motorumda vitesler çok sert basınca taktuk ses yapıyor bunu yumşatmanun ve sesi azaltmanın yolu varmı
motorumda vitesler çok sert basınca taktuk ses yapıyor bunu yumşatmanun ve sesi azaltmanın yolu varmı
yok kardeşim benim cub ta öyleydi ama innova ya bin hiç vites attığını anlamazsın o para o kadar köfte yani
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
kardeş bide hani 4ten sonra boşo geçiyor ya bunun bi zararı varmı 4 vitesten boşa attım durduktan sonra tekrar ileri basıp 1 taktım bu şekilde olurm yada boşta giderken direk geriye basarak 4 taksam olumu
o iş dikkat isteyen bir iş boşa aldın diyelim giderken sonra 4 e geri takacam derken yanlışlıkla 1 e takarsan hapı yuttun demektir tekeri klitlersin oda senin düşüşüne sebep olabilir bence vitesle devem et yada dur ondan sonra durduğun yerde boşa ardından 1 e tak giderken yapma derim ben
SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE
giderken 4ten 1 geçmez ne yaparsan yap durmadan boşa atamazsın yani
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Kardeşim sert olabilir.Ancak tak tuk yapmasının 2 nedeni var bildiğim kadarı ile.Genelde 1. vitesten 2'ye atarken tak yapıyorsa çözüm şu.Motoru birinci vitesten 2'ye atarken kompresöre çok bindirmiyoruz.Yani çok az gaz vererek geçiriyoruz.Aynı olayı çok tatlı bir gaz vererek.(Hatta basılı tutma,aragaz tabir edilen şekilde elini gaz koluna koy ve bir iki gaz verirken arada vitesi değiştir.)O zaman vitesler rahat geçecektir.Her zaman bu olayla geçirdim vitesi.Çok tatlı gaz kalsın.Örneğin motosikletin gaz kolunu %80 kullanarak gidiyorsun.Gaza %5 oranında basılı kalarak değiştir.Ama çok da değil.Yoksa debriyaj zarar görür.Çok rahat geçer.Gaza yüklenince tak tuk yapıyorsa bunun nedeni de arkadaki lastiğin orada takozlar var.Ne takozu bilmiyorum.Onlar bitmiş olabilir.(5-10 tl parça tutar.O kadarda işçilik.Maliyet 20-30 tl.) Diğer bir sorun da yağ.Motosikletimde castrol-repsol harici kullanmadım.Benim kanaatimi soracak olursan 10-40 castrol yarı sentetik.(Ben motosikleti max 6500-7000 devirde kullanırım.Cup motosiklet öyle çok devirli makineler değil.Maksimum hız olarak 80-85 yaparım.O yüzden motosiklet çok ısınmıyor ve yağ da görevini fazlasıyla yapıyor.Ve vitesler çok rahat geçiyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)