Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Akü sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Beverly 500
    Arkadaşlar ben motorumu kapalı garajda muhafaza ediyorum ve 2-3 hafta da bir çalıştırıyorum. Geçen hafta ve önceki hafta motorum çalışmadı aküyü şarj makinasıyla doldurarak şarj ettim ve ertesi gün çalıştırdığım zaman marş bastı. Ama aradan bir hafta geçtikten sonra marş basmadı.

    - Aküyü iyi bir yerde şarj edersem bir daha böyle bir problemle karşılaşırmıyım?
    - Akünün bitip bitmediğini nasıl anlarım?

    İlginiz için teşekkürler.
    Ayağa kalkmadan boyunu ölçemezsin.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    anılyuksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Şehir
    izmit/kandıra/cebeci
    Motosikleti
    Bianchi Falcon 125 (2006) Hyosung MS3 250 (2010)
    arkadaşım sorularının çoğuna cevap veremiyiceem ama şunu dene akü bitikken al götür boş bir yere eline sağlam bi kablo al kalın olsun sonra kapak ları aç akünün iki ucunada değdir ama düzgün değdir sonrada içine bak kabarcıklar çıkıyomu diye eğer çıkıyosa akünün işi bitmiştir çıkmıyosada akü sağlamdır fakat motorlar titreşimli aletler olduğu için akünün içindeki plakaların arasındaki çamur dökülebiliyo onuda iyice bi elektirikçide baktır olmadı al yenisini kurtul yada garantiliyse gönder darantiye yenisini versinler


    NOT:Akünün iyiyce boş olduğundan emin ol yoksa patlıyabilir gerekirse aç farlarını 15-20 dk yansın bitirsin aküyü
    Bianchi Falcon 125 41 N 3103
    Hyosung MS3 250 35 AP 4831
    Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .

  3. #3
    cotonak28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    burgman 200
    selam,aynı dert bendede vardı gerçi seninki şarj oluyormuş benimki bir gün sarjda bekledi tık yoktu dün yenisini aldım yuasa 14L-a2 orjinal aküyü 100 tl ye aldım sağolsun arkadaşlar leventdeki işyerime gelip bağlantısını bile yaptılar..
    tavsiyem benzinciden saf su değilde özel bir asidi var asidi doldur ve o şekilde şarj ettir. bir arkadaşım yaptı 1ay çalıştırmadığı halde tek marşda alıyor.
    bilgilerine..

  4. #4

    Üyelik
    29 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    250-MCT
    Selam akünün bitip bitmediğini anlamak için şarjdan sonra akünün voltajının en az 12.7 (bu akü tam doludur demek) olması gerekmektedir. ama şerjdan çıkarttıktan sonra düşmeye başlıyorsa yavaş yavaş akü bitmiştir demek. akü en kötü ihtimalle 12.1 gibi bir voltaj vermeli buda %25 doluluk oranına eşittir ve bunun üstünde şarj tutamuyorsa o akü öldü ölecek demektir. ayrıca şunuda belirtim motorunu rölantide çalıştırdığında akün ya şarj olmuyodur yada çok yavaş şarj oluyodur. Düşük devirde alternatör çok fazla akım üretemeyeceğinden yavaş bir şarj gerçekleşir. Yani kaybettiğinin tamamını dolduramamış olabilirsin. Motorla bir gezinti sonrasında veya iyi bir şarj dan sonra anca akünün durumunu anlayabilirsin. Kolay gelsin. İhtiyaç duyabileceğniz bir tablo vermek istiyorum

    12,7 %100
    12,5 %75
    12,3 %50
    12,1 %25
    Bu akünün boştayken şarj durumunu gösterir

    13,6-14,8 arasıda iyi bir şarj voltajı demektir. bunu üstüde altıda iyi değildir. Altı iyi şarj yapmaz üstü sisteme zarar verebilir. Kolay gelsin.
    Ya çaresizsinizdir, ya çare sizsinizdir.:salut: ::stretche

  5. #5
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Alıntı anılyuksel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şunu dene akü bitikken al götür boş bir yere,
    eline sağlam bi kablo al kalın olsun,
    sonra kapak ları aç akünün iki ucunada değdir ama düzgün değdir,
    sonrada içine bak kabarcıklar çıkıyomu diye eğer çıkıyosa akünün işi bitmiştir çıkmıyosada akü sağlamdır

    NOT:Akünün iyiyce boş olduğundan emin ol yoksa patlıyabilir gerekirse aç farlarını 15-20 dk yansın bitirsin aküyü
    arkadaşım bu tabir kesınlıkle uzman biri tarafından gerçekleştırılmelıdır,
    aksi taktırde canın fena yanabilir tavsiye etmıyorum,
    arkadaş yardım maksatlı anlatmış,
    fakat bilinçsiz hareket sana zarar verecektır...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  6. #6
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Al akuyu gotur sanayide bakimini yaptir odeyecegin 20 ytl den fazla degil.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  7. #7
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    5 lıraya bakım ve şarj edıyorlar...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  8. #8

    Üyelik
    21 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Beverly 500
    Yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkür ederim. Aküyü söküp bana yakın olan bir ustaya götürüp göstereceğim ve gerekli bakımı yapacağım. SercysSs arkadaşımızın vermiş olduğu bilgiye göre, akü şarj olduktan sonra voltajının 12.7 olması gerektiğini anlıyorum. Vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkürler arkadaşlar.

    Dün akünün bakımını 10 TL karşılığı olarak yaptırdım. Usta akünün boşaltığını 1.5saat şarj etip gerekli ölçümleri yaptıktan sonra haftada 1 sefer çalıştırdığım takdirde akünün bir daha sorun çıkartmayacağını söyledi.
    Ayağa kalkmadan boyunu ölçemezsin.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)