatının uygun gelirse tabi daha avantajlı olur. Son haftalarda forumda konuşuyorlardı linki:
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...-adaptoru.html
yok ben en iyisi aküyü değiştiriyim 125 zn ye uygun bi akü tavsiye edebilcekmisiniz çin mali haricinde..
Aküyü sök, eve götür, bir gece evde tut. Akü soğukken yeterli akım üretemez. Biraz ısınınca akım seviyesi yükselir. Sonra tekrar motora tak. Motoru çalıştırmayı dene. Hala inatla çalışmıyorsa yeni akü alman gerekecek. Çalışırsa 15-20 dakika çalışır halde bırak.
ya zaten her çalıştırdığımda 15 dk falan bırakıodum kendi haline ama bitti.. sonunda.. zaten söktüm yanımda şuanda akü :D :D ama camdan aşağıya sallayasım var o derece ben yeni akü almak istiyorum.. ? ne önerirsiniz ?
yeni akü...
parana kıyabilirsen yuhasu al derim..
ömürlük kullanırsın...
yuasa diyecemm :D ama fiks herkesin bildiği bişey. sen en iyisi içi temiz temiz h2so4(sülfirik asit) le iş gören bi akü al azaldı mı içindeki sıvı git benzinlikten dolddurt hemen :D yanii yuasa bosch uğur mondial vs.
Ama jel akülerden uzak dur bence içinde ki jel daha pahalıya gelir doldurması vs. Ayrıca kuru da 2 sene ömrü varsa da 1 sene dediğim benzınlıkte doldurmak suretiyle 1 sene daha uzatabılırsın ömrünü
çin istemiyorsan bosch yada yuasa alıcaksın. en babaları bunlardır. akünün genişlik yükseklik falan ölç cetvelle yaz bi kenara, amperini de öğren. internette tonla site var akü satan uygun ölçülerde ve amperde al bi tane.
şuanda ki guyue die bişi zaten.. allah düşürmesin bida ya :D bide şeyler oluomuş içindeki su değilde jel şeklinde kaynatma yapmaması için.. ?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:47 ----------
boyutu 8.5x15 12v 6Ah
15 dk rolantide çalışarak sağlıklı şarj olacağını sanmıyorum. Bunun yerine 15 dk sürerek daha iyi şarj edebilirsin. Arada bir çalıştırılan motorun daha da uzun şarja ihtiyacı vardır. Akü için şuraya da bak istersen:
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...ngi-marka.html
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)