Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

yüksek devir düşük hız yardım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Ocak 2009
    Arkadaşlar benim motoran cj shanke 150 lik bir scooter ım var şimdiye kadar ayak marşı ile sorunsuz çalışıyordu ta ki ayak marş mili kırılana dek tamirciye götürdüm içindende bir yer kırılmış dedi(marş milinin yayını tutan yer) motoru yan yatırdık kaynattırdık dişliyi değiştirdik birde dedim 60km ie giderken hafif bir sarsıntı oluyor dedim kavramadandır dedi söktü yağladı falan sonra motorun huyu değişti normalde 4000 4500 devir arası 60 km yapan motorum şimdi aynı devirle 30 35 km yapıyor 5000 devirde 70 yapıyordu şimdi ancak 50 tekrar gittim böyle oldu dedim normaldir dedi öyle çalışır önceden böyle değildi dedim adam bizi yalancı çıkardı o devirde o hızda gitmez dedi üstelik sarsıntıyı yine yapıyor hemde daha fazla başka bir tamirciye gittim o da normal çalışıyor sorun yok dedi kafayı yiyeceğim başka birine daha gittim sorunu anlattım bi baktı bindi ne dese iyi devir saati bozuk dedi e o zaman bu yüksek devir sesi nereden geliyor bir başkasına daha gittim o da karbüratörün vakumu var ondan böyle yapıyor dedi bilemiyorum ne yapmalıyım nereden olabilir son gazla 115 falan yapıyordu şimdi 100 e zor yaklaşıyor zaten fazla hızlı gitmiyorum sorun değil ama motorun bu durumu beni rahatsız ediyor lütfen yardım edin anlayan arkadaşlar şimdiden teşekkür.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    halilihsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2008
    Biraz sabır edersen buradaki arkadaslar sana yardımcı olabilirler

  3. #3
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    çan çin çon... Hersey Normal........
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  4. #4
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Senin sorun ya kavrama yada kayış
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  5. #5

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin sorun ya kavrama yada kayış

  6. #6

    Üyelik
    03 Ocak 2009
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin sorun ya kavrama yada kayış
    teşekkür ederim ama
    arkadaşlar birden değişti motora sabah bindim bir problem yoktu akşam çalıştıramadan marş mili kırıldı ertesi sabah ta iterek tamirciye götürdüm tamircide birşeyler oldu ne olduysa çıktığımda söylediğim haldeydi bende kavrama diye tahmin ettim başka bir tamirci olabilir bi bakarız ama 20tl el emeği alırım dedi ben söküyüm sen bak bi o zaman dedim öyle olmaz diyor boşa para vermek istemiyorum antalya da tanıdığınız iyi bir usta varsa lütfen söyleyin

  7. #7

    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    balıkesir edremit
    Motosikleti
    mondial mh 125 dirift
    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çan çin çon... Hersey Normal........
    ya yok iyi bir tamirci bulamamış arkadaş

  8. #8
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Öncelikle soruşturup çevrende usta gibi usta bul.Problem ayak pedalının kaynağı sırasında veya yağlama sırasında varyatör'e (kayışın takıldığı ön kasnak gurubu) birşeyler olmuş.Kayış yağlanmış da olabilir.

  9. #9
    Dogan88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    Crypton T115
    bence sorun ön varyatorde olabilir. içinden gecen mil bazen varyatorle arasında bosluk yapıo sarsıntı ondan oluo. bide tahrik silindir setini değiştir buda kavramayı buyuk ölçüde düzeltcektir.

  10. #10

    Üyelik
    03 Ocak 2009
    arkadaşlar çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için evet zaten iyi bir usta şart ama sanırım bunlara kendim bakabilirim olmazsa zaten yaptıracağım denemekte fayda var hem tecrübe kazanmış oluruz tekrar teşekkür ederim

  11. #11

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    kendin yapabileceğin bişey oldugunu düşünmüyorum electro dostum

    1-varyatörde motoru devirdiysen düşme sonrası hasar olabilir.
    2-bahsettiğin sarsıntı muhtemelen debriyajlarındandır.
    3.kayışında aşırı sünme uzama olabilir. genelde sen sadece motor hızlanmadığında farkına varırsın ya da kenarlarından nedensiz bi şekilde kopmalar başlarsa kopmak üzere olan parçalar da kapağa vurur zaten
    4-ön varyatördeki misketler parçalanmış olabilir.

    bir de bunu oku

    Alıntı digi_boy26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkürler süvari. gereken her bilgiyi buraya topluyorum

    yine ilginizi çekecek bir konuyu buraya ekliyorum:

    SCOOTER'LARIN KAVRAMA VE HAREKET SİSTEMLERİ

    Dünya piyasaları üzerinde zaman içersinde birçok motosiklet markası oluştu. Bunlar yine zamanla çeşitli motosiklet tipleri icat ettiler. Bun tiplerden birisi de " KÜÇÜK MOTOSİKLET" kelime anlamıyla SCOOTER 'lar.Telafuzunda çoğu zaman zorlanan arkadaşları gördüm. Okunuşu SKUUTIR şeklindedir. Peki nedir sooter ? nasıl hareket eder ?

    Scooterlar bazı milletler arasında ve bizim de tabir ettiğimiz gibi TAM OTOMATİK VİTESLİ motosikletlerdir. Fakat buradaki otomatik kavramı, otomobillerdekinden farklıdır. Çoğunuzun bildiği gibi otomodillerdekinde vites kolu üzerindeki bir mandal'a basarak yine de bir vites değiştirme hareketi vardır.Motosiklerde ise bu tamamen yoktur. Motosikletimizin gaz kolu'nun çevrilmesiyle artan motor devri sayesinde motosilkletimiz yani SCOOTER'imiz hareket etmeye başlıyor. Firmalar teknolojik gelişmeler neticesinde 50cc'den 800 cc'ye kadar güçte scooterları halen üretmektedirler.

    işte Gilera GP 800:



    http://www.motosiklet.net/forum/yeni...-gp-800-a.html


    Şöyle:


    ve misketler ya da dieğr ismiyle burçlar.


    By digi_boy26 at 2009-01-03

    Resimde görülen animasyonda 4 adet konik kasnak ve 1 adet triger kanallı V tipi kayışımız görülüyor. Animasyondaki silindirik kısımlar vardır. Öndeki sarı şeritli olan kısım motosikletimizin motorundan aldığı hareketi aktaran kısımdır. İçersinde rulmanlar (bilyalı bilezikler) burçlar(misketler) ve miller vardır. Arkadaki silindirik parça ise motosikletimizin arka jantına yine rulmanlar ve ana dingil mili yardımıyla hareket edebilecek şekilde tasarlanmıştr.

    Animasyondaki LOW GEAR (düşük vites) anında; motosikletimizin motoru RÖLANTİ devrinde (çoğu motosikletlerde ~1000 rpm/min'dir) çalışma esnasındadır.



    Aksi bir durum yoksa motosikletimiz hareket etmiyor olmalıdır. Aksi durum demişken

    motor rölanti ayarı yüksekse az da olsa kavrama olacaktır ve motor siz üzerindeyken gitmeye zorlanacaktır ve debriyaj balatalarını aşındıracaktır, siz üzerinde değilken orta sehpadayken ise arka tekerleğin döndğünü göreceksiniz ve hatta ani bi şekilde yere değerse maddi hasarlı kazaya sebebiyet verebilir. yan yatarak çizilme vs...

    Animasyondaki HİGH GEAR (yüksek vites) anında; motosikletimizin motoru sürücüsü sayesinde bilinçli bir şekilde hızlandırılmıştır yani devri artırılmıştır.



    Artan devir sonucunda, ÖN VARYATÖR.... ? varyatör nedir ?

    -VARYATÖR animasyondaki çalışma prensibine sahip bir sistemdir. daha sonraki cevaplarımda açıklayacağım...

    devam edelim

    Artan devir neticesine hız kazanan motor ve gücü aktaran ön varyatör mili üzerindeki helisel (silindir üzerindeki açılı) kanallar ve misketler sayesinde dıştaki konik kasnak içindeki misketlerin etkisiyle MERKEZ-KAÇ kuvvetnin de etkisiyle, içteki konik kasnağa yaklaşmak isteyecek ve bu sırada da arka varyatördeki kasnaklar da açılmak isteyecek. (low gear'dan high gear anına geçmek). Ve fizik kuralları gereği ve vitesli bisikletlerimizdeki sistemlerde oldugu gibi arka dişli yani arka kasnak çapı azalmaya başlamasıyla motosikletimiz hız kazanmaya başlıyor ve hareket sağlanmış oluyor. Çok basit

    Bizim scooter kullanıcıları olarak; burada kullanılan kayışın bir çok motosiklet ustalarının tavsiyeleri üzerine her ne kadar kaliteli olursa olsun max en fazla 15,000 km'de bir değiştirilmesi gerekmektedir..

    Harley Davidson marka motosikletlerin kayış aktarımlı modelleri mevcuttur ve bu firma mühendisleri de ürettikleri motosikletlerin manual vitesli olmasına rağmen bu teoriye riayet etmektedirler.

    Önceki cevaplarımı okuduğunuz halde ulaşamadığınız bir bilgi, araştırmamı istediğiniz bir bilgi olursa bu mesajın altına herhangi bir cevapta yazabilirsiniz.

    Sağlıcaklar kalın.

    NOT: BU KONUDAKİ RESİMLERİ HARİCİNDE HİÇBİR ANLATIM ALINTI DEĞİLDİR.

  12. #12

    Üyelik
    17 Haziran 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Fazer 600 + Cygnus 125

    Kardeş Kayış

    Kardeş ben yaklaşık scooterin üzerinde yaklaşık 150.000 km yol yaptım ve on yıllık biniciyim.Aynı Zamanda Motor Meslek mezunuyum ve Eski mesleğim tamircilik ve 6 yılımı bu işe verdim ve hala kopmuş değilim.
    Sıkıntınla ilgili tavsiyelerim aşağıdaki gibidir

    1 Titreme kalkışta scooterların bir zaman sonra hastalığıdır ve Debriyaj tası ve balatasını temizlenmesiyle ortadan kalkar(ZIMPARA ATILACAK)
    2 Aşırı bağırma Kayışın ömrünü dolması veya montaj esnasında kayışa veya debriyaj balatasına yağ bulaşmasından veya kasnağın aşınmasından olur.
    3 1.maddedeki işlemi yapıp kayışı değiştirip varyatörün(kasnak) ön ve arka olmak üzere kayışı çalıştığı yüzeylerini zımpara ile iyice matlaştırdığınız taktirde sorun ortadan kalkacaktır.

    motorla ani sert kalkışlar yapılmadığı taktirde bu sıkıntı daha uzun zamanda tekrar eder.Ancak Sert kalkış yaparsan ve sürekli yüksek devir ve hızlarda gidersen aynı şeylerin tekrarı yaklaşık yarı süre ve km ye kadar düşer.
    bu konuda benim aktaracağım bilgi bu kadar.Daha fazla bilgisi olan arkadaşlarında bilgilerinden faydalan derim.kazasız günler

  13. #13

    Üyelik
    03 Ocak 2009
    çok faydalı bilgiler şimdi anlıyorum çalışma aksamını teşekkür ederim ama bugün pazar olduğu için her yer kapalıydı yine aynı bindik ama önemli değil bu hafta içi boş olurum mutlaka

  14. #14
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Bence de motorunun aktarma sisteminde sorun var. Arıza ya debriyajların tam kavrama yapmaması, ya da kayışın hız arttıkça düzgün biçimde üst vites pozisyonuna geçememesi. İyi bir usta bulmaktan başka şansın yok, şu ana dek götürdüğün ustalarsa bırak ustayı, kalfa bile olamazlarmış anlaşılan.

  15. #15

    Üyelik
    03 Ocak 2009
    arkadaşlar sağolun yardımlarınızla sorunu çözdüm debriyaj balatasına yağ bulaşmış zımparaladım kalkışta sarsıntı kesildi 4500 devirdeki hafif sarsıntı devam ediyor ama artık sorun değil kasnağın yüzeylerini temizledim bilyeleri değiştirdim ve asıl sorunun kaynağı tamirci başka bir kayış takmış onun için birdenbire motor hızdan düşmüş eski kayışım elimde olmasa imkanı yok bulamazdım sorunu gider yine üstünde takılı olan kayıştan alırdım ve sorun devam ederdi benim kayış 821-20-30 yanlışlıklamı takıldı artık bilemiyorum üzerindeki kayış 842-20-30 yani 21mm daha uzun kayış 21mm nin bu kadar fark ettireceğini hiç tahmin edemezdim şimdi yeni kayışımla 5000 devirde 80'i gördüm uzun olan kayışla 5000 devirde ancak 50 falandı hız yarın gideceğim o beni yalancı çıkaran tamirciye sorunu çözdüğümü söyleyeceğim ve kayışını iyade edeceğim
    [/URL][/IMG]
    [/URL][/IMG]

  16. #16
    kevın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2008
    Motosikleti
    Yamaha ESD
    bravoo! Araştırmacı arkadaşım. Sevindim hallettiğine
    O da asi ruh yaşamla ölüm arasında.

    En çok direnenler, en çok bilenenlerdir

  17. #17

    Üyelik
    10 Ocak 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    kanunı tıger
    kardesım bence o motordan en acılınden kurtul saygılar :farao:
    :queen::queen:HIZ DELISI:flower::flower:


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)