Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Kışın kullanılmayan motorlara neler yapılacak??

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    8 senelik aküyü teneşir paklar zaten artık.
    Arabada anfi ile kullanılmıştı(45Ah), yani daha da uzun ömrü vardı(Fransız yapmış)


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #22
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    (Fransız yapmış)
    Yapmış abi adamlar

  3. #23

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yapmış abi adamlar
    Onlar yapar biz bozarız bu hep böyle gelmiş hep de böyle gidecek,enayi bunlar

  4. #24
    mogli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İzmit-İstanbul Otobanı
    Motosikleti
    Fazer1000 - F650 GS
    Bence de arkadaların dediği gibi arada bir iki tur atıp yarım saat falan dolanırsan hiçbirşey olma ama bunun dışında da yine temizlik yağlama ve aküyü sökme işlemleri gerekebilir. Bir de en önemlilerinden deponun musluğunu kapat ve karbüratördeki benzin bitene kadar çalıştır motoru.
    Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
    Her şeyin Aslı Güzeldir!
    Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...

  5. #25
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Alıntı mogli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir de en önemlilerinden deponun musluğunu kapat ve karbüratördeki benzin bitene kadar çalıştır motoru.
    Ahhaa, işte bunu hepimiz atlamışız.

    Bu işlemi yapmazsak ve benzin musluğunu da kapatmazsak karbüratörde su birikir. Gerçi gene çaresi var, karbüratördeki tahliye vidasını açıp biraz benzin akıtırız ama bu kimsenin aklına gelmez genelde.

  6. #26
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ahhaa, işte bunu hepimiz atlamışız.

    Bu işlemi yapmazsak ve benzin musluğunu da kapatmazsak karbüratörde su birikir. Gerçi gene çaresi var, karbüratördeki tahliye vidasını açıp biraz benzin akıtırız ama bu kimsenin aklına gelmez genelde.
    Aklimiza gelmez, çunku benim benzin musluguna sahip, son motorum 20 sene onceydi.
    Herhalde bir 10 senedir de karburatorlu motora binmedim.

    Forumlarin guzelligi burda iste.
    Bizim aklimiza gelmeyen baskasinin hergun yasadigi sey olabiliyor.

    ps: Motor hocasi.
    8 senelik akumu olur yahu!!!
    2 senedir abicim bunlarin omru.
    Yani sana gore ölmemis bile olsa, atip yenisini alacaksin.
    Yoksa motorun diger elektrik aksamlarina zarar verebilirsin.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  7. #27
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumlarin guzelligi burda iste.
    Bizim aklimiza gelmeyen baskasinin hergun yasadigi sey olabiliyor.
    Yaşasın paylaşımcı ruh Savaşma, paylaş.

  8. #28
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı ilhan YAZICI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 haftada bir 10 dk çalıştırırsın hiç bişey olmaz
    Aynen ben de öyle yapıyorum. Arkadaşların anlattığı zahmetlere girmenin hiç gereği yok. Ama kaliteli bir branda edinmeni öneririm. Moturunu sudan tozdan kediden ve kem gözlerden korur.

  9. #29
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    2 haftada bir rölantide çalıştırmak yerine hiç çalıştırmamak daha iyidir. Yani tüüüm bu anlatılanlar, yazılanlar, çizilenler boşa mı şimdi?

  10. #30
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Depoyu neden tam doldurup karbüratördeki benzini boşaltıyoruz anlamadım.. Benzin depoda kalsa ne olur.. Benim motor scooter karbüratördeki benzini nasıl boşaltırım..? bilmiyorum....

  11. #31

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Depoyu neden tam doldurup karbüratördeki benzini boşaltıyoruz anlamadım.. Benzin depoda kalsa ne olur.. Benim motor scooter karbüratördeki benzini nasıl boşaltırım..? bilmiyorum....
    Karbüratördeki benzin boşaltılmaz her kim demişse hatalı bir davranış, benzin kapış diyaframını ve plastik aksamını besler, özellikle benzin kullanmayan LPG'li araçlarda karbüratör kuru çalışıp contalarından ve diyaframlarında çatlamar gözükür. Kısaca benzinin yağlayıcı ve koruyucu özelliği vardır,karbüratörü korur. Karbüratör benzini boşaltılmaz. Altındaki tahliye civatasının görevi pisliği almaktır.

  12. #32
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Depoyu neden tam doldurup karbüratördeki benzini boşaltıyoruz anlamadım.. Benzin depoda kalsa ne olur.. Benim motor scooter karbüratördeki benzini nasıl boşaltırım..? bilmiyorum....
    Buharlasir.
    Buharlasmayi onlemek için agzina kadar dolduruyoruz.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  13. #33
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekerleklerin altına konur tabi ki Amaç motosiklete nemin ulaşmasını engelleyip paslanmayı en aza indirmek.
    Bu öneriyi orta sehpası olanlar için yapıyor iseniz tekerin biri zaten havada kalacağından 1 cm.lik el büyüklüğünde bir tahta veya benzeri sunta gibi bir parça yeter.Takoz denince ben en azından 5cmX5cm 15-25 santim uzunluğunda bir şey düşünüyorum.Bu ölçülerde takozları koyabilirmiyiz.Koyarsak orta sehpa yere değermi?Orta sehpası olmayan motor sahipleri için ne öneriyorsunuz?
    Ayrıca nem yılan gibi yerden tekerleklere mi tırmanıyor.O zaman kireç de sürelim böcekde gelmez.

  14. #34

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu öneriyi orta sehpası olanlar için yapıyor iseniz tekerin biri zaten havada kalacağından 1 cm.lik el büyüklüğünde bir tahta veya benzeri sunta gibi bir parça yeter.Takoz denince ben en azından 5cmX5cm 15-25 santim uzunluğunda bir şey düşünüyorum.Bu ölçülerde takozları koyabilirmiyiz.Koyarsak orta sehpa yere değermi?Orta sehpası olmayan motor sahipleri için ne öneriyorsunuz?
    Doğru söylüyorsunuz takoz yanlış tabir, tabii ki orta sehpaya almak şart, yoksa da seyyar orta sehpalar var arka teker miline bağlanıyor. Amaç lastikle de irtibatı kesip motosikletin aşağıdan nem almasını engellemek.

  15. #35
    ufuktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    Kawasaki Zx10R
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu öneriyi orta sehpası olanlar için yapıyor iseniz tekerin biri zaten havada kalacağından 1 cm.lik el büyüklüğünde bir tahta veya benzeri sunta gibi bir parça yeter.Takoz denince ben en azından 5cmX5cm 15-25 santim uzunluğunda bir şey düşünüyorum.Bu ölçülerde takozları koyabilirmiyiz.Koyarsak orta sehpa yere değermi?Orta sehpası olmayan motor sahipleri için ne öneriyorsunuz?



    uzun bir tahtada iş görür , tahta üzerinde motor sehbaya alınır böylelikle , orta sehba temas mesafesi sorunu yaşanmaz ... orta sehba olmayan motorlar arka ve ön teker için kaldırma sehbası kullanabilir ..... oda yoksa yan ayaklık pozisyonunda bahsettiğiniz şekilde 2 küçük tahta ile lastik teması kesililebilir , zaman zaman tekerlek çevrilirse problem olmaz ...

    yağı boşaltmaya gerek yok , yağ değişimi yapmayada gerek yok .... ben karbüratörüde boşaltmıyorum , benzin musluğunu bile kapatmıyorum , benzin hemen 1-2 ayda öyle uçup gitmez , sezonu açınca zaten genel bakımda karbüratör temizliği vs yapıldığı için hiçbir sıkıntı olmaz ...

  16. #36
    Kelleci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2008
    Şehir
    Ihlamurkuyu\Ümraniye İSTANBUL
    Motosikleti
    YZF-R1
    kar yağmadığı sürece motora binmeye devam edeceğim...
    Drift Religion

  17. #37
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru söylüyorsunuz takoz yanlış tabir, tabii ki orta sehpaya almak şart, yoksa da seyyar orta sehpalar var arka teker miline bağlanıyor. Amaç lastikle de irtibatı kesip motosikletin aşağıdan nem almasını engellemek.
    Değerli kardeşim,
    Polemik olsun diye yazmadığımı anladığına sevindim.Daha dikkatli yazmak gerektiğini vurgulamak için bunları yazdım.Fazla tecrübesi olmayan kardeşlerimize öneride bulunurken kısaca nedenlerinide açıklarsak doğru bilgilendirmiş oluruz.Lastikleri yerden yükseltin derken altına bir şey koyarak değil motoru uygun yerlerinden besleyip yükselterek lastiklerin yere değmesini önlemek gerekir.Neden:Uzun süre aynı yere basan lastiğin orası iz yapar.Sonra sürüşte zıplamaya başlar.Ayrıca,etraftan duyduklarımızla,doğruluğu denenmemiş,sonucu görülmemiş varsayımları başkarına önermek yanlış olur.
    Misal,ben sizin önerinizle iki takoz alıp EN 500 motorumun tekerleklerinin altına koymaya çalışırken düşürüp bacağımı veya kolu kırsam ne olacaktı.
    Depoyu doldurun benzinle diyor bazı arkadaşlar,neden,buharlaşma yaparmış.
    Evet,tam doluda olsa yine buharlaşma yapar.Buharlaşma için her deponun kapağında veya yakın bir yerinde tahliye deliği veya hortumu vardır.Deponun doldurulmasın önerenler bunların da kapatılması gerektiğini söylemiyorlar.
    Nem= havada bulunan su buharı,dolayısıyla ortamın her yerinde olur.Sadece yerde olamaz.

  18. #38

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nem= havada bulunan su buharı,dolayısıyla ortamın her yerinde olur.Sadece yerde olamaz.
    Üstad, eksik bulmaya çalışırsak burada boşu boşuna vakit kaybı olur, benim tam cümlemi okumadan bana taşlama yapmayın, orada bir branda ve takoz dedim yani komple dış ortamdan yalıtmayı belirttim, ama doğru tabir konusunda siz haklısınız. Saygılarımla.

  19. #39
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Daha önce bir kaç kış bu önlemleri aldıktan sonra motoru yatırmış ve sezon açıldığında tekrar motoru açıp çalıştırıp kontağını gezmiş birileri varmıdır..?

  20. #40
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Evet.. Gördüğümüz gibi aslında en önemli konuda tam bilgisi olan çok az sayıda motorsever var gözüküyor..... Ben sadece aküyü çıkarıp motoru örteceğim o kadar...Ama bellide olmaz belkide motoru hiç yatırmam...


    ANES MOTOR
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler