Krom kaplama

Katılım
18 Mar 2006
Mesajlar
25
Merhaba arkadaşlar;
Motosiklet severlerin motorlarına gözü gibi baktıklarını ve görselliğine önem verdiklerini düşünerek böyle bir başlık açtım. Ben kimya mühendisi olarak kaplama sektöründe çalışmaktayım, işletmemizde plastik üzerine krom kaplama yapmaktayız. Tabi motosiklet parçası kaplamıyoruz ama bir seferinde böyle bir istek üzerine yapmıştık. Eğer kaplama konusunda sormak istediğiniz bir soru olursa sizlere yardımcı olabilmeyi isterim. Ticari bir amacım kesinlikle yok çünkü bizim işimiz seri üretim yapmak ama insiyatif kullanarak araya kaplamak istediğiniz parçaları sokabilirim.
 
Katılım
18 Kas 2008
Mesajlar
1,553
erensan bu iyi oldu :) bir çok arkadaş bunu merak ediyordu zaten.. gerçi izmirdeki arkadaşlar için iyi bir fırsat ben gebzedeyim.. :(
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
kısmetse bende dükkana krom kaplama kurma aşamasındayım,

benım kisi metal üzeri olacak tabii,

gereklı ve yararlı bır uğraş,

Paylaşım Ve Yardımların İçin Teşekkurler...
 
Katılım
18 Mar 2006
Mesajlar
25
kısmetse bende dükkana krom kaplama kurma aşamasındayım,

benım kisi metal üzeri olacak tabii,

gereklı ve yararlı bır uğraş,

Paylaşım Ve Yardımların İçin Teşekkurler...

aa çok sevindim bir kaplamacı daha bulduk:) konuşuruz artık burdan :cat: krom banyosuyla ilk defa çalışacaksanız karşılaştığınız sorunları çözme aşamasında bi sorun olursa çekinmeden paylaşabilirsiniz..
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
2,823
benim bir sorum olacak. sonradan yapılan krom kaplamalar daha çabuk dökülüyor bunun sebebi nedir?? bisikletimin gidonunu yaptıracağım ama orjinalinden beter olur heryeri paslanır diyorlar...
 
Katılım
18 Mar 2006
Mesajlar
25
benim bir sorum olacak. sonradan yapılan krom kaplamalar daha çabuk dökülüyor bunun sebebi nedir?? bisikletimin gidonunu yaptıracağım ama orjinalinden beter olur heryeri paslanır diyorlar...

Kaplama olayında yüzey pürüzlülüğü ve kaplanacak malzeme kalitesi (plastiğin kalitesi) çok önemli bir unsur örneğin sizin krom kaplı parça üzerinde çizikler varsa bunları gidermek mümkün değil.
Öncelikle yeni bir kaplama yapmak için eski kaplamayı sökmek gerekir eski kaplamayı söktükten sonra yüzeyi zımparalarız ve uniform bir hale getiririz. Daha sonra kaplama işlemine girer. Bir motor parçasını paramparça olmuş olsa dahi plastik kaynak yapıp yeniden kaplamak mümkündür.
Dökülmenin sebebi ise yüzeyin iyi temizlenmemesinden ileri gelir bunda tabi malzeme yüzeyinin ve yapılan işçiliğin etkisi iki önemli faktör.
Şimdi orjinalinden daha iyi olamıyacağı kesin krom kaplamanın çünkü orjinali hiç kullanılmamış ham plastik üzerine yapılmıştır. Yapışkanlığı iyidir ancak sökülüp yeniden yapılan bir kaplama da kötü olacak dökülecek diye birşey kesinlikle yok!! (tecrübeyle sabittir) metal üzerine yapılan kaplama içinde aynı şeyler geçerli eğer paslı,tozlu ve yağlı bir metal parçası üzerine kaplama yaparsanız bir hafta sonra bile dökülmeye başlayabilir.
 
Katılım
17 Ara 2008
Mesajlar
140
bende egzozu kaplatcaktım ama adam geçen sene 40 tl deyince vazgeçtim sprey boyayla kullanıyorum
 
Katılım
29 Tem 2007
Mesajlar
3,386
digi_boy26' Alıntı:
MOTOSİKLET EGZOZ MANİFOLTLARININ RENKLERİ NEDEN DEĞİŞİR ? (KARARMA-MORARMA-GRİLEŞME-SARARMA)

Motosikletlerimizin egzozları neden kararır ? morarır ? grileşir ? sararır ? Biraz araştırma yaptım sizinle paylaşmak istedim. :)

soldaki 2 ekzoz zaman içersinde renk değişimine uğramış ekzozumuz

dsc00050px7.jpg


bu resimde de sağdaki 2 ekzoz çıkışı özel solüsyonla temizlenmiş ekzoz çıkışları

dsc00049li8.jpg


soldan 2 manifold işlem görmemiş olanlar (3-4 saat daha önce sadece kromaj cilası ile işlem yapmıştım) sağdaki 2 manifold zımpara ve cila ile işlem görmüştür. 30 dk bu sonucu aldım. 1-2 saatlik bir çalışma sonucunda fabrika ayarlarına geri döneceğimi düşünüyorum

sonuç:

dsc00053do1.jpg


notlar..


[not]Konu benimde canımı sıktığı için kapsamlı bir araştırma yapmıştım; bir ingiliz cbf 1000 ci bana egzoz borusunun metalinin aslında fabrika çıkışlı olarak çok kaba granüler bir mikroskopik yapısı olduğunu bunun 2000 grid tarif edilen "zımpara" kağıdı ile ve metal parlatıcı herhangi sıkı bir şekilde temizlemenin bu kaba yapıyı düzleştirdiğini sonuçta müteakip polish uygulamalarının daha etkili olduğunu yazmıştı (kaynak "www.cbf1000.com") . Benim zımpara mı! :shock: tarzındaki ilk tepkime ısrarlı kendinden emin cevap gelince şöyle gözden uzak arka kısımlardan birinde bölgesel bir uygulama yapmaya karar verdim sonuç inanılmazdı :p . Hakikaten daha sonra 4 çıkışa da uyguladım ve şu anda hafif renk değişikliklerinde metal polish yeterli oluyor; yalnız dikkat; 2000 grid incelikte olacak ve metal için kullanılan zımpara olacak...risk kendinize ait olarak nacizane çözümüm budur[/not]
notları dikkatle okuyun :)

[not]Genelde o bölgedeki renk değişiklikleri, metalin, çok kısa sürede çok yüksek ısı değişimine maruz kalmasından olur...yani, motora ısınması için zaman vermeden çok yüksek devire çıkıp seyir etmek böyle bir durumun birinci şüphelisidir...
2. el motor bakarken, motor sahibinin motorunu ısıtmak ve ilk bir kaç km sakin kullanmak gibi bir alışkanlığı olmadığına yorarım...[/not]



[not]Bahsettiğiniz kısımlara manifold deniyor,
motordan çıkan yüksek sıcaklıktaki gazlar bu manifoldu okadar çok ısıtıyor ki zaman geçtikçe üzerindeki nikelaj önce sararıyor sonra da dışardan gelen toz ile birleşerek kireçlenme tabir ettiğimiz şekle dönüşüyor, bundan korunmak için mütemadiyen manifold borularını temizlemek gerekiyor.
Bir çoğumuz üşendiğimiz için manifoldlarımız bir süre sonra kireçlenmeye sebebiyet veriyor.
Bir zararı yok elbette sadece görselliği gidiyor.
2-3 ayda bir özel temizleme solusyonları ile temizlenirse kireçlenme yada sararma falan olmaz.[/not]

önce:

beforeuf6.jpg


sonra:

aftermq3.jpg

tekil mesaj göstrimi:

http://www.motosiklet.net/forum/1346737-post21.html

motosikletleriniz le ilgili muhtemel arıza ve bilgiler için buraya bakabilirsiniz.

http://www.motosiklet.net/forum/fay...ilgili-ozel-terim-aciklamalari-alintidir.html
 
Katılım
18 Mar 2006
Mesajlar
25
bende egzozu kaplatcaktım ama adam geçen sene 40 tl deyince vazgeçtim sprey boyayla kullanıyorum

Eğer egzos çelik ise (krom+nikel) bunun üzerine kaplama olmaz, olur ama sağlıklı olmaz diyelim en iyisi. Tek yapılacak şey elektropolisaj ile temizleme ve polisaj ile parlatmadır ki bunda işçillik biraz zahmetli olduğundan bu fiyat verilebilir. Ancak polisaj yapılmıyosa bu fiyat tabiki yüksek.

Çok güzel örnek digiboy_26 teşekkürler:rendeer: Bunu kendin yaptın demek? işte polisaj denen olayda bu zaten malzeme zaten paslanmaz çelik bu yüzden krom kaplanmıyor sadece yüzey temizlenip özel bir cilalama (polisaj) ile eski haline dönebiliyor. Yapan arkadaşın işçiliğide süper yalnız tebrik ediyorum:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
aa çok sevindim bir kaplamacı daha bulduk:) konuşuruz artık burdan :cat: krom banyosuyla ilk defa çalışacaksanız karşılaştığınız sorunları çözme aşamasında bi sorun olursa çekinmeden paylaşabilirsiniz..

eyw usta bılgın için teşekkurler,

fakat ben ortak olarak kromcuyu alıyorum dükkana,

banyolar felan hepsi onunla geliyor,
benım dukkan bayağı buyuk ve yeterınce yer var,

yani işten anlayan birisi zaten bulunacak...

Yınede düşündüğün için teşekkürleRR...
 
Katılım
6 Eki 2008
Mesajlar
1,218
vay bu başlık süper olmuş yaza doğru bu olaya bende girişicem egzostlar yan kapaklar aynalar derken epey bi parçayı kaplatıcamda fiyat politikası nedir acaba abi yani bi ölçek var mı varsa söylersen özelden falan kaça mal olur bana bi hesaplıyım kafamda?
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Mar 2006
Mesajlar
25
wert_35
fiyat politikası şöyle kaplancak malzemeyi görmeden fiyat verilmiyor:( şimdi ne desem afaki konuşmuş olurum. Yapılacak işlem sayısına göre değişir. Ama kafamda bir rakam belirsin diyosan emin olmamakla birlikte 50-100 tl arasında olma ihtimali yüksek saydığın parçalara göre.
 
Katılım
6 Eki 2008
Mesajlar
1,218
wert_35
fiyat politikası şöyle kaplancak malzemeyi görmeden fiyat verilmiyor:( şimdi ne desem afaki konuşmuş olurum. Yapılacak işlem sayısına göre değişir. Ama kafamda bir rakam belirsin diyosan emin olmamakla birlikte 50-100 tl arasında olma ihtimali yüksek saydığın parçalara göre.

daha yarısını saymadım ya parçaların bikaç parça daha var:)

nese pazarlığımı her türlü yaparım hele bi şu yaza yaklaşalım muhakkak görüşürüz gelirim bi gün dükkana...
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
127
Tamda imdadıma yetişen konuyu buldum.. Benim almak istediğim bir motor var ve adam krom kaplı plastik parçaları toz boya ile boyamış ben bunları tekrar kroma çevirmek istyiorum mümkünmüdür ve çok maliyetli olurmu parçaları tekrar almam tam 750 tlye maal oluyor...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst