Sağol, düzelttim.
http://www.youtube.com/watch?v=6dYtg...eature=related
Polemiğe yer vermeden.
Başkalarının sağlığına saygı gösterelim ayrıca konu eğer sadece 1500.-TL ise,
1500,- tl ver o halde arkadaşımıza da kendi motosikletini heba etmesin....
Modifiye edilmiş bir ne olursa olsun...(profesyonel biri tarafından) elbette yere göğe sığmaz çünkü gereken tüm fizibilite çalışmaları yapılmıştır...
lamba,sinyal ya da boya ile modifiyeyi tartışmıyoruz burada...
Arkadaşımız ciddi ve motosikletinin tüm teknik yapınısını değiştirecek bir uygulamdan söz ediyor!!!!
Amortisör yaylarını kesecek vs vs vs.....bilmediğin konulara feveri ve sonuçları (başkaları) için hayati önem taşıya bilecek yorumlar yapma!! sorunluluğu ağır olur.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:12 ----------
Güzel Kardeşim,
Belki ne demek istediğimizi pek anlayamadın ya da biz anlaşılır olamadık ancak darılmana ya da kızmana gerek yok.
Senin yaşını bilemem ama benim yaşım 47 be 22 yaşında bir oğlum var.
Benim oğluma burada sana verilen '' akılları '' verselerdi, O çok bilmişlere çok daha farklı bir dilde yazardım.
Motosikletini seviyor ve daha güzel bir hale sokmak istiyorsun ancak bu tarz değişiklikler sadece basit bir servislikten çok öte ve ciddi bilgi & tecrübe gerektirir.
Sağlıcakla kal ve başlığının kilitlenmesine izin verme
Bu arada,
Tune edilmiş scooter'ların videosunu izledim,hepsi de güzel ama biri hariç hiç birinin kesilmiş arka amortisör yayı ya da ön amortisörü alçaltılmış olduğunu göremedim!!
O bir tanesinde de orijinalinin aynı boyda özel bir amortisör vardı.
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
arakadaşım bende alcalmak istiyorum am burada kullanılan terimleri anlamadım 1. motor 151rs 2. ön amantisörde yay - vide yok ara amansörün yayınıda simi istsm kesrm srn dil .ama sorrım size bu ön amantisör nasıl iner?
ya her forumda oldugu gibi burdada fazla bilen arkadaşlar var,olucakta sonuçta adı üstünde paylaşım .aklına nasıl gelirse öyle cevap veriyor .sen hangisi hoşuna giderse onu gör diğerlerine cevap verme derim yoksa uzayıp gider. yoksa motor senin zevk senin sanane der çıkarsın içinden.canın ne yapmak isterse yaparsın illaki güzel fikirler de çıkar. çalışmaya,paylaşmaya devam
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
Ben duyduklarım ve gördüklerim açısından sizinde yorumunuzu yanlış anlamış olabilirim yanlış bir şey dediysem özür dilerim. uyarılarınız ve tavsiyelerinizi dikkate alıcağım
yorum için teşekkürler ...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:52 ----------
yorum için teşekkürler...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:52 ----------
1. motor 151rs demek aslında mondialin 151 rs modelidir
2. motorun ön amortisör demirlerinin içinde yay bulunmaktadır bu sayede yukarı aşağı yaylanarak oynamaktadır.
3. ön amorrtüsörün motorun şasesine tutturmak için bir maşa vardır bu maşadada vidalar bulunmaktadır bu vidalar sayesinde ön amortisörler sabit bir şekilde tutturulur ve monte edilir...
sorularına en basit dilden yanıt vermeye çalıştım
alçaltma konusuna gelince sana kalmış bu konuyu takip ederek karar verebilirsin kolay gelsin...
bir zamanlar tofaşlarda yapılırdı,
AMORTİSÖR YAYLARI KESİLİRDİ.
ve alçaltılırdı,
o dahi kasislerde sıkıntı yaratırdı,
motor gerek tekerlek payından olsun,
gerekse vibrasyon ve aerodinamiklik açısından olsun,
testler sonucu yaylanmaları ve darbeleri dengelemek adına yapılmıştır.
Hiç Tavsiye Etmem...
Ama İlla yaptıracağım dersen,
daha kısa amortisörler var piyasada,
alır onlardan takarsın...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
ya benim motor 151rs zaten :D yorumicin tesekürler izlmeye dewam edeceğim in ise yarar
saglam bi cukurda motor bi yana sen bi yana firlayabilirsiniz bence gerek yok
Fazla olan yanlış ise düzelt güzel kardeşim.Sorumluluk sahibi bir insan olarak Bu senin asli görevlerinden birisi.
Adı üstünde paylaşım demişsin,evet paylaşıryoruz bilgi ya da bildiğimizi sandığımızı.
yaptığın yorumun paylaşım adına sayılabilecek olumlu yönünü yazarmısın?işine geleni gör,gelmeyini görme...bu nasıl bir düz mantık anlamadımgözlerimizi gerçeklere kapatığımız için insanlar her gün zarar görüyor...
Teknik bilgisi zaten az ve kara cahiller tarafından yapılan çoğu '' SÜPPER '' denen Modifikasyonlar nedeni ile kaç kişi canından oluyor ya da sakat kalıyor hiç izledin mi? yapsan iyi olur zira hepimizin canı kadar sevdiği yakınları var...onlara böyle aptalca hatalar yüzünden zarar geldiğinde nasıl hissedeciğz?
Bir hata sonucunda birilerinin ciddi zarar görebileceği ihtimal dahilindeyse, İNSAN olarak uyarmak hepimizin görevidir...İNSAN olarak insanlık adına,kimse canını sokakta bulmadı.SEN yaz,uyar,isteyen yinede yaparsa, kaba tabirim için af buyurun, EŞEĞİN en büyüğüdür.
Herkes konuşsun,yazsın,fikir fikirden üstündür öğrenecek daha çok şey var
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
Kimse kusura bakmasın ama motorun süspansiyon sistemiyle oynamak tam bir delilik zaten sooterler yeterince alçak olur olmaz yerlerde altı vuruyor daha neyi alçaltmaya çalışıyorsun ki? Bazen hiç anlamadan kendimizi büyük bir kasisin içinde buluyoruz ön amortisörü indirdiğin zaman motorun esneme hareketleri kısıtlanacak ve seni üstünden atması kaçınılmaz aynı zamanda altı vurucağı için motrunda sende savrulup gideceğinden hiç şüphen olmasın... benim başıma gelmişti bikere hafif bir rampa çıkıyordum yolun ilerisi görünmüyor hızım 95-100 civarında bişeydi bir anda kendimi kocaman bir kasisin içinde buldum motorun resmen oturup kalktığını hissettim ki şanslıymışım bişey olmadı süspansiyonlarla oynamış olsaydım kesin yerdeydim bence hiç bu riskleri almaya gerenk yok türkiye yolları malum kaş yaparken göz çıkarma...
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
Sevgili dostum, burada yazılan her olumsuz mesajı bu şekilde algılamamanı rica ederim. Okuduğum kadarıyla senin can ve mal güvenliğini düşünerek yazılmışlar çünkü.
Motosiklette ön tekerleğin hareketi çok önemlidir. Zira motor üstünde meydana gelebilecek herhangi bir hatada, şase motorun düz gidebilmesi için ön tekere düzeltme hareketleri yaptırır. Bu hareketlerde de amortisör aralığı oldukça önemlidir. İyice kısaltılmış amortisör aralıkları ile bu tür hatalarda durumu kurtarman çok zor olabilir. Özellikle bozuk, mıcırlı, kaygan zeminlerde bu tür şeyleri yaşama ihtimalin oldukça fazladır. Zemine göre motorunun ağırlık merkezini değiştirmen gerekebilir. Kısaltılmış amortisör mesafeleri bu konuda başına iş açacaktır.
Ayrıca ön fren kullanımı sırasında amortisörlerin kapanması da, bahsettiğin kısaltma sonrasında hoş sonuçlar doğurmaz.
Sana tavsiyem, böyle bir modifiyeye girişmeden önce bilinçli kişilerden görüş alman, motorunun görünümünün mü, yoksa güvenliğinin mi daha önemli olduğunu kafanda iyice bir tartmandır.
yorumlarınız ve beni bilgilendirdiğiniz için teşekkürler. Bu konuyu gerçekten bu konudan anlayan birilerine gösterip duruma göre bakıcam.
yerden yüksek olması daha iyi değilmi altı yere çarpmaz her zaman otobandamı biniyorsunuz mtora
alçatmanın ne gibi yararı var anlamadım bilgi verirseniz sevinirim
Benim bunu yapmamı istememdeki amaç daha çok görsellikti. Fakat bazı arkadaşlarımız yere daha alçak olunca rüzgara karşı direnç daha az olucağından daha iyi olur ve yere yakın olduğu için viraja daha rahat girebileceğimizi söylemişti bunun için böyle bir işlemi düşündüm.
güzel kardeşim yazılanları ve cevapları yukardan aşagı okursan neyi paylaştıgımı çok güzel anlarsın ama malesef gözünden kaçmış .insan fikir istiyor ,bir diğeri farklı bir görüş söylüyor,fikir soranın hoşuna gitmiyor ve ters cevap vermeye başlıyor.belki biraz daha zıtlaşsalar fikir istiyen arkadaş belki de daha kimseye birşey danışmayacak,icabında siteye girmeyecek sağda solda nebiçim bir site,ordaki insanlar şöyle böyle diyecek,diyenlerde çok var gördük.ben kendi adıma böyle olmasını istemediğim konuların ters yönde ilerlememesi için insanları kendi haline bırakmaktan yanayım. bir insan bir şey yapmayı kafasına koyduğu zaman istediğin kadar fikir beyan et sonuçta onun yapmak istediğini zaten daha önce yapmışlar o da yapıcak sonuçta. teknik bilgi konusuna gelince orasını hiç sormayacaksın malesef insanlar anasının karnında öğrenmiyor,deneme yanılma,görme öğrenme,uygulama sonuç.herkes bir şeyleri deneyerek öğrenir.ben 21 senedir motor kullanırım ve hayla birşeyler öğrenmekteyim öğrenmenin yaşı olmaz,bence sizde öğrenmeye ve insanlara ;bilakis motor kullanan birisine kara cahil yakıştırmasını yapmayın derim bence.motor sürmekte beceri ister.
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
Senin sorduğun soru Gayet güzel bir soru sormuşsun.
Buda cevabı gayet güzel bir cevap dalga geçme bunun neresinde adam alçak olursa altı en ufak çukurda değer demek istiyor.Türkiyedeki yol şartlarını herkez biliyor.
Sen yorum istemişsin adamda yorumunu yapmış sen işine gelen yorum olduğu zaman teşekkür ediyorsun.işine gelmeyenede fırça atmaya çalışıyorsun.
Topic açınca topic hakkında olumlu ve olumsuz eleştiriler olacak bunu unutma.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
şimdi arkadaşım scooterde alçıatma işi olmaz o işler evlerde dükkanlarda olur alçıpan derler ona hafıftır ama scootere ağır gelir hem sonra scooterın neresıne alçı atacaksın yazık sen en ıyısı orjinalını bozma bır başka modıfye tarzı dene goggle amcaya görsellerden bak ne scooterler var ne işin var alçıyla
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)