Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Sorun Aküde mi yoksa Marş Motorunda mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Doobly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2008
    Şehir
    Nilüfer/BURSA
    Motosikleti
    GT250R
    Arkadaşlar 2 gündür bir sorundur devam ediyor bir türlü çözemiyorum.

    Motosikletim gayet stabil bir şekilde çalışıyordu. Uğradığım bir yerde 2 saat gibi bir süre kaldım ve yola çıkmak üzere motoruma bindim. Ama marşa bastığımda sanki akü bitikmiş gibi motoru çalıştırabilecek gücü elde edemiyordum. Acaba aküde mi problem oluştu diye farları falan yaktım, her zamanki parlaklığında ışığı aldım. Olay akşam olduğundan farlar açık bir biçimde motor durdu ve aydınlatmada bir problem yoktu. Asıldım ayak marşına ve yoluma devam ettim. O an an enteresan bir şekilde sigortadan olup olamayacağı geldi aklıma, saçmalık tabi ki motor çalışmazken farları yakabildiğime göre sigortada bir problem olması ihtimali çok düşüktü. Ama yine de dikkat ettim fren sıktığımda arka stop parlaklığı arttığından sigortada problem olsa farların aydınlatması düşüyor. Bunda da bir problem yoktu aküden elektrik geldiğine eminim. Ancak yolumu tamamlayıp durduktan yarım saat sonra el marşı ile motoru çalıştırabildim, bu da marş motorunda problem olduğu ihtimalini düşürüyor.

    Git gide aküden şüphelenmeye başladım ama aküyü alalı da 2-3 ay oldu yaz başında almıştım ve o günden beri motorum 48 saatten fazla garajda yatmadı. Kontağı kapattığım anda da elektrik tamamen kesiliyor ve bişeylerin açık kalıp aküyü sömürme gibi bir şans da yok.

    Ne oldu ne bitti anlayamadım. Yardımlarınızı bekliyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    akünün markası ne? motosiklet hiç elektrik arızası yaptı mı? (ampül değiştirmek bile dahil)
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  3. #3
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    hocam marş motoru aküden yeterli gücü elde edemediği için çalıştıramıyor
    sorun aküde bence yeni almışsın ama biraz kalite...
    Aynı sorun bizim mondial 151 rs dede vardı
    20

  4. #4
    Volkan Serezli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    alarm varsa motorda bozuk olduu için aküyü yemiş olabilir
    bnde ole oldu
    bi akünü tam şarj ettir belki duzelir

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    şimdi biraz irdeleyelim :

    Alıntı Doobly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletim gayet stabil bir şekilde çalışıyordu. Uğradığım bir yerde 2 saat gibi bir süre kaldım ve yola çıkmak üzere motoruma bindim. Ama marşa bastığımda sanki akü bitikmiş gibi motoru çalıştırabilecek gücü elde edemiyordum. Acaba aküde mi problem oluştu diye farları falan yaktım, her zamanki parlaklığında ışığı aldım. Olay akşam olduğundan farlar açık bir biçimde motor durdu ve aydınlatmada bir problem yoktu. Asıldım ayak marşına ve yoluma devam ettim. O an an enteresan bir şekilde sigortadan olup olamayacağı geldi aklıma, saçmalık tabi ki motor çalışmazken farları yakabildiğime göre sigortada bir problem olması ihtimali çok düşüktü.
    sigorta, devreyi tamamlayan bir elemandır. yani kesikse hiç geçirmez, sağlamsa full geçirir. dolayısıyla, marşın tam basmaması durumu az da olsa çevirdiğini gösterir. bu durumda zaten az ya da çok motor dönüyorsa sigortadan olamaz. bunu test etmek için farlara bakmaya gerek yok. haaa, kaldı ki zaten bu hiç ölçü olamaz. çünkü sizinkinde ayrı mıdır bilmem ama bazı motorlarda far sigortası ayrı, marş sigortası ayrı olabilir. dolayısıyla farların yanıyor olması sigortalarla ilgili kesin yargı oluşturmaz. ayrıca farların yanıyor, marşın basmıyor olması da yine akü ile ilgili bilgi vermez. çünkü ölmeye yakın ya da şarjı (genel yanlış yazımlardaki gibi şarzı değil, şarjı) düşük bir akü farları yakacak güce sahip olabilir ama marş motorunu tam güçle döndüremeyebilir. çünkü farlarla motorun ihtiyaç duyduğu enerjiler arasında ciddi farklar var.


    Alıntı Doobly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ama yine de dikkat ettim fren sıktığımda arka stop parlaklığı arttığından sigortada problem olsa farların aydınlatması düşüyor. Bunda da bir problem yoktu aküden elektrik geldiğine eminim.
    yine yanlış bir yargı. az önce dediğim gibi, farlarla motor sigortaları aynı olmak zorunda değil.

    Alıntı Doobly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ancak yolumu tamamlayıp durduktan yarım saat sonra el marşı ile motoru çalıştırabildim, bu da marş motorunda problem olduğu ihtimalini düşürüyor.

    Git gide aküden şüphelenmeye başladım ama aküyü alalı da 2-3 ay oldu yaz başında almıştım ve o günden beri motorum 48 saatten fazla garajda yatmadı. Kontağı kapattığım anda da elektrik tamamen kesiliyor ve bişeylerin açık kalıp aküyü sömürme gibi bir şans da yok.

    Ne oldu ne bitti anlayamadım. Yardımlarınızı bekliyorum.
    burda yazdıklarınız, sorunun teşhisi ile ilgili daha net bilgiler içeriyor.

    * akü yeni
    * bir süre gittikten sonra elektrik marşı çalıştı
    * kontak kapanınca aküden elektrik harcayan donanım yok

    bu demektir ki, akünüz ilk denediğinizde tam şarjda değildi. kullanırken şarj oldu ve ikinci denemenizde çalıştı. o zaman, bir kaç ihtimal var.

    1) akü kutupbaşlarında temas zorluğu var. tam şarj yapmıyor. onları çıkarıp, biraz zımpara ile akü kutuplarını ve kutupbaşlarını temizleyip, biraz gres yağı sürüp, takmak ve güzelce sıkmak lazım.

    2) şarj dinamosunda sorun olabilir. bazen şarj üretip, bazen üretemiyor olabilir. dolayısıyla bazen aküden yiyor, bazen de akü şarj oluyor demektir. bir elektrikçiye gösterip, detaylı ölçüp emin olmak lazım.

    3) konjektörde sorun olabilir. aynen şarj dinamosunda olduğu gibi, aslında şarj elektriği üretiliyordur ama bunu araçta kullanılacak yerlere ve akünün şarjına uygun olarak dağıtması gereken konjektör bu dağıtımı yapamıyordur. ama bu çok düşük bir ihtimal. çünkü konjektör elektronik bir parçadır ve mekanik parçalar gibi arızalıysa arada bir çalışıp arada bir tutukluk yapmaz.

    bana sorarsanız önce kutup başlarından başlayın. sonra dinamoyu ölçtürürsünüz...

  6. #6
    Doobly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2008
    Şehir
    Nilüfer/BURSA
    Motosikleti
    GT250R
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    akünün markası ne? motosiklet hiç elektrik arızası yaptı mı? (ampül değiştirmek bile dahil)
    Akünün markasını bilmiyorum ama Mondial servisinden almıştım. Muhtemelen çinlidir.



    Alıntı sey_47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam marş motoru aküden yeterli gücü elde edemediği için çalıştıramıyor
    sorun aküde bence yeni almışsın ama biraz kalite...
    Aynı sorun bizim mondial 151 rs dede vardı
    Haklısın dostum sanırım aynı sorun oluştu. Ama bugün biraz daha toparladı kendini sanki sıcakta daha rahat çalışıyo. Arada marştan çalıştırabiliyorum.



    Alıntı wolky-ksk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alarm varsa motorda bozuk olduu için aküyü yemiş olabilir
    bnde ole oldu
    bi akünü tam şarj ettir belki duzelir
    Motorumda alarm yok dostum







    Alıntı aya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdi biraz irdeleyelim :



    sigorta, devreyi tamamlayan bir elemandır. yani kesikse hiç geçirmez, sağlamsa full geçirir. dolayısıyla, marşın tam basmaması durumu az da olsa çevirdiğini gösterir. bu durumda zaten az ya da çok motor dönüyorsa sigortadan olamaz. bunu test etmek için farlara bakmaya gerek yok. haaa, kaldı ki zaten bu hiç ölçü olamaz. çünkü sizinkinde ayrı mıdır bilmem ama bazı motorlarda far sigortası ayrı, marş sigortası ayrı olabilir. dolayısıyla farların yanıyor olması sigortalarla ilgili kesin yargı oluşturmaz. ayrıca farların yanıyor, marşın basmıyor olması da yine akü ile ilgili bilgi vermez. çünkü ölmeye yakın ya da şarjı (genel yanlış yazımlardaki gibi şarzı değil, şarjı) düşük bir akü farları yakacak güce sahip olabilir ama marş motorunu tam güçle döndüremeyebilir. çünkü farlarla motorun ihtiyaç duyduğu enerjiler arasında ciddi farklar var.




    yine yanlış bir yargı. az önce dediğim gibi, farlarla motor sigortaları aynı olmak zorunda değil.



    burda yazdıklarınız, sorunun teşhisi ile ilgili daha net bilgiler içeriyor.

    * akü yeni
    * bir süre gittikten sonra elektrik marşı çalıştı
    * kontak kapanınca aküden elektrik harcayan donanım yok

    bu demektir ki, akünüz ilk denediğinizde tam şarjda değildi. kullanırken şarj oldu ve ikinci denemenizde çalıştı. o zaman, bir kaç ihtimal var.

    1) akü kutupbaşlarında temas zorluğu var. tam şarj yapmıyor. onları çıkarıp, biraz zımpara ile akü kutuplarını ve kutupbaşlarını temizleyip, biraz gres yağı sürüp, takmak ve güzelce sıkmak lazım.

    2) şarj dinamosunda sorun olabilir. bazen şarj üretip, bazen üretemiyor olabilir. dolayısıyla bazen aküden yiyor, bazen de akü şarj oluyor demektir. bir elektrikçiye gösterip, detaylı ölçüp emin olmak lazım.

    3) konjektörde sorun olabilir. aynen şarj dinamosunda olduğu gibi, aslında şarj elektriği üretiliyordur ama bunu araçta kullanılacak yerlere ve akünün şarjına uygun olarak dağıtması gereken konjektör bu dağıtımı yapamıyordur. ama bu çok düşük bir ihtimal. çünkü konjektör elektronik bir parçadır ve mekanik parçalar gibi arızalıysa arada bir çalışıp arada bir tutukluk yapmaz.

    bana sorarsanız önce kutup başlarından başlayın. sonra dinamoyu ölçtürürsünüz...
    Yazdığın güzel açıklamar için teşekkür ederim. Ancak marş motoru ile farların kullandığı sigorta aynı o konuda şüphem yok artık sigortanın stabil çalıştığından eminim.

    Bu akşam üstü akü kutup başlarını zımparalama ile başlayacağım. O da işe yaramazsa dediğin gibi bir bilirkişiye göstermeyi düşünüyorum.

    Hepinize tekrardan teşekkür ederim öneriler için. Sonucu paylaşacağım çözüldüğünde.

  7. #7
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Akü'nün yeni olması suyunun azalamayacağı anlamına gelmez. Bence akünü sök suyunu kontrol et.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  8. #8
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Son gece yazımı yazıyım bari
    Marş rolesine bak büyük ihtimalle marş rolen veya marş düğmen bozulmuştur
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    14 Ağustos 2009
    Şehir
    ANGARA
    Motosikleti
    HARLEY GÖRÜNÜMLÜ ÇELİK
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Son gece yazımı yazıyım bari
    Marş rolesine bak büyük ihtimalle marş rolen veya marş düğmen bozulmuştur
    bencede role kontrolü şart...!

  10. #10
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Son gece yazımı yazıyım bari
    Marş rolesine bak büyük ihtimalle marş rolen veya marş düğmen bozulmuştur
    Kurtulduk yani, ohhh huzur kapladı 4 1 yanımı
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  11. #11
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kurtulduk yani, ohhh huzur kapladı 4 1 yanımı
    Dönüşüm muhteşem olucak
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  12. #12
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dönüşüm muhteşem olucak
    O olsa olsa şarkı sözü olur anca
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  13. #13
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    geçmiş olsun.şimdi o gördüğün akünün yanındaki sigorta marş motoru için degil,kontağa gider.aküden direk kalın kablo ile ilk önce marş rolesine gider.onun çıkışı marş motoruna.marş roleside arka sağ granaj içinde ufak bir parça görürsün zaten.kablolarına bir bak gevşeme filan varmı.yoksa yukarıda arkadaş güzel açıklamış maddeler halinde.ama ilk önce akünü bir elktrikçiye ölçtürsen daha net bilgi alır ona görede bakabilirsin.işlem hızlanmış olur.genelde çin akülerinin ömrü kısa oluyor.birde motorun km si fazla ve ya modeli eski ise konjektör arıza yapıp,elektiriği keser ve akünü şarj etmez oda akünün bitmesine neden olur.
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  14. #14
    Doobly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2008
    Şehir
    Nilüfer/BURSA
    Motosikleti
    GT250R
    Sorun dediğiniz gibi sağ arka granajın altındaki bağlantıdan kaynaklanıyormuş sanırım. Orada kirlenme olayı çok fazla olmuş. Bağlantıyı söküp iyice temizledim. Sorun zaten azalmıştı kendiliğinden bu işlemden sonra aynı arızayı tekrarlamadı. Teşekkür ederim hepinize.
    Akü kutup başlarını da zımparaladım elim deymişken. Umarım kısa vadede bir daha sorun çıkarmaz.



    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler