Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosikletim hastalandı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1993 yamaha virago 535
    Eminim bu konuda daha önce başlıklar açılıp gerekli bilgiler verilmiştir ancak daha spesifik olması nedeniyle yaşadığım sorunu anlatma gereği hissettim. Yine de aynı konu daha önce görüşüldüyse gereksiz yere kirlilik yaptığım için şimdiden özür dilerim.

    Herşeden önce motosiklet sürmeye 2 hafta önce başladım. Yani acemiyim

    Dün yağmurlu havada biraz düşüncesizlik yaparak motora bindim. İstanbul Yenibosna - Topkapı arasında İncirli'ye kadar herşey normaldi ama biraz yavaşlayıp devri düşürünce vitesi 2 ye atmamla beraber motor öksürmeye aksırmaya başladı. Bir ara sinyalin yanık kaldığını ve hemen sonra motorun stop ettiğini hatırlıyorum. Yürür haldeyken tekrar marş bastım ancak öksürmelerle beraber çekiş oldukça azalmıştı. Neyse ki yolda kalmadan otoparka ulaşabildim. Fazla zamanım olmadığından bujileri söküp silemedim sadece motorun krom bölgelerini biraz sildikten sonra marş basıyım bi dedim ve yine aynı sorunlar vardı. Kurusun diye bıraktım. Ertesi sabah (bu sabah ) yine motoru çalıştırmayı denedim. Jigle açıkken marş bastıktan sonra ısınmasını bekledim ve jigleyi kapattım hemen stop etti. Kısa bir süre uğraştıktan sonra ön silindirdeki bujinin ateşleme kablosunun buji tarafından çıkışının hemen başında gaz verince çıkan bir kıvılcım keşfettim. Kablo motora değiyor ve değen yerin de ıslak olduğunu gördüm. Kablonun motorla temas etmesini engelledim ve ıslak yeri sildim ama bujiye giden lastik kısımda hala su olabileceğini düşünüyorum. Neyse ki bu işlemi yaptıktan sonra motor sıcak ve jigle kapalıyken marş güzel bir şekilde bastı , biraz bekledim rölantide de stop etmedi ileri geri aldım ve yine bir sorun yoktu ve öylece bıraktım. Şimdi iş yerindeyim. Cruisera yağmurlu havada binmek zaten bir hataydı galiba.

    Acaba masraf yapmam gerekiyor mu yoksa biraz uğraşıp kendim halledebileceğim veya kendi kendine geçebilecek bir durum mudur ? Yardımcı olacak arkadaşlara çok teşekkür ediyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    anılyuksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Şehir
    izmit/kandıra/cebeci
    Motosikleti
    Bianchi Falcon 125 (2006) Hyosung MS3 250 (2010)
    bobinin fiş lerini çıkar pense ile sık tekrar tak sonra onları iyice bantla izole et sonrada bujinin piposunu çıkar içini çakmak ile ısıt onuna iyice yerine iy hişeycik olmaz masraf yapmana gerek yok
    Bianchi Falcon 125 41 N 3103
    Hyosung MS3 250 35 AP 4831
    Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .

  3. #3
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    yüksek basınçlı hava tut ateşleme bağlantılarına sorun çözülecektir..

  4. #4

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Buji kablon sertleşmiş, ve çatlamış nemi görünce atlama yapıyor,değiştir.

  5. #5

    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1993 yamaha virago 535
    çok teşekkür ederim arkadaşlar.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)