Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Tvs Apache çok tuhaf tepkiler veriyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    Şehir
    İSTANBUL-SAMSUN
    Motosikleti
    TVS APACHE
    Selam arkadaşlar,geçen sene 21 martta 2007 model kırmızı Apache aldım,motorumu sürat motordan aldım fakat motorun sahibiyle noter satışındayken tanışıp sohbet falan ettik,motorun sahibi serkan isimli arkadaşımız aynı zamanda forumumuzun da üyelerinden birisi.Serkan arkadaşımıza motoru neden sattığını sordum ve sürat motordan sıfır motor aldığını ve benim aldığım motoru da belli bir miktar olarak saydıklarını söyledi.Motorun bi sıkıntısı olup olmadığını falan sordum yalnızca egzos sıkıntılı dedi ve başka bişeyi yok dedi.Ben de satışı da üzerime alıp bindim motora ayazağadaki evime gittim.Samsunluyum ve ailem orda,ben burda Marmara Üniversitesi'nde son sınıf öğrencisiyim,motoru almamdaki amaç üniversite hayatıma başladığımdan itibaren olan uzun yol hevesiydi,tabi ailem samsunda olunca otomatik olarak rotam samsundu ve daha önce uzun yol tecrübem yoktu.Motorsiklet tecrübem ise okulu kazanmadan önce 2006 model ramzey scooter la 20.000km ve suzuki 100lük cup la 5.000 km idi.Neyse motorumu aldım ve kafaya da haziran ayında samsuna gitmeyi koydum ve gitmeden önce motoru bakıma soktum ve herşeyini değiştirdim,ancak Sürat Motordan Kenan usta(hemşehrim oluyo aynı zamanda) bu motorla gidemeyeceğimi söyledi çünkü motor aşırı derecede yağ yakıyodu (100 km de 125gr civarı)ve rektefiye yapalım dedi ama benim param yoktu,daha doğrusu 500 liram vardı ve 350 lira masraf vardı ben de uzun yola gideceğim için yanımda para bulunsun diye yaptırmak istemedim,sağolsun Kenan Usta da hevesimi kırmadı ve yanına 1 litre güzel bi yağ al dedi ve 150-200 km de bir durup yağını tamamla dedi ve ben bu şekilde Samsuna geldim,neyseki burda elimdeki paradan pek fazla bişey harcamadığım için istdan parçaları aldım ve samsunda rektefiye yaptırdım.Motorum şu an Samsunda,oraya bıraktım çünkü anladım ki motor orda daha çok lazım bana,çünkü ist.da her yere ulaşım var ama Samsunda öyle değil,en basit örneği;köye gitmek istesem günde 3 otobüs gidiş 3 te aynı seferin dönüşü var gibi...

    Buraya kadar her şey güzeldi fakat motorum birden bire gaz yememeye başladı,motoru çalıştırıyorum jigle çekili olmadan gaz veremiyorum,yani çalışır durumdayken ne kadar ısıtırsam ısıtim motoru gaz vermeyince stop ediyo,zaten gaz vermeye kalksam da gaz yemiyo motor,ya yavaş yavaş milimetrik ayarlarla motorun sesini dinleyip stop etmesine izin vermeden gaz verebiliyorum ya da jigleyi çekip gaz veriyorum.Diyelim ki ışıklarda durdum,kalkmak için jigleyi çekiyorum,jigle çekikken normal bir şekilde gaz yiyo motor,ama sıcak motorda jigle açmak ne kadar sağlıklıdır ki...Kendi kendime forumdan da okuduğum bilgiler sayesinde düşündüm ve jigle çekikten normalleşiyosa bu motor hava benzin karışımındadır bunun sorunu dedim ve motorsiklet tamircilerine gittim,kimi bunu ateşlemesi zayıf bobini değiştirelim kimi beyinden ateşlemeli olduğu için beyini değiştirelim kimi sargıdan olabilir sargıyı değiştirelim dedi ama adamlarda apache parçaları olmadığı için sen ist.dan al biz değiştiririz diyolardı,iyi hoş alalım da hangi birini alim?beyin alırım sorun bobindedir yalandan para vermiş olurum,sargı alırım sorun beyindedir yine başa bela velhasıl tam motordan soğumuşken forumdan araştırdığım bir ustaya götürim dedim Samsunda,bilenler vardır belki saathane meydanında volkan ustaydı sanırım onu tavsiye ettiler ben de koyuldum yola ve bulamadım yine onu ama orda başka motorcular vardı ve birinin önünde durup bakalım bu motorcu ne dicek diyerek anlattım derdimi ve adam bujiyi söktü ve içerde zımparalayıp getirdi taktı ve motor canavar gibi oldu.Ama benim anlamadığım defalarca bujiyi yenisiyle değiştirmeme rağmen (çift tırnaklı orjinal bujisiyle) bu adam nasıl yaptı bu işi?Neyse bu işi hallettik derken 400 km falan sonra aynı sorun tekrarlandı ve ben bujiyi zımparalayarak ve yenisiyle değiştirerek,ve bunun geçici bir önlem olduğu biliyordum ve yazın motorla Samsun a gittikten sonra 4 sefer daha gittim Samsuna ve her gidişimde 15-20 gün kaldım ve her gidişimde motora binmenin hayaliyle yanıp,bu problemler her seferinde tekrarlayınca da motordan soğuyup geri döndüm.Belki bi alakası vardır diye şunu da yazmak istiyorum;motorum bu sorunu ilk gösterdiği günün sabahında arkadaşımla motora led ışık bağlamak istedik ve kabloları direkt aküye bağladık ve elektrik anahtarıyla açıp kapatıcaktım ancak aküden kıvılcım falan çıktı bayağı bi ve ben de iptal ettim,malum sorunumla ilgili olabilir belki diye bunu da yazim dedim.

    Biraz uzunca bir yazı oldu ama motorun geçirdiği evrelerle alakalı olabilir belki diye hatırladıklarımı yazmak istedim,ve şimdiden yazdım bunları 10 gün sonra Samsun a gidecem yine ve burda yazacaklarınız üzerinde denemeler yaparak sorunuma çözüm bulmaya çalışıcam şimdiden teşekkürler...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Gecmiş olsun..Aldıgınız kiside yakmıyormuydu.Sorudunuzmu ?
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  3. #3

    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    Şehir
    İSTANBUL-SAMSUN
    Motosikleti
    TVS APACHE
    Allah razı olsun,aldığım kişi bi an önce kurtulmak için hiç bi sıkıntısı yok dedi egzosdan başkabu benzini yakamama yani gaza tepki verememe durumu ilk aldığımda ve Samsuna gelene kadar yoktu,hatta Samsun a geldikten 10 gün sonra falan baş gösterdi

  4. #4
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    peki yag yakıyormu simdi.
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  5. #5

    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    Şehir
    İSTANBUL-SAMSUN
    Motosikleti
    TVS APACHE
    Yok şu anda dediğim sorundan başka bi sorunu yok kaydadeğer

  6. #6
    rumelian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Akuden kivilcim demek, kisa devre demek. Benim de tahminim beyinde bir anormallik olabilir. Bu sorun o aku olayindan once de varmiydi? Bujiyi degistiginde sorun ne kadar km cozulmus oluyor?

  7. #7
    yakamoz7795 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2012
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    05' Kawasaki Z750S
    Apache lerin yağ yakması normaldir ancak 100km de 125 gram çok Çünkü Apache ler Torklu olduğu için yakar. Motosikletin Subab Ayarları Normalmi Hava Ayarına Bakın motosikletin Karbüratörü Temizletin Deponun Dibini çok kullanıyorsanız yani bitmeye yakın alıyorsanız benzini temizletin Karbüratörünüzü Hava Filtresini Kontrol Ediniz.
    Y@K@M02... 4 TEKER BEDENİ 2 TEKER RUHUNU TAŞIR... Faswind200R

  8. #8

    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    Şehir
    İSTANBUL-SAMSUN
    Motosikleti
    TVS APACHE
    100 kmde 125 gram yaktığı dönem ilk aldığım zamanlardı yakamoz7795,o sorun yok şu anda Allah a şükür

  9. #9
    cesur509 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Çok yakında...
    Belki başkalarıda söylemiştir ama , keşke almadan önce başka bir motosiklet servisine gösterseydin , 2007 modelde olunca insan biraz tereddüt ederdi . Şimdi yaptığın masrafla daha temizini alabilirdin neyse kısmet böyleymiş diyelim.

    İnş. sorunun çözülür ve motordan soğumazsın .
    Gül Dediğin Nedir Senin? Üç Beş Diken Biraz Yaprak, Ömür varya Ömür Çok Sevdiğin Üç Beş Nefes Sonra Toprak. . .

  10. #10
    designserhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XJ6 N
    Alıntı yakamoz7795 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Apache lerin yağ yakması normaldir ancak 100km de 125 gram çok Çünkü Apache ler Torklu olduğu için yakar. Motosikletin Subab Ayarları Normalmi Hava Ayarına Bakın motosikletin Karbüratörü Temizletin Deponun Dibini çok kullanıyorsanız yani bitmeye yakın alıyorsanız benzini temizletin Karbüratörünüzü Hava Filtresini Kontrol Ediniz.
    Bunu neye dayanarak söylüyorsun çok merak ettim Ben apacheyi 2007 den beri bilirim ve binerim ve sürat motordaki herkesi çok iyi tanırım bende samsunluyum kardeşim bu sorunu ancak gene sürat motor çözer adamlar apache de bilmediği tek birşey yok bence ara ilyas ustaya anlat durumu o sana yardımcı olur

  11. #11
    yakamoz7795 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2012
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    05' Kawasaki Z750S
    Alıntı designserhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu neye dayanarak söylüyorsun çok merak ettim Ben apacheyi 2007 den beri bilirim ve binerim
    Apache ler Torklu Motosiklet Olduğu için Yağ Yakması Normaldir Dedim oda 1000Km de 500-600Gram (Senin Anlama Şekline Bağlı!)Değil Max 100-110Gram Sınıfının En Torklu Makinası Apache dir. Ona Bakarsan Cbf150 de Yağ Yakıyor Ama ondaki Tork Değil Kronik Olarak Biliniyor Ondaki Yağ Yakma Problemi. Demek Sen 2007 Den beri Merak edipte Bakmadın acaba Tam 1 litremi Diye
    Y@K@M02... 4 TEKER BEDENİ 2 TEKER RUHUNU TAŞIR... Faswind200R

  12. #12
    haojin2005 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2012
    Şehir
    Arnavutköy/İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 2006/Lada Samara 1500i 2001
    Alıntı yakamoz7795 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Apache ler Torklu Motosiklet Olduğu için Yağ Yakması Normaldir Dedim oda 1000Km de 500-600Gram (Senin Anlama Şekline Bağlı!)Değil Max 100-110Gram Sınıfının En Torklu Makinası Apache dir. Ona Bakarsan Cbf150 de Yağ Yakıyor Ama ondaki Tork Değil Kronik Olarak Biliniyor Ondaki Yağ Yakma Problemi. Demek Sen 2007 Den beri Merak edipte Bakmadın acaba Tam 1 litremi Diye
    Asıl torklu olmadığı için yağ yakar.Motor 150 ccdir 200 cc hızında gitmeye çalışırsın yağ yakar.Veya cbf gibi 150 cc motor 141 kg olur yağ yakar.Eğer torkuyla yağ yakması orantılıysa enduro kullananlar s.çtı.
    umt123 bunu beğendi.
    Bir insanın gerçek zenginliği, onun bu dünyada yaptığı iyilikleridir. (Hz. Muhammed(s.a.v))Bizim dinimiz, akla en uygun ve en doğal bir dindir. Ve ancak bu nedenledir ki son din olmuştur.(M.K.Atatürk)

  13. #13
    yakamoz7795 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2012
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    05' Kawasaki Z750S
    Alıntı haojin2005 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Asıl torklu olmadığı için yağ yakar.Motor 150 ccdir 200 cc hızında gitmeye çalışırsın yağ yakar.Veya cbf gibi 150 cc motor 141 kg olur yağ yakar.Eğer torkuyla yağ yakması orantılıysa enduro kullananlar s.çtı.
    Enduronun Motor Yapısıyla Commuterin Motor Yapısını Aynı Sınıfa Koyamassın Ama 150cc lik motorla 200cc hızında gitmeye çalışırsanda yağ yakar haklısın bişey demiyorum. ama bu dediğinde sana katılıyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------

    Sabahları Motoru Çalıştırırken Gaz Verirsen Motor Yine Yağ Yakar Motor Isınacak Pistonlar İyice Genleşecekki Ondan Sonra Gaza Basmak Lazım Yoksa Pistonlar Genleşmeden Gaza Basarken Yağ Yakar.
    Y@K@M02... 4 TEKER BEDENİ 2 TEKER RUHUNU TAŞIR... Faswind200R

  14. #14
    umt123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2012
    Şehir
    Bursa/Osmangazi
    Motosikleti
    Honda CG125
    Motor torklu olduğu için yağ yakar lafına katılmıyorum. Yani nerden bağdaşlaştırdın anlayamadım
    4 teker beden'i ; 2 teker ise ruh'u taşır ;)

  15. #15
    Alper Kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011) Honda CBR 500R (2014)
    buarada teknik veriler bakarsak tvs nin cbf150 den beygir fazlası var ama torkta 0.3 civarı daha az apache arkadaş bunları nerden bakarak örenerek söliyor anlamadım ayrıca 150cc sonuçta diğerlerinden tork farkı 1-1.5 tan fazla değil bumu yağ yakmaya sebeb oluyor :D
    bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...

  16. #16
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    ateşlemede sorun olsaydı marş basmazdı
    sondan geriye doğru çözüm aramalısın bence.

    yani depo temiz mi? yakıtı nereden alıyorsun, tahliyede su birikmiş mi, karbüratör temiz mi vs vs vs...
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  17. #17
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Yağ yaktığı için buji kirleniyor ve karbüratörün temiz ve ayarlı değil. Bu sorunlarını halledersen, sorunsuz kullanırsın bence... ;) karbüratörlerin diyafram sorunu (yırtılması) yapması da rastlanan birşey, diyaframlı ise tabii ki?? ;) Sadece segman değişimi ve sübap contası değişimi ile yağ yakma sorunundan kolayca kurtulabilirsin... Kolay gelsin

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:24 ----------

    Bu arada sübap ayarlarına mutlaka baktır, emme sübabı açık kalıyor olabilir, hava filtrene benzin geliyorsa, ıslaklık oluyorsa ondan da yapar
    The man who knows everything chooses to know nothing...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)