Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

motor turbolamak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Mayıs 2009
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    Kawasaki ZXR750
    başlıktanda anlayacanız gibi arabalar gibi motosikletlerde turbolanıyor acaba bilgi verebilicek biri varmı ve ne kadar bir masraf gidiyor biz araba turboluyoruz yaklaşık pistonlara girmezsek 2.5 pistona girersek 5 kağıt gidiyor acaba motorlarınki nasıl bilgi alabilir miyim fiyatları hemen hemen böyleyse düşünüyorum zxr750 94 model


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Küçük diesel araba turbosu takabilirsin 1.4litre gibi...Piston sekman değiştirmezssen motor çabuk biter ve tehlikelidir birde turbo ile kaç bar vereceğin önemli motoru görmeden birşey denemez
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  3. #3
    sebastian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    Şişli/İST.
    Motosikleti
    nexus500'den gsr600'e terfi etmişti bws100'e düştü
    valla zor be
    yapılır tabi, niye yapılmasın da.
    en küçüğünden bu bir tane turbo, düşük basınçlı olsun. yoksa hemen motoru yakarsın. onu bir şekilde eksoz manifoltunun üstüne bağlaman lazım. turboyu bağladıktan sonra turbo yağ radyatörü ve boruları falan. turbonun yağ ile soğuması lazım yoksa, içindeki bıçaklar çok yüksek devir çeviriyor. bu devire dayanması gerek. fiyat konusuna gelince de, bişey sölüyemicem şimdi. çok değişken, turboyu ve radyatörü çıkma alacaksan ucuza maal edersin.

  4. #4
    eeraktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2008
    Şehir
    lüleburgaz
    Motosikleti
    pulsar ns 200
    o modellerde yok öyle bişey
    farkimi farketmedin ya artik farketsende farketmez

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    20 Temmuz 2008
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Suzuki AN 125 HK
    Nitro bağla nitro,Videoları vardı,manyak Bişe oluo ya:DAdam scootera yapmış,Yahu racing gibi hızlanısı var yolda..

  6. #6
    Gnusher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    06 Fz6 Fazer 98hp
    Fazla bilgim yok. Ama baya meşakkatli bir iş olduğunu biliyorum. Türkiyeden ziyade yabancı siteleri gezmeni tavsiye ederm. Senin için bende araştırcam. Bulursam bişeyler buraya yazarm yine. Motora özel birşeyler yapmak istediğni biliyorum. Aslında birkaç havalı tavsiye vermeye de çalışabilirim. Bende Adana'daym. Motor üzerinde çalışmaya başlarsan gelişmeleri izlemek isterim.

  7. #7

    Üyelik
    23 Mayıs 2009
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    Kawasaki ZXR750
    bakacaz artık bi yol bulursak

  8. #8
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    Çok sorunlu bir iş olarak görüyorum.

    Birinci büyük sorun turbo gecikmesi; motosiklet için ani güç veya yığılma tutunma sorunu çıkarabilir.

    İkincisi şanzuman-motor aynı yağı kullanıyor. Birde turbo kullanırsa Allah bilir sonuç ne olur.

    Diğer mekanik problemleri sen bizden daha iyi bilirsin zaten.

    Neden turbo istiyorsun?

  9. #9
    Gnusher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    06 Fz6 Fazer 98hp
    www.turbo-bike.com ve www.turbo-bike.net bu sitelerde farklı motorlara turbo uygulamarıyla ilgili örnekler bulabilirsin. Çok fazla ayrıntı yok ama en azından tercih edilen turbo basıncı, manifold bağlantıları, ek parçalar, turbonun kendini gösterdiği devir ve dyno değişikliklerini bulabilirsin. Tahminimce maliyeti, motoru aldığın tahmini fiyatın minimum 2 katı kadar olacaktır. Sadece bir tahmin tabiki. Seninki gibi 750cclik bir motora turbo uygulanır. Benmki gibi 125 cc ise motorun cibilliyeti yetmiyor tabi:D. Eğer işlem çok zahmetli gibi gözükürse egzosttan alev atılması sağlayan komple kitler var. Onlardan tavsiye ederm. Ben kıçı b.klu cbr 125 ime bile alcaktım. Abd ye mail attım alev çıakr mı diye sordum. Adamlar bana çıkar ama 4-6 inchlik ufak bir kıvılcım gibi olur dediler

    Ek: Turbo düşük devirlerde değil belli bir devirden sonra aniden devreye gireceğinden motosikletle viraj almayı seviyorsan kendini tehlikeye atmış olursun diye düşünüyorum. Böyle bir uygulama yaparsan makine daha çok kalkış motoru olur bence. Öte yandan motorla km yapmaktan ziyade iş olarak modifikasyonla uğraştığını bildiğim için, yapacağın uygulamanın amacına gerçekten ulaşacağına ve acayip ilgi toplayacağına inanıyorum. Bunu bir kere yaptıktan sonra kapının çokça çalıanması da olasıdır

    Çalışmalarında başarılar dilerim. Konuyu takip edicem.

    Birşeyler daha buldum. Aşağıda verdiğim linkte suzuki gsxr600 ve 750 ye uygun bir turbo kiti satılıyor. Fiyat 3250$. Tabi montaj falan yok. Ayrıca bunlar 01-05 modeller için geçerliymiş. Civiclerin çoğunda kullanılar turbonun aynısıymış. Eğer böyle bir kiti makinene uygularsan daha kolay sonuca gidebileceğini düşünüyorum. Motorunun karbüratörlü olduğunu sanıyorum tabi buna uygun bir kit bulmak lazım. Zaten uygulamadaki farklarını sen çok iyi biliyorsundur. Ben bilmiyorum. Yine bişeyler bulursam yazıcam.

    Bu arada kit 4500rpm de devreye giriyomuş çok iyi bir değer bence

    Zafer Abi benim aklımda büyük makinelerde şanzıman yağlaması motordan bağımsız gibi hatalı bir bilgi kalmış hatalı değil mi?

    Evet yine birşeyler ekliyorum. Zaten bu turbo işinden anladığını göz önünde bulundurursak aaşağıda linkte eksik olan parçaları tamamlaman için spresifik parçalar ya da full kitler satılıyor. Kişinin motoruna uygun parçalar seçip gerekirse üretilip gönderilebiliyor da. Fiyatlarıda çok yüksek değil gibi. Hatta orda gözüken fiyatlarsa baya makul. Karbüratörlü makinelerde turbo uygulaması daha zormuş. Hatta karbüratör sistemiyle uğraşmak yerine elindeki motoru satıp daha yeni bir makine alan ve bunu birkaç ay kullanıp turbo uygulayacağını söyleyen bir adamın yazısını okudum. Ama uygun uygulamalar yapılırsa mümkünmüş. Neyse cevap yazarsan devam ederiz.

  10. #10
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    ZXR750 yağlama sitemine ulaşamadım, motor-şanzuman ayrı yağlama sistemi hakkında bir bilgim yok.

  11. #11
    Gnusher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    06 Fz6 Fazer 98hp
    Abi az sayıda makinede varmış bu durum yabancı forum sitelerinde okudum kullanıcılardan. Bazı harleylerde ve dirt bikelarda. O da tabi kullanıcı anlatımı resmi bir bilgi değil yani. Zxr da bildiğimiz ortak yağ kullanımlı bir makinedir çok çok büyük ihtimalle

  12. #12
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Turboya başka yağ bölümü yapar
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  13. #13
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    Yağ pompası lazım onada Vazgeç gönül, böyle daha güzel

  14. #14

    Üyelik
    23 Mayıs 2009
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    Kawasaki ZXR750
    sürekli motorla uğraştığımız için vaktim olmadı yazmaya bişiler yapmaya başladık fotolarını çekip atacam kısa bir sürede

  15. #15
    Gnusher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    06 Fz6 Fazer 98hp
    Ooo hadi bakalım merakla bekliyorum.

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    CBF150(inşallah 2 sene sonra)
    dikkat et de ölme üzülürüz sonra


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler