motor yağ yakıyor galiba lütfen yardımcı olun bana
-
3 gün önce motorumun yağını değiştirdim 22000 km de iken bildiğiniz gibi hava soğuk şuan motor ilk çalıştırdığım zaman 2 -3 saniyelik bir olay koyu renge yakın duman atıyor kokluyorum dumanı elimi koyup yağ yakar gibi bir durum olmuyor normal benzin kokuyor acaba bunun nedeni nedir ? birde duman çiğ benzin acı gibi mi kokuyor bu arada motor mondial 150 hs scooteR
59 HK 790 - KIRMIZI MONDİAL 150 HS TEKİRDAĞ - BANARLI YOLLARINDA ( 37500 )KM ALLAHIN İZNİYLE DAHA ÇOK GİDECEZ
CASTROL SCOOTER 10 / 40 YAĞ - BUJİ NGK
Reklamlar
-
İlk çalıştırmada eksoz içinde kalan kurumları atıyodur..
Beyaz yada maviye yakın renkte duman yoksa endişe etme
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
koyu Beyaz Gibi Atıyor Ilk çalıştırmada Bakıyorum Yağa Yağda Azalma Yok Anlamadım Gitti Yağ Yaksa Azalma Olmazmı
59 HK 790 - KIRMIZI MONDİAL 150 HS TEKİRDAĞ - BANARLI YOLLARINDA ( 37500 )KM ALLAHIN İZNİYLE DAHA ÇOK GİDECEZ
CASTROL SCOOTER 10 / 40 YAĞ - BUJİ NGK
-
Duman hemen yok oluyorsa buhardır eğer uzuyorsa ve kokuluysa kork
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
acı gibi kokuyor çiğ benzin böyle kokmuyormu ama renk koyu ya yakın
59 HK 790 - KIRMIZI MONDİAL 150 HS TEKİRDAĞ - BANARLI YOLLARINDA ( 37500 )KM ALLAHIN İZNİYLE DAHA ÇOK GİDECEZ
CASTROL SCOOTER 10 / 40 YAĞ - BUJİ NGK
-
ilk çalışmada otomatik jikle açar ve biraz koyu renk bi duman çıkar zengin karışım sebebi ile ama sürekli mavi ve yağ kokulu duman atıyorsa ozaman yağ yakıyor işte ama yakması normal ayrıca 22000km de yağ yakmıyorsa şanslısın
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
mondial motorları nazik 20 25000 km de silindir piston sekman bitiyor o yüzden arıza arama silindir piston sekman sibop ve lastikleri takım olarak değisecek orjinal olarak yağda 15 40 kullanacaksın 1500 km de yağı değişeceksin yoksa motorda aşıntı olur yağ da yakar saygılar safranboludan
-
satoyama adlı üyeden alıntı
ilk çalışmada otomatik jikle açar ve biraz koyu renk bi duman çıkar zengin karışım sebebi ile ama sürekli mavi ve yağ kokulu duman atıyorsa ozaman yağ yakıyor işte ama yakması normal ayrıca 22000km de yağ yakmıyorsa şanslısın
evet 22000 de yağ yakabilir
ayrıca bu yağ normal giderken yolda o kadar çok yakmadığı için görünmez
ilk çalıştırmada bir önceki sürüşünüzden kalma eksozda birikmiş olan yağ dışarı çıkar bunu da ilk çalıştırmada görürsünüz
süratinizde bir problem yoksa ve de tüketimde, 30000 e kadar idare eder sık sık yağ kontrol edersiniz bi şey olmaz yaksın nolacak
ilerde yolda giderken yağ yaktığını görürsün 30000 den sonra o zaman söktürürsün motoru artık
-
evet ilk çalıştırrmada otomatik cikle açıyor bu duman da 5 saniye sürmüyor çıkması sonra motor otomatik cikle düşüyor ve her sey normal sürekli değil yaa
59 HK 790 - KIRMIZI MONDİAL 150 HS TEKİRDAĞ - BANARLI YOLLARINDA ( 37500 )KM ALLAHIN İZNİYLE DAHA ÇOK GİDECEZ
CASTROL SCOOTER 10 / 40 YAĞ - BUJİ NGK
-
wah benim kardeşim mavi renkte duman çıkarsa egsozdan yağ yakar motor.motorun yağ seviyesini sürekli kontrol et.acı koku dediğin olay ise karbüratör ayarı ile alakalı olabilr.motor fazladan benzini yakamazsa benzini çiğ olarak atar ve senin dediğin koku meydanaa gelir.ayrı hava filtrenin kirli tıkalı olması bu kokuya ve fazla benzin sarfiyatına sebeptir.Kolay gelsin.İnş yağ yakmıyodur motorun
-
benzinin kirli olabilir dün bizim arkadaşla gezmeye çıktık siyah duman atıyordu servise gittik benzin pis dedi ama yağ yakıyorda olabilir çokmu duman atıyor elin eksoza vurup çektiğinde yağ oluyormu elin? eğerki yakıyorsa silindir değiştirsen olay biter ama yağını sürekli değiştiriyormusun yağ filitresini hava filitresini değiştiriyormusun mondial hassas motordur ihmale gelmiyor.
-
Jigle tam açıkken benzinin çiğ atılması normaldir, Yakıt/hava oranı normalde 1/15 iken tam jiglede 1/8 'lere yükselir. Yakıt soğuk motorda anca buharlaşıp tutuşur, egsozdan atılan çiğ gaz ve benzin buharı normal.
-
Motorhocası'nın dediği gibi soğuk havalarda ilk çalıştırmada egzosta çiğ benzin buharı doluyo bir miktar. Bujin eskiyse değiştirmende fayda var. Marşa bastığında motorun 8-10 tur döndükten sonra çalışıyorsa, bujiyi değiştirdiğinde 2-3 turda çalışacaktır.
MEMLEKETİN NERE DİYE SORAN OLURSA, BEN BİR DÜNYA VATANDAŞIYIM.
İnsanlarıda tıpkı para gibi ışığa tutun, eğer içinde ATATÜRK yoksa sahtedir!...
-
bilgileriniz için sağolun ve motorda dediğiniz gibi çiğ benzin olayı oluyormus sanırım duman olayı kalmadı ALLAHIMA BİN ŞÜKÜR VE HAVA FİLTRESİNİDE TEMİZLEYECEM EN KISA ZAMANDA ACI KOKMASI ONDAN SINIRIM DEDİĞİNİZ GİBİ
59 HK 790 - KIRMIZI MONDİAL 150 HS TEKİRDAĞ - BANARLI YOLLARINDA ( 37500 )KM ALLAHIN İZNİYLE DAHA ÇOK GİDECEZ
CASTROL SCOOTER 10 / 40 YAĞ - BUJİ NGK
-
benim scooterdede ilk çalıştırdığımda motor soğuk iken beyaz gibi bir duman atıyor azıcık sonra hemen kayboluyor
[B]Bahadır Şenonar[/B] [COLOR="Red"]A rh(+)[/COLOR]
[B]Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.[/B] :bounce:
-
Yardımcı olabildiysek ne mutlu bize
-
1,5 sene 150 hs kullandım. 18000 km yaptım bu süre zarfında 700-800 km de bir yağ değişimi yaptım. Çünki bu kö lerde yağın kapkara olduğunu görüyor ve o yağ ile yol yapmayı içime sindiremiyordum. Ve sattığım son ana kadar böyle bi durumla karşılaşmadım ve her yağ değişiminde de ne kadar yağ koyduysam o kadar yağ alıyordum. Kullandığım dönemlerde uzun yolda o sıcak yaz günlerinde saatlerce motor kapatmadan yol yaptığım halde gram bile yağ yakma olmuyordu. 150 hs ve emsali scooterlar, küçük cc motora sahipler ve aynı zamanda otomatik vites oldukları için genelde devir yüksek uzun süreler motor çalıştığı halde yaptığı yol km olarak bununla ters orantılı olduğu için yağı çabuk eskitiyor, koruma ömrünü bitiriyor. Eğer 22000 km boyunca yağ değişim aralıklarını 1500-2000 km gibi yüksek tuttuysan piston, segman ve silindirin bitme ihtimali söz konusu olabilir. Klavuzda yazan 2000 km de bir, periyodik bakım aralığıdır, yağ değişim aralığı değil. Yağ değişim aralığı kullanım koşulları, kullanılan süre/yapılan km ile doğru orantılı olarak değişim gösterir. Bununda takibi gerekir. Yağ konusunda hassas davranmak gerekir. Motorun 10 dk çalışarak 2 km yapması var. 10 dk çalışarak 10 km yapması var. Dolayısıyla kullanırken 1000 km de bir değişiyorum. veya 2000 km de bir değişiyorum şeklinde davrandıysan bu bence yanlış bi yaklaşım. Bu konuda sadece km kriter değil. 2 gün önce servisin 4000 km gider abi dediği yağı değiştirdim, bi önceki değişim 1500 km olmuştu. Ama 4 aydır aynı yağ ile ağırlıklı olarak şehir içinde kullandığım için yağ kap kara, zivt gibiydi. Eğer ben servisimin dediği gibi 4000 km yi bekleseydim. Motorun ömrünü zaten yemiştim. Yağı değiştirdiğimde motorun ne kadar sesiz çalışmaya başladığını, vites geçişlerinin ne kadar yumuşadığını ve sessizleştiğini fark ettim. Bu farkları hissettiğime göre Demek ki 4 ayda 1500 km de yağ doymuş. Koruma özellğiğini yitirmeye başlamış. Yazın ağırlıklı olarak uzun yol yağtığım dönemlerde bile 2000 km yi geçirmeyi düşünmüyorum. Yağ çok önemli. Eskimiş yağ motoru uzun yolda yüksek devirde temiz yağa göre iyi koruyamıyor. Motor eski yağ ile uzun yolda çabuk sıkışıyor. Ben 150 hs ile 30 derece yaz sıcağında 2 saat 15 dk motor kapatmadan yol yapmıştım. Buna rağmen motor şişme yapmamıştı. Bunu yağ değişim aralıklarını uzatmamaya borçluyum. Genelde cbf 150 kullanıcıları da 2000 km de bir değiştirir. 1000 km de bir değiştiren bile var. Servisin dediği gibi (4000 km gider abi) hesabı Bağdattan dönüyor. Kitapçığında bakım aralığı cbf in 4000-8000 diye gidiyor. 150 cc bi motorun içindeki 1 lt yağ motoru hiç bir zaman 4000 km korumaz. Motor vitesli dahi olsa korumaz. Yanlış bi algılama var. Dediğim gibi bu aralık yağ değişim aralığı değil. Periyodik bakım aralığı Tüm motorlarda bu bakım aralığının tam ortasında, sağlıklı ve uzun süreli bir kullanım için (özel durumarda daha da erken olabilir) yağ değişimi yapılmalıdır. Bi Çamaşırı kirli suyla yıkarsan temizlenirmi. Tabiki Hayır. En iyi temizlik 1. suda elde edilir. Ama aynı suda 2. posta çamaşır temizlenmeye çalışılırsa aynı temizlik elde edilemez. Amada felsefik oldu be Yağ yakmadığına emin olmak için yağını sık sık kontrol et. Eksiltmeye başladıysa problem var demektir. Normalde 150 hs hiç yağ eksilmiyor. Yani sağlam bi 150 hs nin böyle bi kronik problemi yok.
-
ethemm76 adlı üyeden alıntı
1,5 sene 150 hs kullandım. 18000 km yaptım bu süre zarfında 700-800 km de bir yağ değişimi yaptım. Çünki bu kö lerde yağın kapkara olduğunu görüyor ve o yağ ile yol yapmayı içime sindiremiyordum. Ve sattığım son ana kadar böyle bi durumla karşılaşmadım ve her yağ değişiminde de ne kadar yağ koyduysam o kadar yağ alıyordum. Kullandığım dönemlerde uzun yolda o sıcak yaz günlerinde saatlerce motor kapatmadan yol yaptığım halde gram bile yağ yakma olmuyordu. 150 hs ve emsali scooterlar, küçük cc motora sahipler ve aynı zamanda otomatik vites oldukları için genelde devir yüksek uzun süreler motor çalıştığı halde yaptığı yol km olarak bununla ters orantılı olduğu için yağı çabuk eskitiyor, koruma ömrünü bitiriyor. Eğer 22000 km boyunca yağ değişim aralıklarını 1500-2000 km gibi yüksek tuttuysan piston, segman ve silindirin bitme ihtimali söz konusu olabilir. Klavuzda yazan 2000 km de bir, periyodik bakım aralığıdır, yağ değişim aralığı değil. Yağ değişim aralığı kullanım koşulları, kullanılan süre/yapılan km ile doğru orantılı olarak değişim gösterir. Bununda takibi gerekir. Yağ konusunda hassas davranmak gerekir. Motorun 10 dk çalışarak 2 km yapması var. 10 dk çalışarak 10 km yapması var. Dolayısıyla kullanırken 1000 km de bir değişiyorum. veya 2000 km de bir değişiyorum şeklinde davrandıysan bu bence yanlış bi yaklaşım. Bu konuda sadece km kriter değil. 2 gün önce servisin 4000 km gider abi dediği yağı değiştirdim, bi önceki değişim 1500 km olmuştu. Ama 4 aydır aynı yağ ile ağırlıklı olarak şehir içinde kullandığım için yağ kap kara, zivt gibiydi. Eğer ben servisimin dediği gibi 4000 km yi bekleseydim. Motorun ömrünü zaten yemiştim. Yağı değiştirdiğimde motorun ne kadar sesiz çalışmaya başladığını, vites geçişlerinin ne kadar yumuşadığını ve sessizleştiğini fark ettim. Bu farkları hissettiğime göre Demek ki 4 ayda 1500 km de yağ doymuş. Koruma özellğiğini yitirmeye başlamış. Yazın ağırlıklı olarak uzun yol yağtığım dönemlerde bile 2000 km yi geçirmeyi düşünmüyorum. Yağ çok önemli. Eskimiş yağ motoru uzun yolda yüksek devirde temiz yağa göre iyi koruyamıyor. Motor eski yağ ile uzun yolda çabuk sıkışıyor. Ben 150 hs ile 30 derece yaz sıcağında 2 saat 15 dk motor kapatmadan yol yapmıştım. Buna rağmen motor şişme yapmamıştı. Bunu yağ değişim aralıklarını uzatmamaya borçluyum. Genelde cbf 150 kullanıcıları da 2000 km de bir değiştirir. 1000 km de bir değiştiren bile var. Servisin dediği gibi (4000 km gider abi) hesabı Bağdattan dönüyor. Kitapçığında bakım aralığı cbf in 4000-8000 diye gidiyor. 150 cc bi motorun içindeki 1 lt yağ motoru hiç bir zaman 4000 km korumaz. Motor vitesli dahi olsa korumaz. Yanlış bi algılama var. Dediğim gibi bu aralık yağ değişim aralığı değil. Periyodik bakım aralığı Tüm motorlarda bu bakım aralığının tam ortasında, sağlıklı ve uzun süreli bir kullanım için (özel durumarda daha da erken olabilir) yağ değişimi yapılmalıdır. Bi Çamaşırı kirli suyla yıkarsan temizlenirmi. Tabiki Hayır. En iyi temizlik 1. suda elde edilir. Ama aynı suda 2. posta çamaşır temizlenmeye çalışılırsa aynı temizlik elde edilemez. Amada felsefik oldu be
Yağ yakmadığına emin olmak için yağını sık sık kontrol et. Eksiltmeye başladıysa problem var demektir. Normalde 150 hs hiç yağ eksilmiyor. Yani sağlam bi 150 hs nin böyle bi kronik problemi yok.
Yağı kaliteli koy 1500km de bir değiştir.Benim alet 17.200kmde şeytan kulağına daha yağ yakmasına dair bişey yok yağ yaktığı gaz verirken değil komprosöre bindiğinde anlaşılır aynadan baktığında beyazımsı mavimsi duman atıyorsa bilki yağ yakıyor
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
yağa şimdi baktım ALLAHA ŞÜKÜR YOK BİŞİ HEP AYNI sanırsam motor hocasının dediği gibi bu olay egsozun içinde biriken çiğ benzin dumanı
biliyorum kardeşimo kadar da değill
59 HK 790 - KIRMIZI MONDİAL 150 HS TEKİRDAĞ - BANARLI YOLLARINDA ( 37500 )KM ALLAHIN İZNİYLE DAHA ÇOK GİDECEZ
CASTROL SCOOTER 10 / 40 YAĞ - BUJİ NGK
-
dün akşam hava soğuktu motoru çalıştırdım koyu beyaz bir duman attı hemen kesiyor hani kamyonlar nasıl ilk çalıştığında kara bir duman atar ve keser hemen aynı onun gibi yağa bakıyorum yağda bir eksilme yok nasıl bişi bu ya anlamadım gitti neden yapar bunu yada normal midir motor 22150 km oldu
59 HK 790 - KIRMIZI MONDİAL 150 HS TEKİRDAĞ - BANARLI YOLLARINDA ( 37500 )KM ALLAHIN İZNİYLE DAHA ÇOK GİDECEZ
CASTROL SCOOTER 10 / 40 YAĞ - BUJİ NGK
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler