Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

x9 500 statör arızası!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Eylül 2007
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    java 350
    Selam arkadaşlar,geçen hafta 25.000 km ye dayanan x9 500 motosikletimin bakımını yaptıracağım ustama doğru yola koyuldum. Aküm ömrünü doldurduğu için haftada bir evde şarja takıyordum ve o günde akü tam şarjlı dolmuş olarak şarjdan çıkarıp motoruma takıp 10 km lik yola koyuldum. 5-6 km gittim gitmedim motorumun devir göstergesi çubuğunun titrediğini farkettim bir kaç dakika sonrasında da devir göstergem tamamen sıfırı gösterir oldu, kırmızı ışıkta durduğumda önce soluk bir şekilde alarm ışığı yandı sonrasında da motosiklet stop etti ve çalışmadı bir daha.

    Motoru iterek uygun bir yere parkedip ustamın yolunu tuttum, ustamdan sağlam bir akü alıp motorun yanına geldim ve bu aküyü motora bağlayıp çalıştırdım, 4 km'lik yol boyunca herşey normal bir şekilde bir sıkıntı yaşamadan tamirhaneye ulaştım. Sorunun ömrünü tamamlamış aküden olduğunu düşündüğüm için yeni bir akü aldım akünün ilk kurulumunu yaptırıp akü bekleme ve şarj süresindeyken, ustam kayış ve debriyaj montajına başladı, daha sonrasında fren balataları ve fren hidroliğini değiştirdi, servis manueline sadık kalarak 24 bin km bakımı harfiyen yapıldı. Tüm montaj ve bakım yapıldıktan sonra yeni akü motora bağlanıp ilk start yapıldı ilk başta herşey kusursuz gözüküyordu ta ki akü ölçüm cihazıyla akü ölçülene kadar yapılan ölçümde hiç bir devirde konjektörün aküye akım vermediğini tespit ettik. Usta sorunun konjektörde olduğunu söyledi ve konjektör siparişi için Piaggio servisini aradığımda birde statörü ölçün önerisi aldım, yetkili servisin ustasıyla burdaki ustamı telefonla konuşturup daha detaylı bir incelemeye koyulduk ve voltmetreyle yapılan ölçümler sonucunda sorunun statorde olduğu tespit ettik (statorden gelen akım tüm devirlerde düzensizdi 3 ile 7 volt arasında gidip geliyordu)

    Stokta stator olmadığı için yurt dışından sipariş verildi en erken 20 gün içersinde statorün geleceği söylendi. Konjektöründe arızalı olabilecegi ihtimaliyle bir adette konjektör aldım.

    Şimdi benim merak ettiğim bu arızanın sebebi; motorda standart donanım haricinde kısa hüzmede xenon far mevcut (yaklaşık 1,5 ay oldu takılalı), xenonun statörü yakma/bozma gibi bir duruma sebebiyet vermesi mümkünmü?

    Statör ve konjektör değişiminden sonra xenonu çıkartıp normal h7 farımamı dönmeliyim?

    Bu konuda bilgisi olan MT ci arkadaşların önerilerini bekliyorum.
    __________________


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    xenon ve standart olmayan sis farı kullananların çoğunda konjektör ve statör problemi çıkmakta..
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  3. #3
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    xenon sistem 35w- h7 ampul ise 55w xenondan olacağını sanmıyorum ama çok kalitesiz bir xenon ise belki sorun olabilir! ayrıca zaten akü sorunun varmış sürekli takıp söküyorsun bir problem var belli

    klasik: stokta olmadığı için yurt dışından gelicek (anasının nikahıdır)

    moralini bozman istemem

    geçmiş olsun

    burjuva piaggio ferco
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  4. #4

    Üyelik
    28 Eylül 2007
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    java 350
    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    xenon sistem 35w- h7 ampul ise 55w xenondan olacağını sanmıyorum ama çok kalitesiz bir xenon ise belki sorun olabilir! ayrıca zaten akü sorunun varmış sürekli takıp söküyorsun bir problem var belli

    klasik: stokta olmadığı için yurt dışından gelicek (anasının nikahıdır)

    moralini bozman istemem

    geçmiş olsun

    burjuva piaggio ferco
    İlgilendiğin için teşekkür ederim arkadaşım. Motorda HID marka ince balastlı çin malı 35w xenon takılı, kalitesini bilmiyorum orjinal ampülü H7 55W

    Bir kaç ay önce aküyü şarj için bıraktığım oto elektirkcisi işgüzarlık yapıp asitli tip bakımsız aküme kapağını açıp saf su ekleme hatasında bulunduğu için aküm ömrünü tamamlamıştı, sezon başında yeni akü alırım diye o şekilde idare ediyordum fakat evdeki hesap çarşıya uymadı

  5. #5
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    artık bişeyler bilip bilmeden kurcalanmış buda ters bi tepkime yapmış, taa stator e kadar sorun var çünkü herşeyin bir hal çaresi vardır kafanı takma sağlam bir kısa devre yada sargıda bişey olmamışsa o stator kolayva bozulmaz hele hele piaggio
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)