Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

yardım!!!motorum çalışmıyor...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Nisan 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    yamaha x max 250
    arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum.motorumun supap ayarını yeni yaptım,bujiyi yeni taktım hatta buji kablosunuda yeni değiştirdim.supap ayarı tam oarak yapılmamış olabilir diyebilirsiniz ama ayar yapmadan öncede çalışmıyodu.depom şuanda full.ama bir türlü motoru hala çalıştıramadım.bu konuda tecrübeli arkadaşların yardımına ihtiyacım var.hepinize şimdiden teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    ayrıntı lazım?? motor arada patlamalarla çalışıyormu? hiç patlama olmuyor mu?? egzosttan kesif bir benzin kokusu geliyor mu?? marş motoru makineyi döndürüyormu yoksa tık edip kalıyormu?? marş motoru makineyi zor çeviriyorda sen ayak marşı ile mi basıyorsun?? ayrıntı olmadan bir yardımımız olamaz ki
    Poturdak

  3. #3
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    bujiyi sök buji başlığına tak, marşa bas bi bak ateşleme varmı yokmu?ondan sonra karbüratöre benzin geliyomu?gelmiyo mu?depo dolu olabilir ama musluk tıkanık olabilir.
    MoToCroSS RuLeZZ

  4. #4
    APV41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    SUZUKİ SV 650
    sibop ayarlarından motor çalışmamazlık yapmaz sadece yeterli güç üretmez senin kullandığın tip motorların benzin otomatiğinde hastalık vardır eğer benzinin bir kere bittiyse arızalanmış olabilir tavsiyem önce bujiden gelen cereyana bak ateşleme varsa benzin otomatik arızası olma ihtimali çok yüksektir
    MT İZMİR HUZUR EVİ SAKİNİ
    nereye gittiğin değil kiminle gittiğin ÖNEMLİDİR :wiinkk
    CENGOMOTO

  5. #5

    Üyelik
    29 Nisan 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    yamaha x max 250
    şimdi şöyle sorayım ilk olarak.bu meretin benzin otomatiği neresinde ve nasıl çalışır?ikincisi karbüratör öncesi benzin geliş hortumunu sökür marş yaptığımda benzin hortumdan kesik kesik olarak atma yapıyor(ama karbüratör öncesi hortum).buji ve buji kablosunu yeni değiştirdim ve buji dışarda ateşleme yapıyor.acaba beyin diye tabir edilen ünüte arızalı olabilirmi?yada sizce karbüratördemi sorun var.ilginize şimdiden teşekkürler.

    Alıntı killing_machine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bujiyi sök buji başlığına tak, marşa bas bi bak ateşleme varmı yokmu?ondan sonra karbüratöre benzin geliyomu?gelmiyo mu?depo dolu olabilir ama musluk tıkanık olabilir.
    zaten bu motorda benim bildiğim kadarıyla benzinin geçişini sağlıyacak bir musluk yok yani.musluktan kastın sanırım bu.(açık yada kapalı tarz)

    Alıntı denizcimuzaffer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayrıntı lazım?? motor arada patlamalarla çalışıyormu? hiç patlama olmuyor mu?? egzosttan kesif bir benzin kokusu geliyor mu?? marş motoru makineyi döndürüyormu yoksa tık edip kalıyormu?? marş motoru makineyi zor çeviriyorda sen ayak marşı ile mi basıyorsun?? ayrıntı olmadan bir yardımımız olamaz ki
    şimdi denizci kardeş cvbın çok güzel bunlar önemli kriterler bu konuda o yüzden haklısın.motor hiç çalışmıyor bir kere dolayısıyla patlamalarda yok,egzosttan benzin kokusu gelmiyor fakat buji ıslanıyor silindirdeyken,marş motoruda iyi bir şekilde krankı döndürüyor.zaten benim motorda ayak pedalıda yok.hadi bakalım şeytan bunun neresinde?derin ayrıntılı soru ve cevaplarını bekliyorum saygılar...

  6. #6
    APV41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    SUZUKİ SV 650
    bujide ateşleme var benzin otomatiğide sağlam tek yapılacak şey kaldı bujiyi sök az bir miktar bir kola kapağı kadar benzini buji deliğinden içeri dök bujiyi tak marşa bas çalışırsa iş bitmiştir çalışmazsa tamirci ara işin zor demektir
    MT İZMİR HUZUR EVİ SAKİNİ
    nereye gittiğin değil kiminle gittiğin ÖNEMLİDİR :wiinkk
    CENGOMOTO

  7. #7
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    Alıntı izmirden adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum.motorumun supap ayarını yeni yaptım,bujiyi yeni taktım hatta buji kablosunuda yeni değiştirdim.supap ayarı tam oarak yapılmamış olabilir diyebilirsiniz ama ayar yapmadan öncede çalışmıyodu.depom şuanda full.ama bir türlü motoru hala çalıştıramadım.bu konuda tecrübeli arkadaşların yardımına ihtiyacım var.hepinize şimdiden teşekkürler
    buranın neresinde ateşleme var yazıyor sadece yaptığın yenilikler yazıyor.

    Alıntı izmirden adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdi şöyle sorayım ilk olarak.bu meretin benzin otomatiği neresinde ve nasıl çalışır?ikincisi karbüratör öncesi benzin geliş hortumunu sökür marş yaptığımda benzin hortumdan kesik kesik olarak atma yapıyor(ama karbüratör öncesi hortum).buji ve buji kablosunu yeni değiştirdim ve buji dışarda ateşleme yapıyor.acaba beyin diye tabir edilen ünüte arızalı olabilirmi?yada sizce karbüratördemi sorun var.ilginize şimdiden teşekkürler.



    zaten bu motorda benim bildiğim kadarıyla benzinin geçişini sağlıyacak bir musluk yok yani.musluktan kastın sanırım bu.(açık yada kapalı tarz)
    ewet demek istediğim açık veya kapalı, kesik kesik atma yapıyor yazmışsın demekki benzin alıyor.ateşlemede var alla allaa nereden acep platinden diyecem olmayacakne işi var platinin o motorda
    MoToCroSS RuLeZZ

  8. #8
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Bu merak ve cesaretinizle motorunuzu çalıştıracağınızdan eminim.
    İncelerseniz yardımcı olacaktır.

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet...pmekanizma.htm

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/Videolar/videolar.htm
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  9. #9

    Üyelik
    29 Nisan 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    yamaha x max 250
    kardeş kusura bakma o mesajı düzelttim ama nedense öyle geçmemiş bende anlamdım.kusura bakma...

    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu merak ve cesaretinizle motorunuzu çalıştıracağınızdan eminim.
    İncelerseniz yardımcı olacaktır.

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet...pmekanizma.htm

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/Videolar/videolar.htm
    ihtiyar abi umarım dalga geçmiyosundur benimleama ciddi olarak bi çok şeyi takip ederim,arabalardan çok iyi anlarım ama bu motor işine gelince böyle tökezliyoz işte,umarım bir gün motorlar konusunda senin tecrübelerini yakalarım.izindeyim yani merak etme,bu arada maşallah tık diye kaynak adresler,tık diye cevaplar.helal olsun abi sana.kırkbir kere maşallah

  10. #10
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    bujiyi değiştir bakalım sen bi.. Belki de bujide catlaklık fln vardır?
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  11. #11
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    İyiakşamlar;

    1- Benzin otomatiğinden kesik kesik benzin gelmesi normaldir. Zira benzin otomatikleri sccoterlerde emme manifodundan vakum yardımıyla çalışır. Motorun her silindir hareketinde değil, sadece emme sübabı açıkken benzin otomatiği çalıştığından sorun yok anlayacağın.

    2- motorunun sübab ayarından önce de çalışmadığını yazmışsın. Ama biraz daha bilgi vermelisin. Motorun çalışmadığı için mi sübab ayarı yaptın? Karübratör ayarı ile oynadın mı? Sübab ayarını nasıl yaptın?

    3- Buji ıslanıyorsa, (karbüratörle oynandı varsayıyorum) birkaç ihtimal var. Ya ateşleme yapmıyor (bunu bujiyi sökerek, kabloya bağlayıp, motorun gövdesine uç kısmını deydirerek marşa bastığında görebilirsin. Eğer bujiden kıvılcım çıkmıyorsa o zaman konjektöre veya bobine bakmalısın. Benim bir kaç kez başıma geldi. Aldığın buji çalışmıyor olabilir. Çin malı bujilerde yaşanılan bir sorun) ya, hava ayarı ile oynadığında benzin çok gelip motoru boğuyor (karbüratör şamandıra ayarı bozuk olabilir. Hava ayarın çok fazla açık ve rölanti ayarın çok açık olabilir) Öncelikle karbüratörün içi ile oynanmadıysa, hava ayar vidasını tamamen sağ tarafa doğru sık. Hava ayar vidası karbüratörün üzerinde, tıpkı gaz telinin takıldığı vida gibi bir şey. sonra tekrar bu vidayı 2-3 tur ters yönde çevir. Rölanti ayarını vidayı kontrol ederek teli hiç germeyecek şekilde boşalt. Daha sonra vidayı (vida kelebeğin üzerindeki bir çıkıntıya dayanır) tam olarak bu çıkıntırya daya ve çok az açılmasını sağla. Gazı yarım açarak marşa bas. (öncesinde mutlaka bujiyi sök ve motorun biraz içinin kurumasını bekle)

  12. #12
    sky_forever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2007
    Şehir
    Artık Bodrum Turgutreis
    Motosikleti
    Motoran SCUB 150
    Arkadaşlar şu ilgiyi benim topiciğe de bi baksanız yansıtsanız

  13. #13

    Üyelik
    29 Nisan 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    yamaha x max 250
    myheart çok komiksin ama sen ya ,yada kendince espri yapıyon.ilk okuldan herhalde torpille mezun oldun!!!

    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyiakşamlar;

    1- Benzin otomatiğinden kesik kesik benzin gelmesi normaldir. Zira benzin otomatikleri sccoterlerde emme manifodundan vakum yardımıyla çalışır. Motorun her silindir hareketinde değil, sadece emme sübabı açıkken benzin otomatiği çalıştığından sorun yok anlayacağın.

    2- motorunun sübab ayarından önce de çalışmadığını yazmışsın. Ama biraz daha bilgi vermelisin. Motorun çalışmadığı için mi sübab ayarı yaptın? Karübratör ayarı ile oynadın mı? Sübab ayarını nasıl yaptın?

    3- Buji ıslanıyorsa, (karbüratörle oynandı varsayıyorum) birkaç ihtimal var. Ya ateşleme yapmıyor (bunu bujiyi sökerek, kabloya bağlayıp, motorun gövdesine uç kısmını deydirerek marşa bastığında görebilirsin. Eğer bujiden kıvılcım çıkmıyorsa o zaman konjektöre veya bobine bakmalısın. Benim bir kaç kez başıma geldi. Aldığın buji çalışmıyor olabilir. Çin malı bujilerde yaşanılan bir sorun) ya, hava ayarı ile oynadığında benzin çok gelip motoru boğuyor (karbüratör şamandıra ayarı bozuk olabilir. Hava ayarın çok fazla açık ve rölanti ayarın çok açık olabilir) Öncelikle karbüratörün içi ile oynanmadıysa, hava ayar vidasını tamamen sağ tarafa doğru sık. Hava ayar vidası karbüratörün üzerinde, tıpkı gaz telinin takıldığı vida gibi bir şey. sonra tekrar bu vidayı 2-3 tur ters yönde çevir. Rölanti ayarını vidayı kontrol ederek teli hiç germeyecek şekilde boşalt. Daha sonra vidayı (vida kelebeğin üzerindeki bir çıkıntıya dayanır) tam olarak bu çıkıntırya daya ve çok az açılmasını sağla. Gazı yarım açarak marşa bas. (öncesinde mutlaka bujiyi sök ve motorun biraz içinin kurumasını bekle)
    apv41 abimiz bunun benzin otomatiğindende kaynaklı olabileceğini söylemiş ve bu motorlarda bunun hastalık olduğunu yazmış ama senin anlatmanla bu motorun benzin otomatiğinin olmadığını anladım vekatılıyorum.çünkü emme manifoldunun dibinden depoya giden bir hortum mevcut.şimdi sayın hocam sana geleyim.motora daha bir ay olmadı supap ayarı yapılalı.ısınınca hep stop ediyodu.tamirci arkadaşta sıkı olqabilir dedi.iyi o zaman yap deyince salladıkça salladı.50 mazeret gösterdi ve kendim yapmaya karar verdim.bu arada supap ayarı yapmadan öncede(2-3 gün)hiç çalıştıramadım.ve böylece kendimi motorla uğraşırken buldumsupap ayarı sıkı olabileceğine kanaat getirerek yapma kararı aldım.bu zamandada sorunu(çalışmama)bulabileceğimi düşündüm. supap ayarını üst ölü noktadayken emme10 eksoz 15 olacak şekilde sentil çakısıyla yaptım.haaa karbüratör ayarına gelince kurcalamadığım vida kalmadı (tabiki hava ve rölanti vidası)bujimde ateşleme var,hatta kablosunu da bugün değiştirdim ama nafile(ngk çift tırnak,üstünden çıkanda aynıydıydı denso marka)hava ayarı ve rolantiyle oynamamın sebebide çalışan motorun hiç çalışmaması idi.bu arada karbüratör şamandıra ayarı nasıl bir durum,dışarıdan bir vidayla bozulacağını sanmıyorum(tabiki benimki tahmin,haa bu arada benim motorum eskiden beri yan sehpaya aldığımda 4-5 marşta alırdı,orta sehpadayken ise tek marş.belki bu size bir fikir verebilir)şuana kadar yaptıklarım bundan ibaret.dediğiniz son işlemleri yapıcam bakalım allah kerim.bir daha ki gelişmeleri tekrar yazarım(bu arada karbüratör tıkalıda benzin geçmiyomu dicem ama buji ıslanıyor)o yüzden çıkış yolum şu an için kapalıbir de elektronik ünite ne gibi arızalara sebebiyet verebilir?bunu sormamın sebebi aküm bittiğinde arabadan takviye aldım bir kaç kere o yüzden soruyorum.ama ateşlemede mevcut.bakalım nasıl çıkacağız işin içinden .biraz uzun oldu ama kusura bakmayın

  14. #14
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    Alıntı izmirden adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeş kusura bakma o mesajı düzelttim ama nedense öyle geçmemiş bende anlamdım.kusura bakma...
    önemli değilbu motor vitesli bir motorsa vurdurmayı dene ve gazı her konuma getir iteklerken.
    MoToCroSS RuLeZZ

  15. #15
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Alıntı izmirden adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    myheart çok komiksin ama sen ya ,yada kendince espri yapıyon.ilk okuldan herhalde torpille mezun oldun!!!



    apv41 abimiz bunun benzin otomatiğindende kaynaklı olabileceğini söylemiş ve bu motorlarda bunun hastalık olduğunu yazmış ama senin anlatmanla bu motorun benzin otomatiğinin olmadığını anladım vekatılıyorum.çünkü emme manifoldunun dibinden depoya giden bir hortum mevcut.şimdi sayın hocam sana geleyim.motora daha bir ay olmadı supap ayarı yapılalı.ısınınca hep stop ediyodu.tamirci arkadaşta sıkı olqabilir dedi.iyi o zaman yap deyince salladıkça salladı.50 mazeret gösterdi ve kendim yapmaya karar verdim.bu arada supap ayarı yapmadan öncede(2-3 gün)hiç çalıştıramadım.ve böylece kendimi motorla uğraşırken buldumsupap ayarı sıkı olabileceğine kanaat getirerek yapma kararı aldım.bu zamandada sorunu(çalışmama)bulabileceğimi düşündüm. supap ayarını üst ölü noktadayken emme10 eksoz 15 olacak şekilde sentil çakısıyla yaptım.haaa karbüratör ayarına gelince kurcalamadığım vida kalmadı (tabiki hava ve rölanti vidası)bujimde ateşleme var,hatta kablosunu da bugün değiştirdim ama nafile(ngk çift tırnak,üstünden çıkanda aynıydıydı denso marka)hava ayarı ve rolantiyle oynamamın sebebide çalışan motorun hiç çalışmaması idi.bu arada karbüratör şamandıra ayarı nasıl bir durum,dışarıdan bir vidayla bozulacağını sanmıyorum(tabiki benimki tahmin,haa bu arada benim motorum eskiden beri yan sehpaya aldığımda 4-5 marşta alırdı,orta sehpadayken ise tek marş.belki bu size bir fikir verebilir)şuana kadar yaptıklarım bundan ibaret.dediğiniz son işlemleri yapıcam bakalım allah kerim.bir daha ki gelişmeleri tekrar yazarım(bu arada karbüratör tıkalıda benzin geçmiyomu dicem ama buji ıslanıyor)o yüzden çıkış yolum şu an için kapalıbir de elektronik ünite ne gibi arızalara sebebiyet verebilir?bunu sormamın sebebi aküm bittiğinde arabadan takviye aldım bir kaç kere o yüzden soruyorum.ama ateşlemede mevcut.bakalım nasıl çıkacağız işin içinden .biraz uzun oldu ama kusura bakmayın
    Arkadaşım,
    Karbüratör ayarları önemlidir bildiğin gibi ve ayarlar ile uğraştığını belirtmişsin. Ben bir örnek vereyim: arkadaşın motoru sıcak ve çalışıyor iken Karbüratör hava-yakıt ayarlarını ufak ufak kurcalamış ve bizce iyi olduğuna karar verdiğimiz noktalara getirmiştik. Herşey süperdi. Sabah olunca soğuk motor çalışmadı, özellikle buji ıslatmasını gördük, ancak akşam ayar yaparken hava ve yakıt civatalarını ne yönlere sıkıp gevşetiğimizi, dolayısı ile neyin açıp neyin kıstığını karıştırdık Sonuçta karbüratörü söküp götürdük. Karbüratörcü temizleyip ayarladı, hatta 'buna çok bir şey yok ki, az ayarları kaçık çalışmaması normal değil, arızayı başka yerde arayın'' dedi. Ama karbüratörü takıp, gaz kolunu yarım da tutup uzun süre marş basınca çalışıverdi. Tavsiyem Usta Yardımı almandır. Geçmiş olsun
    Poturdak

  16. #16

    Üyelik
    29 Nisan 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    yamaha x max 250
    bu arada hepinize teşekkürler...

  17. #17

    Üyelik
    01 Haziran 2007
    Şehir
    Kırklareli/Lüleburgaz
    Motosikleti
    Aprilia Rs 50 & Yamaha rx 115 & Yamaha mbk ms-1
    Karbüratöre benzin geliyorsa eğer sorun ateşlemedendir. Tabi ateşleme var diyerek başka yerlerde aramayın sorun belkide zaman yanlıştır mesela piston ust noktada ateşleyeceğine alt noktada ateşleme yapıyo olabılır avans ayarına bir bakmanı öneririm..

  18. #18

    Üyelik
    29 Nisan 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    yamaha x max 250
    Alıntı replicad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratöre benzin geliyorsa eğer sorun ateşlemedendir. Tabi ateşleme var diyerek başka yerlerde aramayın sorun belkide zaman yanlıştır mesela piston ust noktada ateşleyeceğine alt noktada ateşleme yapıyo olabılır avans ayarına bir bakmanı öneririm..
    hoş söylüyosun ama bunlar elektronik kontrol ünitesiyle bu işi yapıyorlar.avansı nasıl yapabiliriz dicem ama boş bir soru olacak herhaldeo zaman ekü ni bir elektirik-elektronikçiye göstereyim bakalımyada senin başka bir önerin varsa bekliyorum...

  19. #19
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Alıntı izmirden adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    myheart çok komiksin ama sen ya ,yada kendince espri yapıyon.ilk okuldan herhalde torpille mezun oldun!!!



    apv41 abimiz bunun benzin otomatiğindende kaynaklı olabileceğini söylemiş ve bu motorlarda bunun hastalık olduğunu yazmış ama senin anlatmanla bu motorun benzin otomatiğinin olmadığını anladım vekatılıyorum.çünkü emme manifoldunun dibinden depoya giden bir hortum mevcut.şimdi sayın hocam sana geleyim.motora daha bir ay olmadı supap ayarı yapılalı.ısınınca hep stop ediyodu.tamirci arkadaşta sıkı olqabilir dedi.iyi o zaman yap deyince salladıkça salladı.50 mazeret gösterdi ve kendim yapmaya karar verdim.bu arada supap ayarı yapmadan öncede(2-3 gün)hiç çalıştıramadım.ve böylece kendimi motorla uğraşırken buldumsupap ayarı sıkı olabileceğine kanaat getirerek yapma kararı aldım.bu zamandada sorunu(çalışmama)bulabileceğimi düşündüm. supap ayarını üst ölü noktadayken emme10 eksoz 15 olacak şekilde sentil çakısıyla yaptım.haaa karbüratör ayarına gelince kurcalamadığım vida kalmadı (tabiki hava ve rölanti vidası)bujimde ateşleme var,hatta kablosunu da bugün değiştirdim ama nafile(ngk çift tırnak,üstünden çıkanda aynıydıydı denso marka)hava ayarı ve rolantiyle oynamamın sebebide çalışan motorun hiç çalışmaması idi.bu arada karbüratör şamandıra ayarı nasıl bir durum,dışarıdan bir vidayla bozulacağını sanmıyorum(tabiki benimki tahmin,haa bu arada benim motorum eskiden beri yan sehpaya aldığımda 4-5 marşta alırdı,orta sehpadayken ise tek marş.belki bu size bir fikir verebilir)şuana kadar yaptıklarım bundan ibaret.dediğiniz son işlemleri yapıcam bakalım allah kerim.bir daha ki gelişmeleri tekrar yazarım(bu arada karbüratör tıkalıda benzin geçmiyomu dicem ama buji ıslanıyor)o yüzden çıkış yolum şu an için kapalıbir de elektronik ünite ne gibi arızalara sebebiyet verebilir?bunu sormamın sebebi aküm bittiğinde arabadan takviye aldım bir kaç kere o yüzden soruyorum.ama ateşlemede mevcut.bakalım nasıl çıkacağız işin içinden .biraz uzun oldu ama kusura bakmayın
    Merhabalar;

    Aslında sorunun kaynağı başlangıçtan itibaren belirli. Öncelikle motorlarda sübab ayarı çok aşırı sıkı değilse, ısınınca stop etme gibi bir sorun yaşatmaz. Ayrıca, diyelimki stop ettirecek kadar sıkı (yani sübabların açık kalmasına neden olacak şekilde) motorun soğukken de çalışmaz veya hiç güç üretmezdi. Sübablar çalıştıkça sıkılaşmaktan çok gevşerler ve tıkırtı şeklinde arızayı belirlerler. Sıkı sübab ayarı genelde sıkıntılı rölanti ve yüksek motor ısısı ile kendini belli eder.

    Anlattıklarına bakılırsa sorun direk karbüratör gibi gözüküyor. Mevcut olan elektronik jigle devresi motorun çalışmasında soğukken yeterli beslemeyi sağlıyor. Ancak ısındığında devreden çıkıyor ve ana yakıt memes,, hava ayar vidası yardımıyla motorun gereken rölanti ve ani gazlardaki yakıt ihtiyacını karşılıyor. Hava ayar vidası çok açık olduğundan (motor fakir karışımla çalışır) jiglenin devrede olmadığı sürelerde stop ediyor. Önceleri yan sehpahada motor 3-4 marşta çalışması, orta sehpahada ise tek marşa çalışması (ard arda denemelerde mi, yoksa mesela bir sabah yan sehpahada, diğer sabah orta sehpahada mı? ) ise şamandıra ayarının sorunlu olduğunun işaretidir. Ayrıca karbüratöre gelen bir pislik dahi rölanti düzeninin bozulmasına neden olur.

    Şimdi, hava ayarını tamamen sök. Motorun soğuk olması gerekiyor. Hava filtre bağlantısını çıkart. Jigle tertibatını (onlar elektriklidir) devreden çıkart, hatta mümkünse tamamen sök. Yarım gaz ver ve marşa bas. Çalışmıyorsa, sorun elektrik sistemindedir. Ancak ateşleme var olduğu sürece ateşleme genelde sağlıklı olarak nitelendirilir.

    Şamandıra ayarı dışarıdan müdahale ile bozulmaz. Sadece uzun süre yatan motorlarda, karbüratördeki benzin içindeki tortu, dibe çökerek karbüratörün şamandırasının bozulmasına neden oluyor.

  20. #20

    Üyelik
    29 Nisan 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    yamaha x max 250
    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar;

    Aslında sorunun kaynağı başlangıçtan itibaren belirli. Öncelikle motorlarda sübab ayarı çok aşırı sıkı değilse, ısınınca stop etme gibi bir sorun yaşatmaz. Ayrıca, diyelimki stop ettirecek kadar sıkı (yani sübabların açık kalmasına neden olacak şekilde) motorun soğukken de çalışmaz veya hiç güç üretmezdi. Sübablar çalıştıkça sıkılaşmaktan çok gevşerler ve tıkırtı şeklinde arızayı belirlerler. Sıkı sübab ayarı genelde sıkıntılı rölanti ve yüksek motor ısısı ile kendini belli eder.

    Anlattıklarına bakılırsa sorun direk karbüratör gibi gözüküyor. Mevcut olan elektronik jigle devresi motorun çalışmasında soğukken yeterli beslemeyi sağlıyor. Ancak ısındığında devreden çıkıyor ve ana yakıt memes,, hava ayar vidası yardımıyla motorun gereken rölanti ve ani gazlardaki yakıt ihtiyacını karşılıyor. Hava ayar vidası çok açık olduğundan (motor fakir karışımla çalışır) jiglenin devrede olmadığı sürelerde stop ediyor. Önceleri yan sehpahada motor 3-4 marşta çalışması, orta sehpahada ise tek marşa çalışması (ard arda denemelerde mi, yoksa mesela bir sabah yan sehpahada, diğer sabah orta sehpahada mı? ) ise şamandıra ayarının sorunlu olduğunun işaretidir. Ayrıca karbüratöre gelen bir pislik dahi rölanti düzeninin bozulmasına neden olur.

    Şimdi, hava ayarını tamamen sök. Motorun soğuk olması gerekiyor. Hava filtre bağlantısını çıkart. Jigle tertibatını (onlar elektriklidir) devreden çıkart, hatta mümkünse tamamen sök. Yarım gaz ver ve marşa bas. Çalışmıyorsa, sorun elektrik sistemindedir. Ancak ateşleme var olduğu sürece ateşleme genelde sağlıklı olarak nitelendirilir.

    Şamandıra ayarı dışarıdan müdahale ile bozulmaz. Sadece uzun süre yatan motorlarda, karbüratördeki benzin içindeki tortu, dibe çökerek karbüratörün şamandırasının bozulmasına neden oluyor.
    açıklamaların için teşekkür ederim sayın teknik hocam;
    orta sehpada tek marşta çalışması her sefer için geçerli bir durumdu.ama 5 dak. yan sehpada dursun 4-5 marştan aşağı almazdı.karbüratördeki hava ayar vidası ve otomatik jikle tertibatını sökmemi istemişsiniz peki bunu söktükten sonra tam olarak kapatmalımıyım delikleri,yoksa boş bir şekildemi kalsınlar?(hocam bu her yerden hava alıp isyan etmesin sonra,gerçi etsede birşey olmaz,zaten çalışmıyor ki)


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)