Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Disk fren balatayı geriye itmiyor ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Merhaba arkadaşlar, sorunum şu, frene basınca balata sürekli olarak diske sürtüyor geriye atmıyor sanırım bunun nedeni nedir
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ahmet93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2008
    Şehir
    Tekirdağ/Çerkezköy
    Motosikleti
    Honda Cbr 125 R
    Hocam balata diske sürekli sürter zaten. Yani ben öyle biliyorum. Sizin sorununuz ne, balata motoru yavaşlatacak derecede sürtmüyorsa sorun yoktur.

  3. #3
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Alıntı ahmet93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam balata diske sürekli sürter zaten. Yani ben öyle biliyorum. Sizin sorununuz ne, balata motoru yavaşlatacak derecede sürtmüyorsa sorun yoktur.
    yavaşlatacak derecede sürtüyo hocam :S
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  4. #4
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    kaliperi söküp balataları temizleyip fren pistonunu elinizle içeri itin. sonra kaliperi yerine takın eğer olmazsa muhtemelen diyafram falan yırtılmıştır
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  5. #5
    mehmetcalli35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2007
    Şehir
    Bornova/İZMİR
    Motosikleti
    Aprilia RS 125 & Mz 301 Fun & Presto 150t
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kaliperi söküp balataları temizleyip fren pistonunu elinizle içeri itin. sonra kaliperi yerine takın eğer olmazsa muhtemelen diyafram falan yırtılmıştır
    Muhtemelen piston basılı kalıyor.Arkadaşın dediği gibi kaliperi söküp temizliğini yapın ve pistona WD40 sıkın.Pistonun basılı kalmasını önliyecektir.
    Al bir Mz dünyayı gez...

  6. #6
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Alıntı mehmetcalli35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Muhtemelen piston basılı kalıyor.Arkadaşın dediği gibi kaliperi söküp temizliğini yapın ve pistona WD40 sıkın.Pistonun basılı kalmasını önliyecektir.
    wd40 yok ama mazot var iş görebilitesi varmı
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  7. #7
    Rebornx4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul-Altunizade
    Motosikleti
    CF Moto 150nk
    Alıntı onuRRtas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    wd40 yok ama mazot var iş görebilitesi varmı
    wd40 ı sakın balatana ve diskine deydirme. Zarar vermez ama fren mesafen %200 artar

  8. #8

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Balatayı çıkarttıgınızda balatayı iten pistonun kenarlarınıda temizlemelisiniz.Eski balata bittigi an ki ilerde pozisyonundan üç beş mm daha ileri gitmesi için manet i pompalayın(fazla degil,aksi durumda pompa yerinden çıkabilir ve geri takamazsanız tamirciye mahkum olursunuz.)Pis kısmı temizleyin.Pis kısım yeni balata takıldıgında içeride kalıp oringi sıkıştırıp devamlı süretle geri gitmemeye çalışıp balataya baskı yaptıracağından aşırı ısı,aşınma ve yakıt sarfiyatına sebep olabilir.Her balata değişiminde yapılması gerekenlerden bence.Balatanız daha yolun başında yanmadan daha uzun süre performansını sürdürecektir.Kolay gelsin.

  9. #9
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Alıntı piranha dört adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Balatayı çıkarttıgınızda balatayı iten pistonun kenarlarınıda temizlemelisiniz.Eski balata bittigi an ki ilerde pozisyonundan üç beş mm daha ileri gitmesi için manet i pompalayın(fazla degil,aksi durumda pompa yerinden çıkabilir ve geri takamazsanız tamirciye mahkum olursunuz.)Pis kısmı temizleyin.Pis kısım yeni balata takıldıgında içeride kalıp oringi sıkıştırıp devamlı süretle geri gitmemeye çalışıp balataya baskı yaptıracağından aşırı ısı,aşınma ve yakıt sarfiyatına sebep olabilir.Her balata değişiminde yapılması gerekenlerden bence.Balatanız daha yolun başında yanmadan daha uzun süre performansını sürdürecektir.Kolay gelsin.
    hocam galiba pompayı yerinden çıkarttım
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  10. #10
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Aferim bastın bastın frene balatayı iten piston yerinden fırladı çıktı dimi...

  11. #11
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aferim bastın bastın frene balatayı iten piston yerinden fırladı çıktı dimi...
    aynen öyle oldu galiba hocam hatta baktım yağı simsiyah totoşa giren şemsiye açılmaz dedim yağı komple boşalttım içinden yarın yenisini şeyapcam bakalım. umarım beceririm.
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  12. #12
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı onuRRtas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen öyle oldu galiba hocam hatta baktım yağı simsiyah totoşa giren şemsiye açılmaz dedim yağı komple boşalttım içinden yarın yenisini şeyapcam bakalım. umarım beceririm.
    umarım cildine ve motorunun boyalı/nikelajlı kısımlarına hidrolik yağı değdirmemişsindir.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  13. #13
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    fren merkezini söktüysen 1 gece mazotun içine yatır wd40 fikri hatalı full sentetik yağdan bile 15 kat ince o diske öyle bir yapışır ki günlerce frenin tutmaz. fren balatalarını tutan kılepeleri sök onları sırtından iten pistonlar var o kısımda vakumn lastiği var kontrol et.yırtık kaçak yoksa yerine takmadan önce hidrolik yağını yukarıdan doldur fren manyetine basınca pistonun sonuna kadar çıkıp çıkmadığına bak sonra var gücünle o pistonları yerine ittir seni çok zorlar ama bir süre sonra yavaş yavaş içeri girer sonra toparla merkezi yerine tak.senin sorunun pistonun orda takılı kalması ama ne kadar takılırsa takılsın motor haraket edince o içeri gidiyordur şimdi sen durduğu yerde tekeri çevirdiğinden sana sıkı geliyordur çok az meyilli bir yerde motoru boşta saldığında baya bir durduruyor yada kasma yapıyorsa dediğim gibi pistonda sorun var. olayı çözünce buraya yaz bekliyorum.

  14. #14
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    umarım cildine ve motorunun boyalı/nikelajlı kısımlarına hidrolik yağı değdirmemişsindir.
    valla elime koluma değdi kotuma da baya sıçradı ?

    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fren merkezini söktüysen 1 gece mazotun içine yatır wd40 fikri hatalı full sentetik yağdan bile 15 kat ince o diske öyle bir yapışır ki günlerce frenin tutmaz. fren balatalarını tutan kılepeleri sök onları sırtından iten pistonlar var o kısımda vakumn lastiği var kontrol et.yırtık kaçak yoksa yerine takmadan önce hidrolik yağını yukarıdan doldur fren manyetine basınca pistonun sonuna kadar çıkıp çıkmadığına bak sonra var gücünle o pistonları yerine ittir seni çok zorlar ama bir süre sonra yavaş yavaş içeri girer sonra toparla merkezi yerine tak.senin sorunun pistonun orda takılı kalması ama ne kadar takılırsa takılsın motor haraket edince o içeri gidiyordur şimdi sen durduğu yerde tekeri çevirdiğinden sana sıkı geliyordur çok az meyilli bir yerde motoru boşta saldığında baya bir durduruyor yada kasma yapıyorsa dediğim gibi pistonda sorun var. olayı çözünce buraya yaz bekliyorum.


    Tamamdır hocam dediğiniz gibi yapıcam.
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  15. #15

    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    mondial 125 kt/jawa 350 TS
    sağlı açısından da pek ıyı degıl,hıdrolık yağı dıye geçer ve ele yuze temasını onleseydın hıc yoktan,kotu maf eder temas cok olduysa hayır bekleme ondan artık hıdrolık yagını koyucan ancak hava olayını yapabılıcekmısın bılmem ,gecenlerde forumda acılmsıtı hava olayının basıt cozumu dıye bır arat bulucaksın

  16. #16
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Beycivan hocam. Durumu bugün hallettim komple sıfır yağ aldım yağı da değiştirdim komple sorun sıkıntı yok. Buyrun;

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...i-resimli.html



    Yardımlarınız için minnettarım beyler.
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  17. #17
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    pekala sevindim geçmiş olsun.

  18. #18

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Bende bir an korktum okuyunca fakat mutlu sonu görünce sevindim.Sebep olmak var.Artık tecrübe olmuş oldu.Bidakine balata bittiginde balatayı çıkardıktan sonra fazla degil yarım cm pistonu ileri ittirsen yeter pis kısmı görmen için.Tamircilerin birçogu bile yeni balatayı direk takıp diskin araya sıgabilmesi içinde pistonları birden geri sıkıştırıyor.Pis kısım oringlere dayanıp direnç gösteriyor.Sonra aşırı ısıdan morarmış disk,yanmış balata .....hatta yağışta tutmayan fren sendromu.......Geçmiş olsun.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)