Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ön cam, orta sehpa, yan ayak, fırtına, örtü problemleri,

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Mart 2009
    Şehir
    istanbul- kütahya
    Motosikleti
    yeni vespa GT 200, eski vespa Px 150
    arkadaşlar günaydın

    bu konuyu çokça yaşadığım bir problem yüzünden açıyorum, aynı zorluğu paylaşanlar lütfen yazsınlar, tartışalım, bildiklerimizi yaşadıklarımızı paylaşalım

    1- garaj imkanım yok, mt' umu açık alanda, örtüyle koruyarak park ediyorum.

    2- bulunduğum yer, denize yakın, rüzgarların hiç bir engele takılmadan estiği bir bölge,

    3- motorumda ön uzun cam var, branda ve orta sehpada, önceki vespam 120 kg dı, geçen sene bir fırtınada ( haremde 3 gemi kıyıya vurmuştu ya lodostan o zaman işte ) motorumu yerde buldum, benzin akmış, ön cam çatlamış.

    4- yanımda park etmiş yine branda örtülü, orta sehpaya alınmış 200 kg lık bir GS vardı, o da aynı kaderi paylaştı fırtınada, devrildi ve aynasını kırdı.

    5- sanırım ön cam ve branda yelken vazifesi görüyor, çıplak motor daha iyi direnebilir gibi fırtınaya.

    6- yeni motorum vespa piaggio GT 200 de yaklaşık 140 kg, yine uzun ön cam var ve brandayla koruyorum onu açık alanda, ama tv de haberlerde lodos fırtınası alarmı verilince tedirgin oluyorum,

    bazı arkadaşlar diyor ki yan ayağa al, üçlü saç ayağı oluşur ve motorun devrilmesi güçleşir ama bana kalırsa orta sehpa daha güvenli gibi, gerçi daha önce hep orta sehpadan devrilmişti fırtınadan ama ben yine de yan ayakta bırakmaya cesaret edemiyorum....

    deneyimi ve bilgisi olan arkadaşlardan cevap bekliyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    29 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    250-MCT
    Merhaba; başıma böyle bir konu gelmedi garajım var çok şükür ama fikrimi paylaşmakistiyorum. Branda yelken görevi görüyor olması muhtemel osebeple çok rüzgarlı günlerde motorun özellikle ortasında kalan bırandanın büyük bölümünü iple motorun gövdesine sıkıca sararak motorun üzerinde yelken oluşmasını engelleyebilirsin diye düşünüyorum. Aynı şekilde diğr yerlerinde rüzgar alarak şişen bölümleride bağlayarak şişmesini engellersen en azından daha fazla direneceğini düşünüyorum. Olmadı ikitane ağaç kütük alıp iki yandan destekleye bilirsin, Hiç olmadı direk gibi birşey varsa ona dayayarak bağla ordanda düşmez sanırım. Zor ve üzücü bir iş umarım çözüm olu kolay gelsin.
    Ya çaresizsinizdir, ya çare sizsinizdir.:salut: ::stretche

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL B.evler
    park yerini değiştir, kesin çözüm

  4. #4

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    hımmm
    motosikleti sat,
    branda takmaktan vazgeç gibi zihni sinir çözümlerini bi kenara bırakırsak. başka yere taşıma imkanın olsaydı zaten taşırdın..
    tam motorun ölçüsüne göre kapatabilecek bir branda yaptırabilir misin? eldiven el olayı gibi.. böylece yelkenin alanını mimimize etirmiş olabilirsin.

  5. #5
    starblazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yoktur
    Merhaba ,
    Aynısı banada oldu aynı fırtınada, ayna hafif ezildi , önceden düşünüp çim alana doğru yatar bırakmıştım motoru fazla bir hasar olmadı .

    Branda olduğu zaman yelken vazifesi görüyor , çözüm olarak ben site bahçesinde bir uygun alan buldum .

    Bir tarafı duvar ve motordan yüksek, yan ayaklık ile duvara doğru yatacak şekilde bırakıyorum. Rüzgar açık alanda yaptığı etkiyi duvara çok yakın duran
    şeylerde göstermiyor. Brandayı olabildiğince motora yapıştırıyorum. Alttan bağlantı kısımını kesin takıyorum . İçine hava alıp balon olmuyor.

    Gerisi Allaha emanet , düşersede duvara çok yakın olduğundan duvara hafif yaslanıp kalır diye düşünüyorum .

    Aynı şekilde belki gidon mevkiinden bir zincir ya da ip ile sabitlemek olabilir .
    Eğer gene düşerse duvara ve yere bir halka çakıp oraya bağlayacağım.
    (feribotlarda yere bağlamak için kullanılan halkalar gibi bir çzöüm olabilir.)
    Daha uygun bişey bulursanız banada söyleyin .
    İyi günler




    Şimdiye kadar bu yöntemle 2 kuvvetli ruzgar daha yedim ama devrilmedi. .

  6. #6
    xterkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    yamaha fz8 +bajaj pulsar 200+ discover 125 st +
    kardes brandanı ıyı kapat altından ustunden bırde yan ayaklık varsa motorunu yan ayaklıga al hem duserse daha az hasar alır motorunu ruzgar nerden esıyorsa ruzgara gore yan ayaklıga al dıger tarafa zor kaldırır ayrıca altına sunger vs koyabılıyorsan sabıtleyıp koy kardes yerınde ıncelemek lazım soylenecek bır suru sey var yer tesbıtı yapmak lazım ama yan ayak daha saglamdır orta ayaklıkta cabuk devrılır kolay gelsın ne sorunlarla ugrasıyoruz motora bınmek Turkıye de sorun gercekten

  7. #7
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Rüzgar

    Park ederken motorun önü rüzgar yönüne doğru olsun.Diğer önerilerdeki gibi yere sabit halkalara bağlamak ve brandayı şişmeyecek şekilde motora bağlamak yardımcı olur.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL B.evler
    açık olanyerde direk vs. böyle birşey varsa zincirle ona bağla

  9. #9
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    Bence motosikletin yönünü rüzgara karşi, yanı rüzgarı önden alacak gibi pozisyona koyun. Bu durumda hacim küçüleceği için devrilme rızkı azalacaktır. Rüzgarlı havalarda kuşlar bile göğüslerini rüzgara verip yerde veya ağaçta rahatça otururlar. Park yeri müsait değilde böyle bir şansınız yoksa park yerine bir direk dikip motosikleti bağlarsanız devrilmez.

  10. #10
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Alıntı osmanba adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence motosikletin yönünü rüzgara karşi, yanı rüzgarı önden alacak gibi pozisyona koyun. Bu durumda hacim küçüleceği için devrilme rızkı azalacaktır. Rüzgarlı havalarda kuşlar bile göğüslerini rüzgara verip yerde veya ağaçta rahatça otururlar. Park yeri müsait değilde böyle bir şansınız yoksa park yerine bir direk dikip motosikleti bağlarsanız devrilmez.
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  11. #11
    jumper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2005
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Honda CBF 150 :)
    Al sana kesin bir zihnisinir çözüm:
    yere demir 2 kazık çak ve rüzgar gelen taraftan motorunu bağlayarak sabitle!(Hatta öbür tarafa da yapabilirsin!)
    Ayakla falan uğraşma!
    Bu kadar basit!!!

  12. #12
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Arkadaşlar,fotoda gördüğünüz brandanın ortasından geçen hotrumun içersnden parmak kalınlığında çelik halat tel geçiyor. Buralarda süzgar pek şiddetli esmez, esse dahi, binalar vs bizim muhit orta sehpadayken motor devirecek kadar şiddetli esmiyor. Ben bunu, bi hırsızlık önlemi olarak düşünmüştüm. Ama tabiki rüzgar hafif te olsa şiddetlendiğinde de içim rahat. Brandanın arkasından da sağlam bi ito asla kilitle duvara kilitli. Bu halatın iki ucuda yuvarlak şekilde sağlam bi biçimde kapalı, yani güzel kilitlenebilecek biçimde imal edilmiş. Bu malzeme aslında oto aksesuarcılarda veya kipa,real carrefour vs gibi büyük alışveriş merkezlerinin oto aksesuar reonlarınıda 20-25 tl ye alınabilen bi oto çekme halatı.Uzunluğunu şu an hatırlayamadım ama motoru gövdeden çok rahat bağlıyor ve biraz da artıyor dahi. En az 3 m olması lazım. Fazlasınıda dolayarak o şekilde kullanabilirsiniz.Tavsiye ederim. Alıdıktan sonra uygun kalınlıkta ve uzunlukta nalburdan hortum alıp hortumu kesin ve içinden geçirin. Böylece yağmurdan etkilenmeyecektir (paslanma anlamında). Açıp kaparken brandayı veya motoru çizmeyecektir. Tavsiye ederim. Hem motorunuzu rüzgara karşı koruryacak bir sistem, ayrıca dışarda duran motorunuza takmış olduğunuz 2. bi kilit olarak düşünülebilir. İşte foto.


  13. #13
    beykurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ocak 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar NS200 2016
    rüzgarın olacağını bildiğin havalarda motorunu brandasıyla yere yatırman bence en garanti yöntem.çizilmeyecegini düşünüyorum.tabi yere demir çakma yöntemi de mantıklı ama onu yapamıyorsan yere yatırmanı yada motorunu iple, halatla, vs bi gereçle bi duvarın dibine bağlayabilirsin arkadaşım

  14. #14
    Deli Çerkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Şehir
    Dünya
    motosiklet teknik servislerinde motoru yukarı kaldırmak için yapılmış özel fork liftlerin , ön ve arka tekerlekleri sıkıştırarak sabitleyen kısmının bir resmini çekin.
    Sonra resmi herhangi bir soğuk demir ustasına gösterin . maliyetide uygunsa aynısını yaptırırsanız , motorunuz hiç bir şekilde rüzgar veya fırtına etkisiyle düşmeyecektir.

  15. #15

    Üyelik
    02 Mart 2009
    Şehir
    istanbul- kütahya
    Motosikleti
    yeni vespa GT 200, eski vespa Px 150
    arkadaşlar hepinizin cevaplarına teşekkür ederim,

    eğer motorunuz açık alanda, brandalı ve ön camlı olarak 50- 60 km hız üstü bir rüzgara yandan bodoslama olarak maruz kalıyorsa hiç şansı yok devriliyor,

    ben de yukarıda yazılanlar gibi çoğunlukla motoru açık alanda rüzgara dik gelecek şekilde ( denizde dalgaları burundan alan bir gemiyi düşünün ) park ediyorum, ama evdeysem ve hafta sonuysam camdan fırtınayı rüzgarın geliş yönünü görebiliyorsam

    ama okulda işte seyahatta iken maalesef rüzgarın o günkü konumu ( karayel, keşişleme , poyraz, lodos ) na göre mt. ayarlayamadıysanız ters köşeye gol yiyebilir hatta mt. devrilmesine yardımcı olabilirsiniz rüzgara uygun park edilmiş konumuyla,

    ben bir tepedeyim, tam karşı cephem deniz, önüm alabildiğine açık, istanbulun en yüksek dağının yamaçları ,sığınacak bana engel olucak uygun bir yapı yok, rüzgarın her istediği yerden sağdan soldan arkadan önden özgürce esiyor, çevrede mt bağlayacak direk yok, var ama yolda değil tretuvar üstlerinde , böyle olunca bir de o yüksek tretuvarı aşmak gerek ayrıca yaya geçişine de engel oluyorum.

    rüzgar bazen brandanın lastiklerini, ( 3 bagaj lastiği ile bağlıyorum ) bile söküp atıyor,

    ilerde sırf bu yüzden evimi bile değiştirmeyi şöyle balkon altlı, saçak altlı korunaklı, rüzgara kuytuda kalan bir daireye taşınmayı düşünüyorum, her fırtına uyarısında acep motora ne oldu devrildi mi kaygısıyla yaşamaktansa....

  16. #16

    Üyelik
    28 Temmuz 2008
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    150 ZC
    merhaba arkadaşım benim de motosikletim dışarda, ve izmir'de yaşıyorum, izmir'de bazen çok fazla rüzgarlar oluyor, eğer brandayı çıkarırsan çok rüzgarlı havada hiç bir sorununun kalmayacağını düşünüyorum. benim motorum bir gün geldiğimde yerinde değildi, çok fazla rüzgardan brandayı ittirerek motoru yürütmüş ana sehpa üzerinde, allah'tan devrilmemişti, brandayı çıkarınca hiç bir soru kalmıyor.
    [B]to Live is to Die...[/B]

  17. #17

    Üyelik
    02 Mart 2009
    Şehir
    istanbul- kütahya
    Motosikleti
    yeni vespa GT 200, eski vespa Px 150
    evet brandasız olunca rüzgar pek etkilemiyor , önceki motorumda brandayı kaldırırdım dediğiniz gibi rüzgar kayıp giderdi, ama şimdi ki motorumda uzun bir ön cam var, brandayı kaldırsam yine etkisi olur mu, deneyip göreceğiz bakalım , olmassa yazın tamamen ön camı da sökerim....


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)