Eminim bu konuda daha önce başlıklar açılıp gerekli bilgiler verilmiştir ancak daha spesifik olması nedeniyle yaşadığım sorunu anlatma gereği hissettim. Yine de aynı konu daha önce görüşüldüyse gereksiz yere kirlilik yaptığım için şimdiden özür dilerim.
Herşeden önce motosiklet sürmeye 2 hafta önce başladım. Yani acemiyim
Dün yağmurlu havada biraz düşüncesizlik yaparak motora bindim. İstanbul Yenibosna - Topkapı arasında İncirli'ye kadar herşey normaldi ama biraz yavaşlayıp devri düşürünce vitesi 2 ye atmamla beraber motor öksürmeye aksırmaya başladı. Bir ara sinyalin yanık kaldığını ve hemen sonra motorun stop ettiğini hatırlıyorum. Yürür haldeyken tekrar marş bastım ancak öksürmelerle beraber çekiş oldukça azalmıştı. Neyse ki yolda kalmadan otoparka ulaşabildim. Fazla zamanım olmadığından bujileri söküp silemedim sadece motorun krom bölgelerini biraz sildikten sonra marş basıyım bi dedim ve yine aynı sorunlar vardı. Kurusun diye bıraktım. Ertesi sabah (bu sabah ) yine motoru çalıştırmayı denedim. Jigle açıkken marş bastıktan sonra ısınmasını bekledim ve jigleyi kapattım hemen stop etti. Kısa bir süre uğraştıktan sonra ön silindirdeki bujinin ateşleme kablosunun buji tarafından çıkışının hemen başında gaz verince çıkan bir kıvılcım keşfettim. Kablo motora değiyor ve değen yerin de ıslak olduğunu gördüm. Kablonun motorla temas etmesini engelledim ve ıslak yeri sildim ama bujiye giden lastik kısımda hala su olabileceğini düşünüyorum. Neyse ki bu işlemi yaptıktan sonra motor sıcak ve jigle kapalıyken marş güzel bir şekilde bastı , biraz bekledim rölantide de stop etmedi ileri geri aldım ve yine bir sorun yoktu ve öylece bıraktım. Şimdi iş yerindeyim. Cruisera yağmurlu havada binmek zaten bir hataydı galiba.
Acaba masraf yapmam gerekiyor mu yoksa biraz uğraşıp kendim halledebileceğim veya kendi kendine geçebilecek bir durum mudur ? Yardımcı olacak arkadaşlara çok teşekkür ediyorum.