Selam arkadaşlar,geçen hafta 25.000 km ye dayanan x9 500 motosikletimin bakımını yaptıracağım ustama doğru yola koyuldum. Aküm ömrünü doldurduğu için haftada bir evde şarja takıyordum ve o günde akü tam şarjlı dolmuş olarak şarjdan çıkarıp motoruma takıp 10 km lik yola koyuldum. 5-6 km gittim gitmedim motorumun devir göstergesi çubuğunun titrediğini farkettim bir kaç dakika sonrasında da devir göstergem tamamen sıfırı gösterir oldu, kırmızı ışıkta durduğumda önce soluk bir şekilde alarm ışığı yandı sonrasında da motosiklet stop etti ve çalışmadı bir daha.
Motoru iterek uygun bir yere parkedip ustamın yolunu tuttum, ustamdan sağlam bir akü alıp motorun yanına geldim ve bu aküyü motora bağlayıp çalıştırdım, 4 km'lik yol boyunca herşey normal bir şekilde bir sıkıntı yaşamadan tamirhaneye ulaştım. Sorunun ömrünü tamamlamış aküden olduğunu düşündüğüm için yeni bir akü aldım akünün ilk kurulumunu yaptırıp akü bekleme ve şarj süresindeyken, ustam kayış ve debriyaj montajına başladı, daha sonrasında fren balataları ve fren hidroliğini değiştirdi, servis manueline sadık kalarak 24 bin km bakımı harfiyen yapıldı. Tüm montaj ve bakım yapıldıktan sonra yeni akü motora bağlanıp ilk start yapıldı ilk başta herşey kusursuz gözüküyordu ta ki akü ölçüm cihazıyla akü ölçülene kadar yapılan ölçümde hiç bir devirde konjektörün aküye akım vermediğini tespit ettik. Usta sorunun konjektörde olduğunu söyledi ve konjektör siparişi için Piaggio servisini aradığımda birde statörü ölçün önerisi aldım, yetkili servisin ustasıyla burdaki ustamı telefonla konuşturup daha detaylı bir incelemeye koyulduk ve voltmetreyle yapılan ölçümler sonucunda sorunun statorde olduğu tespit ettik (statorden gelen akım tüm devirlerde düzensizdi 3 ile 7 volt arasında gidip geliyordu)
Stokta stator olmadığı için yurt dışından sipariş verildi en erken 20 gün içersinde statorün geleceği söylendi. Konjektöründe arızalı olabilecegi ihtimaliyle bir adette konjektör aldım.
Şimdi benim merak ettiğim bu arızanın sebebi; motorda standart donanım haricinde kısa hüzmede xenon far mevcut (yaklaşık 1,5 ay oldu takılalı), xenonun statörü yakma/bozma gibi bir duruma sebebiyet vermesi mümkünmü?
Statör ve konjektör değişiminden sonra xenonu çıkartıp normal h7 farımamı dönmeliyim?
Bu konuda bilgisi olan MT ci arkadaşların önerilerini bekliyorum.
__________________