Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

akü şarj problemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Peugeot Speedfight 2
    Merhaba,
    Peugeot Speedfight2 scooter ım var. son 2 haftadır genelde akşamları akünün zayır olmasından dolayı motor çalışmıyor. adaptör ile şarj ettikten sonra çalıştırıyorum. ertesi sabah ta çalışıyor. iş yerine getiriyor beni. akşama kadar park halinde duruyor. Akşam iş çıkışı gene akünün zayırlamış olduğundan marş çalıştırmaya yeterli olmuyor.(ayak marjının dişlisi kırık olduğundan ancak adaptör yardımıma yetişiyor)
    Şimdi herkezin aklına akünün ömrünün bittiği gelebilir ama ben yeni bir akü almadan önce sorunun tam olarak kaynağının akü olup olmadığını netleştirmek istiyorum.
    1)Acaba sargıdan yada kablolarda bir problem olabilirmi?
    2)Motor çalışırken aküye şarj için kaç volt ve amper enerji vermelidir. Dijital avometre ile nasıl ölçerim?
    3)Akü almam gerekiyorsa ne alsam iyi olur. üzerinde çin malı 5amper 12volt kuru akü var.(jel mi oluyor). onun yerine ne alayım. birde xenon far takmayı düşünüyorum. 35watt aküye extra yük demek mi oluyor.
    50 ylt civarı YUASA YB5L-B 12 V 5 ah YUMİCRON var. bu sulu akü yeterlimidir yoksa YUASA YTX5L- BS 12 V 4 ah Süper MF 90 ylt cıvarında, bunumu almalıyırm.
    Saygılar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    valla nickinize göre bayan sandım ama bu kadar bilgide pek bayana benzemiyo...

    neyse gelelim sorunuza. ilk olarak anladığım kadarıyla sorun aküdenmi yoksa şarj dinamosundanmı onu öğrenmek istiyorsun. bunu çok basit bir şekilde deneyebilirsin. motoru çalıştırdıktan sonra akü kutup başlarından birisini sök motor çalışmöaya devam ediyorsa sorun yok demektir ve sorun akündendir. ha o arada avometreyle ölçüm yapacaksan illa avometreyi doğru akımda tipine göre değişiklik gösterir ancak 12 volt ölçecek bir seçeneğe getir ve kutup başının - sine siyahı + sınada kırmızıyı değidir. rölanti devrinde belki ayarsızlık varsa 10-11 volt gelebilir ama gaz verdikten sonra 12 ve biraz üstünü görmesi lazım. buda tamamsa sorun akündendir... zenon fara gelince. sonradan takılanlarda genelde mercek olmuyor ve krşıdakinin çok pis gözünü alıyor. (şahsen ben o tarz araçlar karşıdan gelirken baya kulaklarını çınlatıyorum ) bence en ideali motosikletinin rojinal ampulleridir. ha illa takacam dersende senin tercihin saygı duyarız. bunun için öncelikle şarj dinamonun kaç amperlik olduğunu öğrenmen ve bunu geçmeyecek amperde daha büyük bir akü takmanda fayda var.... yuasa dan ise ben memnunum en güzeli sulu akü....


    uarım yardımcı olabilmişimdir..
    [B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
    [B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]

  3. #3
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı başkentin_asi_pilotu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla nickinize göre bayan sandım ama bu kadar bilgide pek bayana benzemiyo...

    neyse gelelim sorunuza. ilk olarak anladığım kadarıyla sorun aküdenmi yoksa şarj dinamosundanmı onu öğrenmek istiyorsun. bunu çok basit bir şekilde deneyebilirsin. motoru çalıştırdıktan sonra akü kutup başlarından birisini sök motor çalışmöaya devam ediyorsa sorun yok demektir ve sorun akündendir. ha o arada avometreyle ölçüm yapacaksan illa avometreyi doğru akımda tipine göre değişiklik gösterir ancak 12 volt ölçecek bir seçeneğe getir ve kutup başının - sine siyahı + sınada kırmızıyı değidir. rölanti devrinde belki ayarsızlık varsa 10-11 volt gelebilir ama gaz verdikten sonra 12 ve biraz üstünü görmesi lazım. buda tamamsa sorun akündendir... zenon fara gelince. sonradan takılanlarda genelde mercek olmuyor ve krşıdakinin çok pis gözünü alıyor. (şahsen ben o tarz araçlar karşıdan gelirken baya kulaklarını çınlatıyorum ) bence en ideali motosikletinin rojinal ampulleridir. ha illa takacam dersende senin tercihin saygı duyarız. bunun için öncelikle şarj dinamonun kaç amperlik olduğunu öğrenmen ve bunu geçmeyecek amperde daha büyük bir akü takmanda fayda var.... yuasa dan ise ben memnunum en güzeli sulu akü....


    uarım yardımcı olabilmişimdir..

    Ya arkadaşlar yanlış bilgi vermeyin motosiklette aküyü çıkarsanızda çalışır..
    Her ateşleme sistemi aynı değildir.. Speedfight2 de akü olmasada motor calısmaktadır.. Biraz araştırın istersiniz diyorum..
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  4. #4
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    sorun aküde olmayabilir ama uzun sure ole kullanırsan akünün ömrünü bitirirsin aynı sorun bndede vardı bnmki kablodanmış onu anlayana kadar bi aku oldurdum bide akımın 13 civarında bişey olması lzm sanırım 12.7 min deger olması gereken
    ayrıca extremaya katılıyorum aküyü söksende calışacaktır büyük ihtimalle
    true love..

    Drift Religion

  5. #5

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya arkadaşlar yanlış bilgi vermeyin motosiklette aküyü çıkarsanızda çalışır..
    Her ateşleme sistemi aynı değildir.. Speedfight2 de akü olmasada motor calısmaktadır.. Biraz araştırın istersiniz diyorum..
    arkadaşım bu speed fight kaç model ve ateşleme sistemi nedir?

    Alıntı mhrrmkpnr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorun aküde olmayabilir ama uzun sure ole kullanırsan akünün ömrünü bitirirsin aynı sorun bndede vardı bnmki kablodanmış onu anlayana kadar bi aku oldurdum bide akımın 13 civarında bişey olması lzm sanırım 12.7 min deger olması gereken
    ayrıca extremaya katılıyorum aküyü söksende calışacaktır büyük ihtimalle
    arkadaşım ben ne diyorum? eğer ateşleme sistemi manyetolu değilse yani elektrik ihtiyacıyla çalışan bir sistemse akü söküldüğü anda şarj dinamosu alternatör vs ne ad takıyosanız artık motorun çalışması lazım. ha çalışmıyosa aniden stop ediyorsa o zaman diyecezki şarj dinamosu veya konjektör yok etmiyorsa akü....
    [B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
    [B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]

  6. #6
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    elektronik ateşleme CDI sistemini kullanmakta..
    Aküye gerek kalmadan kendi enerjisini üretip beyini ve ateşleme bobinini besler..
    Volantın içindeki 2. bobin ışıklara enerji üretir ve akünün şarj olmasını sağlar..
    Yani akü olmasada motosiklet çalışır.
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  7. #7

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    elektronik ateşleme CDI sistemini kullanmakta..
    Aküye gerek kalmadan kendi enerjisini üretip beyini ve ateşleme bobinini besler..
    Volantın içindeki 2. bobin ışıklara enerji üretir ve akünün şarj olmasını sağlar..
    Yani akü olmasada motosiklet çalışır.
    tamam cdı dimi? elektriğini volandan üretiyorda bu aküyü motor gittikçe ne şarj ediyor?
    [B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
    [B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]

  8. #8
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Volanın içinde 3 sargı mevcut birisi elektronik okuyucu beyine ateşleme zamanı için sinyal yolluyor. ikincisi beyni besler ve ateşleme bobinine elektrik verir
    Bu ikisi sayesinde motosiklet ateşlemeyi yapıyor zaten yani çalışmasını sağlayan iki sargı.
    üçüncü sargı ise ışıklara elektrik üretmekte vede akünün şarj olmasını sağlar..
    şimdi anlatmakla olmuyor yani birgün bir tamirhaneye gidip bakarsanız daha rahat görme imkanınız olacaktır.
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  9. #9

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Volanın içinde 3 sargı mevcut birisi elektronik okuyucu beyine ateşleme zamanı için sinyal yolluyor. ikincisi beyni besler ve ateşleme bobinine elektrik verir
    Bu ikisi sayesinde motosiklet ateşlemeyi yapıyor zaten yani çalışmasını sağlayan iki sargı.
    üçüncü sargı ise ışıklara elektrik üretmekte vede akünün şarj olmasını sağlar..
    şimdi anlatmakla olmuyor yani birgün bir tamirhaneye gidip bakarsanız daha rahat görme imkanınız olacaktır.
    hocam bakarım önemli değilde. şimdi seninle şu konuda anlaşamadık. tamam senin dediğin kabülüm üç ayrı sargı elektrik üretti. bunlar eğer bir konjektöre bağlı değilse rölantide 12 volt verir 5000 devirde 24 volt verir atıyorum... şimdi bunu sabitlemek için bir konjektör olcak. yani oradan çıkan akımlar bu parçada 12 voltta sabit tutulmak zorunda. hadi diyelim bu vatandaş bozuk. motor çalıştı ve bu gereğinden çok az volt ve akım gönderiyor yada hiç yollamıyor şimdi belli bir müddet akü gerekli elemanlara elektriği karşılıycak. o arada aküyü söktük ee elektrik konjektörden çıkış yapmazsa yani üretilen elektrik ateşleme sistemine yollanamazsa aküde devreden çıkarılırsa o motor çalışırmı?


    (bu arada ben biraz uçuş yapar gelince devam ederiz ;) )
    [B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
    [B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]

  10. #10
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Dediğim gibi ayrı sargılar var ateşleme sisteminin akü ile hiçbir bağlantısı yok..
    Eğer alttaki ateşlemeye elektrik üreten bobin yanarsa o zaman çalışmaz..
    Ama diğer sizin şarj dinamosu dediğiniz bobin ayrıdır o yansada motosiklet çalışır ama akü şarj olmaz. buda çalışmasına engel değildir.
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  11. #11
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dediğim gibi ayrı sargılar var ateşleme sisteminin akü ile hiçbir bağlantısı yok..
    Eğer alttaki ateşlemeye elektrik üreten bobin yanarsa o zaman çalışmaz..
    Ama diğer sizin şarj dinamosu dediğiniz bobin ayrıdır o yansada motosiklet çalışır ama akü şarj olmaz. buda çalışmasına engel değildir.
    wiinkk:
    true love..

    Drift Religion

  12. #12

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dediğim gibi ayrı sargılar var ateşleme sisteminin akü ile hiçbir bağlantısı yok..
    Eğer alttaki ateşlemeye elektrik üreten bobin yanarsa o zaman çalışmaz..
    Ama diğer sizin şarj dinamosu dediğiniz bobin ayrıdır o yansada motosiklet çalışır ama akü şarj olmaz. buda çalışmasına engel değildir.
    baba o zaman şimdi bu ateşlemenin eektriği ayrı yerden geliyo ve konjektör denen parça yok öylemi?
    [B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
    [B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]

  13. #13
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    konjektör var
    Ama diğer bobine bağlı
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  14. #14

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konjektör var
    Ama diğer bobine bağlı
    baba valla diyorum bildiğimide unuttum senin sayende

    şaka bi yana anlattığın gibi bir sistemi inan hayatımda görmedim.
    [B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
    [B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]

  15. #15
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Ya aslında ben anlatamıyorum gerçekten bir tamirhaneye gidip canlı görürseniz daha anlaşılır olur..
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  16. #16
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı başkentin_asi_pilotu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    baba valla diyorum bildiğimide unuttum senin sayende

    şaka bi yana anlattığın gibi bir sistemi inan hayatımda görmedim.
    Extrema yüzünden bende nerdeyse mesleği bırakıcam.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  17. #17
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Etrema yüzünden bende mesleği bırakıcam nerdeyse.
    Eee biz ufak motorlarla çalışıyoruz ne yapalım ufaklar böyle oluyo işte
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  18. #18

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Extrema yüzünden bende nerdeyse mesleği bırakıcam.
    valla baba bende bu gidişle araba işini bile bırakacam şaka bi yana extrema alınma sakın kardeş takılıyoruz bu arada usta senin iş ne?
    [B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
    [B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]

  19. #19
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Valla motosiklet tamirciliği yapıyorum bunun dışında kızlara asılmak v.b. şeyler
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  20. #20

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla motosiklet tamirciliği yapıyorum bunun dışında kızlara asılmak v.b. şeyler
    vayyy sanayiciyiz hee meslektaşım benimm aye abimiz demi motor tamircisi?
    [B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
    [B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)