3.sübab kesişim anlamadım bitürlü
-
21 Ağustos 2009, 21:24
#1
arkadşlar motorumun bugünkiyle 3.sübab kesişi bi türlü anlamadım sizce anormal değilmi 3 sefer sübab kesmesi.hızım 125 idi ve 100 m sonra cayık cuyuk bi baktım sübab kesmiş yine yığdırma yapmadığım halde eğer son devri bulduysa nden kesiciye girmiyor?motorumdan soğudum yılbasında yaptırcam artık
Reklamlar
-
21 Ağustos 2009, 21:30
#2
dostum sen habire o motorla redlineda 125 yaparsan istersen bu yaptıgını buraya yazma
[B]My life Starts after 12.500Rpm :bounce:[/B]
-
21 Ağustos 2009, 21:33
#3
ne yapcaz krdeş ön dişliyimi büyütsem suan 15 17 mi yapsam acaba?
-
21 Ağustos 2009, 22:21
#4
Arkadaşım bu forumda Hysoung motosikletini daha bir haftalıkken ibreleri sona dayayıp motorun canına okuyan ve sonra Kanuni'ye kin ve nefret kusan bir arkadaş vardı
Senin yaptığın da bundan farklı değil. Ondan sonra neden böyle oldu diye topik açıyorsun Çözümü sadece şudur: motorunu akıllı kullan, yıllarca kullan.
-
22 Ağustos 2009, 00:30
#5
krdeş motor gitmiycem demiyo vites istiyo resmenön dişiyi 17 yapıcam.sübab yapması işçil hepsi 50 tl nasıl sizce fiyat
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:30 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:12 PM ----------
yokmyu bi fikri olan arkdaslar
-
22 Ağustos 2009, 00:32
#6
enes_007 adlı üyeden alıntı
krdeş motor gitmiycem demiyo vites istiyo resmen
ön dişiyi 17 yapıcam.sübab yapması işçil hepsi 50 tl nasıl sizce fiyat
Arkadaşım, sen bir üç kere daha motor dağıtsan gene bir şey anlayacak gibi görünmüyorsun. Madem 120 üzeri hızları görmek istiyorsun. Daha büyük bir motor al. Dağılmasın.
-
22 Ağustos 2009, 02:59
#7
enes_007 adlı üyeden alıntı
krdeş motor gitmiycem demiyo vites istiyo resmen
ön dişiyi 17 yapıcam.sübab yapması işçil hepsi 50 tl nasıl sizce fiyat
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:30 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:12 PM ----------
yokmyu bi fikri olan arkdaslar
sana bi usta tavsiye edeyim. abartmak gibi olmasın, taraf tutar gibide olmasın...
antalyada 6-7 tamirci gezdim Mehmet usta antalyada onun üstüne yok.
ışıldarda ustalık yaptı, şimdi dünya göz hastanesi inşatını geçince (ışıktan karşıya) 100 mt ilerde sağda dükkanı var. adam profosyenel istersen git görüş fiyat al. beni SEFA gönderdi dersin yardımcı olur.
adam sökmeden arızayı bilir ve fiyat söyler. o şekil bi usta.
Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık
durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...
-
22 Ağustos 2009, 03:25
#8
kartalizma07 adlı üyeden alıntı
sana bi usta tavsiye edeyim. abartmak gibi olmasın, taraf tutar gibide olmasın...
antalyada 6-7 tamirci gezdim Mehmet usta antalyada onun üstüne yok.
ışıldarda ustalık yaptı, şimdi dünya göz hastanesi inşatını geçince (ışıktan karşıya) 100 mt ilerde sağda dükkanı var. adam profosyenel istersen git görüş fiyat al. beni SEFA gönderdi dersin yardımcı olur.
adam sökmeden arızayı bilir ve fiyat söyler. o şekil bi usta.
Bende Eski Sanayide Birolun üstüne tanımam Kanuni Servisi
-
22 Ağustos 2009, 03:42
#9
sysroot adlı üyeden alıntı
Bende Eski Sanayide Birolun üstüne tanımam Kanuni Servisi
birol kim? hangi dükkan... Mehmet usta bütün motorlara bakar.
Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık
durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...
-
22 Ağustos 2009, 05:11
#10
Moderatör
Sübab kestirdiğin motorun tamiratı ucuz, sanırım bu yüzden sende pek önemsemiyorsun. 4 silindirli bir motorun olduğunu ve ona 3. kez sübab kestirdiğini düşünemiyorum.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
22 Ağustos 2009, 06:20
#11
Lucas adlı üyeden alıntı
Sübab kestirdiğin motorun tamiratı ucuz, sanırım bu yüzden sende pek önemsemiyorsun. 4 silindirli bir motorun olduğunu ve ona 3. kez sübab kestirdiğini düşünemiyorum.
Bu sübab kesmek ne demek tam olarak anlatirmisiniz bana..
Ben oto elektrikcisi olarak meslegimi yaptim yanlis anlamayin..
Almanca olsa anlarimda. Teknik konularda bazen türkcem zayif geliyor..
sübab ventil degilmi? emis ventili yada cikis ventili???? bumu?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:20 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:58 AM ----------
kimse acikliyamiyormu?
-
22 Ağustos 2009, 08:46
#12
remzi66 adlı üyeden alıntı
Bu sübab kesmek ne demek tam olarak anlatirmisiniz bana..
Ben oto elektrikcisi olarak meslegimi yaptim yanlis anlamayin..
Almanca olsa anlarimda. Teknik konularda bazen türkcem zayif geliyor..
sübab ventil degilmi? emis ventili yada cikis ventili???? bumu?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:20 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:58 AM ----------
kimse acikliyamiyormu?
evet almancası ventil olması lazım ,
emme sübapı > intake valve > inner ventil
hepsi aynı kapıya çıkar ,
supab kesmesi ,
subapın kopması ,kırılması ,kenarının kırılması sonucunda görevini yapamayıp kaçırması veya parçasının koparak silindirin içine düşmesi gibi düşünebiliriz .
-
22 Ağustos 2009, 15:44
#13
enes_007 adlı üyeden alıntı
arkadşlar motorumun bugünkiyle 3.sübab kesişi bi türlü anlamadım sizce anormal değilmi 3 sefer sübab kesmesi.hızım 125 idi ve 100 m sonra cayık cuyuk bi baktım sübab kesmiş yine yığdırma yapmadığım halde eğer son devri bulduysa nden kesiciye girmiyor?motorumdan soğudum yılbasında yaptırcam artık
Merhabalar. Motorunuzun supap kesmesinin birkaç nedeni olabilir. Ancak biraz daha bilgi vermelisiniz. Tek silindirli ve karbüratörlü olan motorunuzun devir kesicisi maalesef yoktur. Ancak supap kesmesi maksimum devir bandında değil, örneğin 10.000 devrin üzerindeki devirlerde kısa süreli ilerlemelerde oluşacak bir durumdur. Bu devrin üzerini zorluyorsanız, oluşması çok çok doğal. Ama motor daha düşük devirlerde mesela 8500-9000 civarında bu işlemi yapıyorsa, yağ pompanıza bir baktırın derim. Yağlamanın yetersiz geldiği bir noktada supaplarınız aşırı ısınıyor olabilir. Ayrıca supap yaylarınızı da kontrol ettirin. supapların degisimi sadece supap gövdelerinden ibaretse, yayların ilk kesilme sonrası tansiyonunu (yaylanma kabiliyetini) yitirmesi nedeniyle kesilme oluyor olabilir.
-
22 Ağustos 2009, 19:36
#14
anladım.sübab kestiğinde bazı sesler geldi bu kesme olayında baska yerlere zarar veriyormu
-
22 Ağustos 2009, 19:43
#15
piston, üst kapak, silindir bunlar hasar almıştır , değiştirilmesi gerekir.
-
22 Ağustos 2009, 20:59
#16
enes_007 adlı üyeden alıntı
anladım.sübab kestiğinde bazı sesler geldi bu kesme olayında baska yerlere zarar veriyormu
Peki şu anda supapların durumu hakkında bilginiz yok mu? Yani, sadece seslere bakarak yada motorunuzun stop etmesine bakarak mı olayı değerlendirdiniz? Cünkü motor kapalı bir kutu. Arkadaşımın da belirttiği gibi piston, silindir üst kapağına veya silindir cidarına (parça kopup içine düştüyse) bile zarar vermiş olabilirsin...
-
23 Ağustos 2009, 05:42
#17
MaxiBoost adlı üyeden alıntı
evet almancası ventil olması lazım ,
emme sübapı > intake valve > inner ventil
hepsi aynı kapıya çıkar ,
supab kesmesi ,
subapın kopması ,kırılması ,kenarının kırılması sonucunda görevini yapamayıp kaçırması veya parçasının koparak silindirin içine düşmesi gibi düşünebiliriz .
ok anladim tesekkürler dostum.. düsündügüm gebiymis..
Arkadas ücüncü sübap kestim deyince garibime gitti. Benim bilmedigim bir olaymi diye düsündüm.. Tekerlek sübabimi yoksa falan gibi aklima geldi.Ben senelerin söförüyüm ve hala bir sübap bile kesemedim...
Beceriksizin tekiyim söylemenize gerek yok...
-
23 Ağustos 2009, 07:09
#18
slm arkadaşlar beni de bi sorum olacak bu konuyla ilgili bende vites aralarında red e kısa süre giren biriyim makina kendini kasıp bıraktıgı zaman bi üste vitese atıyorom bazende son hızda çok nadir yapıyor o şekilde fazla gitmeden hız kesmek zorunda kalıyorum bu siboblardanmı kaynaklanıyordur sizce makina kenini kasıp bırakıyor gibi olur Onbinbeyüz yada onbin devirde yapıyor genelde
( @ N € R >>dünyada ROMA,tr de SOMA
-
23 Ağustos 2009, 09:25
#19
dumanxtr adlı üyeden alıntı
slm arkadaşlar beni de bi sorum olacak bu konuyla ilgili bende vites aralarında red e kısa süre giren biriyim makina kendini kasıp bıraktıgı zaman bi üste vitese atıyorom bazende son hızda çok nadir yapıyor o şekilde fazla gitmeden hız kesmek zorunda kalıyorum bu siboblardanmı kaynaklanıyordur sizce makina kenini kasıp bırakıyor gibi olur Onbinbeyüz yada onbin devirde yapıyor genelde
Günaydın....Motorunuzu herhangi bir viteste redline'e geldiğinizde kasılması hatta supap yüzmesi (kesilme) dediğimiz arızanın meydana gelmesi çok normal. Supaplarınız tüm devirlerde açılmasını kam mili vasıtası ile sağlamasına karşın kapanma işlemini yay vasıtası ile yapar. Her yayın bir tansiyonu (yaylanma periyodu) vardır. Siz motorunuzu üst devirlere zorladığınızda, supaplar kam mili aracılığı ile açılır. Kam mili görevini tamamladıktan sonra yayın supapı kapatması gerekir. Ancak siz o kadar çok devir yaparsınız ki, daha yay supapı kapatmadan kam mili tekrar supapı açmaya zorlar. Bu esnada supaplarınız sürekli açık kalacaktır ve ateşleme esnasında elde ettiğiniz yanma gücü olduğu gibi açık supaplardan kaybedilecektir. Bu nedenle ciddi güç düşmesi, kasılmalar ve uzun zaman devam ettiğinizde supap millerinde eğilmelerle karşılaşırsınız.
-
23 Ağustos 2009, 10:16
#20
teknikhoca adlı üyeden alıntı
Tek silindirli ve karbüratörlü olan motorunuzun devir kesicisi maalesef yoktur.
hocam bundan eminmisiniz ?
CDI ateşleme modülleri devir kesici özelliğinede sahip diye biliyorum ben.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler