Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

motorunuzun durus mesafesi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    fullthrottle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2008
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Burgman 650 Executive / Snow Owl
    arkadaslar mutemadiyen forumda gordugum acaba motorunuz ne kadar hiz yapiyor? yada 0 - 100' u kac saniye? gibi sorulardan sonra bende merak ettim
    acaba motorunuzun 100 - 0 i kac saniye??
    biliyorum bunu olceniniz pek yoktur ama gercekten merak ettim..
    bildiginiz gibi motorlar durmak icin yaratilmamistir onlar anca yavaslayabilirler..peki siz motorunuzun fren kabiliyetini ne kadar taniyorsunuz? en azinda motorum 0 -100 km yi su kadar saniyede yapiyor diyen arkadaslardan hangileri buraya da cevap verecek gorecezz??

    herkese kazasiz dertsiz keyifli frenlerr!!
    Wildgoose Rider - Transalp 650


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    gerçekten hayati önemi olan bir konu.hadi bakalım cevapları bende merakla bekliyorum.
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE

  3. #3
    CaBRioLeT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R 1150 RT
    forumda yeni konu olsun diye açılmış bu topiklere hastayım.......motorların internet sitelerinde ki teknik verilerden bunları çıkartabilirsin sanırım ve dediğin gibi ölçmek hiçte içimden bile gelmedi, herkez tahmini birşeyler yazacak sallıyacak...daha göz dolduracak faydalı olacak konular açsak? madem bu heveslisin biraz daha araştırıp değişik olaylara girebilirsin bence( tamamen iyi niyetli bir yorumdur )
    O KASKI Hemen Kafana Geçir.......

  4. #4
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    hep söylediğim konu, gitmeyi değil durmayı doğru yaptığımız zaman motosiklet kullanmayı öğrendik demektir.
    bunu 100-0km olarak hız değil de, mesafe ve süre olarak çizgi çalışmaları yaptım. bunda lastik, yol, hız, devir, vites aralığı hep etkili olmuştur... ama motorumu tanıyorum, buna eminim...
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  5. #5
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Zemine göre değişir.Asvaltta 7 sanıyede duruyorsa stabrize yolda 5 saniyede durur.
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  6. #6

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    Kozyatağı,İstanbul
    Motosikleti
    Dl-1000 Vstrom Midnight Blue, Kanuni Motorun 150
    Cabrio, sana katılmıyorum. Hemen hiçbir motorun teknik verisinde duruş mesafesi yazmaz. Bunu ancak çeşitli dergilerin veya eğitim kurumlarının yaptığı testlerden bulabilirsin. Bunların çoğununda yabancı olduğunu düşünürsek, birçok kişi bu verilere ulaşamaz. Ben Dl-650 Abs modeli için 100-0 mesafesini söyleyeyim. Kuru yol 41.6 m, mıcırlı,bozuk yol 52.6 m, ıslak yol 44.8 m
    GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.

  7. #7
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    Alıntı CaBRioLeT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    forumda yeni konu olsun diye açılmış bu topiklere hastayım.......motorların internet sitelerinde ki teknik verilerden bunları çıkartabilirsin sanırım ve dediğin gibi ölçmek hiçte içimden bile gelmedi, herkez tahmini birşeyler yazacak sallıyacak...daha göz dolduracak faydalı olacak konular açsak? madem bu heveslisin biraz daha araştırıp değişik olaylara girebilirsin bence( tamamen iyi niyetli bir yorumdur )
    sevgili CaBRioLeT,sizinle aynı fikirde değilim.hiç de hayati önemi olmayan 0-100 km. ivmelenmesi hep konuşulur,tartışılır durur.ama herhangi bir hızda biz motor kullanıcıları,altımızdaki motorun duruş mesafesini konuşmayız.nasıl 0-100 km.hızlanma,km.de kaç lt.benzin yakması,beygir gücü,kaç cc.oluşu,birer teknik veri ve belirleyici unsur ise,duruş mesafesi de en az bunlar kadar,belkide çok daha önemli bir veridir.bu konuda banada soracak olursanız,siz öiçüm yaptınızmı diye ne yazıkki bende HAYIR diyorum.ve bunu bir eksiklik olarak kendimde görüyorum.ilk fırsatta bunu deneyeceğim.o yüzden bizlerin bilmesinde yarar var diyorum.sevgilerimle.
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE

  8. #8
    muzaffer1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2010 CBF1000F
    Durmayı hiç aklıma getirmemiştim
    Şaka bi tarafa ölçüp bakmak lazım
    Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor

  9. #9
    CaBRioLeT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R 1150 RT
    fikirlerinize sonuna kadar saygı gösteriyorum, ama 0-100 km de bir motorun duruş mesafesini metrik olarak bilmem benim trafikte ne işime yarıyacak??? motorunuzu zaten tanıyorsunuzdur nerde ,hangi durumda ne tepki verdiğini hissedersiniz aranızda zaten bir bağ oluşmuştur, tmm sayısal olarak bunu bilmekte tabiki güzel birşey ama benim fikrimce sadece teoride kalıcak bir bilgi zeminin durumu havanın durumu ...o kadar çok şey varki bu ölçümleri etkileyecek bana kalkıpta benim motorum şu hızda şu kadar metrede duruyor derseniz ..yine saygı gösteririm ..
    O KASKI Hemen Kafana Geçir.......

  10. #10

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    Kozyatağı,İstanbul
    Motosikleti
    Dl-1000 Vstrom Midnight Blue, Kanuni Motorun 150
    Bu tip bilgiler insanların motor alırken seçimlerini etkileyebilir. Örneğin demin alıntı yaptığım testte, birbirine tarz olarak yakın motorlar olan Bmw k1200 s ile Kawasaki ZZR 1400'ün bozuk yol testinde, Bmw Kawa'ya tam 10 m fark atıyor. Yani Bmw ile Kawa aynı anda frene bassalar, Bmw tam engelin önünde dursa Kawa hala 20-30 km hızda oluyor ve o hızla engele çarpıyor. İşte bu bir seçim nedeni. Ama bunlarıda uygulayabilmek için düzgün bir eğitimde almanız şart. Yokda motorunu tanımayan bir sürücünün bu motorlarla bu mesafede durmasına imkan yok.
    GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul - Fındıkzade
    Motosikleti
    Leike gitti kaldık kawaya
    0-100 4sn falan fabrika verisinde ama hiç denemedim. durmaya gelince trafik kuralları çerçevesinde gittiğin sürece duruyor

  12. #12
    flying hellfish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Istanbul Atasehir
    Motosikleti
    Keeway SL 150 / Aprilla Pegaso 650
    Su anki motorumla tam zamani ve mesafeyi bilmesemde, bir kac kere denedim, 60 km/s den durma mesafesi oldukca suratli, kisa mesafeli ve duz bir cizgi halinde.

    Eski Cin mali cruiser im, en ufak sert frenlemede tekerleri kitleyip, ya arkayi ya da on tekeri kitleyip, frenlemeyi cok tehlikeli bir hale getiriyordu ki, bir kac kez sisi bar i yanimda gordum.

  13. #13
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    Alıntı CaBRioLeT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fikirlerinize sonuna kadar saygı gösteriyorum, ama 0-100 km de bir motorun duruş mesafesini metrik olarak bilmem benim trafikte ne işime yarıyacak??? motorunuzu zaten tanıyorsunuzdur nerde ,hangi durumda ne tepki verdiğini hissedersiniz aranızda zaten bir bağ oluşmuştur, tmm sayısal olarak bunu bilmekte tabiki güzel birşey ama benim fikrimce sadece teoride kalıcak bir bilgi zeminin durumu havanın durumu ...o kadar çok şey varki bu ölçümleri etkileyecek bana kalkıpta benim motorum şu hızda şu kadar metrede duruyor derseniz ..yine saygı gösteririm ..
    arkadaşım sen olayı niye saga sola cekiştirmişsin bence konu çok yerinde dün mesela motoru yeni aldıgım için yagmur deneyimim yoktu as kalsın taksiye yandan carpıyodum ön tekeri bile kaydırdım hesaplıyamadım duracagı noktayı bu ince teker motorlarda durma mesafesi çok kötü resmen durmuyo.ama şu motorunu tanıdıgın zaman bir bağ oluşur demişisnya çok dogru o bagı yakalıyamazsan yandın ben yakalıyamadım rahat sürüş yapamıyorum neyse cayım soguyo

  14. #14
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Konunun laf olsun diye açılıp açılmadığını bilemem ama öyleyse bile çok isabetli bir konu seçimi olmuş. 1,5 senedir motosiklet kullanan biriyim ve bugüne kadar hep emniyetli frenleme konusunu geliştirmeye çalıştım. Motorumun 0'dan bilmemkaç km'ye ne kadar sürede çıkacağı hiç umrumda olmadı ve olmayacak, ama ne kadar zamanda emniyetli olarak durabileceğim kafamı hep kurcaladı. Ancak ölçüm yapmadım, şu an panik frenlemelerde makul bir şekilde durabiliyorum ve bunu kazanmam kolay olmadı.

  15. #15
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Bencede hayati bir konuya değinmişsin.Aklıma gelmed ve gelse ben açardım..Aklıma gelmediği içinde ölçmedim ama eski motorumun 13.500 km'lik hayatında ön fren balatalarını 3 kez değiştirdim.Çinli olması sebebiyle zaten güvenmediğim frenleri,balatalar yüzünden şansa bırakamazdım.
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  16. #16
    fullthrottle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2008
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Burgman 650 Executive / Snow Owl
    Alıntı CaBRioLeT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    forumda yeni konu olsun diye açılmış bu topiklere hastayım.......motorların internet sitelerinde ki teknik verilerden bunları çıkartabilirsin sanırım ve dediğin gibi ölçmek hiçte içimden bile gelmedi, herkez tahmini birşeyler yazacak sallıyacak...daha göz dolduracak faydalı olacak konular açsak? madem bu heveslisin biraz daha araştırıp değişik olaylara girebilirsin bence( tamamen iyi niyetli bir yorumdur )
    tamamen iyi niyetli olarak anlamis bulunuyorum.
    aynen oyle yapacam.. geyik saatime denk gelmis olmasi sebebiyle verdigim huzursuzluktan dolayi da pardon.
    genede cevaplari takip edebiliriz
    Wildgoose Rider - Transalp 650

  17. #17
    HAZAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2006
    Şehir
    Ordu_Eskişehir
    Motosikleti
    SUZUKİ MARAUDER V800_Honda CBR 125 R Bluestar
    memlekete dönünce bende ölçeceğim çok merak ettim..

  18. #18
    fullthrottle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2008
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Burgman 650 Executive / Snow Owl
    Alıntı CaBRioLeT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fikirlerinize sonuna kadar saygı gösteriyorum, ama 0-100 km de bir motorun duruş mesafesini metrik olarak bilmem benim trafikte ne işime yarıyacak??? motorunuzu zaten tanıyorsunuzdur nerde ,hangi durumda ne tepki verdiğini hissedersiniz aranızda zaten bir bağ oluşmuştur, tmm sayısal olarak bunu bilmekte tabiki güzel birşey ama benim fikrimce sadece teoride kalıcak bir bilgi zeminin durumu havanın durumu ...o kadar çok şey varki bu ölçümleri etkileyecek bana kalkıpta benim motorum şu hızda şu kadar metrede duruyor derseniz ..yine saygı gösteririm ..
    dediklerin cok dogru.. spesifik olculer beklemek tabii ki yanlis olur.. aslina bakarsan seninde bahsettigin o bag var ya!! bencede olay orda..ben 2 buyuk kazayi saliselerle atlattim ve 2 sindende gecirdigim belki 2'ser saniye bana yil gibi gelmisti.. hayatin agir cekime gecebildigine orda sahit oldum! neyse o "yirttigim" iki olasi kazalarin her birinden sonra durup dusundum o motor o hareketleri nasil yapti??? diye.. iste o bag butun teknik verileri alt ust edebiliyor..haklisin.

    Alıntı sakinseytan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ama şu motorunu tanıdıgın zaman bir bağ oluşur demişisnya çok dogru o bagı yakalıyamazsan yandın ben yakalıyamadım rahat sürüş yapamıyorum neyse cayım soguyo
    hahaha!! mukemmelsin!

    Alıntı Kaiser adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tip bilgiler insanların motor alırken seçimlerini etkileyebilir. Örneğin demin alıntı yaptığım testte, birbirine tarz olarak yakın motorlar olan Bmw k1200 s ile Kawasaki ZZR 1400'ün bozuk yol testinde, Bmw Kawa'ya tam 10 m fark atıyor. Yani Bmw ile Kawa aynı anda frene bassalar, Bmw tam engelin önünde dursa Kawa hala 20-30 km hızda oluyor ve o hızla engele çarpıyor. İşte bu bir seçim nedeni. Ama bunlarıda uygulayabilmek için düzgün bir eğitimde almanız şart. Yokda motorunu tanımayan bir sürücünün bu motorlarla bu mesafede durmasına imkan yok.
    harika bir ornekleme! bilgi icin tesekkurler.
    Wildgoose Rider - Transalp 650

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Evet duruş mesafesi hayati bir konudur.Motorların teknik verilerinde de duruş mesafesi hep gizlenmiştir.Açıkça yazılsa bir çok kişinin tercihi değişir.
    Nitekim 100 km süratle giden ortalama kalitede ve ABS li bir otomobilin 39-40 m de durduğunu biliyoruz.
    Oysa motosikletler için çok daha uzun ve ürkütücü fren mesafeleri sözkonusudur.
    ABS li bir otomobilin 40 m de durduğu şartlarda ABS olmayan bir çok motosiklet 60-80 m.lerde duracaktır..
    Bunu otomobil kullananların da neredeyse tamamı,motosiklet kullananların da belki yarısı bilmediğinden trafikte takip mesafelerine dikkat edilmez ve acı sonuçları her gün kaza haberi olarak bize döner.Bazen bir kaç cm bile hayat kurtarmaktadır.
    Benim için motosikletin maksimum süratinden çok,fren mesafesi önemlidir.
    Trafik hızına uyum sağlayamayıp,yavaş kaldığı için ölen motorcu olmuştur ama duramadığı için ölen motorcu sayısı daha fazladır.

  20. #20
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nitekim 100 km süratle giden ortalama kalitede ve ABS li bir otomobilin 39-40 m de durduğunu biliyoruz.
    Oysa motosikletler için çok daha uzun ve ürkütücü fren mesafeleri sözkonusudur.
    ABS li bir otomobilin 40 m de durduğu şartlarda ABS olmayan bir çok motosiklet 60-80 m.lerde duracaktır..
    ABS lafı geçince bir konuyu tekrar hatırlatmak gereği duydum. ABS kuru zeminde fren mesafesini uzatır. Islak ve kaygan zeminlerde kısaltır. ABS si olupta hemen dururum diye öndeki aracı yakından takip edenlere duyurulur. Konu daha öncede forumun teknik bilgiler bölümünde tartışılmıştı isteyen araştırıp baksın.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)