Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

bakımsız aküye asitli su

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Ocak 2009
    Motosikleti
    klr 600
    bakımsız aküye bakımlı yani sulu zanederek akü suyu koydum şimdi akü biraz tez boşalıyor gibi sizce asidi boşaltayımmı yoksa zararı olmazmı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    12 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul/Maltepe
    Motosikleti
    Honda CBF 150/ Honda Titan 125
    Nasıl yani
    Akünün içindeki asitimi boşaltcaksın?
    [B]Bir tutkudur içimizdeki özlemi yollara vuran..[/B]:bestmt:

  3. #3
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı moto-x adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bakımsız aküye bakımlı yani sulu zanederek akü suyu koydum şimdi akü biraz tez boşalıyor gibi sizce asidi boşaltayımmı yoksa zararı olmazmı
    Aman arkadaş.. Sakatlık çıkaracaksın.. Elleşme sakın..

    Kuru aküye su eklendiği zaman akü perte çıkıyor diye biliyorum ben..Aküden çıkan sıvılara temas etme sakın..hatta buharını soluma bile..

  4. #4

    Üyelik
    12 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul/Maltepe
    Motosikleti
    Honda CBF 150/ Honda Titan 125
    Kuru Akü zaten bitmiş demektir..
    İçindeki asit ise oynamaya gelmez..
    [B]Bir tutkudur içimizdeki özlemi yollara vuran..[/B]:bestmt:

  5. #5

    Üyelik
    14 Ocak 2009
    Motosikleti
    klr 600
    yok yani akü hani şu alıyorsun içinden kendi asidi çıkıyor bir kereye mahsus döküyorsun birdaha bakım yok ya onlardan yani kuru değil sulu ama bakımsız

  6. #6
    sudabatmayanadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2007
    Şehir
    kadıköy-ist
    Motosikleti
    HERO HUNK

    kuru aküye hiçbirşey konulmaz

    kuru akü bakım istemeyen aküdür, bana göre ömrü en fazla 2 senedir, bu ikisene içinde kalite durumu iyi ise akü çok randımanlı sarj sağlar, daha sonra performasyon kaybına ugrar, iyi sarj yapmaz, hiç ummadıgınız bir zamanda akünüz şarj tutmaz, sizde ayak marşına basarak çaliştırmak istersiniz, bazen çalıştırmak için çok ugraşırsınız, en iyisi iki sene kullan aküyü at gitsin yenisini al derim. akü ile sorunun kalmaz....
    MOTOSİKLETSİZ İNSAN ÖZGÜR DEĞİLDİR

  7. #7
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    tamam canım herhalde tüm akülerin içinde asit var..yani hepsi sulu..bakımsız manasında dedim bende..bakım istemeyen aküye su eklediysen içindeki asit dışarı püskürmüştür demek istiyorum..

  8. #8

    Üyelik
    14 Ocak 2009
    Motosikleti
    klr 600
    akü kuru değil sulu ama bakımsız ilk sıvısını döküyorsun sonra sıvı asit gerekmiyor ama aynı sulu gibi su dökülecek yerleri var bende sulu zannederek asit ekledim ama normalde gerekmiyormuş

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:14 ----------

    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamam canım herhalde tüm akülerin içinde asit var..yani hepsi sulu..bakımsız manasında dedim bende..bakım istemeyen aküye su eklediysen içindeki asit dışarı püskürmüştür demek istiyorum..
    içinde hiç asit kalmamıştı bunlara ilk konulan asidi emiyormuş sonra asit konmuyormuş ama biz koyduk

  9. #9
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı moto-x adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    akü kuru değil sulu ama bakımsız ilk sıvısını döküyorsun sonra sıvı asit gerekmiyor ama aynı sulu gibi su dökülecek yerleri var bende sulu zannederek asit ekledim ama normalde gerekmiyormuş

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:14 ----------



    içinde hiç asit kalmamıştı bunlara ilk konulan asidi emiyormuş sonra asit konmuyormuş ama biz koyduk
    hmm..ben fışkıran bir kuru akü görmüştüm..su eklenmediği halde..
    neyse..şimdi durumu ne akünün..?

  10. #10

    Üyelik
    12 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul/Maltepe
    Motosikleti
    Honda CBF 150/ Honda Titan 125
    Alıntı moto-x adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    içinde hiç asit kalmamıştı bunlara ilk konulan asidi emiyormuş sonra asit konmuyormuş ama biz koyduk
    İlk defa aküye sonradan asit eklendiğini duyuyorum..
    [B]Bir tutkudur içimizdeki özlemi yollara vuran..[/B]:bestmt:

  11. #11

    Üyelik
    14 Ocak 2009
    Motosikleti
    klr 600
    şuan çalışıyor bi sorun yok yani asit dediğimiz akü suyu diye satılan asitli su ama işte normal sulu aküye eklenir bu bakımsız jelli akülerde ilk asit konduktan sonra hiç eklemeyin yazar ama ekledik bişey olurmu boşaltsakmı acaba

  12. #12

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Arkadaşlar moto-x bakımsız derken periyodik bakımları yapılmamış akü demek istemiş.Kaldı ki kullanılan aküler de adından anlaşılacagı üzere akü yani içinde sıvı olan......Pil yada batarya degil.Kuru akü denilenlerde bile su ve asit var.moto-x soruna şöyle cevap vereyim:Akü kullanım sırasında elektron alış verişi yaparken ısı sonucu tahliye çıkışından buharlaşma yolu ile su ve bir miktar asit i atmosfere salar.Fışkırma harici su kayıplarında geç kalmamış isen yalnızca saf su ekleyerek aküyü bir süre deha kullanman olası.(Birkaç kere bu şekilde su ekledikten sonra artık akün su tutmaz olacak.)Yalnız sen asitli su koydu isen sıvıdaki ''ph''(asit baz dengesi) ı bozmuş olduğundan iletkenlik degişecek akün şarz olamama ve performans düşüklügü gösterecektir.Asitli su ilk krulumda veya daha sonra ph testi yapılarak eklenir.Asit ekleme işlemi akücü tarafından yapılsa daha iyi biraz tecrübe gerektiren bir olay.Bir damla fazla asit dengeleri alt üst edebilir.Sen boşaltıp yerine safsu koysam desende akündeki plakaları asit deforme etmiş veya bünyesine dahil olduğundan yeniden koyacagın saf sudada asit fazlalıgı olacaktır.(fazla asidi nötrlemek için ortama baz eklenir fakat aküde bunu yapmak nerdeyse imkansız ve maliyeti tecrübe etmek yeni akü almaktan daha pahalı olacagından heralde kimse tarafından tavsiye edilmez.)Kolay gelsin........

  13. #13

    Üyelik
    14 Ocak 2009
    Motosikleti
    klr 600
    Alıntı piranha dört adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar moto-x bakımsız derken periyodik bakımları yapılmamış akü demek istemiş.Kaldı ki kullanılan aküler de adından anlaşılacagı üzere akü yani içinde sıvı olan......Pil yada batarya degil.Kuru akü denilenlerde bile su ve asit var.moto-x soruna şöyle cevap vereyim:Akü kullanım sırasında elektron alış verişi yaparken ısı sonucu tahliye çıkışından buharlaşma yolu ile su ve bir miktar asit i atmosfere salar.Fışkırma harici su kayıplarında geç kalmamış isen yalnızca saf su ekleyerek aküyü bir süre deha kullanman olası.(Birkaç kere bu şekilde su ekledikten sonra artık akün su tutmaz olacak.)Yalnız sen asitli su koydu isen sıvıdaki ''ph''(asit baz dengesi) ı bozmuş olduğundan iletkenlik degişecek akün şarz olamama ve performans düşüklügü gösterecektir.Asitli su ilk krulumda veya daha sonra ph testi yapılarak eklenir.Asit ekleme işlemi akücü tarafından yapılsa daha iyi biraz tecrübe gerektiren bir olay.Bir damla fazla asit dengeleri alt üst edebilir.Sen boşaltıp yerine safsu koysam desende akündeki plakaları asit deforme etmiş veya bünyesine dahil olduğundan yeniden koyacagın saf sudada asit fazlalıgı olacaktır.(fazla asidi nötrlemek için ortama baz eklenir fakat aküde bunu yapmak nerdeyse imkansız ve maliyeti tecrübe etmek yeni akü almaktan daha pahalı olacagından heralde kimse tarafından tavsiye edilmez.)Kolay gelsin........
    cevap için sağolun


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler