Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

ABS (Anti-Blockier System)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Almancadaki Anti-Blockier System'in kısaltmasından oluşur. Bunu bazı firmalar ALS (Anti-Lock System) adıyla da kullanıyor. Tekerleklerin frenleme sırasında kilitlenmesini önler. Bu sistemde her bir tekerlekteki algılayıcılar yoluyla ABS'nin beynine tekerleklerin durumu hakkında bilgi gönderilir. Tekerleğin durduğu iletildiğinde sistem devreye girerek freni kısa bir süre için serbest bırakır. Frenleme sürdüğü için yeniden tekerlek kilitlenir ve sistem yeniden freni serbest bırakır. Bütün bunlar aslında frenleme sırasında bazı sürücüler tarafından uygulanan "pompalama" işleminin makine tarafından yapılan biçimidir. Doğal olarak, bu sistem çok daha çabuk ve etkili bir şekilde çalışır. ABS ile ilgili yanlış bir inanış fren mesafesini "her zaman" kısalttığıdır. Genel olarak bakıldığında otomobillerin çoğunda ABS sayesinde fren mesafesi biraz daha kısadır ama bazılarında ABS ile fren mesafesi değişmez ya da biraz daha uzun olabilir. Ama ABS'nin esas işlevi frenleme sırasında direksiyon kontrolünü sağlamaktır. Böylece, bir virajda lastikleri kilitleyecek kadar sert fren yapıldığında araç viraj dışına kaymadan normal çizgisine yakın bir çizgide frenleme yapabilir. Ya da, frenlemeye rağmen araç duramayacaksa öndeki araç ya da engele çarpmamak için direksiyonu kırarak yana geçebilir ve böylece kaza önlenmiş olur. ABS' li araç kullanan sürücülere uyarı: A.B.D.'de yapılan bir araştırmaya göre ABS' li araç kullanan sürücülerin daha fazla kaza yaptığı ve bu kazalarda araçların daha fazla hasar gördüğü belirlenmiş. Bunun nedeni ise, ABS'nin nasıl kullanılacağının doğru bilinmemesi. ABS ile ilgili olarak şunların akılda tutulması gerekir: Birincisi, ABS ancak herhangi bir tekerlek kilitlendiğinde devreye girer. Yani tekerlekler kilitlenmediği sürece normal bir fren gibi kullanılır (yani, fren yapılır). İkincisi, ABS' li araçlarda frene normal frenlerde olduğu gibi basılır; hafif fren için biraz, sert fren için daha sert gibi. Yapılan araştırmada Amerikalı sürücülerin araçta ABS bulunmasına güvenerek frene az bastığı ve bu nedenle (sürücüye bağlı olarak) daha çok kaza ve hasar meydana geldiği belirlenmiş
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Grayline - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Bahçelievler
    Ben Dağ Bisikleti Sürerken Frenlememi ABS Gibi Yapıyorum.Yani Freni Basıp Çekiyorum Hızlıca Bi Kaç Defa Yapınca Duruyor.
    Yarın Olmayacak Gibi Kullanırsan Yarın Olmaz...

  3. #3
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı Grayline adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben Dağ Bisikleti Sürerken Frenlememi ABS Gibi Yapıyorum.Yani Freni Basıp Çekiyorum Hızlıca Bi Kaç Defa Yapınca Duruyor.


    ABG (Anti-Blockier Grayline)
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  4. #4

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Otomobil kullanırken ABS'nin motosikletlerde çok gereksiz olduğunu sanırdım, kullandıkan sonra tam tersi 2 teker için ABS olmazsa olmaz diyorum, günümüzde tüm motosikletlerde zorunlu olması gereken tek elektro - hidrolik oyuncak ABS olmalı.
    Fiyatı iyice ucuzladı ,yaygınlaştıktan sonra fatuaraya yansıması 500Tl'yi geçmez hata sonrası otomobildeki gibi standart olur.

  5. #5

    Üyelik
    06 Aralık 2006
    Motosikleti
    YAMAHA fz6fazer 2007 - SACHS- cbf150
    Kesinlikle abs mükemmel bir icat. Tadini aldiktan sonra artik bütün tasitlarda vazgecilmeziniz oluyor. gs1150 de bi deneme yapmisdim, artik kendi motosikletimin üzerinde sanki emanet gidiyorum hissi uyandi bende. Hele o arka fren yokmu!! ömür törpüsü bilmeyen icin.
    http://difm :cat:


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler