Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

motor sorunu....

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Şubat 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    tgb 303r
    Arkadaslar ozellıkle motordan cok ıı anlıyan arkadasların yazmasını ıstıorum motorum bundan 1 ay once saklıkentte yatak sardı cın malı slındır pıston taktım oda hıc dayanmadı 1 hafta bındım oda sardı en son olarak kendı sılındırını rektefıye ettırdım taktım cok gusel oldu dun yıne okula gıderken sardı..Bunun sebebı ne oolablır yagını 2200 km oncedegıstırdım.. motorda yag sogutma sıstemı var yag azalınca bırde orya pompaladıgı ıcın sılındıre gden yag yetersızmı kalıyor....? 1500 km de yagı degıstırsem bu sorun hallolurmu...?
    Birde motorda hafıf baga var sureklı yuksek devırde.....
    Şimdiden bilgilendren herkese tesekkur edrım...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    krank mili yatakları nasıl


    kabaca piston krank mili yerleşimi şu şekilde




    rektefiye ile silindir işlenip pürüzler gideriliyor ve yeni segman piston ile sorun gideriliyor
    ama ya kaçıklık krank milinden kaynaklanıyorsa
    işte o zaman krank mili ve yataklarına da bakmak gerek

    gerekirse krank mili tornalanır yataklar değiştirilir

  3. #3
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    motordan çok ii anlayan arkadaşlar yazsın demişsin ama sen çok ii anlatamamışsın sıkıntını..
    yatak saran bi motorun neden silindir pistonunu değişiyosunki?
    yataklarını yaptır-değiştir..
    silindir piston kompresyon kaçırması durumunda, segmanların aşınması durumunda , silindirin ekseninin bozulması, aşınması, segman kaynatması vs.. durumlarda değiştirilir..
    motorun yataklı bi motor da değil ki yatak sarsın, krank kolun bilyalıdır..
    GKN MOTORS

  4. #4
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    hocam biyer kolu egildigi zaman yada arkadaşın dedigi gibi yatakta sorun oldugudan we dolayısıyla biyer kolunun çalışması gerektigi konumda çalışmamasından dolayı sen silindiri ne kadar degiştirirsen degiştir yine saracaktır aynı sorunla bende karşılaşmıştım.

  5. #5

    Üyelik
    02 Şubat 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    tgb 303r
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motordan çok ii anlayan arkadaşlar yazsın demişsin ama sen çok ii anlatamamışsın sıkıntını..
    yatak saran bi motorun neden silindir pistonunu değişiyosunki?
    yataklarını yaptır-değiştir..
    silindir piston kompresyon kaçırması durumunda, segmanların aşınması durumunda , silindirin ekseninin bozulması, aşınması, segman kaynatması vs.. durumlarda değiştirilir..
    motorun yataklı bi motor da değil ki yatak sarsın, krank kolun bilyalıdır..
    iyide arkdasım bn farklı bıseymı deıdm pıston gomlege yapıstı snn anlıyavagın pıstonu kırarak cıkarttık hattaa sılındır pıston almamdakı amacta orjınalını yaptırmak cok pahalıya maloluyordu bnde cın malı taktım oda 1 hafta dayanabıldı bna...

    bu arda arkdaslar cok sagolun yazdıgınız ıcın az once motorun yagını bosalttım yarım lt yag cıktı ıcınden yag kacagı yok yenı rektefıye yapılmıstı 2200 km de yarım lt yag yakarmı motor ve neden yakar...?

  6. #6
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    yok canım o kadarda yakarmı yakacak olsa bile egzosttan çıkan dumandan anlarsın sonuç olarak motor bilginde war. bence o yakmadan ziyade atıyordur tahliyeyi kontrol et. eger öyle bi durum warsa uydurma conta takmışlardır motora

  7. #7

    Üyelik
    02 Şubat 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    tgb 303r
    sorunu ahllşettım arkdaslar motordakı yag sogutma sıstemınden kaynaklanan genel bır sorunmuss ya ıptal edıcem yda 1500 km de yagı degıtırıcem...:S

  8. #8
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    soğutma sisteminin sorunu neymiş
    mümkünse detay açıklarmısın
    bir başkası da aynı dertten muzdarip olursa derman olabilir bakarsın

  9. #9
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Sanırım yağ pompaso yetersiz kalıyor 2 tarafada ondan
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    04 Ocak 2004
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    Triumph Thunderbird 900 Yamaha xt600-350 BSA
    motorun markası modeli nedir bilmiyorum ancak krank mili veya biyel kolu bilyalı değil yataklıysa ve yatak sarıyor yada piston kitleme yapmışsa ilk olarak yağlama sistemini kontrol etmek gerekir.

    sadece yağ pompasını kontrol etmek yetmez. yağ kanallarıda kontrol edilmelidir. ayrıca orijinal conta kullanmak gerekir . şöyleki ; orjinal contadan pahalı diye kaçınır contacıya kestirirsiniz contacıda contayı keserken minicik bir deliği göremez yada bu delik olmasada olur der, ama siz motoru toplar binersiniz 1 km gitmeden motor elinizde kalır. çünkü contacının görmediği yada önemseyip delmediği o delik yağ sistemine aittir ve yağın gitmesi gereken yere gitmesi önlenmiştir.
    soğutma sisteminde bir arıza olabileceğini pek düşünmüyorum eğer soğutma sistemindeyse hata mutlaka soğutma sisteminde bir tıkanıklık vardır.
    tüm bunlar bilyalı krank ve biyel kolları içinde geçerlidir.

    1. yağımızı düzenli kontrol edip zamanında değiştireceğiz
    2.yağ filtremizi düzenli temizleyecek yada değiştireceğiz
    3. arkadaşın bahsettiği gibi bir sorun olursa ilk işimiz yağlama sistemini kontrol etmek olacak.
    4. çoğu motorun yağ tahliye tapasında mıknatıs vardır , motordaki olası aşıntı sonucu oluşan çapaklar karterde birikir ve yağ tahliye tapasındaki mıknatıs bu çapakları çeker. yağ değişimlerinde bu tapayıda iyice temizlemekte yarar var.

  11. #11
    sebastian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    Şişli/İST.
    Motosikleti
    nexus500'den gsr600'e terfi etmişti bws100'e düştü
    Alıntı triumph_1942 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun markası modeli nedir bilmiyorum ancak krank mili veya biyel kolu bilyalı değil yataklıysa ve yatak sarıyor yada piston kitleme yapmışsa ilk olarak yağlama sistemini kontrol etmek gerekir.

    sadece yağ pompasını kontrol etmek yetmez. yağ kanallarıda kontrol edilmelidir. ayrıca orijinal conta kullanmak gerekir . şöyleki ; orjinal contadan pahalı diye kaçınır contacıya kestirirsiniz contacıda contayı keserken minicik bir deliği göremez yada bu delik olmasada olur der, ama siz motoru toplar binersiniz 1 km gitmeden motor elinizde kalır. çünkü contacının görmediği yada önemseyip delmediği o delik yağ sistemine aittir ve yağın gitmesi gereken yere gitmesi önlenmiştir.
    soğutma sisteminde bir arıza olabileceğini pek düşünmüyorum eğer soğutma sistemindeyse hata mutlaka soğutma sisteminde bir tıkanıklık vardır.
    tüm bunlar bilyalı krank ve biyel kolları içinde geçerlidir.

    1. yağımızı düzenli kontrol edip zamanında değiştireceğiz
    2.yağ filtremizi düzenli temizleyecek yada değiştireceğiz
    3. arkadaşın bahsettiği gibi bir sorun olursa ilk işimiz yağlama sistemini kontrol etmek olacak.
    4. çoğu motorun yağ tahliye tapasında mıknatıs vardır , motordaki olası aşıntı sonucu oluşan çapaklar karterde birikir ve yağ tahliye tapasındaki mıknatıs bu çapakları çeker. yağ değişimlerinde bu tapayıda iyice temizlemekte yarar var.
    ben de okuya okuya aşağıya doğru iniyodum, yorum yazmak için. aklımdan geçenleri yazmışsın. tebrik ederim


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)